asuin mieheni kanssa 4,5 vuotta. viimeiset kaksi vuotta suhteesta olivat riitaisia, piinaavia, kyynelten täyttämiä. riitelimme jatkuvasti hänen välinpitämättömästä käytöksestään, tietokoneella yötä päivää istumisesta, tupakoinnista, alkoholin käytöstä. riidat etenivät lopulta siihen pisteeseen, että aloimme molemmat olla myös väkivaltaisia toisiamme kohtaan. silti minulla olisi yhä ollut haluja korjata asiat, mutta hänellä ei, joten lähdin.
nyt vuoden eron jälkeen hän on aikuistunut. viinan otto on jäänyt, samoten tupakointi. viimeiset 2 vuotta yhdessäolostamme hän oli ollut masentunut, kummankaan meistä huomaamatta. hän on saanut nyt itsensä kuntoon, voi hyvin ja haluaisi yrittää suhdettamme uudelleen. minäkin rakastan häntä yhä.
olen silti katkera kaikista hänen tekemistään ja sanomistaan asioista. hän on pyydellyt paljon anteeksi, mutta vaikka kuinka haluaisin, se ei paranna oloani. anteeksi olisi pitänyt pyytää silloin, kun sen aika oli. on vaikea luottaa, näen painajaisia siitä, kuinka hän lähtee taas. katkerin olen hänelle siitä, että hänellä oli erossa olomme aikana ollut suhde. helpommaksi asiaa ei tee, että tämä nainen asuu äitini (jonka luona vierailen usein) naapurissa. tunnen syvää vihaa, enkä tiedä muuttuuko se viha miksikään edes ajan kuluessa. seksi on minulle jotenkin merkityksellisempää, kuin kokemani mukaan valtaosalle ihmisistä, joten tämä asia painaa mieltäni, enkä osaa suhtautua siihen kevyesti.
haluaisin yhä olla hänen kanssaan, mutten löydä keinoja käsitellä tunteitani. asumme eri paikkakunnalla, joten pariterapia ei ole mahdollista. niin paljon kuin häntä rakastankin, tunnen myös syvää vihaa, katkeruutta ja surua. haluaisin, että hän tuntisi sen, miten paljon hän on minua satuttanut. haluaisin kostaa hänelle. nämä tunteet pelottavat itseänikin, sillä kuka tahtoisi rakkaalleen pahaa.
en toivo neuvoja sen suhteen, tulisiko minun jatkaa hänen kanssaan vai ei. toivon, jos joku vain osaa minua neuvoa tai on ollut samanlaisessa tilanteessa, neuvoja siihen kuinka voisin jatkaa tästä yhdessä hänen kanssaan. hän on ihanin mies, jonka olen koskaan tavannut. tiedän, että jos pääsisin itse siihen pisteeseen, että voisin hyväksyä menneet asiat, voisimme olla onnellisia yhdessä.
miten voin jatkaa suhdetta
2
382
Vastaukset
- sara^
Hei,
Et pääse eroon vihasta ja katkeruudesta, jotka johtuvat menneisyyden tapahtumista. Vihan psyykkisena tehtävänä on suojella minuuttamme ja puolustaa rajojamme. Pelkäätkö, että poikaystäväsi pettää sinua uudelleen? Voitko luottaa häneen? Voitko puhua hänelle avoimesti vihastasi ja katkeruudestasi? Joskus auttaa se, että saa vuodattaa kaiken (usein moneenkin kertaan, mutta jossain vaiheessa sen on loputtava, eikä samoihin asioihin enää saisi palata) sille henkilölle, joka nämä tunteet on aiheuttanut. Pystyisikö hän ymmärtämään tuskaasi ja lohduttamaan sinua ja auttamaan sinut taas takaisin ehyeksi ihmiseksi?
Mennyttä et voi enää muuttaa, eikä siirtää ajan kelloa taakse päin. Ainoa mahdollisuutesi on selvittää asiat tässä ajassa.
Voit olla itse myös masentunut, varsinkin jos vihan ja katkeruuden tunteet ovat jatkuneet pitkään. Olet ollut myös vahva hyvin pitkään suhteessasi ja nyt olisi sinun aikasi saada apua ja tukea.
Ihan lähtökohtaisesti ja jo itsesi takia, voisitko ajatella hakeutuvasi psykologin juttusille tai psykoterapiaan? Voit mennä ensin terveyskeskuslääkärille, joka ohjaa sinut psykiatrille ja hän voi kirjoittaa lausunnon terapian tarpeesta, jolla saat Kelalta tukea terapiaan. Jonkinlainen lyhytterapia voisi myös auttaa sinua jäsentämään ongelmaasi ja auttaa sinua löytämään työkaluja ja ymmärrystä tähän vaikeaan tilanteeseesi.
Kaikkea hyvää ja usko pois, asiat kääntyvät vielä hyväksi.- haaksirikko
Hei! Ihanaa, että joku jaksoi lukea koko pitkän vuodatukseni loppuun ja vielä vastasikin! Ajatuksistasi on apua minulle, kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768