Olen lähdössä tjäreborgin jokerimatkalle Haniaan, jossa määrittelemätön majoitus. Kertokaa positiivisia ja negatiivisia kokemuksia jokerimatkoista ja erityisesti tjäreborgin järjestämistä. Tällä palstalla on aika paljon haukuttu kyseistä matkanjärjestäjää. Onkohan mitään toivoa matkan suhteen??
Tjäreborgin jokerimatkat
13
7580
Vastaukset
- jokeri
Voi käydä huonosti tai helvetin huonosti. Mutta eipä hätää, jos majoitus ei miellytä niin ainahan voi kokeilla helvetinmoista huutoa ja mekastusta. Joskus se saattaa auttaa. Kannattaa kokeilla.
- Seikkailua Rhodoksella
Saat paljon seikkailukokemusta ja vähän palvelua, kun menet Tjäreborgin Jokerimatkoille. Oppailla ei ole tietoa hotellin sijainnista saatikka tasosta, kun eivät ole käyneet. Tiedotustilaisuuteen ei kuljetusta eikä mainintaa, missä pidetään. Pohjoismaalaisten yhteiseen tilaisuuteen voit päästä, jos satut olemaan paikalla, kun bussi noutaa muun maan kansalaisia. "Hotellit", jos niitä siksi voi kutsua, voivat olla hengenvaarallisia (irtonaiset pistorasioiden sähköjohdot)eikä niissä välttämättä saa aamulla eikä myöhään illalla lämmintä vettä. Torakoista kyllä saa seuraa, naapurissakin niitä näkyi viikon aikana parisenkymmentä. Huoneistoihin voit joutua itse ostamaan kattilat ja mahdolliset paistinpannut, koska siellä olevilla et pysty ruokaa laittamaan, WC-paperitkin voit joutua ostamaan itse. "Hotellin" vastaanotosta ei ole tietoakaan.
Meidän aikanamme 3-4 perhettä valitti tasosta tai tasottomuudesta. Vika ei ole paikallisissa vaan matkanjärjestäjässä = Tjäreborg, joka haluaa täyttää lentopaikat. Perillä ei enää turhanpäiväiset halpismatkalaiset kiinnosta. Palautelipukkeita ei tietenkään Jokerimatkalaisille jaeta. Ja valitusta matkasta on turha tehdä. Siitä saa korkeintaan pahan mielen. Muutenkin jäi sellainen kuva, ettei Tjäreborgia paljon suomalaismatkailijat kiinnosta. - Tjären oppaat
Otan kantaa tuohon Tjäreborin oppaita koskevaan kommenttiin..Eli jonkin verran matkustaneena voin rehellisesti sanoa, että Tjäreborilla on kaikkein surkeiten toimiva opassysteemi.
Eipä haittaa, koska ei ole tullut oppaita kaivattua, mutta ihmetellä silti täytyy. Eräällä reissulla opas ei ollut hotellitapaamisella sovittuun aikaan kertaakaan hotellissamme.Kansiossa kyllä luki, milloin opas on hotellin aulassa tavattavissa..vaan eipä näkynyt neitoa kertakaan koko viikon aikana.
Viime reissulla kysyimme oppaalta, että voisiko hän kertoa kohteessa olevista helmifarmeista. Tähän hän äimistyneenä kysyi että "ai, onko täällä sellaisia?" Meillä oli kohteesta kertova kirja, jossa oli kyllä kerrottu näistä paikoista ja kartassakin ne näkyivät..Opas ei siis tiennyt niitä olevankaan..
Samalla kyselin myös ko. kohteen silkkien hinnoista, johon sain täysin ympäripyöreän vastuaksen..että edullisia ovat, mutta eipä hän oikein tiedä..Mainittakoon, että ko. kohteen yksi varmis turistiostos on juuri silkki.
Nämä kummatkin siis Tjäreborin matkoilla. Muiden järjestäjien oppaat ovat osanneet vastata kohdettaan koskeviin kysymyksiin ja olleet paikalla aikataulun mukaisesti..- kokemuksia
Tjärella oppaat on nuoria tyttöjä
jotka ovat lähteneet vuodeksi seikkailemaan
seuraavana vuotena on taas uudet tytöt.
Monilla muilla firmoilla oppaat viihtyvät
vuodesta toiseen ja monesti jopa asuvat
pysyvästi kohteessa (naimisissa paikallisen
kanssa) - qwerty
se on Tjäreborg eli taivutusmuoto on Tjäreborgin!
- ,,,,,
qwerty kirjoitti:
miten se tähän liittyy?
- KaLi
qwerty kirjoitti:
"Koskaan en ole tarttunut epäolennaisiin"
Tiesitkös muuten, että lause alkaa isolla kirjaimella, eli se on "Se" eikä "se". heh
- Matkaja minni:))
viime kesältä jokerimatkalta haniasta tai siis emme päässeet Haniaan vaan noin 15 km päähän geranin kylään ja siellä kohtalaisen vatimatomaan/syrjäiseen hotelliin.
Kävin toki aika pitkillä omilla seikkailuilla joten..
Lisäksi vielä olin naispaikalla yhdessä venäläisen naisen kanssa joten piloille meni tavallaan se matka...
Luulin että pääsen edes lähemmäksi Haniaa..
Matkalle piti lähtea vielä kertalleen..en TJÄreboria enään suosi en..
Toisaalta opas oli naapurihotellissa, mutta en tarvinnut hänen apuaan. - Nani
Minulla on vain hyviä kokemuksia Tjäreborgista! Tosin puhun nyt ennakkoon varatusta matkasta Madeiralle, en jokerimatkasta. Oppaat olivat TOSI ihania, olivat asuneet jo kauan Madeiralla. He pitivät hyvän "avajaistilaisuuden" ja olivat valmiina vastaamaan jokaiseen kysymykseen. Muutenkin olivat helposti tavoitettavissa.
Meilläkin oli ennakkoasenteita Tjäreborgia kohtaan, mutta kaikki onnistui tosi hienosti.
Jokerimatkat sinänsä ovat täyttä seikkailua ja majoitus on yleensä vaatimaton, mutta niinhän matkaehdoissa luvataankin. Itse olin viime kesänä Samoksella Finnmatkojen äkkilähdöllä. Pääsimme Samoksen kaupunkiin, majoitus oli vaatimaton, mutta siisti ja henkilökunta ystävällistä. Kaikki puutteet korvasi 32 astetta joka päivä...- semmosta vaan
En ole jokerilla ollut, mutta ensimmäisen ja viimeisen kerran Tjäreborgin matkalla Bulgariassa kaverin kanssa kesällä 2006. Unohtivat meidät hotellille, kun piti lentokentälle lähteä. Kuljetuksesta oli maksettu jo ennen matkaa etukäteen. Meitä jäi 4 (eli kaikki siihen kyytiin lähtevät) hotellille ihmettelemään että missä bussi viipyy... Sitten vaan viivana omakustannushintaan Taksilla jumalatonta vauhtia kentälle ja oltiin siellä tasan kello 20.00, kun koneen piti lähteä. Tässä vaiheessa ei vielä tiedetty että kone olikin loppujen lopuksi 4h myöhässä - onneksi. Eivät suostuneet korvaamaan saati edes pahoitelleet asiaa. Siellä ei ollut kuulemma heidän omaa opasta vaan joku ulkomaalainen opas bussimatkalla... Ei tartte toista kertaa lähteä, on tuo jo sen kokoluokan moka että!!
- kolpakko1
itse olen saanut tjäreborgilla ihan ok matkoja jos niitä vertaa finmatkojen katastrofimatkoihin jotka ovat todella järkyttäviä jokaisella on omat kokemuksensa jokerimatkoilta minulla on kai sitten käynyt hyvä tuuri tjäreborgilla? mutta älä vaan ota finmatkojen äkkilähtöä senjälkeen kaikki voi olla pielessä
- Tanitala
Menimme viime kesänä avomiehen kanssa Italiaan finnmatkojen äkkilähdöllä, ja matka oli uskomaton hintaansa nähden.. Illallinen ja aamiainen kuului mukaan, vaikka ei olisi pitänyt. Majoitus ihan ok.
Garda-järvellä siis olimme ja oli aivan mahtava reissu.
Just kattelin tos noita Tjäreborgin äkkilähtöjä Haniaan, ja vielä lapsen kanssa mutta taitaa jäädä ottamatta ne matkat.. - uskomattomalta
Tanitala kirjoitti:
Menimme viime kesänä avomiehen kanssa Italiaan finnmatkojen äkkilähdöllä, ja matka oli uskomaton hintaansa nähden.. Illallinen ja aamiainen kuului mukaan, vaikka ei olisi pitänyt. Majoitus ihan ok.
Garda-järvellä siis olimme ja oli aivan mahtava reissu.
Just kattelin tos noita Tjäreborgin äkkilähtöjä Haniaan, ja vielä lapsen kanssa mutta taitaa jäädä ottamatta ne matkat..jutulta.minä luokittelen kyllä finnmatkat sinne jonon hännille oman kokemukseni perusteella,siihen toimistoon ei kyllä voi luottaa äkkilähdöt katsatrofeja mutta jollian käy näköjään tuuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541421- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111164Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461087Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32906Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804