maxalt

maisu

Onko kenelläkään kokemusta Maxalt Rapitab -nimisestä kohtauslääkkeestä? Onko sillä pahoja haittavaikutuksia? Kolmiolääke näkyy olevan. En ole vielä raaskinut ottaa yhtäkään kun ovat niin kalliita. Eikä kovin hirveitä kohtauksiakaan ole ollu. Viimesin iski nukkumaan mennessä ja se oli aamulla jo talttunu tavan särkylääkkeiden voimasta. Tai ei anakaan särkeny täystehosesti.

4

3771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku myy

on. oon maxalttia syöny useammankin paketin tässä puolessa vuodessa. tehoaa ainakin, mulla on tainnu olla puolessa vuodessa vaan yks kohtaus, mikä ei talttunu yhdellä maxaltilla. tosin sitä kohtausta eivät saaneet tk:ssakaan millään poikki, vaikka minkälaisia lääkkeitä yrittivät.

kolmio siinä on siks, kun ko. lääke saattaa vaikuttaa vireystilaan. minä esim. nukun usein lääkkeen oton jälkeen pari tuntia, kun migreeni helpottaa ja joskus oon tokkurainen koko loppu illan. nyt varsinkin, kun koivuallergian vuoksi migreeneitä tullut harvase ilta ja lääkkeitä on otettu sen mukaan...

mitään pahoja haittavaikutuksia en oo huomannu maxaltista, tosin tuon suussa sulavan tabletin maku ei pakosti oo kovin kaksinen... kun noita on kaks-kolmekymmentä syöny niin kummasti tulee vaan nieltyä koko tabletti (tosin en siedä mitään muitakaan suussa sulavia tabletteja pahan maun vuoksi)

• Suseli

Hei

Saahan sitä Maxaltia ihan tavallisena nieltävänä tablettinakin! Itselläni on ollut molempia. Tehoissa ei siis ole eroja.

• Herkkävatsa

Maxalt Rapitabissa on makeutusaineita, kun on suussa sulava tabletti, joten herkkävatsaisena vaihdoin pois. Sivuvaikutuksena muistaakseni outo olo rinnassa jonkin aikaa, ihan kun ei saisi kunnolla happea, mutta se nyt on yleistä monille migreenitäsmälääkkeille. Vaikutus oli kyllä nopea. Nykyään syön Relertiä, joka on muuten halvempikin kuin Maxalt.

• maikki77

Hei Maisu! Joo kokemusta löytyy..Itselläni todettiin migreeni 12 vuotta sitten ja nyt olen syönyt kylmäpuristettuja maxalt rapitadia siitä asti migreenikohtauksien ilmetessä.Sain lisäksi primperan 10mg (oksentamista lievittävä).Kannattaa kokeilla vaan auttaa todella hyvin ehkä vähän väsyttää mutta helpottaa oloa todella paljon!!
      Hyvät kesät!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe