Auran Nuortentalo aloitti sekahaun

Jaahas..

Mitäs ollaan mieltä, kun naisten tunnin jälkeen monen yllätykseksi ja myös pettymykseksi alkoikin loppu illan kestävä sekahaku Auran Nuortentalolla viime lauantaina.

49

1869

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loppuillan sekahaku

Loppuillan sekahaku on yleistynyt ja siitä ei ole todettu olevan mitään haittaa. Se voimakkain tanssi-into kun on jo hiukan hiipunut, niin jo siitäkään syystä mitään kaaoksentapaistakaan ei muodostu. Eli loppuillan sekahaku toimii aika hilliytysti. Alkuillan sekahaku on monissa paikoissa ollut aika kaaosmaistakin, mutta on myös tilanteita missä ei kukaan ole "tiennyt" ketä hakea.

Loppuillan sekahaku on hyvä! Se ei haittaa ketään!

• Eriävä mielipide

"Loppuillan sekahaku on hyvä! Se ei haittaa ketään! "

- voit puhua vain omasta puolestasi. Ihan syvältähän se sekahaku on.

• 6+2

Minä en tykkää "sikahausta" ollenkaan. En missään kohtaa illasta. Aura nyt ei ole ollut tosin etäsyytensä puolesta listoilla kovin useasti ennenkään.. mutta jäänee vastaisuudessa sitten kokonaan väliin.

Ja kyllä, olen nainen.

• hjp.

Moni on kaivannut sekahakua loppuillaksi, eikä ole edes pitkä aika kun yks nainen huokaili sekahaun perään. Nykyisin monella tanssilavalla vallitseen todella jäykkä hakuvuoroihin ja jahkaamiseen jämähtänyt tunnelma, hommaan pitäisi saada enemmän avoimmuutta.

• ......

Minun mielestäni viimeinen puoli tuntia tai korkeintaan 45 minuuttia riittää. Ei missään nimessä viimeistä puoltatoista tuntia kuten nyt oli Aurassa klo 23-00.30. Huomioitavaa on siis, että Aurassa tanssit päättyvät jo puoli yhdeltä. Sekahakuhan on pilannut jo aikoja sitten Esakallion tanssit, kun siellä sekahaku alkavaa myös heti naistentunnin jälkeen klo 00-1.30. No, onneksi on muita tanssipaikkavaihtoehtoja.

• Priaatteessa EI
        ...... kirjoitti:

Minun mielestäni viimeinen puoli tuntia tai korkeintaan 45 minuuttia riittää. Ei missään nimessä viimeistä puoltatoista tuntia kuten nyt oli Aurassa klo 23-00.30. Huomioitavaa on siis, että Aurassa tanssit päättyvät jo puoli yhdeltä. Sekahakuhan on pilannut jo aikoja sitten Esakallion tanssit, kun siellä sekahaku alkavaa myös heti naistentunnin jälkeen klo 00-1.30. No, onneksi on muita tanssipaikkavaihtoehtoja.

Loppuillan sekahaku tarkoittaa sitä aikaa kun naistentunnin jälkeen alkaa sekahaku ja kestää loppuillan.

Näillä muutamilla läntisen suomen lavoilla vakiintunutta käytäntöä on otettu käyttöön myös muualla suomessa ja ainakin niistä on ollut hyviä kokemuksia. Ainakin naiset viihtyvät näissä loppillan sekahauissa pitempään verrattuna niihin paikkoihin missä vastaavaa käytäntöä ei ole. Ja kun naiset viihtyy, niin myös miehet viihtyy.

Asiakaskyselyissä ainuttakaan konkreettista haittaa ei ole tullut esille loppuillan sekahakuja koskien. Vain muutama periaatteellisista syistä kileteinen kanta on kyselyjen vastauksissa ollut.

• yksi näkökanta

Kyllä naistenhaku ja sekahaku ovat hyviä ja oikeutettuja - siinä missä miestenhakukin. Tasapuolista viihtymistä, ja jos naiset hakevat sellaisiakin miehiä, jotka ovat itse ujoja ja hiljaisia.

Naistenhaku ja sekahaku aiheuttavat myös enemmän pakkeja ja pakoilua, varsinkin Herroilla, jotka tietävät ja osaaavat arvostaa itseään - päättää itse miten iltaseuransa haluaa......

Sekahaku mielytää varmaan monia - mutta myös ärsyttää monia.

Pakoileminen varmaan ärsyttää pitemmänpäälle - ja mies ei mielellään käy sellaisissa paikoissa , joissa ei tunne oloaan hyväksi.
        Minulla on sekä hyviä , että huonoja kokemujsia sekahausta. 10 mummon jälkeen , ei tunnu enää niin hyvältä, että haluaisin olla loppuillan tässä paikassa. On käynyt toisikinpäin ........

• !!!!!!!
        yksi näkökanta kirjoitti:

Kyllä naistenhaku ja sekahaku ovat hyviä ja oikeutettuja - siinä missä miestenhakukin. Tasapuolista viihtymistä, ja jos naiset hakevat sellaisiakin miehiä, jotka ovat itse ujoja ja hiljaisia.

Naistenhaku ja sekahaku aiheuttavat myös enemmän pakkeja ja pakoilua, varsinkin Herroilla, jotka tietävät ja osaaavat arvostaa itseään - päättää itse miten iltaseuransa haluaa......

Pakoileminen varmaan ärsyttää pitemmänpäälle - ja mies ei mielellään käy sellaisissa paikoissa , joissa ei tunne oloaan hyväksi.
        Minulla on sekä hyviä , että huonoja kokemujsia sekahausta. 10 mummon jälkeen , ei tunnu enää niin hyvältä, että haluaisin olla loppuillan tässä paikassa. On käynyt toisikinpäin ........

"Pakoileminen varmaan ärsyttää pitemmänpäälle - ja mies ei mielellään käy sellaisissa paikoissa , joissa ei tunne oloaan hyväksi."

- Aurassa kuten yleensä muissakin paikoissa on aina runsas naisenemmistö. Ymmärrän kyllä, jos suosittu mies kokee ahdistusta, jos naiset kahden ja puolen tunnin ajan aktiivisesti hakevat. Voipi miettiä, kannattaako lähteä pakoilemaan niin pitkäksi aikaa tai valitako toinen tanssipaikka. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu järkevämmältä.

• Mieshakija

yksi näkökanta asettaa nyt miehet jalustalle ja naiset jalkojen juureen. 10 mummoa yms. Kun on riittävät sosiaaliset taidot, ei hakumuodoilla ole niin suurta väliä.

• Sekahaku!?

En ole vielä ainuttakaan kertaa kuullut miehen joutuneen "hakuryysiksen" kohteeksi sekahaun aikana. Naisten haun aikana hyvistä tanssimiehistä on joskus tiukkaakin kisaa, mutta sekin johtuu suurelta osin naisten rajoitetummasta hakuajasta. Jos tyytyy odottamaan, niin miehelle on todennäköisempää jäädä "seinäohdakkeeksi", kuin päästä parketille sekahaun aikana.

Aina on valikoivaa hakua harrastavia ja myös valikoivaa haettavana olemista, ja sillä ei ole mitään tekemistä yleisien hakukäytäntöjen kanssa. Näissä piireiissä sekahaku toimii käytännössä riippumatta siitä mikä hakuvalo palaa.

• Silmät päässä
        Sekahaku!? kirjoitti:

En ole vielä ainuttakaan kertaa kuullut miehen joutuneen "hakuryysiksen" kohteeksi sekahaun aikana. Naisten haun aikana hyvistä tanssimiehistä on joskus tiukkaakin kisaa, mutta sekin johtuu suurelta osin naisten rajoitetummasta hakuajasta. Jos tyytyy odottamaan, niin miehelle on todennäköisempää jäädä "seinäohdakkeeksi", kuin päästä parketille sekahaun aikana.

Aina on valikoivaa hakua harrastavia ja myös valikoivaa haettavana olemista, ja sillä ei ole mitään tekemistä yleisien hakukäytäntöjen kanssa. Näissä piireiissä sekahaku toimii käytännössä riippumatta siitä mikä hakuvalo palaa.

"En ole vielä ainuttakaan kertaa kuullut miehen joutuneen "hakuryysiksen" kohteeksi sekahaun aikana. "

- ai et ole kuullut. No minä olen nähnyt.

• sinne suuntaan
        Priaatteessa EI kirjoitti:

Loppuillan sekahaku tarkoittaa sitä aikaa kun naistentunnin jälkeen alkaa sekahaku ja kestää loppuillan.

Näillä muutamilla läntisen suomen lavoilla vakiintunutta käytäntöä on otettu käyttöön myös muualla suomessa ja ainakin niistä on ollut hyviä kokemuksia. Ainakin naiset viihtyvät näissä loppillan sekahauissa pitempään verrattuna niihin paikkoihin missä vastaavaa käytäntöä ei ole. Ja kun naiset viihtyy, niin myös miehet viihtyy.

Asiakaskyselyissä ainuttakaan konkreettista haittaa ei ole tullut esille loppuillan sekahakuja koskien. Vain muutama periaatteellisista syistä kileteinen kanta on kyselyjen vastauksissa ollut.

Mitkä läntisen Suomen lavoista harrastaa sekahakua tai vuorohakua?

