Miten lasketaan kuorma-autoalan pekkaset eli tietääkseni kuljetusalalla on 18 pekkasta vuodessa, ni meeneekö oikein ku haluan tietää rahallisen arvon koko vuodelta lasken 18 pekkasta x 8h x tuntipalkka n. 12e?
vai on joku arkipyhä sellainen mikä ei ole palkallinen vapaa? mikä on muilla aloilla palkallinen?
Lasken hieman eroja palkkauksissa,koska jotkut firmat maksaa kuskille kaupan tes mukaan ja jotkut akt mukaan ni kuinka suuria eroja tulee. omien laskelmien mukaan kaupan tes mukaan peruspalkka keskimäärin on n. 10,50e/h 1 pekkanen KK. akt mukaan peruspalkka 12e/h 1.5 pekkasta KK.
Kommentoikoo ihmeessä onko ihan pieleen laskettu?
Kiitos ja kumarrus:)
Kuka tuntee AKT alan tes
42
26401
Vastaukset
- 87k
Turussa on sellainen keskisuuri kuljetusfirma kuin Rahtipolku (Itella, Vaasan leipomo, Leipomo Rosten, Ikea yms ajot) niin he tekevät niin että he eivät maksa ollenkaan pekkasvapaita, eli jos pitää ylimääräistä vapaata,s iitä ei saa mitään korvausta, mutta he puolustelevat asiaa sillä että he maksavat kaiksita pyhäpäivistä pekkasen, oli se sitten viikolla tai vapaa-ajalla, eli heidän mielestään tillanne on vuoden mittaan "plus miinus nolla"
Sitten siellä saa vielä itse päättää haluuko tessin mukaisen palkan (noudatetaan rajoitetuin ehdoin, mukaan ei lasketa esim pekkasia, tai vapaapäivätyölsiää, hälytystyölisää tms) tai sitten vähän isomman tuntipalkan, jota maksetaan "tunti tunnilta" ilman lisiä.
Että kyllä kuljetusalalla menee hyvin...
Tietnekin kun vähän säätetään, niin on sitten varaa pitää "vara-autona" 2008 Citroen jumperia ja 2006 koppasprintteriä :) - Tanker-oil
Muistaakseni 18:sta pekkasesta viisi saa työnantaja käyttää arkipyhiin,loput kymmenen saa työntekijä päättää miten ne pitää. Pääsääntöisesti pekkaset tulisi pitää niin että niistä muodostuisi kymmenen vuorokauden yhtämittainen vapaa eli esim.talviloman jatkoksi seuraava viikko pekkasia. Tietysti vapaat saa itse pitää ja määrätä miten itse haluaa.
Pekkasten palkka lasketaan tuntiansion mukaan.
Pekkasia EI SAA käyttää periodipalkkaisen työntekijän mahdollisesti vajaaksi tunneiltaan jäävän kaksiviikkois-jakson täytteeksi. Eli jos kahteen viikkoon tekee vaikka 74 tuntia ei näiden tuntien jatkoksi saa laittaa yhtä pekkaspäivää jotta periodin 80 tuntia tulisi täyteen. Tämä on ikävän yleistä kuljetuspuolella!
Näin muistaakseni pekkaset määräytyy. Tarkentakaa jos ovat muuttuneet....- luottoukko
Kyllä lyhennysvapaapäivien eli kansanomaisemmin pekkasien ajankohdan määrää työnantaja. Toki työntekijän toiveita asiallinen työnantaja pyrkii toteuttamaan. Kuorma-autoalalla ei ole erikseen palkallisia arkipyhiä, vaan pekkasia on reilusti (18 tai 19 vuodessa loppiaisen ajankohdasta riippuen) ja pekkasia VOIDAAN käyttää arkipyhiin. Toisaalta voidaan teettää periodin tunnit täyteen ilmankin ja käyttää pekkaset muussa yhteydessä. Jos pekkasia on kertynyt 10 kpl, pitää niitä antaa yksi viiden päivän jakso ( viikonloppu, eli 7 kalenterivuorokautta). Mikäli pekkasia on kertynyt 15 kpl, pitää antaa kaksi viiden päivän jaksoa.
Viiden päivän pekkasjaksoista työnantajan on ilmoitettava viimeistään kaksi viikkoa etukäteen. Yksittäiset pekkaspäivät pitää merkitä työvuorolistaan. Jälkikäteen niitä ei tosiaan tuntien täytteeksi saa lisäillä - sitä varten on takuupalkka. Tuntien mennessä ylitöille ei työvuorolistaan jo merkittyjä pekkasia myöskään saa ottaa pois. Monessa isossakin talossa juitsarit varsinkin nuorempien kavereiden kohdalla näitä yrittävät, kun yrittävät peitellä omia työvuorosuunnittelun virheitään isommilta päälliköiltä.
Kuorma-autoalan TES "Vuosityöajan lyhentäminen", alkaa sivulta 13:
http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/1_Tessit_ja_palkkatau/kuorma-autoalan_tes_2010-2011_id_2857.pdf
- Haistakaa paska
Turha tänne on näistä kirjoitella, koska kaksi ukkoa kolmesta ei tajua lukemaansa eikä varmaan kuulemaansakkaan. Työehtosoppari löytyy akt:n sivuilta mutta kun ei tunnu ymmärrystä riittävän. Soittakaa aluetoimistoon ja pyytäkää tekemään äänikirja ja koittakaa sillä tajuatteko paremmin. Pari viikoa sitten tuttu soitti, että isäntä oli ollut huonona, kun oli vetänyt kärryn renkaan puhki nahkoineen. Oli uhkaillu maksattamisella eikä ollut maksanut, kun 72 tuntia periodiin. Sitten päästiinkin aiheeseen, että "mulla on semmoset miehet mitkä ne rahat sieltä hakee" Olisi perkele sanonut sen kapitalistille päin naamaa eikä soittele ympäri kyliä niinkuin ämmät. Oletteko muuten ajatelleet, että akt:n jäsenmaksulla heittää yhden etelän loman vuodessa.
- yx kuski vaan
no jos hangossa meet käymään ja et ole viikonloppua kauempaa niin aivan oikein jäsenmaksuilla sen suorittaa.
- >>Period<<
Etelän matkaa tuskin saat verovähennyksiin!! Oletko muuten ajatellut sitä??
- Greenye
>>Period<< kirjoitti:
Etelän matkaa tuskin saat verovähennyksiin!! Oletko muuten ajatellut sitä??
Kukas ne verot maksaa? Oletko muuten ajatellut sitä??
- Haistakaa paska
Taidat suorittaa näitä Hanko käyntejä itse melko halvalla jonkun irtoperäsin vedättäjän autolla. Laskeppa nyt vaikka 30000€ brutto ja muistaakseni akt:n prossa oli 1,6. Tulisko siitä 480 rahaa per vuosi. On meinaan saatanan kallis lehti mikä sieltä tulee kerran kuussa. Turha jauhaa paskaa yleissitovista sopimuksista ja oikeusavusta. Jos ei näistä hommista riittävästi makseta niin sitten pitää vaan lopettaa ja aloittaa vaikka kävyn keräily.
- Kaitsu-66
Joo, kyllähän tuo n.500 ekuu vuodessa turhasta on aika pirusti. Ei ne perkeleet ole tehneet kuskien eteen mitään. Enempi on Rahtarit ry ajanut ajanut kuskien etuja, kuin AKT. En ole ollut jäsen, enkä tule olemaankaan. Ostan silläkin 500:lla kaljaa ja nauran paskasesti. Kannattaa ajaa pienessä torpassa, helpompaa itselleen. Saat aina lomat ja pekkaset silloin kun haluat ja sen palkan minkä haluat, ammattimiehet ajaa torppareille.
45000€ vuodessa / 170h/kk / Viikonloput vapaat - yx kuski vaan
laskeppas mukaan myös kaikki liiton tarjoamat edut niin jopas jäsenmaksu onkin jo pitkälle takas saatu. mutta niistähän sinä et tiedä yhtään mitään.
kaupan päälle sitten on tosiaankin se lehti ja oikeusturvat ym. avut jos tulee ongelmia. esimerkiksi olikohan viime vai edellisessä lehdessä juttu kun atk tappeli vakuutusyhtiöitä vastaan työtapaturman korvauksista. prosessi oli pitkä ja kallis mutta eipä koitellut duunarin pussia kun oli AKT:N JÄSEN!!!!!!!! - Kuljetuspatruuna
yx kuski vaan kirjoitti:
laskeppas mukaan myös kaikki liiton tarjoamat edut niin jopas jäsenmaksu onkin jo pitkälle takas saatu. mutta niistähän sinä et tiedä yhtään mitään.
kaupan päälle sitten on tosiaankin se lehti ja oikeusturvat ym. avut jos tulee ongelmia. esimerkiksi olikohan viime vai edellisessä lehdessä juttu kun atk tappeli vakuutusyhtiöitä vastaan työtapaturman korvauksista. prosessi oli pitkä ja kallis mutta eipä koitellut duunarin pussia kun oli AKT:N JÄSEN!!!!!!!!DUUNARIT!
Olikos se Lenin vai Mao vaiko kenties Kim-Jong Il joka teille sen teidän PYHÄN tes-kirjanne kirjoitti! HEH HE HEEE HEEEEEE!!!!!
Kun on AKT:n jäsen niin se korvaa hampille kaiken. IHAN KAIKEN! Myös veivatut tunnit ja pidetyt rokulit ja tulevat pekkoset.
Se on nyt näin että yksikin PENARUITTI joka MUN talleillani mainitsee nuo kirosanat "tes" ja "akt" NIIN FUDUT SILLÄ PUNASELLA SEKUNNILLA! Ennen oli miehet jotka ajoi eivätkä kyselleet palkkojen perään eikä rutisseet tunneista, Fargollakin ajettiin parhaimmillaa 120 tuntia viikossa. Siis yhellä miehellä! Palkat tuli kun tuli ja oli mitä oli mutta kukaan ei natissut.
SAATANA TEIDÄN VELTTOPERSEIDEN KANSSA!!
JA HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE JA AJELLAANS RAUHASSA TOISIA KUNNIOITTAEN! - yx kuski vaan
Kuljetuspatruuna kirjoitti:
DUUNARIT!
Olikos se Lenin vai Mao vaiko kenties Kim-Jong Il joka teille sen teidän PYHÄN tes-kirjanne kirjoitti! HEH HE HEEE HEEEEEE!!!!!
Kun on AKT:n jäsen niin se korvaa hampille kaiken. IHAN KAIKEN! Myös veivatut tunnit ja pidetyt rokulit ja tulevat pekkoset.
Se on nyt näin että yksikin PENARUITTI joka MUN talleillani mainitsee nuo kirosanat "tes" ja "akt" NIIN FUDUT SILLÄ PUNASELLA SEKUNNILLA! Ennen oli miehet jotka ajoi eivätkä kyselleet palkkojen perään eikä rutisseet tunneista, Fargollakin ajettiin parhaimmillaa 120 tuntia viikossa. Siis yhellä miehellä! Palkat tuli kun tuli ja oli mitä oli mutta kukaan ei natissut.
SAATANA TEIDÄN VELTTOPERSEIDEN KANSSA!!
JA HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE JA AJELLAANS RAUHASSA TOISIA KUNNIOITTAEN!tuo sun uhoamisesi menee sen verran pahasti yli että kukaan ei usko sekunttiakaan sinun olevan kuljetusyrittäjä. ja vaikka olisitkin niin konkurssin tehnyt ja ikuisessa liiketoimintakiellossa.
eipä onnistunut provoilu nyt eli parempi onni ensi kerralla. - luottoukko
1,6 tai monella osastolla 0,1 prosenttia menee vielä osastolle. 1,7 prosenttia menee ainakin omasta palkasta. Brutto noin 35000 vuosi, eli tekee 595 euroa vuodessa. Tämä tosin on verotuksessa vähennyskelpoista, joten todellinen kulu on noin 450 euroa/vuosi = 37,5 euroa/kk.
Ajatellaanpa laajemmin. Jos nyt yhtäkkiä kaikki kuljettajat päätämmekin säästää tämän valtavan kuluerän, maksaa se meille aika paljon. Neuvotteluasema TES-neuvotteluissa ja yleissitovuus kun menetetään, ei meillä kohta enää ole esim. näitä pekkasia (reilu 2000 euroa/vuosi), lomaltapaluurahoja (reilu 1500 euroa/vuosi), ilta- ja yölisiä (helposti yli 1000 euroa/vuosi) tai lain työehtosopimuksien yleissitovuudesta turvaamaa minimipalkkaa.
Tervemenoa vaan neuvottelemaan niitä omia sopimuksia, kun ei ole enää sitä TESsiä astinlautana.
Säästötoimenpiteet kuulostaakin äkkiä siltä, että säästetään kolmenkympin kenkiä ottamalla pitkiä askeleita ja satasen housut repeää perseestä. - yx kuski vaan
luottoukko kirjoitti:
1,6 tai monella osastolla 0,1 prosenttia menee vielä osastolle. 1,7 prosenttia menee ainakin omasta palkasta. Brutto noin 35000 vuosi, eli tekee 595 euroa vuodessa. Tämä tosin on verotuksessa vähennyskelpoista, joten todellinen kulu on noin 450 euroa/vuosi = 37,5 euroa/kk.
Ajatellaanpa laajemmin. Jos nyt yhtäkkiä kaikki kuljettajat päätämmekin säästää tämän valtavan kuluerän, maksaa se meille aika paljon. Neuvotteluasema TES-neuvotteluissa ja yleissitovuus kun menetetään, ei meillä kohta enää ole esim. näitä pekkasia (reilu 2000 euroa/vuosi), lomaltapaluurahoja (reilu 1500 euroa/vuosi), ilta- ja yölisiä (helposti yli 1000 euroa/vuosi) tai lain työehtosopimuksien yleissitovuudesta turvaamaa minimipalkkaa.
Tervemenoa vaan neuvottelemaan niitä omia sopimuksia, kun ei ole enää sitä TESsiä astinlautana.
Säästötoimenpiteet kuulostaakin äkkiä siltä, että säästetään kolmenkympin kenkiä ottamalla pitkiä askeleita ja satasen housut repeää perseestä.näin on!!! mikähän siinä on että nämä sankarit eivät tajua pitää eduistaan kiinni. ajetaan jollain 12 euron läpituntiliksalla ja haukutaan liitto mennen tullen. minä ainakin maksan liiton maksut ihan mielelläni vaikka en koskaan sieltä takaisin saisi euroakaan. kuitenkin aina on se mahdollisuus että jäisin tyhjän päälle. oli sitten kyseessä työn loppuminen tai työtapaturma joissa tuntuu korvauspuolella noita ongelmia olevan. ei tuo laskemasi 450 euroa nyt niin iso raha ole etenkin jos käyttää liiton jäsenilleen tarjoamia/hankkimia etuja. esimerkkinä vaikka nuo talvi ja kesäpäivät. kaksi viikonloppureissua vuodessa josta osasto maksaa kuljetukset ja hotellit kun osallistuu kilpailuihin. talvella käy pilkillä taskumatin kera ja kesällä käypi kaupungilla pyöräyttämässä vähän taloudellisuusajoa linjurilla tai yhdistelmällä. eiköhän tuo liiton maksut ole jo näissä kuitattu.
- Haistakaa paska
yx kuski vaan kirjoitti:
näin on!!! mikähän siinä on että nämä sankarit eivät tajua pitää eduistaan kiinni. ajetaan jollain 12 euron läpituntiliksalla ja haukutaan liitto mennen tullen. minä ainakin maksan liiton maksut ihan mielelläni vaikka en koskaan sieltä takaisin saisi euroakaan. kuitenkin aina on se mahdollisuus että jäisin tyhjän päälle. oli sitten kyseessä työn loppuminen tai työtapaturma joissa tuntuu korvauspuolella noita ongelmia olevan. ei tuo laskemasi 450 euroa nyt niin iso raha ole etenkin jos käyttää liiton jäsenilleen tarjoamia/hankkimia etuja. esimerkkinä vaikka nuo talvi ja kesäpäivät. kaksi viikonloppureissua vuodessa josta osasto maksaa kuljetukset ja hotellit kun osallistuu kilpailuihin. talvella käy pilkillä taskumatin kera ja kesällä käypi kaupungilla pyöräyttämässä vähän taloudellisuusajoa linjurilla tai yhdistelmällä. eiköhän tuo liiton maksut ole jo näissä kuitattu.
Moi. Menee saatana pilkille ja pidä hauskaa. Norjanlohen kilohinta on ollut alennuksesa 6,89. ilman sitoumuksia. Saisko sillä monta kuukautta onnea? Pilki saatana politrukkien kanssa ja palele.
- Kuljetusptruuna
yx kuski vaan kirjoitti:
tuo sun uhoamisesi menee sen verran pahasti yli että kukaan ei usko sekunttiakaan sinun olevan kuljetusyrittäjä. ja vaikka olisitkin niin konkurssin tehnyt ja ikuisessa liiketoimintakiellossa.
eipä onnistunut provoilu nyt eli parempi onni ensi kerralla.TERVE VAAN!
Teidän renkipenojen takia olen pari konkurssiakin tehnyt. Sitten huomasin että autoissa ei tulekaan olla niin suuret työkalulaatikot, niihin mahtui liikaa diesel-kannuja.
RENKI ON AINA RENKI! Kyllä se on niin jo huomattu. Huonojen renkien takia moni hyväkin pulju on mennyt nurin.
Nyt minulla on päivähyttiset autot (loppui makoilut), naftakortteja ei ole ollenkaan autoissa eli tankkaan ne itse. Kummasti kulutus pudonnut! Rengasfirman pojille sanoin että soittavat mulle JOKA IKINEN kerta kun renki menee laittaa kumeja. Enää en maksele muitakun 22,5 ja 19,5 kumeja, ennen oli yllättävän paljon pienempiäkin. En tiedä miksi! KYLLÄ RENKI METKUT OSAA JA TOSI KETTU LUULEE OLEVANSA!
Seuraavaksi tulee valvontakamerat niin moneen paikkaan että toimistoni on täynnä näyttöjä. Näkee mitä turhapuro puuhailee. Miinuspuoli on se että näen sen VTUN kuskinvirnistyksen pikkasen liian usein!
Näillä mennään nyt. - wqerftgrhw
Kuljetusptruuna kirjoitti:
TERVE VAAN!
Teidän renkipenojen takia olen pari konkurssiakin tehnyt. Sitten huomasin että autoissa ei tulekaan olla niin suuret työkalulaatikot, niihin mahtui liikaa diesel-kannuja.
RENKI ON AINA RENKI! Kyllä se on niin jo huomattu. Huonojen renkien takia moni hyväkin pulju on mennyt nurin.
Nyt minulla on päivähyttiset autot (loppui makoilut), naftakortteja ei ole ollenkaan autoissa eli tankkaan ne itse. Kummasti kulutus pudonnut! Rengasfirman pojille sanoin että soittavat mulle JOKA IKINEN kerta kun renki menee laittaa kumeja. Enää en maksele muitakun 22,5 ja 19,5 kumeja, ennen oli yllättävän paljon pienempiäkin. En tiedä miksi! KYLLÄ RENKI METKUT OSAA JA TOSI KETTU LUULEE OLEVANSA!
Seuraavaksi tulee valvontakamerat niin moneen paikkaan että toimistoni on täynnä näyttöjä. Näkee mitä turhapuro puuhailee. Miinuspuoli on se että näen sen VTUN kuskinvirnistyksen pikkasen liian usein!
Näillä mennään nyt.noin pässi mies tekee vielä monta konkurssia, keskittyisit siihen työntekoon eikä täällä luuhaamiseen vois olla asiat paremmin tai sitten ne ei ole sulla ikään.
- kapellikyytiä
Kuljetusptruuna kirjoitti:
TERVE VAAN!
Teidän renkipenojen takia olen pari konkurssiakin tehnyt. Sitten huomasin että autoissa ei tulekaan olla niin suuret työkalulaatikot, niihin mahtui liikaa diesel-kannuja.
RENKI ON AINA RENKI! Kyllä se on niin jo huomattu. Huonojen renkien takia moni hyväkin pulju on mennyt nurin.
Nyt minulla on päivähyttiset autot (loppui makoilut), naftakortteja ei ole ollenkaan autoissa eli tankkaan ne itse. Kummasti kulutus pudonnut! Rengasfirman pojille sanoin että soittavat mulle JOKA IKINEN kerta kun renki menee laittaa kumeja. Enää en maksele muitakun 22,5 ja 19,5 kumeja, ennen oli yllättävän paljon pienempiäkin. En tiedä miksi! KYLLÄ RENKI METKUT OSAA JA TOSI KETTU LUULEE OLEVANSA!
Seuraavaksi tulee valvontakamerat niin moneen paikkaan että toimistoni on täynnä näyttöjä. Näkee mitä turhapuro puuhailee. Miinuspuoli on se että näen sen VTUN kuskinvirnistyksen pikkasen liian usein!
Näillä mennään nyt.PINNA KIREELLÄ!!!!! OTAN OSAA HAHH HAHH HAAAA:::::
HUIPPUKUSKIT SULLA!! Ei sulle kukaan muu tuukkaan töihin
KUIN HUIPPUKUSKIT!!!! HAHH HAAA!!!!
Tämä on sulle terapia palsta..... - kapellikyytiä
Kaitsu-66 kirjoitti:
Joo, kyllähän tuo n.500 ekuu vuodessa turhasta on aika pirusti. Ei ne perkeleet ole tehneet kuskien eteen mitään. Enempi on Rahtarit ry ajanut ajanut kuskien etuja, kuin AKT. En ole ollut jäsen, enkä tule olemaankaan. Ostan silläkin 500:lla kaljaa ja nauran paskasesti. Kannattaa ajaa pienessä torpassa, helpompaa itselleen. Saat aina lomat ja pekkaset silloin kun haluat ja sen palkan minkä haluat, ammattimiehet ajaa torppareille.
45000€ vuodessa / 170h/kk / Viikonloput vapaatKaitsu-66 tiedoksi:AY maksu on verovähennyskelpoinen täysimääräisesti.
AY liitot on ajanut meille lomat,vapaapäivät,työsuhdeturvan,pekkaset plus
monet muut edut.Vaikea näitä on ymmärtää jos kaljanjuonti on ensimmäisenä
ja päällimmäisenä ajatuksena,ymmärrän kyllä Sinua.
Kelle sinä ajat jos ammattimiehet ajaa torppareille??
Tuo 45000 on auton laskutus,ei kukaan usko sinua että se on palkkasi 170h/kk!!
Hyvää lomaa Pekalle torppaan!!! - kapellikyytiä
Kuljetuspatruuna kirjoitti:
DUUNARIT!
Olikos se Lenin vai Mao vaiko kenties Kim-Jong Il joka teille sen teidän PYHÄN tes-kirjanne kirjoitti! HEH HE HEEE HEEEEEE!!!!!
Kun on AKT:n jäsen niin se korvaa hampille kaiken. IHAN KAIKEN! Myös veivatut tunnit ja pidetyt rokulit ja tulevat pekkoset.
Se on nyt näin että yksikin PENARUITTI joka MUN talleillani mainitsee nuo kirosanat "tes" ja "akt" NIIN FUDUT SILLÄ PUNASELLA SEKUNNILLA! Ennen oli miehet jotka ajoi eivätkä kyselleet palkkojen perään eikä rutisseet tunneista, Fargollakin ajettiin parhaimmillaa 120 tuntia viikossa. Siis yhellä miehellä! Palkat tuli kun tuli ja oli mitä oli mutta kukaan ei natissut.
SAATANA TEIDÄN VELTTOPERSEIDEN KANSSA!!
JA HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE JA AJELLAANS RAUHASSA TOISIA KUNNIOITTAEN!Kuljetus paukkupatruunalle tiedoksi,AY toiminta lähti Amerikasta.Tarkoitus on
tasata tuloja.Maat missä AY liike toimii tulot jakaantuvat kaikille tasaisemmin
kuin niissä missä AY toiminta on asein kielletty.
Lenin ja Mao sekäKin,l-Jong II toimi samalla tavalla kuin Sinäkin,toisiajattelijat
tapetaan ja rahat ja tavarat Valtiolle(sinulle)Kyseiset maat on konkurssissa
taloudellisesti ja henkisesti,rahat on harvoilla ihmisillä.Itse kirjoitit tehneesi
kaksi konkurssia.Paljon löytyy yhteistä teidän neljän diktaattorin toimista.
Tiedän kyllä miehiä jotka ajoi 120 tuntia viikossa.Ylityötunneista kossupullo
palkaksi ja autoilija sai ansiomerkin ja kehumiset lehtiin kun oli ollut
niin ahkera.Onneksi ei tartte olla sun kaltasella HERMORAUNIOLLA töissä!!! - Gaanjan Vittu
kapellikyytiä kirjoitti:
Kuljetus paukkupatruunalle tiedoksi,AY toiminta lähti Amerikasta.Tarkoitus on
tasata tuloja.Maat missä AY liike toimii tulot jakaantuvat kaikille tasaisemmin
kuin niissä missä AY toiminta on asein kielletty.
Lenin ja Mao sekäKin,l-Jong II toimi samalla tavalla kuin Sinäkin,toisiajattelijat
tapetaan ja rahat ja tavarat Valtiolle(sinulle)Kyseiset maat on konkurssissa
taloudellisesti ja henkisesti,rahat on harvoilla ihmisillä.Itse kirjoitit tehneesi
kaksi konkurssia.Paljon löytyy yhteistä teidän neljän diktaattorin toimista.
Tiedän kyllä miehiä jotka ajoi 120 tuntia viikossa.Ylityötunneista kossupullo
palkaksi ja autoilija sai ansiomerkin ja kehumiset lehtiin kun oli ollut
niin ahkera.Onneksi ei tartte olla sun kaltasella HERMORAUNIOLLA töissä!!!Kuljetuspatruuna eli sama häirikkö joka esiintyy nimillä Kapitalistiriistäjä,Kalle Kapitaali ja varmaan monena muunakin on vain tämän foorumin häirikkö ei muuta. Esittää olevansa kuljetusyrittäjä mutta kirjoituksistaan jokainen ymmärtää ettei sellainen ole! Jostain kumman syystä tämä päänaukoja ja provoilija on ottanut kuljetusalan työntekijät vittuilunsa kohteeksi. Syy voi olla mikä tahansa koska eihän nettihäiriköiden motiiveista voi kukaan ottaa selvää. Ehkä tämä monilla nimimerkeillä esiintyvä ressukka saa vain tätä kautta äänensä kuuluville ja sitä kautta hakemaansa huomiota. Kannattaa vaan jättää kommentoimatta tämän älykääpiön kirjoituksia. Kirjoituksensa kyllä aina tunnistaa vaikka nimimerkkiään kokoajan vaihtaakin!.
- akt yes
Mitä vittua te akt::ä arvostelette.Te taidatte olle semmoisia jotka ei käy kokouksissa.Tai jos käy niin on siellä hiljaa eikä sano ommaa mielipidettä.Täällä sitten purnataan.Eihän kukaan pakota olla liitossa.Vai pakottaako?
- Haistakaa paska
Tässä arvostellaan sitä mitä halutaan , koska on vapaa foorumi vai pitäiskö olla voorumi? Wittu kun on mitta täynnä näitä mahallaan makaajia ja Akt::n pyhään lujuuteen hehgaajia. Se Suuri Somali eli SSS joukkue ei ole saanut juuri muuta aikaiseksi viime vuosikymmenellä kuin.: Parit muna talkoot bussikuskien toimesta. Ahtaajaläjien puhdepäivät. (jupejope eduskuntaan) normaalikuskeille munaa suuhun jos on rahaa ostaa ja keittää.
- Parhaassa talossa
ENKÄ NUOLE KENENKÄÄN PERSETTÄ, mutta kyllä se on niin pomosta kiinni, kuka haluaa pitää kuskinsa hyvänä/pitkään itsellään, niin kyl siellä kuunnellaan ja jousto on ainakin meilläpäin molemminpuolista. Itse olen renki, eikä voi sanoo, että "paska talo". Eikä meistä kenenkään tarvii mennä hakeen renkaita pomon laskuun, jos hankintoja tehdään, niin soitolla saa vastauksen, "juu me sinne vaan, siellä on piikki auki.", sekä pólttoainekortit on autossa ja ei sietä tarvii vinguttaa, kun omaa diesel-autoani tankkailen. Mielestäni aika mukava, kun ei tu vittuilua, et olet käynyt vähän ostoksilla tms..., MINÄ VAAN AJAN....
- klsdfjgheru
YTK ja YTK yhdistys niin saat oikeusapua riitatilanteessa olet vakuutettu ja paljon muita etuja n.100 € vuosi. Ei yrmeitä omanedun ajaja rätyjä tarvita. HOI kommunismi on kuollut ajatus.
- Ei tarvii osallistua
Ihan noin tiedoksi että YTK:sta et lakiapua saa kuin maksusta! Maksupuhelimella ja maksamalla yhdistyksen hommaaman lakimiehen. Ammattilitossa kyseinenkin palvelu kuuluu hintaan. Lisäksi Yhdistyksesi ei istu neuvottelupöytään kun palkoista neuvotellaan. Yhdistyksesi ei koskaan ole ollut sopimassa vuosilomista,pekkasista ym. eduista. YTK on vain TYÖTTÖMYYSKASSA jonka jäsenet haluavat ikäänkuin mennä valmiiseen ruokapöytään syömään parhaat antimet eivätkä millään lailla halua osallistua ruokapöydän valmistukseen. Silti hyvä ruoka kyllä näyttää maistuvan! Kermankuorijoita kakun päältä ja siipeilijöitä. Eli vielä selkokielellä että YKT:n porukka haluaa kyllä kovasti Akt:n edut itselleen mutta eivät ole halukkaita osallistumaan mitenkään niiden hankintaan. Siipeilijöitä!
Toi kommunismin vetäminen aina näihin liitto-keskusteluihin naurattaa aina. Sillä ei ole nykyaikana mitään tekemistä järjestäytyneen jäsenistön kanssa. Mutta se on aina hyvä vetää mukaan keskusteluun että löytyy jotain millä liittoa vastaan voi vittuilla.
- EVP Kuski
Kyllä on kuljetus-alan luottamusmiehet aivan omaan taskuun vetäjiä. Miten on esim. mahdollista että toisten pakkolomien aikaan joillekin kertyy ns. ylityövapaita. Minuntietääkseni ei pakkolomien aikaan saa tehdä ylitöitä. Kuopiossa on varmaan erikäytäntö. Irtisanomisajan aikaan on myös ylityövapailla porukkaa.
- YTK
Onko kukaan tullut ajatelleeksi miten eri luottamusmiehet ja muut ns. turvassa olevat henkilöt joilla on AKT n jäsenkirja käyttävät tätä hyväkseen. On jopa kuultu heidän ennakoivan kun on työtaistelu tulossa. Saikkua hakevat että eivät tarvitse alentua lakkokorvauksen varaan.Ollaan sitten työtaistelun ajan porteilla vahdissa jopa erittäin kipeällä selällä. Tämänkin takia vahän ihmetyttää tuo liitto nimeltä AKT. Itse en kuulu enkä varmaan liitykään siihen toistaiseksi ennen kuin väärinkäytökset laitetaan kuriin.
- Jäsenkirja??
Kerro mulle mikä on ja mistä saa AKT:n jäsenkirja?? Olen ollut jäsen 22 vuotta enkä ole kertaakaan nähnyt missään enkä kenelläkään mitään jäsenkirjaa! Mikä ja missä sellainen siis on??
- Update
Jäsenkirja?? kirjoitti:
Kerro mulle mikä on ja mistä saa AKT:n jäsenkirja?? Olen ollut jäsen 22 vuotta enkä ole kertaakaan nähnyt missään enkä kenelläkään mitään jäsenkirjaa! Mikä ja missä sellainen siis on??
Jäsen kortti on mulla ainakin.
- YTK
Littyessäni 01.01 1980 kuljetusalanliittoon silloin oli sellainen punainen jäsenkirja johon kuitattiin jäsenmaksut ja työttömyys aika joka vuosi. Minuakin kerettiin siis huijata yli tuon sinun 22 vuoden ajan, yhteensä noin 27 vuotta.
- Jäsenkirja??
Minä en ole kyllä moista jäsenkirjaa koskaan nähnyt saati saanut sellaista. Kalenteri kyllä on tullut joka vuosi että jos sen sitten joku "jäsenkirjaksi" tulkitsee.
Oman jäsenaikanani en ole huomannut mitään huijaamista itseni enkä kenenkään muunkan suhteen. 20 vuotta sitten olin vajaan vuoden ansiosidonnaisella ja se oli todella paljon suurempi rahallinen turva kuin peruspäiväraha. Tämän jälkeen joka vuosi olen saanut nauttia AKT:n neuvottelemista eduista ja palkankorotuksista ym. Yksityisten kassojen jäsenet ovat siipeilijöinä ja kerman päältä nauttijoina päässeet siinä sivussa samojen etujen nauttijoiksi. Harmittaa vaan nämä "Loimaalaiset" tulevat ikäänkuin valmiiseen "ruokapöytään",syövät hyvät antimet ja postuvat vatsa täynnä tietenkään mitenkään osallistumatta "ruokapöydän" valmistamisen kustannuksiin. Yksityisten kassojen jäsenet näin toimiessaan heikentävät heidänkin etujaan ajavien ponnisteluja juuri osallistumatta yhteisiin "talkoisiin" joilla kuljetusalan palkkoja ja asioita yleensäkin pyritään parantamaan! Oikeus toteutuisi silloin kun ammattiliittojen jäsenillä olisi oma palkka,yksityisten kassojen jäsenet ja ihan ilman jäsenyyttä mihinkään henkilöt neuvottelisivat itse omat palkkansa ja etuutensa. Nän oikeus toteutuisi ja siipeilijätkin joutuisivat itse ihan konkreettisesti tekemään edes jotain omien etujensa turvaamiseen ja hoitamiseen.
- ei ole valmista ruok
Täyttä paskaa kirjoitat. AKT hoitaa työsopimusneuvottelut ja se on ihan okei, mutta työttömyysturvansa jokainen voi hoitaa niinkuin haluaa. Paljon halvemmaksi tulisi kun KELA hoitaisi myös ansiosidonnaisen työttömyysturvan ja kytkökset ammattiliiton ja työttömyysturvan välillä tulisi katkaista. Jos tätä ei tehdä niin ay liike menettää jäsenensä ja Loimaan kassa on jo osoittanut tämän. Ei ole muitään järkeä, että liitot hoitavat pääosin valtion ja yritysten rahoittamien kassojen toiminnan, jolloin se ei ole kustannustehokasta.
- Lervo kassalla
Varman huhun mukaan Lervo rupee hoitaan kaikkien kassojen ja Alkon välistä maksuliikennettä. Saa sillä Lervon viinakortilla halvemmat kossut ja viinat katsokaas.
- Lervo tuns Pekkasen
KA-lervo tuns sen Pekkasen kerran ku ajo samas aju rinkis petsamoon porkkanoit. Niit oli kuulemma 18 tai 19 vuodes tai jotai. Ajua se duunas niin kaameis pieruis että ei aina muistanu mis oli ja minne menos. Mut pääasia et rahti kulkis ja lujaa mut sitä kossuuki kulu turhan julmetust ko sehä Lervo lopetti ajun ko kossuki loppu. Ei kato kanja liikkunu senttiikää! Se oli sitä aikaa se juu.....
- Juhalatareaw
Timohan sen tuntee. Ja kohta sillä on aikaa kertoakkin siitä.
- ajokortiton akt
ai munaton timo joka eilen kiemurteli töllössä ja painui joka asiassa toisten selkien taakse. on aktssa kumman onnetonta porukkaa päättämässä asioista kun eivät saa yhtä pässiä potkittua pihalle
- +reiobeäv
Johan se pahin valehtelija ja oman pesän likaaja erotettiin
- evp
Voiko työnantaja irtisanomisajalla lyhentää irtisanomisaikaa laittamalla pekkaset käyttöön.
- reioahbeiä
Ei se irtisanomisaika todellakaan lyhene noin. Jos listallasi on pekkaset laitettu ne 5vrk yhtämittaiset vapaat huomioiden niin sittenhän olet vapaalla. Palkka juoksee.
- Tumperoinen
Hei!
Ihan sama pekkasista ym..
Tämä ala on ajettu niin ahtaalle.
Kyllä "isäntä" maksaa kaikki korvaukset mielellään, kun vain olisi tulosta.
Eläkkeet, polttoaineet, vakuutukset... on noussut muutamana viime vuotena kovasti.
Nykyään Kuorma-auton kuljettaja Tes. Rapiat päälle 12,00 tunti. Tarkoittaa noin 20,00€ tunti työnantajalle. Siihen päälle auto. Polttoaineet, auton lyhennykset, vakuutukset, huollot, verot...Auton pitäisi tuottaa vähintään 70,00 € Alv.0% tunti että jäisi edes vähän sitä tulosta. Siihen on harva pystynyt.
Ymmärän kuljettajien närän, mutta jotain tarvitsisi tehdä päättäjien taholla. Jokin kuljetustuki EU lta, minkä saa maanviljelijät maataloustukena tai sama mikä on Takseilla. Ei mitään ajoaika sääntöjä, autot suomessa verovapaana ja varmaankin polttoaineista veroton hinta?
Terveisin
Tuomas Koskinen
10 vuotta yrittäjänä kuljetusalalla, eikä hyvältä tunnu.- ölkjasdfölkjdgs
Kaikki sun kommervenkit kilpailutilanteesi helpottamiseen ovat toimimattomia, kun vastassa on virolaisella ja venäläisellä polttoaineella, autoverottomilla ja katsastuskelvottomilla autoilla sekä edullisella työvoimalla kilpailevat virolaiset, venäläiset ja puolalaiset. Kabotaasiliikennettä pitäisi valvoa nykyistä paremmin, ja sen valvomisen täytyisi olla helpompaa. Ulkomaisten liikennöijien pitäisi maksaa Suomeen tiestön käytöstä aiheutuneita kuluja, joita raskas liikenne aiheuttaa ja paljon.
Olkoon sitten vaikka niin, että maahan tulevan auton tankissa saa olla enintään vaikka 100l polttoainetta ja auton mukaan annettaisiin pakollinen seurantalaite keikkaraportti täytettäväksi, ja nämä pitäisi palauttaa maasta poistuttaessa sakon uhalla.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847