kysymys paineista

viivi 2

Yläpine vaihtelee paljon 140-170 alapaine taas on aika tasainen 67-76 välillä. pulssi myös aika tasainen56-75
ikää 50v. oon nyt seurannassa voi olla että lääkitys aloitetaan seurantajakson jälkeen. Olen kova jännittämään ja töissä on ollut tressiä jo 2-vuotta. kolesteroli on myös 6,5. Aloitin nyt myös elämäntapa remontin en tupakoi painoindeksi 24 ruokavalio on ollut melko terveellinen mutta nyt voi vielä tarkastella sitäkin. Liikuntaa harrastan mutta sitäkin voisi lisätä. Onko kokemuksia voiko verenpainetta saada kuriin ilman lääkkeitä . Ei varsinaisesti mitään lääkekammoa mutta olisi mielenkiintoista nähdä onko minkälaisia vaikutuksia elintapamuutoksilla.

1

268

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä auttaa

Eli
      - laihdutus
      - liikunta
      - suolan vähentäminen
      - ruokavalio yleensäkin
      - stressitön elämä

Eli pitkälti sitä mitä jo teetkin. Mutta jos ei auta, niin sitten pillerit kehiin.

Myös oma verenpainemittari kannattaa hankkia, nimittäin jos ole kova jännittämään, niin se valkotakkiefekti voi nostaa reilustikin nimenomaan yläpainetta. Miten sun paineita seurataan, siis missä mittaukset? Mulla olisi paljon isompi lääkitys, mutta kotimittusten avulla tuli selville tuo ainakin minulla melko pahasti yläpainetta nostava valkotakkiefekti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1942
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      610
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      31
      526
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      59
      452
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      37
      435
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      54
      411
    7. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      403
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      397
    9. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40
      391
    10. Mitä uskot että

Välillämme käy?
      Ikävä
      32