• Aaron malli hyvä
        sinne suuntaan kirjoitti:

Mitkä läntisen Suomen lavoista harrastaa sekahakua tai vuorohakua?

V2:lla Harjavallassa on viimeinen 45 minuuttia sekahakua. Se menettelee, koska siellä tanssit ovat ajalla 20-1.30. Naisten hakua on 30 min (klo 21.-21.30) tunti (23-00) illan aikana. Tämä tapa on fiksu. Se on käytössä muissakin Aaro Pesosen lauantaipaikoissa. Kun Auran tanssit saatin alkamaan jo klo 20 niin miksköhän sieltä loppupäästä piti se tunti lyhentää. Kaikista yleisin käytäntö kun on muualla lauantaitansseissa, että tanssi ovat ajalla 20-1.30. Voisikohan joku osata laittaa perustelut tälle älynväläykselle?

• EiTykkää
        Mieshakija kirjoitti:

yksi näkökanta asettaa nyt miehet jalustalle ja naiset jalkojen juureen. 10 mummoa yms. Kun on riittävät sosiaaliset taidot, ei hakumuodoilla ole niin suurta väliä.

Eivät kaikki naisetkaan pidä sekahausta tai naistenhausta! En ole ainoa nainen jonka mielestä naistenhaku ja sekahaku ovat epämiellyttäviä.

• Sekahakija

On sitä odotettukin. Sekahakua loppuiltaan on toivottu ja myös luvattukin pitkän aikaa. Nyt se on toteutunut ja toivotaan että myös muodostuu vakiintuneeksi käytännöksi.

• Valitettavasti näin

Seinäruusut jyrää sekahaun aikana ja ne vähätkin Auran taitavat miehet pakenevat muille lavoille.

• Ei eroa aikaisempaan
        Valitettavasti näin kirjoitti:

Seinäruusut jyrää sekahaun aikana ja ne vähätkin Auran taitavat miehet pakenevat muille lavoille.

No eipä ole tarvetta pakoiluun. En edes huomannut sekahakua kun vasta viimeisillä kappaleilla. Onhan aina ollut viimeisillä tunneilla muutama aktiivinen daami hakemassa.

Kaksikin naista haki, mutta näin on ollut aikaisemminkin. Ei mitään merkittävää muutosta aikaisempaan.

• TrueHum jr.

Siitä se Jäken syöksykierre alkoi kun Kaltiainen aloitti rumien naisten painostuksesta sekahakutyyppisen järjestelyn. Ei komea mies tai kaunis nainen kaipaa mitään sekahakua. Kaupaksi käy joka tapauksessa.

• Tanssin taikaa

Ei ollut Humppis kun kommentoi...

Myönnän sen että moni vanha herra ei anna nuorille tytöille rukkasia, niin kuin en minäkään. Lisäksi heitä hemme myös, kun ovat meitä ensin hakeneet.

• Isotonic C+

Kaunaveikko vauhdisssa vai? Vuorohaku on aivan eri asia kuin sekahaku. Kaltiainen tai Humppis ei liity sekahakuun mitenkään.
        Sekahaku on lopussa hyvä, kello 00.00 jälkeen, muttei koko iltaa. Napiksella ja Jormualla ei naiset hae koko illan kestävällä sekahaulla, kun joku on iskostanut heidän päähänsä, että vain epätoivoisimmat naiset hakee. Eihän se niin ole.

• Sekavaa sähläystä

"Sekahaku on lopussa hyvä, kello 00.00 jälkeen,"

- aivan jos tanssit päättyvät 00.30. Jos taas tanssit päättyvät 1.30 niin sekava haku voisi alkaa klo 1.00. Kyllä naisten tunnin jälkeen pitää olla miestenhaku! Ei missään nimessä saa aloittaa sekahakua heti naistentunnin jälkeen kuten Aurassa ja Esakalliolla on tapana. Kukakohan valopää sen on päättänyt?

• p.mie

Ei sekahakua...

Jos ihan pakko on, ....niin ihan viimeiset puoli tuntia...

Itse ainakin lähden pois kun on sekahaku, ja kierrän paikat joissa sitä harrastetaan...

vuorohaku on ok, ja se on reilu peli.

• Loppuiltaan
        p.mie kirjoitti:

Ei sekahakua...

Jos ihan pakko on, ....niin ihan viimeiset puoli tuntia...

Itse ainakin lähden pois kun on sekahaku, ja kierrän paikat joissa sitä harrastetaan...

vuorohaku on ok, ja se on reilu peli.

Ennen sekahakua ei ollut mitään syytä jäädä tanssimaan, koska naiset poistui paikalta lähes välittömästi naistentunnin jälkeen. Sekahaun aikana runsaasti naisia jää tanssimaan viimeisellekin tunnille, niin tottakai myös miehiä jää naisia tanssittamaan. Useilla tanssipaikoilla sekahaku on lisännyt tanssijoiden määrää naistentunnin jälkeen, ja tanssimaan jää viimeiselle tunnille muitakin kuin pariskuntia. Viimeisellä valssillakin on runsaasti tanssijoita, kun aikaisemmin oli vain muutama pari - jos niitäkään.

• Sekahaku jees

Pelkäävätkös peräkammarin pojjaat että joutuvat seisomaan koko loppuillan naistenhaun jälkeen kun naiset eivät heitä hae :D

• 25 vuotta tanssia.

sekahaku johtaa siihen, että tanssipaikalla alkaa käydä vähemmän , vanhempaa ja tanssitaidottomampia miehiä.
      Naistentansseista sen näkee, mihin tällainen kehitys johtaa.
      En ole vielä yhtään miestä tavannut, joka olisi tätä systeemiä hyvänä pitänyt.
      Niille naisille jotka haluavat hakea enemmän on sitten jo olemassa naistentanssit.
      Tietysti vomme vedota tasaarvoisuuteen ja perustaa tanssipaikkoja missä naiset saavat myös viedä tanssia.
      Itse haluan viedä ja myös hakea
      .Etsin sellaisia naisia tanssitettaviksi, jolle tämä on ok.

• Niiin totta!!!!!

"sekahaku johtaa siihen, että tanssipaikalla alkaa käydä vähemmän , vanhempaa ja tanssitaidottomampia miehiä."

- tämä seikka on nähtävissä Someron tanssipaikoissa. Naisten hakua ja sekahakua suhteessa miesten hakuun paljon enemmän. Esakalliolla varsinainen miesten hakuaika on vain 1,5 tuntia. Ämyrillä ja Teeriharjulla varsinaista miesten hakua vain 2,5 tuntia. Onneksi on paikkoja joissa ei ole sekahakua kuten Valasranta, Särkkä ja Aura. Valasrannassa miestenhakua 3 tuntia 40 minuuttia ja Aurassa 4 tuntia. Satulinnassa ja V2:lla on vain viimeiset 45 minuuttia sekahakua, joten se on ok. Miesten hakua näissä paikoissa on kuitenkin 3 tuntiaa 15 minuuttia. Minulla naisena on kaikista parhaat tanssit Riutalla, jossa itse ei tarvitse ahkeroida kuin se puolitoista tuntia ja se riittää. Huonoimmat tanssit on kas kummaa juuri näissä Someron paikoissa, koska sekahaulla en välitä hakea, eikä niitä hakuja tulekaan kun naiset hakevat kuitenkin suht ahkeraan sekahaun aikana klo 24-1.30 Someron paikoissa käy paljon naisia ja paljon hyviä tanssitaitoisia naisia. Taitavat miehet ovat valitettavasti vaan harvassa ja heitä vain nopeimmat ehtivät hakemaan. Sekahaku siis todellakin huonontaa miesten tasoa ja vetää vanhempaa miesväkeä. Heikon taitotason osaava mies ei ole niin tarkka kenen kanssa tanssii, joten he ovat mielellään haettavana naistenhaulla ja sekahaulla.

• Sekaisin vaan

Naisten haku ja seahaku vain pelotta miehiä, siksi ovat sitä mieltä, että haluvat itse valkata tanssitettavansa. Niin haluaa naisetkin jotka osaava tanssia, mutta joutuvat tanssimaan kaikkien kanssa kun ovat suurin osa niin fiksuja, etteivät halua pahoittaa hakijoiden mieltä antamalla rukkkasia. Miehet taas hakevat niitä tuttuja turvallisa, joiden kanssa ovat tanssineet usein ja voivat luottaa, että osaavat. Sinne jää seisomaan monta tosi hyvää tanssija tyttöstä kun ei uskalleta hakea uusia tuttavuuksia. Siksi on hyvä, että naisetkin pääsevät joskus valitsemaan ja näyttämään taitonsa. EI MAAILMA OLE MIESTEN, naisilla on myös oikeuksia. Ne naiset jotka ovat näiden vakitasittajien tansitettavia ovat vain kateellisia jos miehet huomaavat, että uudet tuttavuudetkin osaavat tanssia.

• Vara valita nääs :)
        Sekaisin vaan kirjoitti:

Naisten haku ja seahaku vain pelotta miehiä, siksi ovat sitä mieltä, että haluvat itse valkata tanssitettavansa. Niin haluaa naisetkin jotka osaava tanssia, mutta joutuvat tanssimaan kaikkien kanssa kun ovat suurin osa niin fiksuja, etteivät halua pahoittaa hakijoiden mieltä antamalla rukkkasia. Miehet taas hakevat niitä tuttuja turvallisa, joiden kanssa ovat tanssineet usein ja voivat luottaa, että osaavat. Sinne jää seisomaan monta tosi hyvää tanssija tyttöstä kun ei uskalleta hakea uusia tuttavuuksia. Siksi on hyvä, että naisetkin pääsevät joskus valitsemaan ja näyttämään taitonsa. EI MAAILMA OLE MIESTEN, naisilla on myös oikeuksia. Ne naiset jotka ovat näiden vakitasittajien tansitettavia ovat vain kateellisia jos miehet huomaavat, että uudet tuttavuudetkin osaavat tanssia.

"Naisten haku ja seahaku vain pelotta miehiä, siksi ovat sitä mieltä, että haluvat itse valkata tanssitettavansa."

- todellakin peloittaa kun joku mamma hyökkää hakemaan. Miksi myöskään tanssisin sellaisen kanssa joka ei osaa tai haisee epämiellyttävlle tai ei muuten vaan ole sitä tanssikemiaa?

• Sekahakukokeilija

Loppuillan sekahakukokeilu. Ainakin viimetalven sekahakukokeilu antoi niin hyvän palautteen, että nyt sitä kokeillaan heti kauden alusta ja todennäköisesti se vakiintuu käyttöön. Ja naapuripaikoissakin sekahaku loppuillasta näyttää lisääntyvän. En muista vuosiin viimeisellä setillä olleen niin paljon tanssijoita kuin oli sekahakukokeilun aikana.

• Eipä vakiintunut :))

Käsittääkseni jäi yhteen kokeilukertaan se sekahaku Auran Nuortentalolla. Melkoinen kaaos vallitsi sen kerran. Ymmärsivät että ei ole hyvä juttu ja palattiin perinteiseen miehet hakee:)) Hyvä niin. Hyvä Aura!!

• Jää pois ohjelmasta
        Eipä vakiintunut :)) kirjoitti:

Käsittääkseni jäi yhteen kokeilukertaan se sekahaku Auran Nuortentalolla. Melkoinen kaaos vallitsi sen kerran. Ymmärsivät että ei ole hyvä juttu ja palattiin perinteiseen miehet hakee:)) Hyvä niin. Hyvä Aura!!

Jos siellä loppuillan sekahaku on kokeiltu vain kerran, niin ei ainakaan silloin mitään erityistä kaaosta ollut havaittavissa. Vain harva nainen haki sekahaulla, niin kuin muissakin loppuillan sekahakupaikoissa. Ja yleisesti sekahaun olemassaoloa ei edes huomannut.

Aura näyttäisi lyhentävän tanssi-iltaa ja sillä oletetaan tanssijoiden viihtyvän loppuun saakka. Aikaisemminhan Aurassa tanssijat kaikkosi jo naistentunnin jälkeen ja viimeisellä setillä ei enää ollut tanssimassa kuin muutama tanssija ja nekin pariutuneina. Jos Aura ei toteuta lupaamaansa loppuillan sekahakua, niin on onneksi muutama vaihtoehtoinen paikka, missä loppuillan sekahaku on toiminnassa. Ainakin nuoria tanssijoita vaihtoehtoiset loppuillan sekahakupaikat vetää hyvin, joten ei mitään ongelmaa, vaikka Aura väliin jäisikin.

• V2:lle mieluummin
        Jää pois ohjelmasta kirjoitti:

Jos siellä loppuillan sekahaku on kokeiltu vain kerran, niin ei ainakaan silloin mitään erityistä kaaosta ollut havaittavissa. Vain harva nainen haki sekahaulla, niin kuin muissakin loppuillan sekahakupaikoissa. Ja yleisesti sekahaun olemassaoloa ei edes huomannut.

Aura näyttäisi lyhentävän tanssi-iltaa ja sillä oletetaan tanssijoiden viihtyvän loppuun saakka. Aikaisemminhan Aurassa tanssijat kaikkosi jo naistentunnin jälkeen ja viimeisellä setillä ei enää ollut tanssimassa kuin muutama tanssija ja nekin pariutuneina. Jos Aura ei toteuta lupaamaansa loppuillan sekahakua, niin on onneksi muutama vaihtoehtoinen paikka, missä loppuillan sekahaku on toiminnassa. Ainakin nuoria tanssijoita vaihtoehtoiset loppuillan sekahakupaikat vetää hyvin, joten ei mitään ongelmaa, vaikka Aura väliin jäisikin.

"Aura näyttäisi lyhentävän tanssi-iltaa ja sillä oletetaan tanssijoiden viihtyvän loppuun saakka."

Vai vielä lyhentää? Eihän se mikään uusi asia ole että Aurassa tanssit päättyy tuntia aiemmin. Silloin kun pari vuotta sitten alkupäähän tuli tunti lisää niin lopusta pätkästiin tunti pois, järjenkyöhyyttä se. Kyseessä on lauantaitanssit ja aina on kaksi orkesteria, joten miksi lyhennetty?
        Aurassa käy paljon väkeä ja parketilla on ahdasta. Aivan sama jos joku jää pois. Näkemyseroja nuo oliko kaaosta vai ei, minun mielestä sekahaku oli siellä kaaos, joten puhu vain omasta puolestasi. Taisi tulla sen verran negatiivista palautetta ettei jatkettu. Hyvä niin. No muualla tulee kuitenkin käytyä enempi, koska Auran ruuhkaisuudesta ja parketin pienuudesta en pidä.

• tönimiseen kyllästyn
        V2:lle mieluummin kirjoitti:

"Aura näyttäisi lyhentävän tanssi-iltaa ja sillä oletetaan tanssijoiden viihtyvän loppuun saakka."

Vai vielä lyhentää? Eihän se mikään uusi asia ole että Aurassa tanssit päättyy tuntia aiemmin. Silloin kun pari vuotta sitten alkupäähän tuli tunti lisää niin lopusta pätkästiin tunti pois, järjenkyöhyyttä se. Kyseessä on lauantaitanssit ja aina on kaksi orkesteria, joten miksi lyhennetty?
        Aurassa käy paljon väkeä ja parketilla on ahdasta. Aivan sama jos joku jää pois. Näkemyseroja nuo oliko kaaosta vai ei, minun mielestä sekahaku oli siellä kaaos, joten puhu vain omasta puolestasi. Taisi tulla sen verran negatiivista palautetta ettei jatkettu. Hyvä niin. No muualla tulee kuitenkin käytyä enempi, koska Auran ruuhkaisuudesta ja parketin pienuudesta en pidä.

Hei, kerro missä ei ole ruuhkatansseja lauantaisin, suuntantaisin mielelläni sinne.
        Mielellään 100 km:n säteellä Aurasta.

• FYI..
        tönimiseen kyllästyn kirjoitti:

Hei, kerro missä ei ole ruuhkatansseja lauantaisin, suuntantaisin mielelläni sinne.
        Mielellään 100 km:n säteellä Aurasta.

Parketin koon näkee tanssinetin tanssipaikkatiedoista. Isossa paikassa esim. V2:lla naiset ovat enempi hajallaan hakurivissä eikä ahtaasti sumpussa yhdellä seinustalla kuten Aurassa. V2:lla ääsee paremmin esiin eikä tarvii ihan eturivin paikkaa näillä isommilla parketeilla. Riutalla ollaan myös mainiosti laajalla alueella haettavina vaikka sielläkin pitäisi naisten joidenkin mielestä ahtaasti tunkea yhdelle seinustalle. En ymmärrä. Se vasta kaaos olisi. Kun haut on tehty ja väki tanssii niin esim. Aurassa ei kukaan pysty jälkijunassa enää hakemaan kun tanssijat ovat vallanneet kaiken tilan. V2:lla ja Riutalla tämä on hyvin mahdollista, koska naisia on monessa eri paikkaa vielä haettavina ja heidän luokseen pääsee erireittejä menemättä tanssilattian poikki.

• Sekaisin tanssista

Naistenhaku tai sekahaku. Kannatan naisena kumpaakin. Naisten ja miesten on vapaus valita poistuuku hakurivistöstä silloin kun nämä haut alkavat. Itse naisena kannatan molempia. Joillekin naisille nämä ei sovi, koska he haluavat säilyttää ns. naiseutensa ja oman arvon tuntonsa, heillä riittää itsevarmuutta päästä tanssimaan vain miesten hakuvuoroilla. Miesten kertomana tiedän, että miehille naistenhaku ja sekahaku tanssit ovat yhtä vaikeita, kuin naisillekkin ns. normaalitanssit. Miehet jännittävät myös, haetaanko heitä. Miettikääpä nyt, maailma on muuttunut, valta ei ole enää miehillä. Miksi haut ei voisi olla tasavertaisia. On paljon naisia jotka ei pääse tanssimaan, vaikka tanssitaito ja ulkonäkökin on kohdallaan (ei pitäisi vaikuttaa), mutta heitä ei haeta. Jos ajattelen itseäni hakijana, haluaisin tietysti hakea tanssitaitoista miestä, ulkonäöstä en välitä, mutta en hae sitä illan komeinta, koska ajattelen, että on liian komea, onko ihmisenä mukava ja lähteekö kun en ole ehkä hänen tyyppiään. Näin ei pitäisi ajatella, mutta vaikka en olekkaan mielestäni rumimmasta päästä haen mielummin ns. omantyppisiäni tietämättä tietysti ennen kuin olen hakenut millainen haettava on. Onko miehillä sama "pelko, että tekisi mieli hakea niitä nättiä tyttösiä, mutta on enneakkoluuloja heitä kohtaan. Tanssiin ei pitäsisi vaikuttaa ainakaan se ulkonäkö, tanssitaito ja se tanssinriemu, iloinen mieli ovat ne tärkeimmät ja huumori on extraa kaiken lisäksi.Suvatsevaisuus pelastaa paljon.

• Tanssin taikaa

Kyllä se varmaan noin menee suurimmalla osalla miehiäkin nuo ajatukset. Hyvin osasit mielestäni kuvata tätä aihetta!

• elämä on lyhyt

Miksi ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa? Itse olen siis mies ja ensimmäinen hakukriteerini on juuri se ulkonäkö. Olenko jotenkin poikkeava?

Kauniin naisen kanssa on mukava tanssia, oli tanssitaito sitten mitä tahansa. Lava/ravintola tansseissa ei nyt mitään ihmeellisiä tanssiurheilusuorituksia kuitenkaan mahdu tekemään. Urheilun ja kuntoilun teen ihan muualla.

Todennäköisesti en tuntemattoman ja epämielyttävän näköisen kanssa pelaisi edes tennistä. Golffista nyt puhumattakaan, koska siinä menee useampi tunti. Elämää nyt ei vaan kannata tuhlata...

• Luojan luoma

Siinä varmaan itse oikea namipala jonka kanssa nuo ihanat naiset haluavat kävellä tanssilattialla. Kyllä tanssi on sellainen nautinto, että jos tanssimaan lähtee ei siinä kyllä kävellä kehtaa vaikka olisi millainen komistus lähellä- Kävelylenkit ovat sitten erikseen sinne voisin ottaa mukaan jonkun ihanuuden.

• 25 vuotta tanssia.

Kyllä minusta on oikein valita sellainen ihminen, jonka kanssa haluaa tanssia oli kriteeri sitten mikä tahansa.
      jollekin ulkonäkö on tärkeää, toisille tanssitaito ja jotkut pitävät mukavasta luonteesta.Suvaitsevaisuutta on hyväksyä ihmisten erilaisuus, näissä erilaisissa valintakriteereissä.

Tunnustan, minä ainakin haluan tanssia naisten kanssa, joiden ulkonäkö miellyttää minua.

Olin perjantaina esakalliolla.Oli kyllä erittäin harmillista, kun parikertaa olin juuri hakemassa niin,joku "roikkui jo ranteessa"
      Tähän asti olen ollut kohtelias ja lähtenyt, aina kun haetaan,mutta tulevaisuudessa aijon vastaavassa tilanteessa kieltäytyä.
      Minun itse tunto kyllä kestää jos saan pakit, jää nähtäväksi kestääkö naisten.

ihmiset hakevat myös tansseista eri asioita ja eri painotuksella.Liikunnan iloa,lämpöä, läheisyyttä ,keskustelua.pientä eroottista latausta tai parisuhdetta.
      Nämä asiat vaikuttavat myös sen tanssiparin valintaan.
      tasaarvo on hieno asia mutta kyllä peli täytyy olla selkeää, sekahaku ei sitä ole.
      tavallisissa tansseissa on selvä peli miehet hakevat enemmän naitentanseissa taas naiset.Tämä on minusta tasaarvoa

Itse yritän tulevaisuudessa suosia paikkoja missä ei ole tätä sekahakua tai ainakin lähteä sitten ajoissa kotiin ennen sen alkamista.

• Loppuun saakka

Aikaisemmin olikin parittomilla tapana poistua tansseista jo heti naistentunnin jälkeen tai aianakin viimeisen tauon tai bändinvaihdon aikana. Ja loppuaikana oli tanssimassa vain pariskuntia ja muutama illan aikana pariutunut.

Nyt monella lavaklla, missä on naistentunnin jälkeen sekahaku, tanssijoiden määrä loppuillasta on usein vähintään yhtä suuri kuin ensimmäisenkin tunnin aikana ja usein jopa suurempi.

• Sekaisin tanssista

Mitenkäs me naiset valitaan se joka halutaan tansittajaksi? Jaetaan rukkasia niin kauan kun se tarpeeksi komia ja ihanasti vievä mies sattuu pokkaamaan. Tylsäksi menee ja saattaisi jäädä tanssit pitkäksi aikaa tanssimatta jos tuolla perusteella tanssimaan lähtisi.

• 25 vuotta tanssia

Kannatit naistenhaku ja sekahakua.Sitten puhuit tasaarvosta.Mihin se mistenhaku unohtui ?
      Vaikka vain osa ihmisistä hakee tanssipaikoilta seksiä tai parisuhdetta ,kyllä sekä miehet että naiset pääsääntöisesti tanssivat mielummin sellaisten ihmisten kanssa, jota pitävät edes jollainlailla puoleensa vetävänä.Ei tämä tanssi nyt niin puhtaasti pelkästään liikunnan iloa ole.

Jos toinen ei hae yleensä koskaan takaisin on se selvä merkki,että hän mielummin tansssisi jonkun toisen kanssa.

Nyt kun vielä ainakin toistaiseksi tilanne on se,että miehet vievät tansseissa ja naiset seuraavat,ei tilanne tältäkään kannalta ole täysin tasaarvoinen.
      Jos nainen on edes kohtalainen tanssia,voi taitava ja hyvin vievä mies viedä naista hyvinkin monipuolisesti ja hienosti.Toisin päin tämä ei toteudu samalla tavoin.Vaikka nainen tulisi perässä kuin varjo se ei auta, jos mies ei osaa kuin perusaskeleet.
      Tässäkään emme pääse täydelliseen tasaarvoon.Kun nainen tanssii itseään parempien tanssioiden kanssa hän oppii paremmaksi tanssiaksi, mutta mies ei opi korjaamaan askeliaan tai vientiään, vaikka miten tanssisi itseään paremmin tanssivien naisien kanssa.

Sekahaun ongelma on kuitenkin epäselvyys, mikä ei auta kuin niitä nopeimpia ja röyhkeimpiä hakioita.
      Siitä on nimenomaan haitaa, niille ujoille tai koheliaille ihmisille.

• Komia soittaja

Olen monesti miettinyt miksi minua ei jaksa kiinnostaa lavatanssi ja en kyllä ihmettele ollenkaan kun luen näitä kommentteja. Voiko todellakin joku porukka olla näin jämähtänyttä paikoilleen ja omiin sota-aikaisiin sääntöihinsä kuin tanssikansa! Minun mielestäni sekahaku käsitten olisi voinut kuopata jo aikapäiviä sitten, mikä ihmeen etuoikeus miehillä on olla valkkaamassa ja aina voi kietäytyä, jos ei halua jostakin syystä tanssia. Oikeastaan soittajana tunnen nämä jutut esiintymislavanpuolelta melko hyvin ja täytyy sanoa että muutenkin tanssikansa on todella kaavoihinkangistunutta ja minä olen parkettienpartaveitsiporukkaa suurelta osin. Oisko aika päivittää asenteet 2000-luvulle!!!

• Komia soittaja

Vielä lisäys: Ihmettelen sitäkin miksi illasta toisee tanssikansalle pitää soittaa ne yhdet ja samat "Jätkänhumpat". Maailma on täynnä hienoja tanssibiisejä, mutta ei ne porukoille kelpaa.

• kommee tanssija
        Komia soittaja kirjoitti:

Vielä lisäys: Ihmettelen sitäkin miksi illasta toisee tanssikansalle pitää soittaa ne yhdet ja samat "Jätkänhumpat". Maailma on täynnä hienoja tanssibiisejä, mutta ei ne porukoille kelpaa.

_Komian soittajan_ olisi paras jo vaihtaa alaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Orkesterit vaihtakaa

Ja Ikkunaprissessa, aina samat kappaleet joka bändillä. Maailma on täynnä tosiaan biisejä, esim. kukaan ei tunnu esittävän Kirkan biisejä. Aina saamarin samat.
        Toivoisin tosiaan vaihtelua.

• tangon huumaa

Tätä minäkin olen ihmetellyt.
        Itse e n ole "soittaja" enkä "solisti" ja olen vaan arvaillut "uusien" lainakappaleiden olevan vaikeita oppia esittään hyvin???

Ihan suomalaisisa vanhija iskelmiä ja loistavia tangoja on valtavasti.
        Eikö orgestereiden kannattas vaihtaa jatkuvasti näitä esitettäviä kappaleita,vai vaatiiko se valtavan työn opetella esttään uusia biisejä?

• Vuorohaku paree

"Mitäs ollaan mieltä, kun naisten tunnin jälkeen monen yllätykseksi ja myös pettymykseksi alkoikin loppu illan kestävä sekahaku Auran Nuortentalolla viime lauantaina."

Monelle so on ollut myönteinen yllätys.

• hyvät jortsut

Näinhän se on ollut Satulinnassakin jo pikään. Monet sitä eivät vaan tiedä ja käytä. Naiset siis.

Yleensä miehet hakevat silloinkin kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      831
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      784
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      146
      732
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe