Pitkään jatkunut astman paheneminen

heikkohappi

Onko muilla ollut astman pahenemisvaihetta jota ei saada kuntoon? Miten jatkuvat ja usein toistuvat astmakohtaukset vaikuttaa yleiskuntoon? Miten olette jaksaneet? Oletteko olleet töissä?
Minulla tutkittiin ammattitautina, mutta koska allergioita ei todettu ei myöskään ammattitaudiksi mene. Töissä kuitenkin useita astmaa pahentavia tekijöitä.
Alan olla aika huonossa kunnossa. Puhuminen hengästyttää aika ajoin, en voi kävellä kuin hitaasti ja liikkeeni hidastuu. Minua huippaa ja limaa nousee sekä yskittää. Avaava auttaa hetkeksi mutta sitten tilalle tulee armoton väsymys. Syn kuureina kortisoonia ja muita astma lääkkeitä. Pahimmillaan viittä erilääkettä samanaikaisesti ja ne aiheuttavat sivuvaikutuksia.
Miten helposti tuon eläkevakuutuksen kautta saa uudelleen koulutuksen? Rahallisesti ei ole mahdollista töitä lopettaa, mutta työkyky aika heikolla hapessa jo. Muutamia kertoja olen jo ollut sairaslomalla.
Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Voiko jatkuva astma tehdä keuhkoihin pysyviä vaurioita?
Muita samanlaisissa tilanteissa olevia?

7

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AZTmaa v 2006

      on käytössäsi?
      Itsellä on tällä hetkellä, Bricanyl 0,5mg, Symbicort Forte 2 2( 2), Retafyllin 200mg 1 1, Montelukasti 10mg 1,
      Prednisolon tai Prednison resepti aina varalla. ( lisäksi vatsansuojalääke astmalääkkeiden vuoksi.)
      Ollut myös useita pahenemisvaiheita ja kortisonikuureja.
      Kävin erikoislääkärin konsultaatiossa ja jotenkin olen pärjäillyt.
      Olen 50 vuotias eikä kovin suuria mahdollisuuksia liene työllistyä uudelleenkoulutuksen kautta, joten sitkuttelen nykyisessä ammatissani.
      Päivä kerrallaan, tärkeää on aloittaa oraalinen kortisoni ajoissa, jolloin astma ei mahdollisesti pääse niin pahaksi.

      • heikkohappi

        Minulla on seretide 500mg aamuin illoin, sama määrä flixotidea, retafyllin ja prednison tarvittaessa kuureina. Vatsansuojalääke myös. Ja avaavana airomir.
        En pysty tuota bricanylia käyttämään, se täristää niin etten pysty kävelemään. Suurimmasta osasta lääkkeistä saan sivuvaikutuksia.
        Aika raskasta on elämä, kun töissä menee avaavan voimalla ja vapaapäivät menee levätessä.
        Onko teillä millaisia oireita? Oletteko joutuneet olemaan poissa astman takia?
        Tänään lähdin töistä kävelemään, tarkoitus oli lenkkeillä muutaman kilometrin pituinen lenkki mutta minut piti hakea puolesta välistä kun en vain jaksanut kävellä, limaa nousi ja hengästytti kovin. Aika kurjaa.
        Työnilo alkaa kadota kun siellä niin paljon katkuja ja henki menee tukkoon.


    • kielo-100

      Mulla meni reilu vuosi, ennenkuin pääsin paremmalle hoitotasolle. Verta ja limaa tuli alahengitysteistä. Oli todella huono hengittää ja jatkuvasti yskitti, niin että ihan nolotti.
      1 kk sairasloma ja vahva vatsansuojalääkitys pelasti minut kuntoon. Vaihdoin myös työpaikkaa, jossa jatkuvasti altistuin allergeeneille.
      Sinun täytyy rauhoittaa nyt tilanne ja saada limakalvot kuntoon. Sairasloma pitkä ja onko sinulla närästystä, sitä ei itse aina huomaa.
      Toivon sinulle voimia, tiedän miltä susta tuntuu.

    • Hajusteintolerantti

      Kerrot, että alat olla jo melko huonossa kunnossa, mutta jatkettava on työssä, missä astmasi vaan pahenee.
      Itsekin tiedät, että työpaikka on syynä.
      Mitkään lääkkeet eivät pitkällä juoksulla tule auttamaan, jos syytä ei poisteta!
      Tätä lääkärit eivät välttämättä kerro, yrittävät vain lääkitä.

      Et kerro, mitä kemikaalihöyryjä joudut työssä hengittämään.
      Vaikka et ole niille allerginen -- hengitystieallergioita kemikaaleille ei vielä osata tutkia, ihoallergiaa kylläkin -- voit silti reagoida niihin astman pahenemisena.
      Ärsyttävät aineet voivat aiheuttaa tulehduksen ja astmassahan on kyse tulehdustilasta.

      Jos voit paremmin viikonloppuisin ja lomilla, mieti, kannattaako jatkaa työssä, missä sairastut vain lisää.

      Lääkäri osannee vastata kysymykseen "pysyvistä vaurioista".

      Olen itse hajusteille ihoallerginen, myöhemmin aloin reagoimaan myös hengitysteitse astma-tyyppisillä oireilla (myös oksentelua, migreeniä, huimausta) hajusteille ilmassa. Tila paheni, vaikken itse käyttänyt hajustettuja tuotteita. Lopulta jouduin jäämään pois työelämästä (miehen tuloilla elin) ns. passiivisen hajusteiden käytön (eli muiden käyttämien) takia.
      Voin hyvin, mutta en koskaan pysty oleskelemaan hajustetussa ympäristössä.

    • Probiootit!

      ""......jatkuu.
      a|b|c|d|e|f'|g|h|
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 22. Veristä yskää.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 23. Keuhkoverenvuotoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 27. Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat yskiä hartaasti.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palantunne/kuristavatunne kurkussa/kurkun -kutina, -käheys ja -kipu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
      Jatkuu....""
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

      Kvht-altistuneen hoito:
      =>KVHT-altistuneen hoito = kvht-altistuksen lopettaminen ja Mhb

    • astmainen7665

      Refluksi voi vaivata, ei mullakaan tehnyt närästystä. Astma vain paheni ja oli paha. Löysin avun Karppaus.info sivulta ja VHH-ruokavaliosta!

    • D-vitamiinia

      Heikkilältä on tullut viime viikkoina totuttuun tapaan todella mainiota juttua, eikä tämä viljoihin liittyvä info tee poikkeusta. Lisäaineet, rypsiporsas ja Valion vesimaito ovat todella mitättömiä ongelmia verrattuna siihen, mitä viljat meille tekevät. Olemme niin aivopestyjä viljojen suhteen, että moni voisi luopua melkein mistä vain, mutta ei ruisleivästä. Itsekin olin kumartanut ruisleivän suuntaan yli 20-vuotta ja shokki olikin melkoinen, kun huomasin kuinka hyvältä tuntuu, jos jättää ne kuusi päivittäistä ruisleipäviipaletta syömättä. Siinä lähti iho-ongelmien lisäksi selittämätön väsymys ja monet pikkuvaivat.

      Minulla on tallessa lukuisia kertomuksia siitä, kuinka mitä erilaisimmat sairaudet ja vaivat ovat hävinneet sen jälkeen, kun viljat on jätetty kaupan hyllylle. Kovaa materiaalia alkaa olemaan kohta jo sen verran paljon, että taidan laittaa pystyyn kilpailevan organisaation Suomen leipätiedotukselle, joka on osa ruokamafian tehokasta propagandakoneistoa.

      Viljojen aiheuttamista ongelmista puhuttaessa ei pidä tuijottaa liikaa keliakiaa ja siihen liittyviä testejä. Vasta-ainetestit ovat varsin tehokkaita ajatellen keliakiaa, mutta usein yhtä tyhjän kanssa jos puhutaan niin sanotusta viljaherkkyydestä. Suosittelenkin Heikkilän tapaan laboratoriotestien sijasta muutaman viikon viljatonta ruokavaliota ja katso mitä se saa aikaan. Voit hämmästyä tuloksista!

      Syksyllä mediassa kerrottiin totuus statiineista ja rasvoista. Nyt vuorossa ovat olleet lisäaineet ja ruoan heikko laatu. Tästä on vielä melko pitkä matka siihen, kun joku toimittaja uskaltaa kertoa kansalla totuuden viljoista. Se vaatii jo aika paljon rohkeutta, sillä viljat jos mitkä herättävät voimakkaita tunteita. Tämän olen itsekin saanut huomata, sillä sähköpostiin on joskus tipahtanut sen verran äkäistä aiheeseen liittyvää viestiä.

      Suosittelen jokaiselle Vaaralliset viljat nimistä kirjaa, jossa nämä viljojen ongelmat aukaistaan perin pohjin. Kirjan ovat kirjoittaneet James Braly ja Ron Hoggan ja se löytyy useimmista kirjastoista.

      http://www.raikasweb.com/viljaton-maaliskuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe