Mitä koirarotua suosittelisitte minulle sorsastukseen? Olisi hyvä olla pienehkön kokoinen ja sitä pitäisi voida pitää sisällä.
Lintukoira
15
4100
Vastaukset
- mehtämiäs
Pienimünsterinseisoja voisi olla vastaus. Omia kokemuksia rodusta ei tosin ole.
http://www.saksanseisojakerho.fi/html/pms_rodunkuvaus.htm- Mara
Münsteri on ihan hyvä sorsakoira, muttei sitä kannata pelkästään sorsastukseen hankkia. Seisojan päätarkoitus on kuitenkin kanakoirametsästys, ja siihen koulutuksen pitäisi aina tähdätä. Sorsastus on vain mukava mauste päälle. Suosittelen ihan noutajan hankintaa. Niitäkin on pienehköjä olemassa.
- pystis
sen ei tarvii osata muuta kuin noutaa ja ajaa ylös lintuja niin joku spanieli olis varmaan ihan soiva peli. helpompi kouluttaakin kuin seisojat. senku muistat kahtoa että on metsästyslinjoista eikä näyttelylinjoista. walesinspringerspanieli, englanninspringeri, cocceri, siinäpä muutama rotu. pystykorvaisestakin saat noutajan ajajan ja haukkujankin, mutta sisäkoiraksi se ei oikein passaa.
- springeri
Englannin springerspanieli. Erittäin innokas uimari ja noutaja. toimii erinomaisesti myös kanalinnustuksessa. Itselläni on 2-vuotias sprinkku ja olen erittäin tyytyväinen.
- mettinen
itselläni on 4vuoden ikänen englannin springeri,toimii sorsa metällä,kanalintu jahdissa ja ajaa pätkän jänistä!! siitä huippu koska on monipuolinen
- Mlk
Tuohon hommaan soveltuu parhaiten metsästyslinjainen labradorinnoutaja. Toimii myös ylösajavana, tosin ei ehkä niin hyvin kuin huippuspanieli, mutta noutajana omaa luokkaansa..
- heidi
minne ovat unohtuneet hyvät noutajat!? jos ei halua koiraansa muuhun käyttöön kuin noutamiseen ja sorsia ylösajamaan niin hanki ihmeessä noutaja!! kiltti kotona ja hyvä työssä mutta noutajissakin saa olla tarkkana metsästyslinjaisuuden kanssa! kultaisen noutajan ottaisin jo tästä listasta ekana pois. mutta on labukkaa, sileäkarvaista noutajaa (joka itselläni on) on tolleria ja kiharaa ja chelssiä!
jokaisella vähän eri taipumukset ja luonteet! mutta kannattaa selailla ja miettiä minkä oikeasti haluaa!
- Jos hyvän haluaa
Itselläni ollut Labradori 11v nyt alkaa olla ikää niin että voi ruveta sorsat joutuun hukkaan. Tähän mennessä en muistakkaan milloin ei olis löytänyt.Itse olen sitä mieltä jos sorsaan niin laborantti sen olla pitää. Mutta se koko ei taida olla sinun tapauksessa ok . Mutta suosittelen.
- TMH
Hankit metsästyslinjaisen labradorin niin koko ei ole ongelma, itsellä labbis narttu säkä 50 ja paino 23kg, että ei ole koolla pilattu. Suurin osa metsästyslinjaisista huomattavasti sirompia kuin näyttelylinjaiset. Toinenpentu tulossa lähiaikoina, metsästyslinjainen sekin...
- Jonttu
Ajattelin mainita omista kokemuksista. Itellä on ollu labbis jo 5 vuotta ja hienosti on saalis löytynyt. On myös kaverin kultiksen kanssa käyty metsällä, enkä voi moittia sitäkään. Tosin harmittaa nykyisen kannan liika jalostus. Ehkä tämä (tumma ruskea) yksilö viimeisiä aitoja yksilöitä!?! Ja nyt tältä jahtikaudelta on myös kokemuksia kultiksen ja tollerin coctailista. Täytyy rehellisesti myöntää että tällainen yhdistelmä on kaunis, pieni ja todella mainio noutaja! En aluksi oikein uskonut sen toimivan, mutta kun itse näki niin pakko oli uskoa! Uinti nopeuskin on huima. Ulkonäkö lähes täysin kultiksen! Suosittelen siis tutustumaan rauhassa kaikkiin vaihtoehtoihin! Ja huomioimaan myös coctailit!
- springeri
mulla on englannin springespanieli, ei lopu metsästys alku syksyyn koska on moni puolinen!!
- mulle
tulossa cockeri. Puhtaasti metsästykseen löytyy myös täysin käyttölinjaisia. Vertasin tuohon enkkusprinkkuun ja niillä näytti olevan tuplaten kalliimmat vakuutusmaksut, mikä kertonee koiran terveydentilasta (hoitokuluvakuutus).
- Satu
Kannattaa tutustua rotuun....
- Sprinkkuilija
Mulla 5v walesin sprinkku ja vaan sorsastuksessa käyttäny. Mites te käytätte sitä enkkusprinkkua kanalinnustuksessa? Poukkoilee metsästäjän edessä ajaen linnut ilmaan ja hakee? Oppiikohan tämä koira enää uusia temppuja :)
- 0957489750324
Kyllä 5 vuotiaskin voi vielä oppia. Seisojaa siitä et saa eli tyydy siihen mitä se jo hyvin osaa eli se on ylösottava- ja noutavakoira ja sillä hyvä. Jos oikein putkeen menee oppii koirasi jossain vaiheessa ajamaan riistaa sinua päin. Ja jos se ei sitä oppisikaan on siitä ylösotostakin keskimäärin enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyödyt tulevat parhaiten esiin kun liikutaan ylärinteeseen. Joillakin springereillä, kuten seisojillakin, on taipumusta lintuhaukkuun. Ja se hommahan hoituu parhaiten kun törmäätte johonkin häiritsemättömään (metso)poikueeseen. Aluksi koira voi vain toljotella puihin nousseita lintuja, mutta pari onnistunutta tiputusta voi herättää springerissä piilevän pystykorvan ja se jonkinmoinen haukkukin voi irrota. Onnea ja menestystä kanalintujahtiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015