Koiran sirutus -kysymys?!!!!!!

nursing89

Heippa,

kysyisin tällaista; eli minulla koira, joka muutama vuosi sitten tuotu Suomeen ulkomailta, sirutus tehty lähtömaassa. Sirutuksen tehnyt kasvattaja/myyjä. Emme ole pitäneet kasvattajan kanssa yhteyttä ja nyt huomasin, etten edes saisi häneen yhteyttä, koska yhteystietoja ei enää ole olemassa. Koirani sirussa on siis muun ihmisen nimi joka ei asu edes Suomessa. Olen itse muuttamassa ulkomaille töihin ja koira tulee mukaan. Pystynkö muuttamaan sirun tietoja jotenkin jälkeenpäin suomalaisella eläinlääkärillä? Haluaisin, että jos koira katoaa, yhteys saataisiin minuun eikä kasvattajaan, jolla ei välttämättä ole edes minun tietojani enää eikä minulla hänen.

10

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö...

Siinä sirussa ei ole kenenkään nimeä vaan pelkkä numerokoodi. Esim. Kennelliitolla on omistajarekisteri, jossa sinun nimesi ja yhteystietosi voidaan sitten yhdistää tähän sirunumeroon ja samalla koiraan.

Rekisteröi siis se nykyinen koira siru yhdistelmä Kennelliiton ja/tai sen maan kenneljärjestön omistajarekisteriin johon muutat ja that's it.

• viron ihmeet

me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)

• ei...
        viron ihmeet kirjoitti:

me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)

Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!

Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.

Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.

Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa.

• hrhhyh
        ei... kirjoitti:

Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!

Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.

Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.

Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa.

juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli

• kyllänäin
        hrhhyh kirjoitti:

juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli

omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
        Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.

• unohtui..
        kyllänäin kirjoitti:

omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
        Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.

samalla tietosi tietenkin päivittyvät turvasiru palveluun!

• asiassa...
        kyllänäin kirjoitti:

...kyseessä on omistajatietojen päivitys - ei sirun päivitys. Mutta ihan miten vaan ;-)

• Marjoliini123

Kannattaa lisätä lemmikin sirunumero sekä sun omat tiedot turvasiru.fi palveluun.
      Tietoja voi sitten omilla tunnuksillaan päivittää siellä www.turvasiru.fi sivustolla.

Mulla oli kissa hukassa pitemmän aikaa mutta palautui turvasirun ansiosta takaisin kotiin. :)

• kikkelitonttu

mummo sirutti myös minut. Se kannattaa hihihihi

• Anonyymi

Ei kannata ottaaa huumorinmieltä tähän asiaan. Ei koirille mitään kivuliaita siruja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5579
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      273
      4886
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3204
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      256
      3025
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    6. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2272
    7. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      341
      2111
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      65
      1821
    9. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1566
    10. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    Aihe