avec mukaan ?

vaikeata minulle

Olen vuoden seukannut ja nyt olisi tiedossa kumppanini ex:n sukulaisen häät. Minua ei ole kutsuttu. Myös kumppanini ex on paikalla häissä tietenkin. Kumppanini myöskin edelleen on hyvissä väleissä ja tekemisissä ko. sukulaisten kanssa. Minä en heitä tunne ollenkaan.
Miten ajattelette:

a) kumppani menee ex:n sukulaisen häihin ilman minua ajatellen, että hänellä itsellään ei ole heitä vastaan mitään, eivätkä ole riidoissa. Juhlii iloista tapahtumaa, jossa minä en voi olla mukana.

b) kumppani kieltäytyy automaattisesti ko. häistä, koska sinne kutsutaan yleensä pariskunnat. Minun tunteitani ajatellen hän laittaa ristiriitaisen tilanteen poikki ja meidät parina tämän edelle.

4

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama ajatus

      Minä ajattelen, että kumppani menee häihin, koska hänen on turha katkaista siteitään muihin tuttaviinsa siksi, että he kuuluvat hänen "entiseen" elämäänsä. Ajattelen myös, että sinä opettelet hyväksymään, että kumppanillasi on entinen elämä, ja siihen liittyen voi tulla tilanteita, joissa hän tapaa näitä ihmisiä. Nyt tilanne vain on se, että koska kyseessä on exän sukulaisen juhlat, sinne ei hääpari ole halunnut sukulaisensa vuoksi kutsua kumppanisi uutta puolisoa, siis sinua.

      Edelleen ajattelen, että parisuhteen ei pitäisi merkitä, että osapuolet joutuvat luopumaan muista ihmissuhteistaan kumppaninsa vuoksi. Kellojen pitäisi aina soida ja miettiä, miksi sitä vaaditaan. Sen vaatiminen ei ole parisuhteen asettamista etusijalle vaan vaatijan itsensä asettamista parisuhteessa toista tärkeämmälle sijalle.

      Otsikkosi on avec mukaan? Mitä sillä tarkoitit? Onko kutsu esitetty avec? Silloinhan sinä voit aveccina mennä juhlaan. Mutta jos kutsu on vain kumppanillesi, silloin et voi sinne mennä.

    • mietiskelijä........

      No tuota... vanha keskustelu, mutta pakko kommentoida. Mielestäni hääkutsut yleensä osoitetaan myös kumppanille, on epäkohteliasta kutsua vain toinen pariskunnasta?! Ja aika outoa. Itse tekisin niin, että jos kumppani ei voisi tulla, en menisi silloin itsekkään. Mutta kukin tyylillään. Onhan se niinkin, että entisin kumppanin sukulaiset ovat vain entisen kumppanin sukulaisia. Jos ne yhä vain ovat todella tärkeitä, ei vain ehkä ole päässyt elämässä eteenpäin. Niin se vain on. Kaverit ovat sitten erikseen ja pysyvät koko ajan matkassa, parhaimmat ainakin.

    • mietin minäkin

      Oho. Ai että exän sukulaisista ja tuttavistakin pitää päästää irti, niidenkään kanssa ei saa kaveerata vaikka muuten synkkais, että olis terveesti irtaantunut edellisestä suhteesta.

      Saako työkaverin häihin mennä, jos ei puoliskoa ole kutsuttu? Entä harrastusseurakaverin häihin? Ei, kyllä se niin on, että kun kerran seukkaa, niin pitää kaverin kanssa saada nyhjätä kuin paitajapylly. Kaikki muu on kutsujalta epäkohteliasta. O tempora o mores, kun eivät osaa kunnioittaa seukkausta, jonka kuuluu olla kaikkien muidenkin ihmisten ykkösprioriteetti. ;D

    • kuka ja mitä

      Joka asiasta ei kannata ongelmaa kehittää.

      Alkuperäisen mies on kutsuttu ja sillä selvä.

      Pitkän avioliiton/avoliiton/kumppanuuden aikana ehtii tulla monenlaisia suhteita. Liiton purku tarkoittaa vain sen yhden suhteen päättämistä, ei mitään muuta. Esimerkiksi miehen sisaren ja ex-vaimon ystävyys ei automaattisesti katkea, vaikka avioliitto repeäisikin. Sen tilanteen kanssa on vain elettävä.

      Mies siis menee kaverinsa häihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe