Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Cipralexin vaihto Escitalopram Actavikseen

Taasko sitä mentiin

Hei vaan!
Olen 30-vuotias nainen ja kärsinyt invalidisoivasta aurallisesta migreenistä n. 6 vuotta. Alussa kun oireet alkoivat kokeiltiin beetasalpaajia, valproaattia kunnes apu migreeniin löytyi minulla Cipralexista. Kohtauksia on sen jälkeen tullut muutamia kertoja vuodessa. Syksyllä vaihdoin Cipralexin halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen Escitalopram Actavikseen ja huomasin, että olotilani hieman piristyi ja Cipralexista olin ollut hieman pöhnässä. Nyt kuitenkin kun aurinko alkoi keväällä paistamaan olen saanut jälleen järkyttäviä migreeni kohtauksia parin viikon ajan. Maha on ollut kuralla, näen kaksoiskuvia, sinisiä pisteitä ja kirkkaita välähdyksiä, jotka minulla kuuluvat auroihin. Naama halvaantuu ja päänsärky on ollut välillä järkyttävää. Viime viikolla sain kunnon kohtauksen: puheeni sammalti, pyörrytti ja tuntui, että kaaduin kokoajan vasemmalle. Soitin ystäväni apuun, koska en ole saanut vastaavan tyylistä kohtausta aikaisemmin. Kävin lääkärissä ja otettiin liuta verikokeita. Kysynkin, että onko muita jotka olisivat vaihtaneet Cipralexin halvempaan escitalopram Actavikseen ja onko siitä seurannut migreenin paheneminen tällaisella viiveellä, koska vaihdoin lääkkeen jo syksyllä? Vaikuttava aine on kuitenkin sama ja apu/sidosaineetkin taitavat olla samoja. Onko kellään mahan ripulilla koko ajan oleminen yksi migreenin oire vai onkohan kyse nyt jostain muusta esim. kilpparista? Vaihto takaisin Cipralexiin on ollut mielessä jos sen vaihto on aiheuttanut migreenin pahenemisen. Nyt vaan kun huomasin, että olin ollut Cipralexista hieman pöhnässä, vaihto ei sen takia tunnu enää miellyttävältä. Pelko on nyt päällä, että migreenini on vain pahentunut ja uusi lääkerumba edessä. Ja pahimmillaan aikoinaan olin useamman kuukauden vuoteessa jatkuvien kohtausten takia. Huh, tulipas tilitys :) Voimia kaikille tämä pirullisen taudin kanssa!

1

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      muusta kuin vaihdosta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe