MAKSALAATIKOSTA ON KYSYTTÄVÄÄ

rannukka

Joo eli meillä on kohta kaksi vuotta täyttävä sammari joka on syö kotiruokaa mm. lihaa ja kaupan hyllyltä löytyvää valmismaksalaatikkoa.
Olen nyt lueskellut tuosta maksalaatikosta ja olen huolissani saako koirani sitä liikaa. Joten hyvät ihmiset mikä on suurin sallittu määrä maksalaatikossa mitä koiralle voi antaa päivittäin? Kyseinen maksalaatikko koostuu suurimmaksi osaksi ainesosista vesi, riisi ja sianmaksa jota on 12 % 400 gramman satsissa maksalaatikkoa.

7

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhygfdj76t

jos antaa ehtaa tavaraa, niin sisäelimiä ei saisi syöttää kuin 1 x vk. onko pakko antaa joka pv? laatikko sisältää kaikenlaista säilöntäainetta, maustetta, ym moskaa. rusinatonta mieluiten. ite annan 2-3 x / kk koko laatikon. parempaa on esim jauhelihahyllystä vakuumipakatut oikeat maksanpalat, n 2-3 e, niitä 1 kpl / vk.

• 26

Maksa ei ole se ongelma, vaan sokeri. kaupan maksalaatikko sisältää runsaasti sokereita, ja sitä ei saisi syöttää koiralle päivittäin. jos haluat maksalaatikkoa antaa, tee se itse, tai osta kennelrehulta, halvempaa ja voi syöttää päivittäin.

• Jahti&Vahti-fani.

Kaupan valmisaksalaatikko sisältää lisäaineita, säilöntä,-väri,- maku...ym,ym.
      Et kai halua syöttää koirallesi näitä edellämainittuja? ( E??? )
      Tee ruoka itse, anna liha ja luut raakoina, käytä kasvissoeita, lisää ruokaan viiliä, ja tutustu Jahti&Vahti kuivamuona-tuotteisiin, joita saa kennelrehun autolta, sekä esim. Agrimarketeista.

• 78909788790

Käsittääkseni se kaupan maksalaatikko on tarkoitettu alunperin ihmisten syötäväksi, joten tuntuu hieman liioitellulle väittää etteikö sitä voisi lisäaineiden tms. lisukkeiden takia koirille syöttää. Muutoin samaa mieltä ruoasta pl. että jahtivahdin kuivamuonat ovat täyttä moskaa, joka saa monen koiran korvat kukkimaan

• young&wild

Kuka kertoisi minulle? Miksi sisäelimiä ei saa syöttää kuin kerta viikkoon? Onko sydän sisäelin? Keuhkot? Broilerinmaksa? Faktaa haluan, ei siis mitään urbaanilegendaa, vaan tutkittua ruokintatietoa. Mitä tapahtuu? Mitä vaarallista kertyy ja minne? Koirien ruokinnasta on liikkeellä valtavasti höpö-höpö-suosituksia, jotka ovat vailla todellisuuspohjaa, mutta toki asiatieto kiinnostaa. Tai sitten suositukset on tempaistu vaan ihmisten ravintosuosituksista suoraan. Barffaajat, mites teillä? Oisko linkkejä? Ahistaa, kun olen useasti ylittänyt suositukset :(

• jkljkölölkjlökj

"Ahistaa, kun olen useasti ylittänyt suositukset :("

No varmasti ahdistaa jos niitä kaikkia kaikenkarvaisia suosituksia ja suosittelijoita kuuntelee. Koiranruokamarkkinoiden kamasaksat ja muut koirista tuloja saavat tahot ovat onnistuneet tekemään ruokkimisesta taiteenlajin, josta ei ota selvää itse pirukaan.

Suosituksia tulee ja menee ja ainoa pysyvä totuus on, että koira tarvitsee säännöllisesti raakaa lihaa, luita (kalkkia) ja jossain määrin myös kasvipohjaista tavaraa. Sen lopun ruoan suhteen ei ole niin väliä kunhan sitä on vain riittävästi eikä koira saa safkasta nk. oireita.

• Lähinnä ehkä siksi,että maksa ja munuainen ovat suodattimia eli kerää itseensä "saasteita".Joten siksi niiden syöttäminen usein ei välttämättä ole hyväksi.
        Maksassa on myös runsaasti A-vitamiinia,joka on rasvaliukoinen,eli kannattaa huomioida ruokinnassa,varsinkin kasvavien.
        Muut sisäelimet lähinnä kannattaa huomioida korkean proteiinipitoisuuden takia,varsinkin jos on kyseessä kasvava rotu,jolla luustovikoihin taipumusta.
        Muuten nyt ylipäätänsä vaan kokonaisuuteen suhteuttaen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe