Persujen budjettipaperi vilisee V I R H E I T Ä

Budjettimies

12

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pata kattilaa...

      Ja tätä paperia arvostelee puolue joka:

      1. Väittää alv:n olevan progressiivinen vero.
      2. Väittää että kun kuluttaja ostaa ulkolaisen tuotteen ulkolainen maksaa alv:n.
      3. Väittää että eläkeläisten verotus kevenee kun tuloveroja alennetaan ja auennut vaje katetaan alv:llä.
      4. Väittää että ei ole ajamassa tasaveroa.

      • Ei kai näin pakkasel

      • Pata kattilaa...
        Ei kai näin pakkasel kirjoitti:

        http://www.kyseenalaista.fi/artikkelit/demari-31-1-2011-kokoomus-jatkaa-epaoikeudenmukaista-tasaverokehitysta

        Kokoomus ei ole väittänyt missään alv:ta proggessiiviseksi veroksi, vaan todennyt, ett
        on eri alv-verokantoja, ruoka, lääkkeet ym. Ulkomaisten tuotteiden alv:n pitäisi
        suosia suomalaisten tuotteiden ostoamista.

        Sari Sarkomaata ei lasketa kokoomuslaiseksi?
        Sari Sarkomaa 24.2. Helsingin Sanomissa esitteli osaamistaan alv-veroasioissa.
        Miksiköhän samasta alv progressiosta puhutaan myös tämän päivän Iltalehden pääkirjoituksessa?
        "Arvonlisäveroa on taas turha väittää progressiiviseksi, vaikka köyhän tuloista suurempi osa meneekin matalammin verotettuun ruokaan. "
        http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2011022713268001_pk.shtml
        Mitenköhän tällainen käsitys on päässyt syntymään kun kokoomus ei sitä ole muka esittänyt.
        Näissä asioissa kannattaa lukea muutakin sivustoa kuin kyseenalaista.fi.

        Ei katainen noin puhunut alvista ja kotimaisten tuotteiden suosimisesta vaan kuten kohdassa kaksi on sanottu.
        Sanatarkasti: "Eli korotetaan sellaista veroa jolla saamme rahaa myös ulkomaalaisten tassusta.. taskuista. Ei mennä viemään ostovoimaa..."

        Make my day: Väitä,ei, todista nyt vielä että nuo loputkin kohdat ovat puppaa.


      • niinpä niin
        Pata kattilaa... kirjoitti:

        Sari Sarkomaata ei lasketa kokoomuslaiseksi?
        Sari Sarkomaa 24.2. Helsingin Sanomissa esitteli osaamistaan alv-veroasioissa.
        Miksiköhän samasta alv progressiosta puhutaan myös tämän päivän Iltalehden pääkirjoituksessa?
        "Arvonlisäveroa on taas turha väittää progressiiviseksi, vaikka köyhän tuloista suurempi osa meneekin matalammin verotettuun ruokaan. "
        http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2011022713268001_pk.shtml
        Mitenköhän tällainen käsitys on päässyt syntymään kun kokoomus ei sitä ole muka esittänyt.
        Näissä asioissa kannattaa lukea muutakin sivustoa kuin kyseenalaista.fi.

        Ei katainen noin puhunut alvista ja kotimaisten tuotteiden suosimisesta vaan kuten kohdassa kaksi on sanottu.
        Sanatarkasti: "Eli korotetaan sellaista veroa jolla saamme rahaa myös ulkomaalaisten tassusta.. taskuista. Ei mennä viemään ostovoimaa..."

        Make my day: Väitä,ei, todista nyt vielä että nuo loputkin kohdat ovat puppaa.

        Kimmo Sasikaan ei ilmeisesti edusta kokoomusta.

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=48019:kimmo-sasi-suomessa-kaikki-verot-ovat-progressiivisia&catid=87:eduskuntavaalit-2011&Itemid=30

        Kun käsite progressio tuntuu olevan eräälle puolueelle niin vaikea käsite kai se on puolueen kannattajillekin. Tässäpä linkki jossa kerrotaan mitä progressio verotuksessa tarkoittaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Progressiivinen_vero

        Ai niin. tuo edellisen linkin voi ilmiantaa kyseenalaista.fi sivustolle.
        Jään odottamaan oikaisua kyseisellä foorumilla.


      • noinko nyt kävi?
        Ei kai näin pakkasel kirjoitti:

        http://www.kyseenalaista.fi/artikkelit/demari-31-1-2011-kokoomus-jatkaa-epaoikeudenmukaista-tasaverokehitysta

        Kokoomus ei ole väittänyt missään alv:ta proggessiiviseksi veroksi, vaan todennyt, ett
        on eri alv-verokantoja, ruoka, lääkkeet ym. Ulkomaisten tuotteiden alv:n pitäisi
        suosia suomalaisten tuotteiden ostoamista.

        Tuliko niin pahasti pataan että pitää kattila korvilla olla nokkaansa näyttämättä tässä threadissa?

        Tule apuun kyseenalaista.fi, täällä on kokoomuslainen ahdingossa faktojen kanssa.


      • niinpä niin
        niinpä niin kirjoitti:

        Kimmo Sasikaan ei ilmeisesti edusta kokoomusta.

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=48019:kimmo-sasi-suomessa-kaikki-verot-ovat-progressiivisia&catid=87:eduskuntavaalit-2011&Itemid=30

        Kun käsite progressio tuntuu olevan eräälle puolueelle niin vaikea käsite kai se on puolueen kannattajillekin. Tässäpä linkki jossa kerrotaan mitä progressio verotuksessa tarkoittaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Progressiivinen_vero

        Ai niin. tuo edellisen linkin voi ilmiantaa kyseenalaista.fi sivustolle.
        Jään odottamaan oikaisua kyseisellä foorumilla.

        Jyrki Katainenkaan ei sitten ilmeisesti edusta kokoomusta:

        Moni tasaverokin on käytännössä progressiivinen. Kunnallisveron suuret vähennykset tekevät siitä progressiivisen.

        Näin on myös arvonlisäveron laita. Välttämättömyyshyödykkeet, kuten ruoka, lääkkeet ja joukkoliikenne ovat verotettuina huomattavasti alennetuilla prosenteilla. Pienituloisen ostoksista suuri osa painottuu näihin kevyesti verotettuihin tuotteisiin. Siksi suurituloinen maksaa kulutuskoristaan isompaa veroprosenttia.

        http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/193341.html


      • käsitteet selviksi
        niinpä niin kirjoitti:

        Jyrki Katainenkaan ei sitten ilmeisesti edusta kokoomusta:

        Moni tasaverokin on käytännössä progressiivinen. Kunnallisveron suuret vähennykset tekevät siitä progressiivisen.

        Näin on myös arvonlisäveron laita. Välttämättömyyshyödykkeet, kuten ruoka, lääkkeet ja joukkoliikenne ovat verotettuina huomattavasti alennetuilla prosenteilla. Pienituloisen ostoksista suuri osa painottuu näihin kevyesti verotettuihin tuotteisiin. Siksi suurituloinen maksaa kulutuskoristaan isompaa veroprosenttia.

        http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/193341.html

        Kyseenalaista-sivusto on ainakin rehellinen. Siis tavallaan. Toisten tasavero kun tuntuu kokoomukselle oleva progressiivinen, se ainakin tässä threadissa käynyt selväksi.

        http://www.kyseenalaista.fi/artikkelit/demari-24-2-2011-kokoomuksen-tasaverolinja-on-selva


    • 1) Ruotsinkielistä toimintaa rahoitetaan Ylen budjetista. Yle on valtion yhtiö jossa hääräävät eduskuntapoliitikot
      2) Suomi ei ole vastustanut aktiivisesti EU:n jäsenmaksujen vääristyneitä laskentaperusteita

      3) Suuret säätiöt eivät maksa veroa pääoma/osinkotuloistaan...suuri osa ei myöskään liiketuloistaan

      4) Alvin korotus rankaisee eniten pienituloisia, jotka eivät voi ostaa ruomaansa ja autojaan firman piikkiin

      • ffffffff445134

        Soini auta ja kerro mitä teemme kun olemme saaneet vain velkaa aikiseksi. Haluamme maksaa edelleen Englannin jäsenmaksua ja korottaa Vanhasen lupauksen mukaisesti Jäsenmaksua.


      • hyvin menee
        ffffffff445134 kirjoitti:

        Soini auta ja kerro mitä teemme kun olemme saaneet vain velkaa aikiseksi. Haluamme maksaa edelleen Englannin jäsenmaksua ja korottaa Vanhasen lupauksen mukaisesti Jäsenmaksua.

        Ensi valtiopäivillä neuvotteluasema hankaloituu entisestään kun eu-jäsenyyden kirjaus perustuslakiin hyväksytään.

        Kysymys: miten kokoomuslainen pelaa pokeria? Laittaa korttinsa pöydälle ja toivoo että itsellä on vahvin käsi eikä kukaan satu bluffaamaan.


      • soinilaista ymmärtää
        hyvin menee kirjoitti:

        Ensi valtiopäivillä neuvotteluasema hankaloituu entisestään kun eu-jäsenyyden kirjaus perustuslakiin hyväksytään.

        Kysymys: miten kokoomuslainen pelaa pokeria? Laittaa korttinsa pöydälle ja toivoo että itsellä on vahvin käsi eikä kukaan satu bluffaamaan.

        ja se kannetaan perussuomalaisten laariin
        korkoa kasvamaan . kokoomuksen progressio ei nyt
        näytä aukeavan. soini osaa tämänkin homman
        kansalle selostaa oikein päin .
        soini puhuu kansankieltä .
        jyrki mongertaa tuota huonoa siilinjärveläistä.


    • Grammari

      3. Tuo säätiö homma on tosi iso moka.

      Hmmm kenekäs kokoomuslaisen suusta tämä lause on peräisin?

      Ainakin teksti rakenteeltaan on ehtaa kokoomustavaraa: heitetään väite mutta ei perusteluja. Sama politiikan suhteen: Toimittaja kysyy mitä veroja nostetaan, vastaus kuuluu: Katsotaan nyt mistä saadaa rahaa, toimittaja kysyy mistä leikataan, laitetaan työllisyyslevy soimaan ja jätetään vastaamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe