Keliakiaa vai vehnäallergiaa? Tai jotain ihan muuta?

joojoj

hei... minulla on ollut jo kauan aikaa outoja lihaskipuja, niinkuin nivelreuman tyyppisiä. Myös ripulia melkein päivittäin ja olo on huono.

Tuntuu että ainakun syön esim. leipää tai pastaa ym. vehnäistä niin tulee kiire vessaan.. ja sitten iho kaikkialla alkaa jotenkin kutisemaan lihaskipujen kanssa... Mulla on yleensä myös nenän tukkoisuutta, kipua painaessa rintakehällä ja lihasjäykkyyttä. Joskus ilmenee punainen näppylä jonnekin kohtaa ihoa.. tai semmonen paise.. joka sitten vähän ajan päästä häviää.. Aikaisemmin, pari vuotta sitten oli polttoja mahassa kun söin jotain tiettyä ruokaa mutta gastrokopiassa ei näkynyt mitään kummempaa. Kurkussa tuntuu olevan aina limaa.. ja pitää selvittää kurkkua vähää väliä. Sitten nyt on tullut semmoinen kanssa että syönnin jälkeen tulee sydämentykytyksiä. Niitä on muutenkin mutta ruuan jälkeen enempi.

Ajattelenkin nyt, että voisiko minulla olla jokin ruoka-allergia joka tekee minut näin sairaaksi???

4

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie taas

niin ja se piti vielä sanoa että kieleni reunassa on niinkuin viiltoja... välillä punoittaa pahasti ja kieli on kipeä myös välillä.

• punapaju

Oletko käynyt keliakia-verikokeissa? Jos keliakiaa, niin luulisin, että mahakivut ja kiire vessaan tulee vasta yöllä tai aamulla, mikäli syö suht` tavanomaisina ruoka-aikoina päivällä.
      Punaiset näppylät voisivat olla nokkosrokkoa.
      Kåypä läälärissä.

• heirrr

En ole ollut keliakia-kokeissa. Mahassa ei ole kipua, lihaskipuja kaikkialla ja veltto olo. Sitten ripuloinnin jalkeen on vahan aikaa kova maha, ja sitten taas kuralle. Aikaisemmin mulla on ollut nokkosrokko, mutta nain kipuileva en sillon ollut.

• Avun saanut

Kun keliakia on poissuljettu kokein -mars Ravintovalmentajalle ja ruokavalio kuntoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      853
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      708
    3. 35
      577
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    5. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      570
    7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      33
      559
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      540
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      537
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      464
    Aihe