Joutessani kyselen ja vastauksia ootteles:)
1. Miten kauan imetätte kerrallaan niin että vauva on tyytväinen?
2. Paras imetysasento?
3. Onko imetysaikana mitn paheita(mielitekoja tms)?
4.Palautuuko rinnat saman kokoiseksi mitä ne oli ennen raskautta?
5.Paheksutteko äitejä,jotka ei imetä tai osaimettää?Miksi?
Kiiitooos!!:)
Kysymyksiä imetäville:)
5
247
Vastaukset
- )(%/#?&`%"&
1. Riippuu ihan päivästä ja hetkestä. Joskus selviää minuutissa tai parissa, joskus, etenkin illalla, menee pitkäänkin. Yleensä kyllä noin viidessä minuutissa vauva on saanut tarpeekseen.
2. Sängyllä maaten kyljellä. Mutta lähes kaikki muutkin asennot onnistuvat tarvittaessa.
3. Ei mitään erityisiä mielitekoja tai paheita. Ei ainakaan sellaisia, mitkä olisi liittänyt imetykseen.
4. Ovat ainakin aikaisemmin palautuneet.
5. En paheksu äitejä, jotka eivät pysty, voi, osaa imettää, mutta paheksun niitä, jotka eivät edes halua yrittää imettää, vaikka mitään erityistä syytä siihen ei ole. En tosin tunne ketään tällaista, mutta olen kuullut niitäkin olevan. - miukutuubi-90
1. Meillä vauva viihtyy rinnalla 10 - 20 min kerrallaan, joskus pitkien unien jälkeen pidempääkin. Välillä saattaa lopettaa ruokailun alle viiden minuutin imemisen jälkeen, mutta tällöin alkaa huutamaan lisää ruokaa viimeistään puolen tunnin kuluttua.
2. Sohvalla istumassa, imetystyyny sylissä ja vauva siinä päällä kainalossa. Joskus väsyneenä makuulla kyljellään on myös hyväksi todettu asento.
3. Ei nyt mitään varsinaisia mielitekoja. Karkit ja herkut eivät ole maistunut enää ollenkaan, vaikka olen aikaisemmin ollut hyvinkin perso makeisille :D
4. Tähän en osaa vastata, sillä imetän vielä. Tosin en koe, että rinnat olisi raskausaikana kasvaneet mitenkään mahdottomasti.
5. En paheksu. Jokainen tavallaan, ja kaikki eivät edes pysty imettämään. Itselläni imetys oli alussa vaikeaa, rinnat kipeytyivät todella pahasti, ja muutamaan kertaan mietin itkun (oman ja vauvan) keskellä pulloon ja korvikkeeseen siirtymistä suosiolla. Lisäksi maitoa tuli useamman viikon yli tarpeen joka aiheutti maidon pakkaantumista, enkä halunnut pumpata ylimääräisiä jotta maidon tulo ei lisääntyisi entisestään. Nyt maidon tulo on tasaantunut, ja imetys sujuu (rintakumin) kanssa kivuitta :-) - fisutt
1. 5-10 min, yleensä se 5min riitti.
2. Istualtaan tyyny vauvan alla. Makuultaan en tykännyt yhtään, mutta esim. sairaana oli kuitenkin parempi vaihtoehto.
3. Ei
4. Aika lailla saman kokoiset/näköiset on kuin ennen imetystä, mutta nännit jäi kyllä erilaisiksi.
5. En paheksu, mutta minun mielestäni jokaisen kannattaisi kokeilla ja muutaman viikon imetyksen jälkeen sitten katsoa miltä se imetys tuntuu. Onnistuessaan on kuitenkin niin helppoa, nopeaa ja mukavaa. - imetysmami
1. Vaihtelee tosi paljon, joskus vauvaa roikkuu tissillä parikin tuntia, joskus on tyytväinen viiden minutin tankkauksen jälkeen. Vauvan iän karttuessa imetyssessiot lyhenevät.
2. Istualtaan jalat silleen ristissä ja vauva lepää osittain siinä jalkojen päällä.
3. Ainahan niitä ;)
4. Mulla aina palautuneet (viittä imettänyt).
5. En paheksu, mutta ihmettelen, jos ilman selvää syytä ei imetä. Imetyshän on luonnollisin ja edullisin tapa ruokkia oma lapsi. Aina sopivan lämpöinen maito saatavilla, eikä tarvitse huolehtia pullojen puhtaudesta. Edistää sekä äidin että lapsen terveyttä. - vastauksia
1. Riippuu ihan vauvan iästä ja luonteesta ja vaikka mistä. Vastasyntynyt voi asua iltahulina-aikaan tissillä tuntejakin, isompi taapero voi imaista maidot minuutissa. Kaikkea siltä väliltä siis :)
2. Pikkuvauvaa on rennoin imettää makuulla vieressä tai istuen sylissä tyynyn kanssa. Vähän isompi sitten syö melkein mistä asennosta ja miten päin vaan.
3. Ei kai mitään erityisiä... tai viiteen imetysvuoteen kyllä mahtuu kaikenlaisia mielitekoja, mutta en minä niitä nyt osaa imetyksen syyksi pistää.
4. En osaa ihan varmaksi sanoa, kun en ole vielä lopettanut kuin kerran ja silloinkin olin jo raskaana uudestaan. Mutta minulla ei mitään kovin suuria muutoksia ole rintojen koossa tullut missään vaiheessa raskauksia tai imetyksiä, että tuskin niitä jälkikäteenkään dramaattisesti tulee.
5. En kaikkia ja tuosta vaan, en siis katso pahalla jos näen jonkun ruokkivan lasta tuttipullosta. Mutta sellainen kyllä vähintäänkin hämmästyttää, jos ei millään lailla halua edes kokeilla ja yrittää imettää vaikka voisi (siis lääkitys/sairaus tms. ei sitä estä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812