Montako kuvaa mahtuu 8GT kortille ?

singSONGalong

Moi! Tartteisin aika pikaista apua kun olen tilaamassa Canon EOS 500D järkkäriä, ja niissä ei kuulemma ole mukana muistikorttia. Tilaan myös muistikortin. Montako kuvaa mahtuu 8GT muistikortille ? Siis montako kuvaa järkkärillä saa tolle muistikortille ? Osaan ainakin tilata hyvän kokoisen muistikortin sitten..[:
Kiitti jos vastaatte [:

6

6792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarpeeksi...

      Sehän riippuu kuvan aiheesta, ISO-hekkyydestä, jpg-pakkaustiheydestä, mutta myös käytetystä formaatista, jpg, RAW, vai RAW jpg.
      Mutta sanoisin, että jpg kuvia saa parhaalla laadulla mahtumaan noin 800 kpl.
      RAW n. 350 ja RAW jpg n.280.
      Kyllä tuon pitäisi päiväretkelle riittää.

      Canon 550D, 600D, 60D ja 7D 8GB:n kortille saa n. 200 kpl RAW jpg kuvaa.
      7D näyttää 32 GB:n kortille n. 980 RAW jpg kuvaa. (kokeiltu), mutta ei ole 15 Megapixelin kameraa kokeiltavaksi.

    • jrthgjtngwutg

      Varmasti riittää

    • Gigat kortilla

      Ostin marraskuussa 14 Mpix-kennoisen kameran; ero 15-megaiseesi on lähinnä marginaalinen.

      En ole päässyt kuvausharrastuksessani niin pitkälle, että jaksaisin hyödyntää RAW-tiedostomuotoa kuvankäsittelyssä. JPG riittää minulle toistaiseksi.

      JPG-kuvieni tiedostokoko osuu kameran oletusasetuksilla useimmiten välille 3,5–4,0 Mt. Olen saanut tähän mennessä kuvattua tuhatkunta otosta, joista olen poistanut kortilta muutamia kymmeniä. Videokuvaus on jäänyt muutaman lyhyen kokeilun asteelle; nämä pätkät olen poistanut kortilta.

      En ole saanut yli 4 kuukaudessa korttini kapasiteettia hyödynnetyksi puoliksikaan. Koska kortin sisältö on myös tietokoneeni uumenissa, voisin tyhjentää kortin milloin tahansa ja minulla olisi taas tilaa parille tuhannelle kuvalle.

      • 985 on mennyt

        Älkää hyvät kuvaajat pitäkö kuviaan vain kortilla. Kortt voi hajota milloin vain.

        Tietokoneeseen talteen ja vielä kopio irralliselle kiintolevylle.

        Ikävää, jos kaikki 985 kuvaa katosi.


      • Gigat kortilla
        985 on mennyt kirjoitti:

        Älkää hyvät kuvaajat pitäkö kuviaan vain kortilla. Kortt voi hajota milloin vain.

        Tietokoneeseen talteen ja vielä kopio irralliselle kiintolevylle.

        Ikävää, jos kaikki 985 kuvaa katosi.

        Noinhan se menee.

        Tekee tässä mieli muistella vielä 12 vuoden takaisia juttuja. Canonilta tuli keväällä etevä, 3,2 megapikselin kuvia räpsivä kompaktikamera PowerShot S20 ja sellainenhan piti saada! Hintaluokka oli 6000 markkaa eli 1000 euroa (inflaatio huomioiden enemmänkin). Ostin omani toukokuussa 2000. Kameran mukana tuli CF-muistikortti, jonka kapasiteetti oli 16 megatavua. Kun kameran tekemien kuvatiedostojen koko oli 1 mega tai vähän ylikin, saattoi kortille kuvitella mahtuvan noin 15 kuvaa!

        Halusin ostaa saman tien toisenkin kortin, 96-megaisen. Jos sitä suurempia oli siihen aikaan ylipäätään tarjolla, eivät ne olleet hintansa puolesta ulottuvissani. Liikkeessä (Gigantti) ei huikeita 96-megaisia kuitenkaan ollut sillä hetkellä tarjolla ja minulle tarjottiin 2 kpl 48-megaisia samaan rahaan (joka taisi lähennellä tuhatta markkaa eli ihan etevän nykyisen pokkarikameran hintaa).

        Tein saman vuoden syksyllä kaukomatkan. Korttieni 16 48 48 = 112 Mt kapasiteetti lupaili minun ottavan matkallani vain satakunta kuvaa. Minulla oli kannettava PC, mutta en halunnut raahata sitä mukanani maan ääriin vaan säästää tilaa ja painoa tuliaisia varten. Niinpä menin erääseen pk-seudun tunnetuimmista fotoliikkeistä, joka jo tuolloin kehui panostavansa digikuvaukseen. Kysyin isoa muistikorttia vuokralle. Tulos: löytyi vain 36-megainen ja varsin suolaiseen hintaan sittenkin! Vuokrasin hammasta purren kortin, joten sille tallentuneille muutamalle kymmenelle kuvalle tuli sievoinen kappalehinta.

        Tämän päivän näkövinkkelistä katsottuna hupaisia hintoja ja megatavumääriä!


    • urheiluautoilija

      8 GT:tä vaatii 8-paikkaisen autotallin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2326
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      175
      1974
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      46
      1451
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1200
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe