Mitäs pitäisitte tuollaisen Suzuki 60hv:n vuosimallia -85 hintana. Löytyy trimmi ja tuoreöljyvoitelu. Ihan siistin oloinen. Onko oikea hinta tonnissa vai alle? Ja paljonko alle jos niin on?
Suzuki 60hv
9
3034
Vastaukset
- Suzuki 55
käsittääkseni se sinitarrainen on jo 3 pyttyinen eli sama kone periaatteessa kuin uudemmatkin 55 ja 65 suzukit.
Mulla henkilökohtaisesti ei ole paljoa kehuttavaa omasta DT55 vm 89 muuta kuin se että tehoa siinä on todella hyvin.
Ongelmana on aika monella vedenkierto. Sitä ei sitten saa millään opilla enää kuntoon.Mun veikkaus on että tekee vastapaineen vesitilaan sillä vesipumppujen ja kanavien putsaus ei auta tilanteeseen.Itse koneen sisuskalut on sika hintaisia, jos menee jotain rikki niin ei kannata korjata.Pelkkä yläpään runkolaakeri 2000 vanhaa mummoa.
Kaikenkaikkiaan vaikeasti myytävä kone ja pitää näkyä hinnassa, aloittaisin tarjoamisen noin 600 eurosta mutta tonni kyllä liikaa.- 60-
60 kone on 2-pyttynen
- Jussi
Tuntuu, että kone on ainaskin vuoden vanhempi, eka numero ilmoittaa valmistusvuodenjos esim 4 niin kone 84. Hinta on kunnosta kiinni, jos merikone niin hinta ihan eri kuin järvikoneesta, jossa jäähdytyskanavia ei tarvi putsailla ja toimii vanhanakin, jos noin vanha merikone niin hinta ok. Itse oon ajatellu pyytää tonnia 88 mallin 3 pyttysestä 60 hv trimmi Johnsonista...
- SUZ. DT60
tuon ikäset koneet ovat todellakin huomioitava yksilön mukaan. Itsellä on -85 ja pelaa hyvin, ainakin toistaiseksi. Vedenkierto-ongelmia ei ole ollut, jotenkin vaan näyttäis siltä, että tuoreöljyvoitelu ei anna tarpeeks tavaraa. Onko muuten DT60 koneessä hälytysääni??Öljypinta ei näytä tippuvan säiliöstä, muttei ole leikannu kiinni. Täytyy alkaa lisäämään tavaraa tankkiin varmuuden vuoksi. Muuten kone futaa loistavasti,käy hyvin tyhjäk. ottaa kierroksia normaalisti.Kertokaa onko kokemuksia voitelun toimivuudesta.
Mukavaa kesää - teem
Moi
Olen ostamassa perämoottoria, joten jos Jussi voit laittaa tietoja moottoristasi mailiini [email protected] - Suzuki 55
SUZ. DT60 kirjoitti:
tuon ikäset koneet ovat todellakin huomioitava yksilön mukaan. Itsellä on -85 ja pelaa hyvin, ainakin toistaiseksi. Vedenkierto-ongelmia ei ole ollut, jotenkin vaan näyttäis siltä, että tuoreöljyvoitelu ei anna tarpeeks tavaraa. Onko muuten DT60 koneessä hälytysääni??Öljypinta ei näytä tippuvan säiliöstä, muttei ole leikannu kiinni. Täytyy alkaa lisäämään tavaraa tankkiin varmuuden vuoksi. Muuten kone futaa loistavasti,käy hyvin tyhjäk. ottaa kierroksia normaalisti.Kertokaa onko kokemuksia voitelun toimivuudesta.
Mukavaa kesääsummerin ohjaus on siellä konetilan puolella sen mustan muovikopan sisällä samalla puolella kuin vaihde ja kaasuvivutkin. Omassani summeri kans pimeni ja sinne semmoisen johtohässäkän vaihdoin jonka jälkeen summeri toimi yhden kesän melkein kokonaan kunnes taas pimeni. Summeri varoittaa myös vedenkierrosta (tai siis sen ongelmista).
Tietääkseni kaikissa näissä 80 luvun suzukeissa tuo summeri löytyy, useimmissa vaan se ei toimi.
Koneessahan on varotoimi jos öljy loppumaisillaan. Kone tiputtaa kiekkoja ja sen huomaa kyllä. Jos tulee paniikki tilanne voi ajaa myös ilman öljyjä (jos siis myrskyssä pakko pelastaa edes itsensä) painamalla sitä mustaa nappia konehuoneessa.Öljypumppu kannattaa ilmata jos epäilee öljyn kulumattomuutta.Ilmausruuvi löytyy siitä letkujen juuresta pumpun päältä.Ota huomioon, että sitä öljyähän ei kulukkaan kuin noin max 2% eli ei se silmissä vajene se säiliö. - SUZ.DT60
Suzuki 55 kirjoitti:
summerin ohjaus on siellä konetilan puolella sen mustan muovikopan sisällä samalla puolella kuin vaihde ja kaasuvivutkin. Omassani summeri kans pimeni ja sinne semmoisen johtohässäkän vaihdoin jonka jälkeen summeri toimi yhden kesän melkein kokonaan kunnes taas pimeni. Summeri varoittaa myös vedenkierrosta (tai siis sen ongelmista).
Tietääkseni kaikissa näissä 80 luvun suzukeissa tuo summeri löytyy, useimmissa vaan se ei toimi.
Koneessahan on varotoimi jos öljy loppumaisillaan. Kone tiputtaa kiekkoja ja sen huomaa kyllä. Jos tulee paniikki tilanne voi ajaa myös ilman öljyjä (jos siis myrskyssä pakko pelastaa edes itsensä) painamalla sitä mustaa nappia konehuoneessa.Öljypumppu kannattaa ilmata jos epäilee öljyn kulumattomuutta.Ilmausruuvi löytyy siitä letkujen juuresta pumpun päältä.Ota huomioon, että sitä öljyähän ei kulukkaan kuin noin max 2% eli ei se silmissä vajene se säiliö.vaan vinkeistä. Täytyy tehdä ilmaus tolle öljysäiliölle. Onko tämä auttanut sulla näissä ongelmissa?
- viis viitonen
SUZ.DT60 kirjoitti:
vaan vinkeistä. Täytyy tehdä ilmaus tolle öljysäiliölle. Onko tämä auttanut sulla näissä ongelmissa?
Eli pistä kone käyntiin ja avaa se pieni ruuvi, (muistaakseni 10mm lista-avain). Odota, että ruuvin juuresta ei tule kuin öljyä eikä yhtäkään ilma kuplaa. Se ruuvi on vaakatasossa muistaakseni. Ruuvia ei siis poisteta kokonaan vaan vain avataan hieman.
Ei meillä ollut koskaan öljyjen kanssa ongelmia, ongelmat oli aina lämpöjen kanssa.Kannattaa ajaa aina hyvällä öljyllä ja nimenomaan perämoottoreille tarkoitetulla laadulla koska perämoottorithan käy aika kylminä (suzukissa 55 tai 50 C termari).
Voithan toki itse tarkistaa seossuhteen. Tankkaa bensa ja ölppätankit täyteen ja sitten seuraavan kerran mittaat tarasti paljon molempia mennyt. Sitten vaan taskulaskin käteen ja prosentteja laskemaan. Pitäs jäädä sinne 2-2,5% seoksille, jos ajo ei ole ihan kaasupohjassa ajoa.
- vuosimalli
paha tuottaa pettymys mutta suzuki ei ole tehnyt 60-hp koneita kuin -83 ja -84
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584