Miten on kortin kanssa jos mopoauton ostaa vuonna 1961 syntynyt nainen jolla ei ole ajokorttia.Joutuuko hän ajamaan mopokortin vai saako ajaa ilman sitä?
Mopoauto ja kortti vai ei
11
863
Vastaukset
- Hur dur
Ennen vuotta 1985 saavat ajaa ilman mopokorttia mopoa.
- qwefw1g3
riippumatta kuskin iästä eli kyllä, kortti on oltava.
- väärinväärin
qwefw1g3 kirjoitti:
riippumatta kuskin iästä eli kyllä, kortti on oltava.
EI jos on autokortti, ja syntynyt tuota vuotta ennen, saa ajaa kaikilla mopo-vehkeillä sillä autokortilla.
Jos ei ole mitään ajokorttia, niin sitten pitää suorittaa kortti.
- Tunturirisu
Entä mopomönkijällä
- fsfdsdfsdfsdfsdf
MOPO TAI MOPOAUTO EI TARVITSE MITÄÄN KORTTIA JOS ON SYNTYNYT ENNEN VUOTTA 1985. ettekö te pellet käsitä tota?
Et tarvitse mitään korttia.- Monkibomber_93
Etkö sä pelle käsitä sitä, että mopoauton ajamiseen vaaditaan M-luokan ajokortti kaikilta, oli sitten syntynyt 1700-luvulla tai vuonna -96, kuten herra kaikkitietäväinen siinä niin.
L1e-ajoneuvoluokan (mopo) ajoneuvon kuljettamiseen ei tarvita ajokorttia, jos on täyttänyt 15 ennen vuotta 2000, L3e- ja L4e-ajoneuvoluokkien (kevyt nelipyörä ja mopoauto) ajoneuvon kuljettamiseen taas tarvitaan vähintään voimassa oleva M-luokan ajo-oikeus riippumatta iästä.
Älä pakota mua etsimään Finlexistä ihan lakipykäliä tälle. - fjdslkjflksdjf493f8
Monkibomber_93 kirjoitti:
Etkö sä pelle käsitä sitä, että mopoauton ajamiseen vaaditaan M-luokan ajokortti kaikilta, oli sitten syntynyt 1700-luvulla tai vuonna -96, kuten herra kaikkitietäväinen siinä niin.
L1e-ajoneuvoluokan (mopo) ajoneuvon kuljettamiseen ei tarvita ajokorttia, jos on täyttänyt 15 ennen vuotta 2000, L3e- ja L4e-ajoneuvoluokkien (kevyt nelipyörä ja mopoauto) ajoneuvon kuljettamiseen taas tarvitaan vähintään voimassa oleva M-luokan ajo-oikeus riippumatta iästä.
Älä pakota mua etsimään Finlexistä ihan lakipykäliä tälle.Väität siis että ABCE-luokan ajokortilla esim. ei saa ajaa mopoautoa?
- vaaditaan erillinen kortti?
Kyllä moottoripyörällä olen saanut ajaa... - fdsjlkj4098relflwjfd
fjdslkjflksdjf493f8 kirjoitti:
Väität siis että ABCE-luokan ajokortilla esim. ei saa ajaa mopoautoa?
Kyllä moottoripyörällä olen saanut ajaa...JA kuorma-autollakin...
Nytkö on uusi laki että ei saa? Jokainen rekkakuski-mopokortti -kurssille sitten? - 21-vuotias
Kyllä moottoripyörällä olen saanut ajaa...Kyllähän nyt auton ajokortilla saa ajaa mopoa ja mopoautoa. Järki käteen.
Itselläni ei ole koskaan mitään muuta ajokorttia ollut, kuin tämä nykyinen B-ajokortti, eli auton ajokortti ja varmasti saan sillä ajaa mopoa ja mopoautoa. Tosin moottoripyörän ajamiseen tuo B-kortti ei oikeuta. - Monkibomber_93
Kyllä moottoripyörällä olen saanut ajaa...Lukutaito rok rok. Sanoin että vaaditaan VÄHINTÄÄN M-luokan ajo-oikeus.
- fsfdsdfsdfsdfsdf
Siis eli ajokortti A,B,C on suoritettu ennen vuotta 1985.. piti sanomani.
-kirjoitushirviö tuli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291