Jos alkaisin palstavahdiksi,

voisinko olla palstalle hyödyksi,vai haitaksi??
Miten palstantila muutuisi?
Sen tiedän,verenpaine nousisi ja hautajaiset olisivat jo puolenvuoden päästä.
Teille rakkaat myötäeläjät,eikun mielipiteitä kehiin.
Tiedän parjattu Ama

65

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.v.

Tuskinpa palstalle olisit sen kummemmin hyödyksi. Itsellesi ehkä enemmän. Äkkipikaisena pitkä vihaisena ihmisenä uskoisin, että muutama kuukausi riittäisi ja palsta olisi tyhjä kirjoittajista. Mitä luulet että tämmöinen palstavahti ylrrnsä voisi sitten tehdä, jota ei osaavat palstalaiset osaisi nytkin tehdä. Mitä sinä itse tekisit , kyttäisitkö yökaudet hoidokkisi valvoessa viestejä jotka mielestäsi ei sopisi palstalle ? Palstan valvojan tehtävät ovat kokolailla rajalliset. Seriffin tehtävään olisi palstoilla erittäinkin päteviä henkilöitä. Heillä on palkallisiakin tehtäviä, eivätkä he halua sitoutua koiran virkaan...

Olisikkin vähän samaan tapaan kuin meikäläisen venekerhossa jossa on pari lääkäriä jokunen juristikin eli yleensä pätevää väkeä. Kerhon kommodoori on postipoika joka raha palkatta vahtii kaiken vapaa aikansa nytkin jo kuiville nostettuja veneitä, ainoana palkkanaan kokardilla varustettu koppalakki....

• mutta pitkävihainen ei sovi minun avarakatseiseen maailmankuvani,oikeamielinen paremminkin.Tsoukki,tsoukki.
        Hyvä rakas lähimmäinen,kuka teistä tietää nykyisen sefun elämää.Se,että olen omaishoitsu ei varmaankaan alenna ihmisarvoani.Kaiketi olen vapaa päättämään,kuinka sen ajan kun hoidokkini nukkuu käytän.
        Tiedän,sitä palkatonta työtä teen myös om hoitsuna,että oliko muuita negatiivisia kannanottoja nimimerkillä m.v ja sinun venekerhon asiakkaksi en aiokkaan,minulla oma ranta ja oma vene

• Ystävyydellä m.v.
        rituliini_38 kirjoitti:

mutta pitkävihainen ei sovi minun avarakatseiseen maailmankuvani,oikeamielinen paremminkin.Tsoukki,tsoukki.
        Hyvä rakas lähimmäinen,kuka teistä tietää nykyisen sefun elämää.Se,että olen omaishoitsu ei varmaankaan alenna ihmisarvoani.Kaiketi olen vapaa päättämään,kuinka sen ajan kun hoidokkini nukkuu käytän.
        Tiedän,sitä palkatonta työtä teen myös om hoitsuna,että oliko muuita negatiivisia kannanottoja nimimerkillä m.v ja sinun venekerhon asiakkaksi en aiokkaan,minulla oma ranta ja oma vene

Lähes tulkoon kaikki etelä suomen laiturit on kerhoilla joissa on jäsenmaksujen lisäksi myös laituri maksut. Eikä täällä aivan pikkupurkilla ole asiaa merelle jos aikoo kierrellä vaikka Suomen lahden poukamia. Uudessa Kaupungissa ja Naantalissakin on oivat vieras venesatamat joissa viihtyy vallan mainiosti.

Muutoin uudet jäsenet meillä venekerhoon hyväksyy kerhon hallitus kahden venekerholaisen suosituksesta. Ei niihin aivan noin vaan tulla. Omais hoitajana toimiminen ei todellakaan kenenkään arvoa alenna päin vastoin se on kiitettävää työtä.

Se on hyvä jos sait jonkin laisen selvennyksen itse Seriffin hommasta
        Jätä kuitenkin ne Seriffin haavet tykkänään pois, ei sinulla ole aikaa moiseen kyttäämiseen. Nytkin kun. olet vasta viikon roikkunut yötä päivää koneen ääressä olet jo siitäkin väsynyt.

Mene nyt kuitenkin nukkumaan, että jaksat käyttää hoidokkiasi yöllä wc: ssä ja heräät aamulla puuron keittoon ja hoidokkiasi syöttämään.

• rituliini_38
        Ystävyydellä m.v. kirjoitti:

Lähes tulkoon kaikki etelä suomen laiturit on kerhoilla joissa on jäsenmaksujen lisäksi myös laituri maksut. Eikä täällä aivan pikkupurkilla ole asiaa merelle jos aikoo kierrellä vaikka Suomen lahden poukamia. Uudessa Kaupungissa ja Naantalissakin on oivat vieras venesatamat joissa viihtyy vallan mainiosti.

Muutoin uudet jäsenet meillä venekerhoon hyväksyy kerhon hallitus kahden venekerholaisen suosituksesta. Ei niihin aivan noin vaan tulla. Omais hoitajana toimiminen ei todellakaan kenenkään arvoa alenna päin vastoin se on kiitettävää työtä.

Se on hyvä jos sait jonkin laisen selvennyksen itse Seriffin hommasta
        Jätä kuitenkin ne Seriffin haavet tykkänään pois, ei sinulla ole aikaa moiseen kyttäämiseen. Nytkin kun. olet vasta viikon roikkunut yötä päivää koneen ääressä olet jo siitäkin väsynyt.

Mene nyt kuitenkin nukkumaan, että jaksat käyttää hoidokkiasi yöllä wc: ssä ja heräät aamulla puuron keittoon ja hoidokkiasi syöttämään.

ei tipaakaan kiinosta sun laituripaikat.Minä en sun reviirille tule,mutta näkyy olevan pupu pöksyssä sulla,jos todella alan laittaa keskustelupalstaa ruotuun.
        Sovitaanko niin,että minä hoidan tehtäväni ja hoida sinä vain ne wc käynnit,jos niitä tihentyneitä wc käyntejä ja sillei,se toi eturauhasen liikakasvu lisää noita wc käyntejä joten tarkkaile onko suiku normaali

• m.v.
        rituliini_38 kirjoitti:

ei tipaakaan kiinosta sun laituripaikat.Minä en sun reviirille tule,mutta näkyy olevan pupu pöksyssä sulla,jos todella alan laittaa keskustelupalstaa ruotuun.
        Sovitaanko niin,että minä hoidan tehtäväni ja hoida sinä vain ne wc käynnit,jos niitä tihentyneitä wc käyntejä ja sillei,se toi eturauhasen liikakasvu lisää noita wc käyntejä joten tarkkaile onko suiku normaali

Viidennen polven stadilainen olen minäkin ja sörkän kundi. Eipä siinä mitään kehumista ole. "Kirjoitukseni sisälsi myös testin ". Ymmärtäisit varmaan etten voi sinua suositella Seriffin tehtävään. Elämän laatusi on on sellainen ettet ensinnäkään voi suhtautua kirjoittajiin asianmukaisella tavalla. Seriffin täytyy täytyy pystyä toimimaan täysin neutraalisti, ilman mitään vihan tunteita, joten minun täytyy sanoa sinulle kuten Jonne Nikula Idolsissa ei jatkoon.

Miksi muuten olet noin katkera. Kannatko elämäsi loppuun saakka jotain lapsuuden traumaa. Jotain sinuun kohdistunutta tekoa joka ei arpeudu edes aikuiselämään ehdittyessä. Minulla on myös jonkin moinen kandin koulutus joten voit hyvin avautua täällä. katsotaan sitten yhdessä voinko olla sinulle avuksi.

Nautin tässä aamiaisen välillä ja palaan sitten asiaan. Voi että maistuu aamiaisella Norjalainen Graavilohi lohi, tzatziki kastukkeella paahtoleivän päällä.

• m.v.
        m.v. kirjoitti:

Viidennen polven stadilainen olen minäkin ja sörkän kundi. Eipä siinä mitään kehumista ole. "Kirjoitukseni sisälsi myös testin ". Ymmärtäisit varmaan etten voi sinua suositella Seriffin tehtävään. Elämän laatusi on on sellainen ettet ensinnäkään voi suhtautua kirjoittajiin asianmukaisella tavalla. Seriffin täytyy täytyy pystyä toimimaan täysin neutraalisti, ilman mitään vihan tunteita, joten minun täytyy sanoa sinulle kuten Jonne Nikula Idolsissa ei jatkoon.

Miksi muuten olet noin katkera. Kannatko elämäsi loppuun saakka jotain lapsuuden traumaa. Jotain sinuun kohdistunutta tekoa joka ei arpeudu edes aikuiselämään ehdittyessä. Minulla on myös jonkin moinen kandin koulutus joten voit hyvin avautua täällä. katsotaan sitten yhdessä voinko olla sinulle avuksi.

Nautin tässä aamiaisen välillä ja palaan sitten asiaan. Voi että maistuu aamiaisella Norjalainen Graavilohi lohi, tzatziki kastukkeella paahtoleivän päällä.

Anteeksi Rituliini_38 tuli parikin kirjoitus virhettä.....
        Toivottavasti saat kuitenkin selvää tästä minun töherryksestäni.
        Hyvää päivän jatkoa, kirjoitan sitten aamiaisen jälkeen sinulle enemmän.Ole kuulolla.

• ----.
        m.v. kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa, kirjoitan sitten aamiaisen jälkeen sinulle enemmän.Ole kuulolla.

Niin, eihän sinulla ole aikaa mennä edes rantaan, saati veneeseen kerhosta puhumattakaan. Palsta karkaisi sinulta.

• m.v. kirjoitti:

katsot ohikiitävää elämää,kuin mersun taustapeilistä.Ei kuule olen ehkä napakka kannanotoissani,mutta en katkera,valmetlaisena työläisenä kaikki herrannilkit olivat josko aika syvältä.Hyrauliikka,pneumatiikka hallussa ja miestentöitä naistenpalkalla.Jospa lähdettäis siitä,että saunaan jäi valot
        Työympäristö 90 prossaa miehiä,ehkä tekivät minulle tietynlaisen hylkimisreaktion ja opin tietynlaisen tyylin sanoi lyyli.
        Sinusta toi koulutus on tehnyt pikku,pikku porvarin ja pilkunnussijan,kun yrität olla niin paskan tärkeä,ihan hävettää

• m.v.
        rituliini_38 kirjoitti:

katsot ohikiitävää elämää,kuin mersun taustapeilistä.Ei kuule olen ehkä napakka kannanotoissani,mutta en katkera,valmetlaisena työläisenä kaikki herrannilkit olivat josko aika syvältä.Hyrauliikka,pneumatiikka hallussa ja miestentöitä naistenpalkalla.Jospa lähdettäis siitä,että saunaan jäi valot
        Työympäristö 90 prossaa miehiä,ehkä tekivät minulle tietynlaisen hylkimisreaktion ja opin tietynlaisen tyylin sanoi lyyli.
        Sinusta toi koulutus on tehnyt pikku,pikku porvarin ja pilkunnussijan,kun yrität olla niin paskan tärkeä,ihan hävettää

Nyt ei niinkään ollut puhe minusta vaan "sinusta" . Ethän voi ottaa toisten syntejä kannettavaksesi, kuten tuossa sanoit häpeäväsi.

Ymmärrän ja tiedän landelaisten elämää. Ei ole helppoa sinunkaan siellä erakko mökissä aamuisin vetää vesikelkalla hoidokkisi yöllisiä jätöksiä avantoon. Kyllä siinä katkeroituu.
        En siis ihmettele lainkaan tapaasi purkaa kiukkuasi.

Muutoin stadissa on jo aika kulkenut tämmöisen kerska kulttuurin ohitse, Mersut ovat täällä Taxeja ja Virolaisten rakennus duunareiden kulkupelejä. Status ei saa näkyä. Se jos jos mikä ärsyttää rahvasta. 200 heppaa kun löytyy piilosta pellin alta se riittää.
        Näin tällä kertaa. Älä nyt liukastu siellä jäällä kun tyhjennät sitä kakka saavia....

• kuka vinkuu
        ----. kirjoitti:

Niin, eihän sinulla ole aikaa mennä edes rantaan, saati veneeseen kerhosta puhumattakaan. Palsta karkaisi sinulta.

hyvän keskustelun väliin.....

• arkinen, köyhä
        m.v. kirjoitti:

Nyt ei niinkään ollut puhe minusta vaan "sinusta" . Ethän voi ottaa toisten syntejä kannettavaksesi, kuten tuossa sanoit häpeäväsi.

Ymmärrän ja tiedän landelaisten elämää. Ei ole helppoa sinunkaan siellä erakko mökissä aamuisin vetää vesikelkalla hoidokkisi yöllisiä jätöksiä avantoon. Kyllä siinä katkeroituu.

Muutoin stadissa on jo aika kulkenut tämmöisen kerska kulttuurin ohitse, Mersut ovat täällä Taxeja ja Virolaisten rakennus duunareiden kulkupelejä. Status ei saa näkyä. Se jos jos mikä ärsyttää rahvasta. 200 heppaa kun löytyy piilosta pellin alta se riittää.
        Näin tällä kertaa. Älä nyt liukastu siellä jäällä kun tyhjennät sitä kakka saavia....

sivistyneen miehen, näin osaa vain minä vaan.
        Kouluja käynyt, rikaskin, ystävinä vain herroja, tittelin omaavia, itsekin melkein psykiatri.

Kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää.

• __;
        arkinen, köyhä kirjoitti:

Kouluja käynyt, rikaskin, ystävinä vain herroja, tittelin omaavia, itsekin melkein psykiatri.

sattuiko se niin?

• m.v.
        arkinen, köyhä kirjoitti:

Rikkaus on kovin suhteellista. Tuossa taas osui kohdalle taas remontoitava asunto, kolmio. Hintakin jäi kohtuusiseen 225 000 euroon. Remontoituna siitä saa liki 300 000 euroa. Siinä lienee parille Viron pojalle muutamaksi päiväksi töitä. Edullisia ovat Virolaiset ja tekevät siistiä jälkeä.

Niin siitä rikkaudesta ei edes tuo vertaa ollut tilillä joudun ottamaan pankista 50 000 euron pikavipin. Niin tämä viesti vaan siksi ettei kannata olla kateellinen.
        Tämän päivän tili tuli sitten tehdyksi.

• itke
        __; kirjoitti:

sattuiko se niin?

pyydä äitiä niistämään nenä ja ryhdy sitten kiltisti tekemään läksyjä. Huomennakin on koulupäivä. Oleppas nyt kiltti. Täällä vanhusten palstalta et sinäkään saa kuin kakkaa nenääsi.

• Mestarin matkassa
        m.v. kirjoitti:

Rikkaus on kovin suhteellista. Tuossa taas osui kohdalle taas remontoitava asunto, kolmio. Hintakin jäi kohtuusiseen 225 000 euroon. Remontoituna siitä saa liki 300 000 euroa. Siinä lienee parille Viron pojalle muutamaksi päiväksi töitä. Edullisia ovat Virolaiset ja tekevät siistiä jälkeä.

Niin siitä rikkaudesta ei edes tuo vertaa ollut tilillä joudun ottamaan pankista 50 000 euron pikavipin. Niin tämä viesti vaan siksi ettei kannata olla kateellinen.
        Tämän päivän tili tuli sitten tehdyksi.

Ihanaa että olet olemessa m.v. ilman sinua" Ihmemiestä tämä palsta olisi todella tylsä..

• kultapojan kelkassa
        Mestarin matkassa kirjoitti:

Ihanaa että olet olemessa m.v. ilman sinua" Ihmemiestä tämä palsta olisi todella tylsä..

kantsii köllötellä.

• Stadinkundi.
        Mestarin matkassa kirjoitti:

Täällä kamla guppe srivaa stadilaisille. Joku kiltsi täällä uhos olevansa helasalainen. Oikea stadilainen friidu ei skrivaa tommottii jos on joskus budjannut stadissa. Sadilaisille hesa on ainoa stadi. Stadissa tuli aikoinaan hakittua ekat prenkutkin vasikselta jotka dokattiin skolen pihalla. Fullass suunistettuun sitten mesuhalliin jortsuihin. No mitä mä tässä ryhyn bundeille skrivaa ei ne olkihatut snaijaa yhtikäs mitään.

• m.v. kirjoitti:

m.v een Alzheimer taitaa olla jo loppusuoralla,
        kun ei enää käytöstapoja muista,vai olisko vallan kaksisuuntaisesta kysymys.
        Kyllä minulle aikoinaan opetettin jonkinasteiset kotikasvatuksen alkeet.
        Vai että tarvitsee oikein kandinpaperit ollakseen keskustelupalstalla täys ääliö,hyi helvetes,mitä sontaa voi ihminen suoltaa koneeltaan.
        Tunnetko itsesi nyt oikein viimeisenpäälle suomalaiseksi sivistyneitöön kuuluvaksi kansalaiseksi?
        Sääliä täytyy sinua aivotonta reppanaa.
        Ole edes senverran kunniakansalainen,että kohdista jälkeenjääneisyytesi minuun,älä mieheeni.
        Tässä se nähdään ihmisten korvienväli,että kun ei pärjätä normaali keskustelussa,aletaan mennä sinne peräsuolijätösten puolelle.

• seurailija.

Se on Ama löytänyt uuden ilkeilyn kohteen, Pääseepä nyt Monica nyt ainakin vähän aikaa helpommalla.

• seurailija. kirjoitti:

Se on Ama löytänyt uuden ilkeilyn kohteen, Pääseepä nyt Monica nyt ainakin vähän aikaa helpommalla.

Minä en monican ilkeilyä aloittanut,hän aloitti sen kyllä ihan itse.
        Pidin luovaa taukoa yli kolme kuukautta,pari kertaa kävin lukemassa muutaman keskustelun.Tavuakaan en kirjoittanut.Joku kaiketi tarkoituksella alkoi siivoustalkoisiin ja sätti monicaa,minusta tehtiin syyllinen.Olin mukamas puskasta huudellut,jota en todellakaan tee.
        Kyllä minä huutoni ja sanomani aina allekirjoitan.

Tämä palstavahti oli pelkkä tsoukki.Kyllähän jokainen teistä kirjoittajista tietää,ettei minulla ole aikaa eikä kiinnostustakaan moiseen koiranvirkaan.
        Tulipahan testattua suosio taas kerran ja hyvinhän se meni.
        Minua jopa kehoitettin tekemään ympäristörikos,köijäämään ulosteet vesikelkalla avantoon.
        Minulla on lainmukainen viemärisysteemi,jonka ympäristötarkastaja on hyväksynyt ja lainmukaiseksi todennut.Vesi tulee kaivosta sekä järvestä,toinen pumppu on kellarissa ja toinen wc: ssä.

Mitä mieheni sairauteen tulee,niin hän on omatoiminen,ei ole tarvis pyllyä pyyhkiä,käyttää jopa raivaussahaa,moottorisahasta puhumattakaan.
        Sairaus todettiin neljä vuotta sitten mangnettikuvauksessa,että todella onnellinen olen,kun homma näin hyvin hallinnassa.
        Olkaa tekin onnellisia puolestani ja hyvää keväistä päivää kaikille Ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Minä en monican ilkeilyä aloittanut,hän aloitti sen kyllä ihan itse.
        Pidin luovaa taukoa yli kolme kuukautta,pari kertaa kävin lukemassa muutaman keskustelun.Tavuakaan en kirjoittanut.Joku kaiketi tarkoituksella alkoi siivoustalkoisiin ja sätti monicaa,minusta tehtiin syyllinen.Olin mukamas puskasta huudellut,jota en todellakaan tee.
        Kyllä minä huutoni ja sanomani aina allekirjoitan.

Tämä palstavahti oli pelkkä tsoukki.Kyllähän jokainen teistä kirjoittajista tietää,ettei minulla ole aikaa eikä kiinnostustakaan moiseen koiranvirkaan.
        Tulipahan testattua suosio taas kerran ja hyvinhän se meni.
        Minua jopa kehoitettin tekemään ympäristörikos,köijäämään ulosteet vesikelkalla avantoon.
        Minulla on lainmukainen viemärisysteemi,jonka ympäristötarkastaja on hyväksynyt ja lainmukaiseksi todennut.Vesi tulee kaivosta sekä järvestä,toinen pumppu on kellarissa ja toinen wc: ssä.

Mitä mieheni sairauteen tulee,niin hän on omatoiminen,ei ole tarvis pyllyä pyyhkiä,käyttää jopa raivaussahaa,moottorisahasta puhumattakaan.
        Sairaus todettiin neljä vuotta sitten mangnettikuvauksessa,että todella onnellinen olen,kun homma näin hyvin hallinnassa.
        Olkaa tekin onnellisia puolestani ja hyvää keväistä päivää kaikille Ama

Turhaa yrität kääntää jutut, ei sinua kukaan usko, joka on lukenut sinun jatkuvaa päivittäin tapahtuva ilkeilyä minua kohtaan ja loppua ei näy.

Älä erehdy pitämään palstalaisia tyhminä, sitä he ei ole, nyt kun olet saanut jokapuolelta huonoa palautetta niin yrität kääntää syyn minuun,

Siinä et onnistu, tänäkään aamuna et voinut olla etetkö puhuisi minusta,

Minulla ei riitä mielenkiintoa enempää jatkaa juttua kanssasi.

Olet kierä ja väärä kuin korkkiruuvi.

• monica kirjoitti:

Turhaa yrität kääntää jutut, ei sinua kukaan usko, joka on lukenut sinun jatkuvaa päivittäin tapahtuva ilkeilyä minua kohtaan ja loppua ei näy.

Älä erehdy pitämään palstalaisia tyhminä, sitä he ei ole, nyt kun olet saanut jokapuolelta huonoa palautetta niin yrität kääntää syyn minuun,

Siinä et onnistu, tänäkään aamuna et voinut olla etetkö puhuisi minusta,

Minulla ei riitä mielenkiintoa enempää jatkaa juttua kanssasi.

Olet kierä ja väärä kuin korkkiruuvi.

Kuka ilkeili sumpinkeittäjästä,kuka ilkeili runo mummolleni,Minäjasuru kirjoittajalle.
        Kaikki sinun negatiiviset kannanotot kääntyvät ajanoloon sinua vastaan.
        Uusien adjektiivien parissa hyvää alkavaa huomenta Ama.
        Palaa maanpinnalle,jokapäiväseen jorinaan minulla ei riitä aikaa evakkojuna meni jo...

• Stadinkundi. kirjoitti:

Täällä kamla guppe srivaa stadilaisille. Joku kiltsi täällä uhos olevansa helasalainen. Oikea stadilainen friidu ei skrivaa tommottii jos on joskus budjannut stadissa. Sadilaisille hesa on ainoa stadi. Stadissa tuli aikoinaan hakittua ekat prenkutkin vasikselta jotka dokattiin skolen pihalla. Fullass suunistettuun sitten mesuhalliin jortsuihin. No mitä mä tässä ryhyn bundeille skrivaa ei ne olkihatut snaijaa yhtikäs mitään.

Stadin friidulta sulle skidi tiedoks,et röökii vedin ja kaisiksessa skolee kävin ja töölönyhtiksessä samalla klassiksella olin kun toi yks filmistara,en sano kuka.
        Jortsuissa kävin,mut prenkku ei mulle maistunu,ja landelta se mitä ahdoit kitaas varmasti följättiin,et skrivaa ihan vapaasti,sain juuri tekstiviestin dominikaanisesta,kaiketi kliffaat missä sellasine pleissi on??

Kuka ilkeili sumpinkeittäjästä,kuka ilkeili runo mummolleni,Minäjasuru kirjoittajalle.
        Kaikki sinun negatiiviset kannanotot kääntyvät ajanoloon sinua vastaan.
        Uusien adjektiivien parissa hyvää alkavaa huomenta Ama.
        Palaa maanpinnalle,jokapäiväseen jorinaan minulla ei riitä aikaa evakkojuna meni jo...

Tämäkin aamu alkoi tutunomaisesti sinulta, näytät ihailevan minua niin paljon että et voi unohtaa yhtenäkään päivänä minua.

Kirjoituksesi on vähän sekavaa ,,,,, joten mistähän sekin kertoo?

On evakkojunaa ja vanhoja runoja,,,, kun vanhaa p,,, aa tonkii niin se haisee aina, viihdyt siinä lemussa.

• ?

Miksi tahdot olla muita parempi, tahdotko olla huipulla, tiedätkö, huipulla tuulee ?

• m.v.

Siinäpä kysymys. Jo antiikin ajoista alkaen jolloin kilpailtiin Ateenassa tahtodottiin olla muita parempia. Näinhän se on nyky maailmassakin. Aina jotkut haluaa olla muita perempia. Se on aivan normaalia eikä se ole koskaan ollut haitaksi kenellekkään olla muita parempi.
        Oikeastaan voisi kysyä miksi et tahdo olla muita parempi.

• vähän kaikkea
        m.v. kirjoitti:

Siinäpä kysymys. Jo antiikin ajoista alkaen jolloin kilpailtiin Ateenassa tahtodottiin olla muita parempia. Näinhän se on nyky maailmassakin. Aina jotkut haluaa olla muita perempia. Se on aivan normaalia eikä se ole koskaan ollut haitaksi kenellekkään olla muita parempi.
        Oikeastaan voisi kysyä miksi et tahdo olla muita parempi.

Hyvä kysymys jaaaaa a empä osaa sanoa, luulempa että välillä olen ainaki omasta mielestä parempi, välillä vetäydyn joukon keskelle näkymättömiin, hännänhuippunakin voisin joskus olla.

• palstan vahdiksi

No ei luoja kiellä suuria ajatteemasta.

• he

Varo ystävä sellaista virkaa. nämä mummojen palstat,menneet kiukutteluksi..toinen paha asia arvostelijoita on.Milloin ei pisteet, pilkut isot kirjaimet ja yhdys-sanat ole kohdallaan. Eihän meistä kaikki ole ,niin lukeneita.tyytykäämme, kun saadaan keskustelua ,aikaiseksi.......

• arman jakki*

Tämä tuo se nämät nuo ne ,pilkut ja pisteet ja yhdys sanat ,soronnnoooo,niistä vain tunnistaa moni nikin hämäys yrity set.moni nikki leikkii palstalla,,jos joka viestiin saman nikin laitta isi,ketä tänne vielä jäisi,ei pal paskojakkaa.

• näin on

Juuripa juuri. Just silleen,. jos viestiä ei pystyisi lähettämään muutoin kuin rekattuna tuliskkin tosi kato. Kaikki ilveilyt ja hörhöilyt ovat rekattujen puska nikeillä kirjoitettu. Rekkaamis pakkoa ei tietenkään tule koska koko hommahan pelaa mainoksilla, Aivan samoin kun , lehdetkin levikeillään myyvät ilmoitus tilaa..
        Piruuttaan näyttää muutamat puskasta kirjoittelevan tahallaan virheitä täynnä olevia viestejä

• solfiero
        näin on kirjoitti:

Juuripa juuri. Just silleen,. jos viestiä ei pystyisi lähettämään muutoin kuin rekattuna tuliskkin tosi kato. Kaikki ilveilyt ja hörhöilyt ovat rekattujen puska nikeillä kirjoitettu. Rekkaamis pakkoa ei tietenkään tule koska koko hommahan pelaa mainoksilla, Aivan samoin kun , lehdetkin levikeillään myyvät ilmoitus tilaa..
        Piruuttaan näyttää muutamat puskasta kirjoittelevan tahallaan virheitä täynnä olevia viestejä

Miten uskot pystyväsi hyvä rituliini, hoitamaan sefun tehtävät kun nyt jo otat nokkapokkaa palstalaisten kanssa! Käärit hihasi ylös jos joku vain hiukankin on eri mieltä kanssasi. Maltti on valttia sefun hommeleissa, jos maltti puuttuu paras pysyä omassa pilttuussa.

• Osallistuja..
        solfiero kirjoitti:

Miten uskot pystyväsi hyvä rituliini, hoitamaan sefun tehtävät kun nyt jo otat nokkapokkaa palstalaisten kanssa! Käärit hihasi ylös jos joku vain hiukankin on eri mieltä kanssasi. Maltti on valttia sefun hommeleissa, jos maltti puuttuu paras pysyä omassa pilttuussa.

Petteri Järvinen osallistui keskusteluun tietoyhteiskunnasta ja sanoi parhaat sanat näistä keskustelupalstojen vaikeuksista

"Vain muutaman idiootin tähden se on niin hankalaa." Niin se on, jos osaisimme kaikki käyttäytyä nettietiketin mukaisesti. Siihen kuluisi kyllä aikaa monia vuosia, toisien kunnioittaminen olisi ja tulisi tavaksi, hyvä käytös olisi yleisempää.
        Näiden muutamien takia sefun homma on niin hankalaa.

• Lorena*
        Osallistuja.. kirjoitti:

Petteri Järvinen osallistui keskusteluun tietoyhteiskunnasta ja sanoi parhaat sanat näistä keskustelupalstojen vaikeuksista

"Vain muutaman idiootin tähden se on niin hankalaa." Niin se on, jos osaisimme kaikki käyttäytyä nettietiketin mukaisesti. Siihen kuluisi kyllä aikaa monia vuosia, toisien kunnioittaminen olisi ja tulisi tavaksi, hyvä käytös olisi yleisempää.

Aina on kaikessa ja kaikkialla vastuussa olevan henkilön toimenkuva hankala - niin firman johtajien, esimeisten ym. - sefunkin jonka pitäiisi pitää palstan kirjoitukset tyydyttävällä tasolla. Kukaan ei ole täydellinen ei sefu kuten eivät kirjoittajatkaan - niin se vain elämässä menee.

Kirjoituksissa pitää olla mahdollisuus sanoa oma mielipide, vääntää jopa kättä jos on tarpeen, eivät ne sketsit, huumorisävytteiset vastaukset saa olla pois suljettuja.

KIrjoitan silloin kun siltä tuntuu siis sattumanvaraisesti. Tää saarna tuli nyt aamutuimaan, en ole täydellinen en myöskään kaikki tietävä, ihan tavallinen saappaan kuluttaja.

Kaiken yllä positiivinen mieli kun Oslon kisat menevät suomalaisten kohdalla hyvin. Eläköön raikkaiden tuulien, vaaramaiseman kasvatin, älykkään hiihtääjän kultamitali suoritukselle, nauttikoon Matti täysin siemauksin saavutuksistaan.

• jjoutava
        Osallistuja.. kirjoitti:

Joo ja siellä vielä keskusteltiin yksityisyyden katoamisesta, kun on turvakameroita niin paljon niin kuka valvoo ettei ne nauhat joudu vääriin käsiin. Nämä nykyaikaiset kuvankäsittelyohjelmat kun etsivät automaattisesti kasvot sieltä, kun olet hämärissä jossakin puistossa jonku kanssa, kärymahdollisuus on suuri Tarkkana kannattaa toimittajankin olla, yksityisyys on mennyttä.

• ai kyttäämässä

Ai hämärissä puistoissa, mitähän siellä sitten olet jjoutava kyttäämässä. Vastahan täälläkin kaisaniemen puistossa joutui kiini muutama raiskaaja, Älä edes kuvittele ettikö sinuakin saataisi kiini. Kamerat ne on nykyisin puistoissakin.

• jopsjoo

Tätä se on, Googlen kuvaus autokin voi mennä ohi aivan väärällä hetkellä sinuun nähden ja sinut nähden, siinä sitä sitten ollaan sen puhtaan maineen kanssa. Siinulle on kehittymässä sellaista likaista draaman tajua, osaat hakea näkökulmia minkä tiedät kiinnostavan lukijoitasi.

• ________

Seriffin toimen kuvaan kuuluu ehdottomasti tasapuolisuus. Sellainen henkilö jolla on taipunusta jonkun palstalaisen perseen nuolentaan on ehdottomasti sopimaton palstan valvojaksi.

• Relax,lue koko ketju,kiitos mielenkiinosta.
        En jatka sinun ajatusviivaasi Ama

• imhettelijä

Onko jo laittamassa palstaa ruotuun?

• imhettelijä kirjoitti:

Onko jo laittamassa palstaa ruotuun?

Ei voi olla totta?
        Olenko ollut todella noin sekaisin päästäni??
        No ei se mitään,rauhoituin ja otin muutaman kulauksen,että voin
        edetä pikkuhiljaa,että mitä kaikkea olen teille luvannut???

Ei voi olla totta?
        Olenko ollut todella noin sekaisin päästäni??
        No ei se mitään,rauhoituin ja otin muutaman kulauksen,että voin
        edetä pikkuhiljaa,että mitä kaikkea olen teille luvannut???

Olenko ollut todella noin sekaisin päästäni?? Olet parasta aikaakin!

• huhhuuhhhh
        ynnämuu kirjoitti:

Ynnämuu on alkanut psykiatriksi, näkee kuka on päästään sekaisin ! Ettäs kehtaatkin ! onko se mielikuvitupirtissä luuhauskaan niin täyspäisten hommaa ?

• tolkkua-vähän

Kun viini höyryissä sanoi kirjoittavansa , on kyllä luvallista sanoa parasta aikaakin olet?

• sekaisinolijaoli
        huhhuuhhhh kirjoitti:

Ynnämuu on alkanut psykiatriksi, näkee kuka on päästään sekaisin ! Ettäs kehtaatkin ! onko se mielikuvitupirtissä luuhauskaan niin täyspäisten hommaa ?

Kuulehan sie.
        Kun sus aikoinaan kirjoitti haukuttiin hänet juopoksi ja ama oli yhtenä joukossa.
        Pitääkö nyt hyssytellä?

• sekaisinolijaoli kirjoitti:

Kuulehan sie.
        Kun sus aikoinaan kirjoitti haukuttiin hänet juopoksi ja ama oli yhtenä joukossa.
        Pitääkö nyt hyssytellä?

sekaisinolijaoli!

Tunsin henkilökohtaisesti susken.Hän oli vaikusvaltaisesta perheestä,sivistynyt,hyvin koulutettu.
        Heitimme sitä läpää aivan sovitusti ja täydestä todennäköiseti meni,koska joitakin vielä jurpii
        susken suorasanaisuus?
        No jospa me antaisimme susken levätä rauhassa ja keskitytään nyt minuun,sillä kuka nyt hyssyttelee ja ketä?

Monica varmaankin asialla? No jos sinun sielunelämääsi toi mieletön viha minua kohtaan,
        tuo sinulle jonkinlaisen hyvänolontunteen,niin jatka hyvä ihminen samalla linjalla.
        Henkinenorgasmi,olen siitä joskus lukenut,on saajalle todella kokemisenarvoista?
        Jos olen sen sinulle tuottanut,tunnen ettei elämäni ole todellakaan mennyt hukkaan?
        Siunauksellista loppuelämää ama

• ynnämuu kirjoitti:

Kiitos ynnämuu!
        Täytyy sanoa,etten tota mielenterveyttäni ole käynyt testauttamassa psygiatrilla kolmeenkymmeen vuoteen,kaiketi nyt lienee aika mennä,jos olen jo niin läpinäkyvä?
        Onhan se todella väärin,jos en itse näe "umpihulluuttani" ja sinä sen näet?
        Psykologiaa olen lukenut paljonkin,mutta en psygiatriaan ole tutustnut?
        Kaiketi näillä tiedoillani on pakko tämä lopputaival taivaltaa ja luulla olevansa viisaampi,kuin todellisuudessa onkaan?
        kiitollisena ama

• val.ta

Jos olisi valta ei olisi rikollisuutta eikä vankiloita.

• Toi omaishoitajuus oli todella hirveää aikaa ja monica hyökkäsi vielä päälle.
        Sinä rakas lähimmäinen,joka näit minussa ihmisen,kun nostit ketjun,sinua kiittäen.
        Ei omaishoitajuus ollut todellakaan oma valintani,se oli velvollisuus.
        Teitä rakastaen ama

Toi omaishoitajuus oli todella hirveää aikaa ja monica hyökkäsi vielä päälle.
        Sinä rakas lähimmäinen,joka näit minussa ihmisen,kun nostit ketjun,sinua kiittäen.
        Ei omaishoitajuus ollut todellakaan oma valintani,se oli velvollisuus.
        Teitä rakastaen ama

Hoidin vaimoani yli kaksi vuotta ilman rahaa valtiolta koska kysymyksessä ei ollut raha.

Te köyhät suomalaiset teillä on vain raha aivoissa!

Miksi valtio yleensä voi toimia ihmettelen, eläkkeitä joka lähtöön en ole kateellinen vaan osaan lukea.

• xx9 kirjoitti:

Hoidin vaimoani yli kaksi vuotta ilman rahaa valtiolta koska kysymyksessä ei ollut raha.

Miksi valtio yleensä voi toimia ihmettelen, eläkkeitä joka lähtöön en ole kateellinen vaan osaan lukea.

Yleensä omaishoitajuutta tehdään rakkaudesta,ei rahasta?
        Jos sinä pidit kuolevaa vaimoasi kädestä kuolinhetkellä,joka tuskin kestää edes muutamia minuutteja kauemmin,niin minkätähden sinä tulet tänne saitille ruikuttamaan?
        Sinulla siellä rapakontakana on asiat todella hyvin,oikeasti sorry,sinän asuitkin vain Ruotsissa.
        Olen tavannut muutamia ruotsiin muuttaneita ja heistä on tullut todella outoja?
        Se ilmapiiri todella tappaa siellä ruottinmaalla inhimillisyyden,siis inhimillisyyden,sen taidon
        omaava ihminen todella ottaa läheisenkin ihmisen huomioon,siis ihminen,joka voi juoda samaa
        kraanavettäkuin sinä??Todella kaikesta sydämestäni toivon,että elämä maistuu sinulle siellä,
        etkä tule koskaan näitä kulutusjuhlia nauttimaan sata vuotiaan maamme kamaralle!

• xx9 kirjoitti:

Voihan olla, että kirjoitat totta, ehkä kaunistelet omaa tekemistäsi. Kotihoito on raskaimmillaan 30 tuntia vuorokaudessa, kotihoidon henkilöt ( monesti tiimi) tulevat suunnilleen ennalta sovittuna aikana ja viettävät työssään tuollaisen varttitunin kerralla hoidettavan luona, Varsinkin alzheimeripotilaan omaishoitajien kohtalona on usein kuunnella mustasukkaisuus-litanioita ja potilas voi olla väkivaltainen, koska ei enää tunnista puolisoaan, Syömälakot ovat todellinen riesa samoin pelko tapaturmasta siirtäessä potilasta sängyssta pyörötuoliin jne,
        Listaa voisi jatkaa vielä pitkään.

• Tervehtisin ilolla. voisit katkaista vihaviestit ja tuhatnikin ketjut heti alkuunsa.

• Tuli kyyneleitä,se elämä,jota todella elin ,oli elämää valvetilassa elettyä!
      Älkää kukaan,jos saatte itse päättäå ryhtykö omaishoijaksi,edes rakkaudesta

• Sen elämän omaishoitajana.Ehkä kasvatti minua ihmisenä,no en tiedä,vaikeaa oli

• Näitkö omaisen kuoleman , piditkö kädestä kiinni tuntikaupalla luulen et.

• Teille,jolle Hän, rakas viestittää että hän tarvitsee sitä ylimääräistä huolehtimista.
        Kyse on Alzheimerista.Miehelläni se todettiin 14 vuotta aikasemmin,kun hän menehtyi.
        Luin kaiken sairaudesta,sen etemisestä,sen agressiivisuudesta.

Rakkaudesta tein sen,olemalla omaishoitaja,en enää tekisi niin.
        Ei se rakas ihminen tiedä,hoitaako häntä omainen,vai koulutettu hoiaja.
        Sen ihmisen irtipäästäminen olisikin sitä sielutiedettä,siis armokuolemaa
        Hän nukkui,siis kuihtui pois.Häntä ei elvytetty.Hän oli kaunis vainaja!
        Hymy huulilla hän nukkui pois!

• te.tett
        rituliini_38 kirjoitti:

Teille,jolle Hän, rakas viestittää että hän tarvitsee sitä ylimääräistä huolehtimista.
        Kyse on Alzheimerista.Miehelläni se todettiin 14 vuotta aikasemmin,kun hän menehtyi.

Kiitos.

Teille,jolle Hän, rakas viestittää että hän tarvitsee sitä ylimääräistä huolehtimista.

Toivon kirjoita suomeksi!

• maantomua

Onko sinua pyydetty palstavahdiksi, muuten en oikein ymmärrä kysymystäsi? Kun kerran kysyt, ilmeisesti sinulla on jonkinsorttista hinkua ryhtyä toimeen oli kysytty tai ei.

Mikäpä siinä, vaihtelu virkistää aina, mutta kestätkö oikeasti kirjallista jatkuvaa vyörytystä ja suoranaista vihaa, jota tämä palsta tuntuu tunkevan maailmalle harva se päivä. Minä en jaksaisi henkisesti. Toisaalta pitäisi varmaan nököttää usein netissä eli tehdä sitä vahtimista. Onko sinulla oikeasti niin paljon luppoaikaa?

Toisaalta voisi toimi olla mielenkiintoinenkin, saahan siinä lukea kaikenlaisia mietteitä ikävien kirjoitusten ohella. Melko tylsä palstahan tämä tuntuu olevan ja monella on ilmeisiä vaikeuksia mielenterveyden kanssa. Henkinen jaksaminen on tässä se pääpiirre, uskoisin. Teflonia pitäisi olla sielussa paljon, että jaksaa ja jaksaa ymmärtää. Käyn täällä lukemassa silloin tällöin. Jatkuvasti en jaksaisi lueskella näitä juttuja.

• päiväyskinhyväkatsoa

Vastasit vuosia sitten aloitettuun viestiketjuun!
        Asiaei taida olla ajankohtainen, edes mahdollinenkaan, uskoisin.

• maantomua

No niinpä on, menin taas halpaan. Joku vissiin huvikseen nostelee näitä vanhoja ketjuja minunlaisiani hölmöjä varten. Siispä painun taas maan tomuun.

• maantomua kirjoitti:

No niinpä on, menin taas halpaan. Joku vissiin huvikseen nostelee näitä vanhoja ketjuja minunlaisiani hölmöjä varten. Siispä painun taas maan tomuun.

Sinulle maantomua!
        Minä en oletä ketjua hilannut näkyville!
        Niin itsekeskeinen ihminen en sentään ole,vaikka mieleterveyttäni pari mummoa onkin epäillyt?

• monienaloitustenpäiväsi
        rituliini_38 kirjoitti:

Sinulle maantomua!
        Minä en oletä ketjua hilannut näkyville!
        Niin itsekeskeinen ihminen en sentään ole,vaikka mieleterveyttäni pari mummoa onkin epäillyt?

itsekeskeisyyttä sinussa kyllä riittää.
        kun on liikaa esillä, menettää paljon
        on turha korjata jo menneitä

• monienaloitustenpäiväsi kirjoitti:

itsekeskeisyyttä sinussa kyllä riittää.
        kun on liikaa esillä, menettää paljon
        on turha korjata jo menneitä

Sinulle monienaloitustenpäiväsi!
        Olin palstalta pois pari vuotta ja eipä palstantaso siitä paljoa kohonnut?
        Täällä puskikset tekevät aloituksia ja oletatko ettei heissä ole lainkaan sellaisia,jotka tekevät useamman päivässä?

Kun jäät lähtevät järvestä ja pääsen kalastamaan,tuskin avaan kanavaani viikkoon,etten millääntavalla tunne olevani nettiriippuvainen,en riippuvainen,vastataanko aloituksiini vai ei?

Nyt pakkasilla,olen sidoksissa sisätiloihin ton astmani vuoksi.
        Sinulla on valinnanvapaus,siis sinä voit ohittaa nänä aloitukseni,nämä mielipiteeni.
        Tee niin ja me molemmat voimme jatkaa vanhenimistamme hyvillämielin.

Ei kai sinun elinpiirisi näin kapeaalainen voi olla? Ei minun ainakaan,lähin naapurini asuu 1,5 kilsan päässä,minä asun täällä nyt ilman koiraa,ilman ihmiskontaktia,että jos saan käyttää omaa tietokonettani keskusteluun,niin onkohan se jollainlailla sinun elämästäsi pois,tai rajoittaako se yksilönvapautta? MIETIPPÄ nyt hieman???

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7876
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      173
      3766
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2507
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1940
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe