auttakaa

mä vaan

mulla on ihan kauhee akne jota oon yrittäny hoitaa... käytin yhtä ihon hoito sarjaa mutta se kuivatti mun ihoo ihan kauheesti joten lopetin sen käytön..nyt oon harkinnu et alottaisin antibiootti kuurin mut haluisin kysyy et auttaako se vai pahentaako...??

4

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonna

Lääkäriin vain. En ole ainakaan monelta kuullut, että antibiootit olisivat parantaneet aknen. E-pillerit tai roacuttan kuuri. Joillain hoidon alussa akne saattaa pahentua, joillain ei, kuten esim. itselläni. Lääkäri määräsi minulle DianeNova e-pillerit, jotka ovat auttaneet hyvin tähän mennessä. Pelko vain on, että palaako akne pillereiden lopettamisen jälkeen takaisin.

• jonna

Niin siis se lääke on roaccutan.. En ollut oikein varma miten se kirjotetaan.

• Entinen potilas

Kyllä antibiootitkin auttavat. Ne eivät tosin vain yksinään tehoa kuin väliaikaisesti, mutta apua niistä on silti. Minulla oli murrosikäisenä todella paha akne. Ihotautilääkäri määräsi Roaccutan-kuurin ja lyhyen antibioottikuurin.

Antibioottien tarkoitus on parantaa finneissä oleva tulehdus ja siihen ne tehoavat. Minulla oli ennen kuuria esimerkiksi todella tuskallista käydä vaikka nukkumaan, koska finnejä täynnä oleva naama oli todella kipeä. Antibioottikuuri alkoi kuitenkin tehota nopeasti ja sen jälkeen olo oli todella paljon parempi, kun naamaan ei enää sattunut jokainen kosketus.

Antibiootti kuuri yksinään ei saa luultavasti mitään ulkoisesti näkyvää aikaan, mutta kun tulehtuneiden finnien aiheuttama kipu häviää, niin oma olo kohenee huomattavasti ja tulee parempi mieli.

• Ex-Finninaama

Juu lääkäriin vaan rohkeesti. Mullakin on hyviä kokemuksia Roaccutanista. Aluksi lääkäri määräs antibiootteja, jotka olivat yhtä tyhjän kanssa. Sitten määräsi Roaccutan kuurin. Kuuri on pitkä ja kallis, mutta tehoaa taatusti. Alussa finnit saattaa lisääntyä naama punoittaa ankarasti, mutta kyllä kaikkia on sen arvoista. Lisäksi kuurin loppuvaiheilla mulle määrättiin Solarium hoitoo. Vuoden kestäneen hoidon jälkeen tuloksena oli hyväkuntoinen iho ja kaunis rusketus.

Nyt seitsemän vuotta on alkanu tulla jotain aikuisiän aknee, mutta ei läheskään niin pahaa kuin silloin teininä. Nyt oon selvinny apteekin reseptivapaalla Brevoxyl-aknevoiteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      180
      2725
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2314
    3. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1085
    4. Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!

Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!
      Maailman menoa
      154
      1022
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      67
      936
    6. Kai odotan että

Juokset vielä perässäni
      Ikävä
      67
      908
    7. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      392
      901
    8. Kerrohan T miehelle yksi syy

Miksi hänen tulisi kaivata sinua?
      Ikävä
      108
      799
    9. Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni

Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure
      Ikävä
      48
      734
    10. Euroviisuhuitelua

En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka
      80 plus
      35
      694
    Aihe