Candy vs. Whirlpool pyykinpesukone

kokemuksia kaipaava

Nyt tarvittais kokemuksia pyykinpesukoneista. Itsellä ollut Candy puolisen vuotta ja linkous temppuilee jo nyt, mutta menee takuun piikkiin. Tulevalla avokilla ollut 1,5 vuotta Whirlpool ja toiminut moitteetta. Nyt pitäis tehdä päätös, kumpi pidetään ja kumpi menee myyntiin. Toiminnoiltaan koneet ovat lähes samanmoiset, Candy maksanut uutena n.350 € ja Whirlpool n.450 €. Eli hyviä ja huonoja kokemuksia kehiin, kiitos!

20

7352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkous

      Mulla on ollut whirpooi puoli vuotta ja linkous on temppuillut koko ajan.
      Kone hyppii lingotessa tosi paljon, vaikka se on laitettu vatupassilla suoraan.
      Joudun istuun vieres pesun ajan, että ehdin sammuttaan koneen ennenkuin se lähtee lentoon ja rikkoo paikat....
      Edellinen kone oli yli 10 vuotta ja kertaakaan ei ollut tuommosta harmia.

      • Kalle K

        Ootko irroittanut rummun kuljetustuet ?


      • Onneton tunari

        Sama vaiva. Taas on huolto tulossa.Vaihtavat kuulemma iskunvaimentimien kiinnitykset.Itse olen pähkäillyt että koneessa pitäisi ehdottomasti olla neljä iskunvaimenninta.


    • sakarias hirsi

      Meillä ollut Whirlpool seitsenhenkisen perheen käytössä 11 vuotta. Ei minkäänlaisia ongelmia! Ja pyykkiä tosiaan pestään paljon ja usein.

    • kieerä kaukaa....

      Mulla whirpool 2 vuotta 6kk , eikä halvin malli. Täysi p..a nyt taas odotellaan huoltomiestä tai naista. Kierrä kaukaa. Edellinen Whirpool kesti 12 vuotta, mutta siinä ei ollutkaan nyky koneiden hienoa tekniikkaa, joka hajoilee.

    • Haukkunut hintansa

      Meidän Whirlpool on ollut päivittäisessä käytössä yhdeksän vuotta, sillä on pesty siis varmaan 3000 koneellista. Viime vuonna koneen etulevy irtosi lingotessa, siis se osa jossa luukku on kiinni. Kiinnikkeet oli kulunu mekaanisesti, ilmeisesti on vähän nitkutellu lingotessa. Porasin neljä reikkää ja vedin asennusruuveilla uudelleen kiinni ja taas on vuoden pelannu moitteetta.

    • ekio

      Helppo valita jos et ole vielä tehnyt ratkaisua. Nämä Berluskonin Candyt kannattaa kiertää kaukaa... ulkonäkö myyvä mutta kestävyys pitemmän päälle surkea. Astianpesukonetta mennävuosina laitettiin useaan otteeseen ja erehdyimme reilut kolme vuotta sitten pyykkikoneeseen joka seisoo tuolla ohjelmat sekaisin. Ei ikinä enään tätä merkkiä.

      • 20+3

        Minulla Candyn päältätäytettävä pyykkäri ja keittiössä asianpesukon.Astianpesukone toimii jotakuinkin moitteetta.Tosin käytän sitä tosi harvoin.
        Pyykinpesukoneen rummun kansi meni heti uutena rikki.Jousi jotenkin lopetti toiminnan.Kuitenkin kannen luukun toinen puolisko pännää niin että kansi pysyy pestessä kiinni,....toistaiseksi.


    • kokenut .

      Älä ainakaan Whirlpooliin sekaannu. Jotkut yli kymmenen vuotta sitten tehdyt voivat kestääkin, mutta kokemusteni mukaan uudemmat whirlpoolit on sutta ja sekundaa. Takuuajan toki yleensä kestävät. Lisäksi maahantuojan suhtautuminen reklamointiin täysin ala- arvoista. Itse ainakin laittaisin kyseisen merkkisen koneen kierrätykseen.

    • oseb

      Onpa vaikea valinta... En nimittäin kelpuuttaisi kumpaakaan. Tulee olemaan mieliharmia molemmissa. Muovia täynnä ja vikoja... Candyyn kylläkin osat halventuneet kun osat siirtyi tehtaalle Italiaan... Whirlpooliin selvästi kalliimmat. Onnea valinnan kanssa.

    • EiOleCandynPalaamist

      Candy on ihan surkee kone. Sama ongelma oli itselläni Candyn kanssa - linkous.

    • jones82

      Ennen Candyn koneet olivat kestäviä ja hyvälaatuisia. Nykyisin on yhdistynyt Helkaman ja Hooverin kanssa. Kaikki koneet tehdään Turkissa ja laatu sen mukaista. Itselleni ja yritykselleni tulee ko. merkin koneet suoraan maahantuojalta. Tässä vikalistausta.
      -Päältätäytettävä pyykinpesukone ikää alle 3vuotta. Rumpu irtosi (jousi repesi irti) kesken linkouksen ja hakkasi kaikki muoviosat rikki koneesta. -> ei takuuseen enää
      -Alle vuoden ikäisestä astianpesukoneesta särkynyt poistopumppu sekä ohjainlaite. -> takuuseen.
      -Alle vuoden ikäinen jääkaappi korjattu kaksi kertaa, toisella kertaa kosketushäiriö liitoksessa ja toisella kertaa kompressori rikki. Molemmilla kerroilla ruoat pilalle. Maahantuojan takuuseen korjaus, pilaantuneet ruoat maksettava itse. (Eilen jäi vielä kahva käteen kaappia avatessa)
      Ei tule Candyä, Helkamaa ta Hooweria tähän taloon enää vaikka ilmaiseksi saisi.

    • Kokemusta on

      Pyykin ja astianpesukoneissa parhaat ovat Ruotsissa valmistettu Asko ja Saksalainen Miele. Jääkaapipakastimissa Miele.
      Muita merkkejä ei minun talouteeni enään tule.

    • fdsfdsfd

      mulla whirlpool (ei mikään kallein malli )mutta hajosi heti 2 v. takuuajan jälkeen (tottakai) en aijo ostaa enää kyseistä merkkiä en tiedä kestässikö kalliimpi whirlpool paremmin mutta merkki ei herätä minussa nyt minkäänsortin luottamusta

    • Anonyymi

      Canby on surkea merkki.

      • Anonyymi

        Hei. Huonoja kokemuksia Candy pyykinpesukoneesta. Uusi, käytössä 2kk. Ja moottori rikki. Ei uutta konetta tilalle, vaan moottori vaihtoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Huonoja kokemuksia Candy pyykinpesukoneesta. Uusi, käytössä 2kk. Ja moottori rikki. Ei uutta konetta tilalle, vaan moottori vaihtoon...

        Candy on suomeksi karamelli, mikä kertookin kaiken siitä. 😁


    • Anonyymi

      Päältä täytettävä Whirlpool sanoi laakerien puolesta itsensä irti. Ostettu 2003 ja nyt kuitenkin eletään jo 2021. Ihan OK suoritus. Pari laakeri ja tuki maksaisi puolet hankintahinnasta joten uuden menin tilaamaan...harmi

    • Anonyymi

      10 vuotta candyn 9kiloinen pesukone ja toimii vielä, liekkö valmistusvirhe kun ei oo menny vielä rikki.. Kop.. Kop koputtaa puuta.

      • Anonyymi

        Ja minun seitsemän vuotta vanha Whirlpoolini on toiminut koko lyhyen ikänsä ajan moitteettomasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe