Phuketiin lomalle

thaimaan matkalainen

Olen lähdössä Kata Beachille maaliskuussa ja nyt mietin, että miten paikan päältä löytää erilaisia retkien järjestäjiä? Katsoin Tjäreborgin sivuilta yhtä päivän veneretkeä, johon sisältyi myös snorklausta ja ruokailu ja hinta oli 75 euroa. Mielestäni aika paljon, mutta toisaalta tuntuu että olisi turvallisempi valita kotimainen matkanjärjestäjä ja varata etukäteen, kun tuntuu että paikan päältä vaikea sitten löytää? vai miten on?

Toinen asia, mitä mietin on, että toimiiko paikan päällä visa electron ja kuinka ja missä sitä uskaltaa käyttää?

Ja miten Kata Beachilta on helpoin liikkua esim. Patongille? ja kauanko matka kestää.

14

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patong_

      75 euroa on liikaa, puolet halvemmalla pääsee esim. PhiPhi islandille paikallisista matkakioskeista ja ovat luotettavia.

      Visa electron ja visa pelaa Thaimaassa. Englanninkielisestä "otto" automaatista nostot onnistuvat vaivattomasti.

      Patongille pääsee helpostisti tuktuk"taxilla", sovit hinnan sinne ja takaisin sopimaasi kellonaikaan. Hinnat heiluvat siinä 500-600 batin välillä. Mitä enemmän porukkaa kyydissä sen halvempi tietty. Kesto n. 20min riippuen liikenteen määrästä.

    • a83

      Katalta pääsee Patongille parhaiten tuktuk-taksilla. Muistaakseni n. 15min matka Katalta Patongille... Itse tykkään vuokrata koko loman ajaksi skootterin, joka maksaa n.4-8e/päivä. Ei tarvi sitten kyytejä miettiä. Retkiä ei kyllä kannata varata etukäteen. Paljon halvemmalla saa, kun varaa paikanpäältä pienistä "matkatoimisto" kojuista, joita on joka kulmalla. Paikallisten järjestämät matkat on kokemukseni mukaan ihan yhtä tasokkaita kuin esim tjäreborgin järjestämät. Tietenkin kielitaitoa tarvitaan enemmän. Visa electronilla saa kyllä nostettua automaatista.

      Itsekin matkaan Phuketiin Kamala Beachille maaliskuussa. Lomaa odotellessa :)

    • Tiirak

      Katalta pääsee helpointen skootterilla. Päivävuokra n. 3 egee. Kannattaa tinkiä. Bensa on halpaa. Skootterin sisäkumin vaihto 250 baht. Korjaamoja on joka nurkalla. Itse suosin Katalla Patak roadilla olevaa korjaamoa huoltoaseman ja ruokamarkkinan välissä.

      Retkiä myydään joka kulmassa.. eli niitä kyllä löytää :-)

      Electronista en tiedä, mutta normivisalla olen nostanut rahaa. Ei ongelmia. Luottokortit ym. eivät käy ravintoloissa. Automaatteja on kaikkialle... turisteilta rahat pois :-)

      • mustmust

        liikenne kaoottista, joka toinen päivä kuolee turisti liikenneonnettomuudessa keskimäärin.

        Huijauksia, että skootterista löytyy muka vikoja ja naarmuja, joista joudut maksamaan suuret korvaukset (vaikka naarmut oli jo vuokratessa). Jos et maksa, thaipoliisi kyllä pistää sut maksamaan vaikka vankilan kautta (Thaimaan maailman korruptoituneimpia maita muuten, eli maksat sitten myös poliisille vähän vaivanpalkkaa).

        Jos tulee kolari, ulkomaalainen on aina syyllinen -> isot korvaukset -> pakko maksaa tai vankilaan.

        vähän kärjistettyä toki mutta kärjistäen näin toimii Thaimaa.


      • knapa
        mustmust kirjoitti:

        liikenne kaoottista, joka toinen päivä kuolee turisti liikenneonnettomuudessa keskimäärin.

        Huijauksia, että skootterista löytyy muka vikoja ja naarmuja, joista joudut maksamaan suuret korvaukset (vaikka naarmut oli jo vuokratessa). Jos et maksa, thaipoliisi kyllä pistää sut maksamaan vaikka vankilan kautta (Thaimaan maailman korruptoituneimpia maita muuten, eli maksat sitten myös poliisille vähän vaivanpalkkaa).

        Jos tulee kolari, ulkomaalainen on aina syyllinen -> isot korvaukset -> pakko maksaa tai vankilaan.

        vähän kärjistettyä toki mutta kärjistäen näin toimii Thaimaa.

        Kyllä hullut ja vähän viisammatkin vuokraavat. Oletko vuokrannut? Minä olen. Ei mitään ongelmia.


      • mustmust
        knapa kirjoitti:

        Kyllä hullut ja vähän viisammatkin vuokraavat. Oletko vuokrannut? Minä olen. Ei mitään ongelmia.

        Kiva, teillä kävi sitten hyvä tuuri.

        Kaikki matkatoimistot kyllä ehdottomasti EIVÄT suosittele skootterin, auton, mopon ym. vuokraamista, ja ne ei kyllä turhia suosituksia yleensä anna.


      • knapa
        mustmust kirjoitti:

        Kiva, teillä kävi sitten hyvä tuuri.

        Kaikki matkatoimistot kyllä ehdottomasti EIVÄT suosittele skootterin, auton, mopon ym. vuokraamista, ja ne ei kyllä turhia suosituksia yleensä anna.

        Ei tuuri vaan taito ja luotettava vuokraaja. Olemme vuokranneet jo 4:llä reissulla. Kerran kumi puhki. Soitto vuokraajalle ja tämä toi uuden pelin alle.Taas lähdössä 14.3. ja skootteri vuokrataan. Matkatoimistot suosittelee, niin... Suosittelevathan ne omia retkiäänkin, jotka ovat täysin ylihinnoiteltuja.
        Lomaa odotellessa


      • taksi vie ja tuo
        knapa kirjoitti:

        Ei tuuri vaan taito ja luotettava vuokraaja. Olemme vuokranneet jo 4:llä reissulla. Kerran kumi puhki. Soitto vuokraajalle ja tämä toi uuden pelin alle.Taas lähdössä 14.3. ja skootteri vuokrataan. Matkatoimistot suosittelee, niin... Suosittelevathan ne omia retkiäänkin, jotka ovat täysin ylihinnoiteltuja.
        Lomaa odotellessa

        ei takuulla kyllä oppaat mitään mopon vuokrausta suositte. Yksi takuu varmoista keinoista päästä sinkkilaatikossa kotiin on vuokrata Thaimaassa mopo. Vasen liikenne ja ei mitään sääntöjä. Liki 20000 kuolee siellä vuodessa ja varmaan yli puolet on mopolla liikkuvia. Jos ajat kolarin niin turisti on aina syyllinen.
        En suosittele mutta mitä te uskotte?


    • snorklausretki

      Retkistä:
      jos kaipaat suomalaista, mutta et halua Tjären hintoja maksaa, ota suomalaisten pyörittämältä firmalta RayaDivers se retki.
      Kattele netissä etukäteen vaihtoehtoja ja hintoja, ja voi varata etukäteenkin, tai mekin varattiin lopulta vaan niin että soitettiin paikan päällä sinne.
      Kaikki palvelu suomeksi (puhelimessa, sähköpostilla kun etukäteen kyselin, opastus retkellä...)

      Ihan hyvin järjestetty, ja esim. lapsillekin löytyi ainakin KOrallisaaren retkeltä pelastusliivejä laivasta, vaikka olen kuullut että muuten siellä ei juuri lasten liivejä ole.

      Miinusta oli se, että minivanissa, joka hoiti heidän hotellikuljetukset, ei ollut turvavöitä!!! Kaikissa muissa Thaimaalaisten kojujen kautta otetuissa vaneissakin oli turvavyöt.
      Ja lisäksi tilataksi oli myyty niin täyteen että lapset piti ottaa syliin.
      (Normisti siis odottaisin minimiturvallisuutta noudattaen, että lapset istuisi omissa vöissään omilla paikoilla, turvaistuimista nyt tietty joutuu tinkimään.)

      • Hintatietoinen :)

        Kotimainen retkijärjestäjä on myös Chalong Sea Sport, ja hinnat halvempia kuin Raya Diversillä.


    • ConstaS

      Juuri tultiin reissuta ja voin sanoa että matka oli onnistunut paitsi tietenkin ensimmäisen viikon sairastelut eivät ollet mieluisia:) Peach blossom hotellissa vietettiin 2 viikkoa mutta en valitettavasti voi suositella hotellia ”vähän” vaatimammalle matkaajalle. Huoneen siisteys ei ollut kehuttava ja muutenkin henkilökunnan asenna asiakkaisiin kohtaan oli erittäin epämukava Muuten ihan iloisin mielin tuli vietettyä tuo loma phuketissa. Karon beachilla ja kata beachilla tuli tietysti aikaa vietettyä ja siitä löytyy mukavasti videomateriaalia. haluaisinkin jakaa sen teidän kanssa jotta saatte visuaalista käsitystä millaista paikan päällä on

      https://www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8 – Reissu paketissa 1
      https://www.youtube.com/watch?v=m2mW5scro_U – Reissu paketissa 2
      https://www.youtube.com/watch?v=Kp_dCzqentM – Snorklaus reissu Kata Beachilla

    • Marithai

      Ainakin tammikuussa 2016 sai kyydin Kata Noilta Patongille 500 bahtilla. Ilmastoitu, uusi taksi. Tuktukilla tietysti voi mennä myös, mutta tällaiset pikkaisen pitemmät matkat on mukava (ja tukkaria paljon turvallisempi) tehdä taksilla.
      Valuutan suhteen on makuasia,nostaako Visoilla automaatista (ja maksaa pankille nostoprovisiota) vai ottaako mukaan nipun euroseteleitä, ja vaihtaa vaihtopisteissä ilman provisiota. Rahanvaihtopisteitähän on Phuketissa taajama-alueilla joka kulmalla

      • GogonÄiti

        Konstaa siis ei ole nukuttanut yöllä, vaan aika kulunut rattoisasti kyttäillen juutuupia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe