Koiran sirutus -kysymys?!!!!!!

nursing89

Heippa,

kysyisin tällaista; eli minulla koira, joka muutama vuosi sitten tuotu Suomeen ulkomailta, sirutus tehty lähtömaassa. Sirutuksen tehnyt kasvattaja/myyjä. Emme ole pitäneet kasvattajan kanssa yhteyttä ja nyt huomasin, etten edes saisi häneen yhteyttä, koska yhteystietoja ei enää ole olemassa. Koirani sirussa on siis muun ihmisen nimi joka ei asu edes Suomessa. Olen itse muuttamassa ulkomaille töihin ja koira tulee mukaan. Pystynkö muuttamaan sirun tietoja jotenkin jälkeenpäin suomalaisella eläinlääkärillä? Haluaisin, että jos koira katoaa, yhteys saataisiin minuun eikä kasvattajaan, jolla ei välttämättä ole edes minun tietojani enää eikä minulla hänen.

10

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö...

      Siinä sirussa ei ole kenenkään nimeä vaan pelkkä numerokoodi. Esim. Kennelliitolla on omistajarekisteri, jossa sinun nimesi ja yhteystietosi voidaan sitten yhdistää tähän sirunumeroon ja samalla koiraan.

      Rekisteröi siis se nykyinen koira siru yhdistelmä Kennelliiton ja/tai sen maan kenneljärjestön omistajarekisteriin johon muutat ja that's it.

      • viron ihmeet

        me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)


      • ei...
        viron ihmeet kirjoitti:

        me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)

        Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!

        Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.

        Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.

        Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa.


      • hrhhyh
        ei... kirjoitti:

        Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!

        Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.

        Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.

        Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa.

        juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli


      • kyllänäin
        hrhhyh kirjoitti:

        juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli

        omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
        Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.


      • unohtui..
        kyllänäin kirjoitti:

        omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
        Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.

        samalla tietosi tietenkin päivittyvät turvasiru palveluun!


      • asiassa...
        kyllänäin kirjoitti:

        omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
        Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.

        ...kyseessä on omistajatietojen päivitys - ei sirun päivitys. Mutta ihan miten vaan ;-)


    • Marjoliini123

      Kannattaa lisätä lemmikin sirunumero sekä sun omat tiedot turvasiru.fi palveluun.
      Tietoja voi sitten omilla tunnuksillaan päivittää siellä www.turvasiru.fi sivustolla.

      Mulla oli kissa hukassa pitemmän aikaa mutta palautui turvasirun ansiosta takaisin kotiin. :)

    • kikkelitonttu

      mummo sirutti myös minut. Se kannattaa hihihihi

    • Anonyymi

      Ei kannata ottaaa huumorinmieltä tähän asiaan. Ei koirille mitään kivuliaita siruja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe