Heippa,
kysyisin tällaista; eli minulla koira, joka muutama vuosi sitten tuotu Suomeen ulkomailta, sirutus tehty lähtömaassa. Sirutuksen tehnyt kasvattaja/myyjä. Emme ole pitäneet kasvattajan kanssa yhteyttä ja nyt huomasin, etten edes saisi häneen yhteyttä, koska yhteystietoja ei enää ole olemassa. Koirani sirussa on siis muun ihmisen nimi joka ei asu edes Suomessa. Olen itse muuttamassa ulkomaille töihin ja koira tulee mukaan. Pystynkö muuttamaan sirun tietoja jotenkin jälkeenpäin suomalaisella eläinlääkärillä? Haluaisin, että jos koira katoaa, yhteys saataisiin minuun eikä kasvattajaan, jolla ei välttämättä ole edes minun tietojani enää eikä minulla hänen.
Koiran sirutus -kysymys?!!!!!!
10
384
Vastaukset
- höpö...
Siinä sirussa ei ole kenenkään nimeä vaan pelkkä numerokoodi. Esim. Kennelliitolla on omistajarekisteri, jossa sinun nimesi ja yhteystietosi voidaan sitten yhdistää tähän sirunumeroon ja samalla koiraan.
Rekisteröi siis se nykyinen koira siru yhdistelmä Kennelliiton ja/tai sen maan kenneljärjestön omistajarekisteriin johon muutat ja that's it.- viron ihmeet
me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)
- ei...
viron ihmeet kirjoitti:
me käytiin eläinlääkärissä "Päivittämässä" sirun tiedot. mekään emme pitänee yhteyttä koiran tuojaan joten mikään ei olisi yhdistänyt koiraa minuun katoamis tapauksissa. Soita el.lääkärille ja käy myös "päivittämässä" tiedot. :)
Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!
Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.
Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.
Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa. - hrhhyh
ei... kirjoitti:
Siis niitä sirulla olevia tietoja EI VOI PÄIVITTÄÄ!!!
Sirulla on tietty numerokoodi ja se on ja pysyy sellaisena hamaan loppuun asti. Numerokoodia ei voi muuttaa.
Päivittää voi vain omistajatiedot esim. Kennelliittoon.
Poistaa tai vaihtaa koko sirun toki voi, mutta se taas on oma prosessinsa.juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli
- kyllänäin
hrhhyh kirjoitti:
juuri näin hyvä että sinäkin ymmärrät lukea. numerokoodi on sama mutta omistajatiedot on vaihdettu ja sehän se pointti tuossa tekstissäni oli
omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään. - unohtui..
kyllänäin kirjoitti:
omistajtiedot päivitetään myös eläinlääkärillä ei tarvitse itse kennelliittoihin olla yhteydessä.
Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään.samalla tietosi tietenkin päivittyvät turvasiru palveluun!
- asiassa...
kyllänäin kirjoitti:
Me täytettiin paperit joihin nämä minun tietoni tulivat ja koira löytää luokseni takaisin tarvittaessa. tästä käytetään sanaa "sirun päivitys" vakka kaikki sitä ei tiedäkkään....kyseessä on omistajatietojen päivitys - ei sirun päivitys. Mutta ihan miten vaan ;-)
- Marjoliini123
Kannattaa lisätä lemmikin sirunumero sekä sun omat tiedot turvasiru.fi palveluun.
Tietoja voi sitten omilla tunnuksillaan päivittää siellä www.turvasiru.fi sivustolla.
Mulla oli kissa hukassa pitemmän aikaa mutta palautui turvasirun ansiosta takaisin kotiin. :) - kikkelitonttu
mummo sirutti myös minut. Se kannattaa hihihihi
- Anonyymi
Ei kannata ottaaa huumorinmieltä tähän asiaan. Ei koirille mitään kivuliaita siruja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134525Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3133457Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363366Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112519Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182505- 2622102
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2961645- 901590
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441346Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153