Opiskelija-asunnot

Kämppää hakeva

Onko opiskelija-asunnot yleensä sellasia äänekkäitä bailupaikkoja, joissa elämä jatkuu pitkälle yöhön asti, seinät on pahvia eikä herkkäkorvaisella ole toivoakaan kunnon yöunista? Tietysti eroja löytyy asuntojen kesken, mutta miten on yleisellä tasolla?

5

2616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus

      Hyvin pitkälti ovat kuvauksesi kaltaisia.

    • 0piskelija

      Kohta on vuoden päivät opiskelija-yksiössä tullut asuttua ja rauhallista on ollut. Suosittelen.

    • muumio

      Rauhallisiakin taloja on, kuten ne, joissa asuu perheitä. Tällöin tietysti on mahdollisuus päästä nauttimaan naapurin lasten itkusta, mutta sen takia tuskin tarvitsee yöunia kokonaan menettää verrattuna vaikkapa toistuviin bileisiin.

      Minulla oli ensimmäiset neljä vuotta tuuria, mutta sitten se loppui kertarysäyksellä eli pahimpaan aikaan oli kaksikin naapurihuoneistoa, joista toisessa huudatettiin stereoita päivät ja toisessa pelattiin tietokonepelejä yöt, äänitehosteet sen mukaiset. Silloin tällöin kävimme sanomassa asiasta, mutta hiljaisuutta kesti päivän tai sitten hämmästeltiin, miten musiikki voi kuulua meille asti (seinä tärisi). Lopulta heitin hyvästit koko paskalle ja muutin oikeiden ihmisten taloon, mikä oli elämäni viisain päätös siihen asti.

      Opintojaan aloittaville suosittelisin silti opiskelijasolua; monet ovat kertoneet, että se oli toisaalta kamalaa, mutta parempaa tilaisuutta päästä uusiin "piireihin" tuskin tulee ikinä vastaan.

    • soluasuja

      Olen asunut neljässä eri opiskelija-asunnossa ja ainoastaan yksi on ollut kuvailemasi kaltainen mölyäjien kansoittama bilepaikka. Loput kolme ovat olleet kuin mitä tahansa "normaaleja" asuintaloja, ei ole tarvinnut kärsiä meluhaitoista tms. Kohteissa on paljonkin eroja rauhallisuuden suhteen, mutta lukuvuoden aikana on suht helppoa vaihtaa kämppää jos käy huono tuuri ja naapureiksi sattuu lauma väsymättömiä bilehileitä.

    • Agata

      Riippuu varmaan paljon siitä, minkä ikäsiä talossa olevat muut opiskelijat ovat. Siis tokihan semmoset, jotka ensi kerran muuttavat pois kotoa kokeilevat rajojaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe