Thaimaan kansalaisuus..

Monikansallinen

Olen yrittänyt itse etsiä tietoja, mutta olen joko todella tyhmä, tai en vain yksinkertaisesti ole löytänyt sopivaa vastausta.. Englannin kielisiä sivuja on paljon, mutta enkku ei ollut lempiaineeni koulussa.

Elikkäs.. Osaako joku kertoa, että onko mun mahdollista saada Thaimaan kansalaisuus kun olen kerran siellä syntynytkin?? En ole Thaimaalainen missään muodossa, satuin vaan syntymään siellä.. Mulla on kuitenkin tälläkin hetkellä jo valmiiksi kaksoikansalaisuus, joten onkohan kolmaskin kansalaisuus mahdollinen??

28

5404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SF

      Thaimaa ei tunne kaksoiskansalaisuutta.

      Poikkeus tietysti vahvistaa säännön : Thaimaan pääministerillä on sekä britti että thaikansalaisuus. On nääs syntynyt Britanniassa.

      • Juvenile and Family

        Suomen laki hyväksyy kaksoiskansalaisuuden joten ei kun anomaan vaan muita kansalaisuuksia. Amaliakin voisi anoa Naimaansa kansalaisuuttaan.


      • äöläöl
        Juvenile and Family kirjoitti:

        Suomen laki hyväksyy kaksoiskansalaisuuden joten ei kun anomaan vaan muita kansalaisuuksia. Amaliakin voisi anoa Naimaansa kansalaisuuttaan.

        Taas on oikea besserwisseri asialla. Älä vastaa asioihin, joista et tiedä yhtään mitään.

        Thailaki ei tunne kaksoiskansalaisuutta, mutta ei myöskään sitä kiellä. Siinä mielessä thaikansalaisella voi olla kaksi passia. Joissain tapauksissa se voidaan kuitenkin tulkita siten, että on luopunut thaikansalaisuudestaan. jos omistaa myös toisen maan passin. Siis, jos tällainen asia tulee jotenkin virallisersti ilmi tai vetoaty siihen.

        Kun haet thaikansalaisuutta sinulta ei kysytä luovutko jostain muusta kansalaisuudesta samalla. Tätä pidetään vähän niinkuin itsestään selvänä, mutta laki ei sitä edellytä kun se ei edes tunne tällaista tapausta.

        Thaikansalaisuuden saannille on laissa aivan omat edellytyksensä.


    • haloooo

      Ei kai Thaimaan kansalaisuutta Suomesta anota ?

    • SF

      Siis Thaimaa ei tunne kaksoiskansalaisuutta.

      Niinhän minä sanoin ja niin sanoit myös sinä nimim. äöläöl.

      who's the besserweiss ?

      ------------

      Pääministeri Abhisit Vejjajivan kaksoiskansalaisuudesta on tullut jonkinasteinen
      'oikeuspoliittinen' ongelma Thaimaassa.
      Abhisit on syntynyt Newcastlessa Englannissa joten hänellä on myös maan kansalaisuus.
      Tuntematta tarkemmin asian kuvioita... ex ministeri Thaksinin tukijoukot ovat jollain muotoa uhannut saatta hänet kansainvälisen oikeuden kuultavaksi ja käyttävät juuri tuota kaksoiskansalaisuutta hyväksi.. Abhisitia on neuvottu luopumaan siitä,mutta hän on kieltäytynyt koska se voitaisiin tulkita pakoiluksi mahdollisesta tuomioistuimeen joutumisesta.

      kuten sanoin en tarkaan tiedä mistä on kysymysy ,mutta varmasti esim. nimim äöläöl osaa viisaana vastata ?

    • äöläöl

      Vastasin tuolle nimmarille "Juvenile and Family" ja jos sielusi sai haavan niin ihan miten vain.

      Asia on juuri kuten tuossa sanoin: Laki ei tunne kaksoiskansalaisuutta eikä siitä ole siis mitään oikeustapauksiakaan. Mutta jos sellaisia syntyisi, voitaisiin toisen maan passin omistaminen tulkita siten, että on luopunut Thaimaan kansalaisuudesta ja henkilö voitaisiin siis tuomita vaikka kansainvälisissä tuomioistuimissa tai sen maan tuomioistuimissa. minkä maan passin omistaa.

      Tästä kai tässä tapauksessa lähinnä on kyse.

      Kaksoiskansalaisuus on aina juridisesti vaikeimmalla tolalla silloin kun siitä ei ole olemassa mitään lainsäädäntöä. Helpoin tilanne on silloin kuin se joko on sallittu laissa tai kielletty. Thaimassa kansalaisen tilannetta voi jokainen tuomioistuin tulkita ihan miten kulloinkin haluaa - ja sen hyväksi, joka eniten maksaa.

    • eikukaan

      kysyit voitko saada thai kansallisuuden, koska olet syntynyt siellä ja sinulla on jo joku muu kansallisuus, vastaus et voi saada thai kansallisuutta, koska ensin täytyy saada THAI kansallisuus sen jälkeen voit anoa jonkun muun maan kansallisuutta. Tyttärelläni on thaimaan sekä suomen kansallisuus, syntyessään sai thai kansallisuuden ja myöhemmin suomen kansallisuuden.

    • juliaanatäti

      kaiken tietävin porukka vastaamaan oikein on Thaimaan viranomainen,täällä vain tositietoa

    • vaikuin

      paikallinen kieli ,se on ensinarvoisen tärkeää osata?

    • long waiiiiiii

      Sukumme thaimaassa on monarkian hyväksymä ja suosituksessa. Thai-vaimoni vanhemmat ovat saanet kunkulta mitskut ym, tavallaan ne ovat myöntäneet ne minulle myös.
      Minulla on mahdollisuus saada myös thai kansalaisuus kun sen haluan vastaanottaa, varmaankin kohtapuolin.
      No me olemme thai-vaimoni kanssa kunnioitettua väkeä (jos thaimaassa olisi luokkia kuten intiassa, olisimme parasta luokkaa), saamme suurta kunnioitusta sekä suomen thaimaalaisilta, että vaimoni vanhempien kotikyläläisiltä.

      Moikkelis Markeelis

      • Anonyymi

        Ei vois vähnpää kiinnostaa sun ja sun maahantusta emännästä. Tosin hyvä sijoitus ku poimii marjoja eikä käy sossun luukulla ! Tätä Suomi tarvitsee! Työtä ja työtä oli se sit mitä tahansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähnpää kiinnostaa sun ja sun maahantusta emännästä. Tosin hyvä sijoitus ku poimii marjoja eikä käy sossun luukulla ! Tätä Suomi tarvitsee! Työtä ja työtä oli se sit mitä tahansa!

        Sua ei kiinnosta mutta kaivat vanhan ketjun ja kommentoit jollekin 7 vuotta sitten kirjoittaneelle. Onnea ja menestystä sulle.


    • kaksoiskansa

      Aika monimutkainen prosessi, mutta kansalaisuus mahdollinen.
      Teakdoor.com ja thaivisa.com, molemmista loytyy ohjeet.
      Tasta on jo pari vuotta kun yksi mies selitti sen menettelyn (muistaakseni teakdoor.com) se on pitkan taistelun taival.
      Kysyisin etta mita tekisit silla kansalaisuudella?
      Puolipilvista ja ukkoskuuroja taalla Phuketin ylanurkassa.

      • Pattajanhanu

        Hyvät ohjeet vuodelta 2004 on Phuketin englanninkieliseen sanomalehteen laatinut eräs Thaimaan Kuninkaallisen Poliisin erikoisosaston (vastavakoilu ja poliittinen poliisi) poliisieverstiluutnantti. Ne löytyvät osoitteesta www.phuketgazette.net/issues-answers/asked/thai-citizenship-procedure. Ohjeet sisältyvät itseasiassa erään Thaimaan kansalaisuuden vähän yli kolmen vuoden hakuprosessin jälkeen saaneen mieshenkilön englanninkieliseen kertomukseen ja sen osoite on https://www.thaivisa.com/forum/topic/121353-story-of-my-thai-citizenship-application/.
        Niin että siitä vaan...


    • kentältä havaittua

      Tulemalla vihityksi munkiksi (kokeet suoritettava, osoittamalla sopeutuvuus temppelisääntöihin, joissa elämää säätelee 227 käskyä) saa maan uskonnollisen kansalaisuuden. Harva suomalainen tuon on tehnyt, eivät taida roikkua tällä palstalla.

      Sahara eleskeli 90-luvusta eteenpäin vailla minkään valtakunnan passia ja kyllä Thaimaassa olo hyvin sujui, edes työlupien kanssa ei ollut ongelmaa.

      Molemmat menettelyt eivät ihan "jokapojalta" onnistu.

    • tsrd

      En tiedä asiasta mitään

    • Mai Pen Rai

      Minäkin voin ilmottautua: En tiedä asiasta yhtikäs mitään.

    • ingemarsdotteri

      Saharalla oli Legioonan passi ja apostillalla varustettu ranskalainen virkatodistus.

      Niillä ei Thaimaassa saa oleskella muutoin kuin Koh Changin poliisipäällikön erikoisluvalla.

      Muutoinkin Sahara täytti tests de sélection -vaateet.

    • jesusMikäSälli

      "Muutoinkin Sahara täytti tests de sélection -vaateet."

      Joo, tuo tuli koettua Changilla aikoinaan. Äijä mopotteli meidän leuanvetotangon ohi, stoppas ja kysy ollaaks härmän poikkii. Pyysi sitten leuanvetonäytteet. No, sitten vetäis lonkalta tuplat enemmän kun muu porukka....eikä edes hengästynyt...

      Kuuluu kuulemma Legioonan maajoukkojen perusharkkaan.

      • jopapikkutytöiltä

        Nykypäivänä legioonan vaateissa on vain kolme leukaa. Tuohan menee kaikilta suomalaisilta.


    • tapojaonmonia

      Saharaa en tunne, mutta Martti Ahtisaari sai Thaimaan kansalaisuuden 1995, kun järjesteli pakolaisasioita ja tuli valittua myös proffaksi BKKssa olevaan yliopistoon. Hän asusteli Pattiksella ja oli eräs Ilen baarin vakiasiakkaista.

      Voi niitä ihania aikoja, rommia kolattiin ja naureskeltiin elämälle sekä humalalle.

      • elämä-on-oppia

        Niin, meillä oli siis thaimaalainen pressana, enpä tiennyt


    • KrungThep

      Ei ole monta thaimaalaista, jotka selviäisivät siitä kansalaisuustestistä, jos siihen joutuisivat. Jossakin mainittiin, että muutamat yliopistoproffat sen klaaraisivat.

    • Anonyymi

      Resuperse, olen asunut täällä 20 vuotta, tai ainakin 10 vuotta. Mulla on sellanen, ei ole resuilla elite kansalaisuus, pitää olla massia poju. Ei rakkaalla massi riitä asun täällä resu, voin vakuuttaa että minä olen jo täällä.
      Mulla hauskaa.

      • Anonyymi

        Onhan tällä kommentoijalla varsin yksilöllinen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tällä kommentoijalla varsin yksilöllinen ongelma.

        kolmen minuutin ongelma
        tarkoituksena aktivoida idiootti.


    • Anonyymi

      Heh, nykypäivänä Legioonassa ei ole kuin muutama suomalainen ja kaikki radioinsinöörejä, joilla ei montaa leukaa nouse, mutta tarvittaessa nostavat ilmaan kokonaisen maakunnan ja palanut liha haisee.

    • Anonyymi

      Ottamalla suomikansalaisuuden thai ei menetä synnyinkansalaisuuttaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe