Mun kissa on ihan hulluna Fazerin Siniseen pähkinäsuklaaseen! Onko suklaan antaminen kissalle vaarallista?
Kissani on suklaahullu!
7
649
Vastaukset
- jenni
Eli tuossa otsikossa se jo tulikin eli älä vaan anna kissallesi enempää suklaata! Siitä voi aiheutua todella pahoja komplikaatioita kissallesi ja pahimmassa tapauksessa olet myrkyttänyt kissasi ja kissasi voi menehtyä!
Kissoille on tarkoitetu omia suklaanappeja, jotka eivät ole kissan terveydelle haitaksi. Syötä niitä, jos välttämäti tahdot suklaata antaa kissallesi!- Ronja
tiedosta! Millaisia suklaanappeja on olemassa? Kisu pääsi kerran vahingossa maistamaan suklaatani joka oli jäänyt sängylleni ja sen jälkeen olen antanut sille pieniä maistiaisia ja kovasti on tykännyt. Toinen mistä tykkää on banaani. Voikohan sitä antaa?
- jenni
Ronja kirjoitti:
tiedosta! Millaisia suklaanappeja on olemassa? Kisu pääsi kerran vahingossa maistamaan suklaatani joka oli jäänyt sängylleni ja sen jälkeen olen antanut sille pieniä maistiaisia ja kovasti on tykännyt. Toinen mistä tykkää on banaani. Voikohan sitä antaa?
Banaanista en tiedä. En usko sen olevan vaarallista. Mutta kuten sanottu niin en varmaksi tiedä.
Kissan suklaanapit ovat saman tyylisiä kuin koirankin suklaanapit. Niitä saa eläinkaupoista. - Jadekettu
Niin että miksi ihmeessä suklaa on vaarallista kissalle?
- samaa
Jadekettu kirjoitti:
Niin että miksi ihmeessä suklaa on vaarallista kissalle?
http://members.surfeu.fi/roseclan/hoito/myrkytykset.htm
Tämä tuli nopeiten Googlesta vastaan. Varmasti löytyy muutakin tietoa. Pätee siis myös kissaan, vaikka art. käsitteleekin koira-asiaa. - miu
Äiti joku päivä sitten koitti antaa kissalle nuoltavaksi sulaneita suklaajäätelön jämiä. Onneksi kisu ei kelpuuttanut! Taisi ymmärtää mikä ei ole hyväksi. :) Vaniljajäätelöstä se kyllä tykkää.
- samaa
Kuten jo ed. tuli. suklaa (siis kaakao) on myrkyllistä niin kissoille kuin koirille. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle;
oletko nähnyt kissoja apinoiden seassa banaanipuussa?
Kissa ei pysty juurikaan hyödyntämään hiilihydraatteja (jota banaani pääasiassa)
eikä myöskään niitä tarvitse.
Hanki hellittelynamuiksi kissoille tarkoitettuja "suklaa" tai muita herkkupaloja, jos haluat moisia käyttää. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, ettei kissaa kannata edes opettaa siihen, että se saa makupaloja silloin kun itse syöt. Harvoin kuitenkaan omalla lautasellasi on sellaista, josta ei olisi kissalle enemmän haittaa kuin hyötyä (esim suola ja muut mausteet)
Älä siis leikitä kissaa syödessäsi vaan varaa leikkiin ihan oma aikansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi455513Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2985332Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä724577Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692465Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt481900Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu311858Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont261800Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva161792Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi811735Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y11648