Cipralexin vaihto Escitalopram Actavikseen

Taasko sitä mentiin

Hei vaan!
Olen 30-vuotias nainen ja kärsinyt invalidisoivasta aurallisesta migreenistä n. 6 vuotta. Alussa kun oireet alkoivat kokeiltiin beetasalpaajia, valproaattia kunnes apu migreeniin löytyi minulla Cipralexista. Kohtauksia on sen jälkeen tullut muutamia kertoja vuodessa. Syksyllä vaihdoin Cipralexin halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen Escitalopram Actavikseen ja huomasin, että olotilani hieman piristyi ja Cipralexista olin ollut hieman pöhnässä. Nyt kuitenkin kun aurinko alkoi keväällä paistamaan olen saanut jälleen järkyttäviä migreeni kohtauksia parin viikon ajan. Maha on ollut kuralla, näen kaksoiskuvia, sinisiä pisteitä ja kirkkaita välähdyksiä, jotka minulla kuuluvat auroihin. Naama halvaantuu ja päänsärky on ollut välillä järkyttävää. Viime viikolla sain kunnon kohtauksen: puheeni sammalti, pyörrytti ja tuntui, että kaaduin kokoajan vasemmalle. Soitin ystäväni apuun, koska en ole saanut vastaavan tyylistä kohtausta aikaisemmin. Kävin lääkärissä ja otettiin liuta verikokeita. Kysynkin, että onko muita jotka olisivat vaihtaneet Cipralexin halvempaan escitalopram Actavikseen ja onko siitä seurannut migreenin paheneminen tällaisella viiveellä, koska vaihdoin lääkkeen jo syksyllä? Vaikuttava aine on kuitenkin sama ja apu/sidosaineetkin taitavat olla samoja. Onko kellään mahan ripulilla koko ajan oleminen yksi migreenin oire vai onkohan kyse nyt jostain muusta esim. kilpparista? Vaihto takaisin Cipralexiin on ollut mielessä jos sen vaihto on aiheuttanut migreenin pahenemisen. Nyt vaan kun huomasin, että olin ollut Cipralexista hieman pöhnässä, vaihto ei sen takia tunnu enää miellyttävältä. Pelko on nyt päällä, että migreenini on vain pahentunut ja uusi lääkerumba edessä. Ja pahimmillaan aikoinaan olin useamman kuukauden vuoteessa jatkuvien kohtausten takia. Huh, tulipas tilitys :) Voimia kaikille tämä pirullisen taudin kanssa!

1

1981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

muusta kuin vaihdosta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      312
      3665
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      30
      2027
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1646
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1491
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      97
      1300
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1195
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1074
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      97
      1046
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      212
      867
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      787
    Aihe