farmaseutti vai proviisori?

proviisoriko?

Ajatuksia? Opiskelen farmaseutiksi, mutta ja mulla on ollut ajatus proviisoriksi pyrkimisestä tän parin vuoden opintojen ajan. Kuitenkin mietin, että kannattaako proviisoriksi sittenkään ryhytä? Onko proviisoreilla kuinka stressaava työ? Paljon paperitöitä ja kotitöitä? Esimiesvastuuta? Tiedän, että palkka on parempi, mutta mietityttää myös tuo proviisorien työllistyminen? Ehkä nyt töitä löytyy, mutta tulevaisuudessa?

2

2116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööööööö

ja mainittakoon näin lisäksi, että olen oikeasti hitaasti asioita omaksuva henkilö, kun opin osaan ja muistan asian pitkään, mutta jos proviisorien työ on jatkuvaa paahtamista, uuden opettelemista niin pelkään kuluvani loppuun..., osaako kukaan valaista että mihin suuntaan tässä kannattaisi jatkaa?

• tähän

Proviisoreilla on ainakin apteekeissa parempi palkka, ja ero on melko suuri. Esimiesvastuu on lähinnä työvuorolistojen täyttämistä ym. puuhastelua. Joskus voi olla ns. kehityskeskusteluja, mutta käytännössä ne 2 lisävuotta jotka proviisoriksi opiskellaan eivät tuo juurikaan lisää osaamista apteekkityöhön. Jos samat 2 vuotta on töissä apteekissa, on luultavasti kehittynyt osaavammaksi työntekijäksi. Tästä seuraa se, että proviisoreilla on heikommin töitä, joten ongelmaksi muodostuu töiden saaminen. Asiaa kannattaa miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27