canon vai nikon?

apua.

olen ostamassa järkkäriä alle 500€, mutta en osaa päättää canonin ja nikonin väliltä. teillä joilla on kokemusta, kumpi olisi parempi?
entä mitä eroa on canon EOS 1000D 18-55 IS:llä ja muuten samanlaisella mutta ilman IS:ää?

virtuaalihalit kaikille jotka vastaa (------:

1

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeaa on.....

Se on vähän mitä etsii. Yksi asia on parempi toisessa ja toinen toisessa. Jos esimerkiksi halua kaukolaukaisun, niin se löytyy Canonista 1000D ja Pentaxista, mutta ei halvoista Nikoneista, eikä Sonyista. Kamerat lelumaistuu ja tuokin ominaisuus näyttää poistuneen 1100D:stä, mutta "tonnissa" se vielä on.

En kyllä itse hankkisi kummankaan, enkä myöskään Sonyn ihan halvimpia runkoja.
      Kaikilla pääsee kyllä alkuun, mutta tulee turhan kiire vaihtamaan, kun huomaa jonkin ominaisuuden puuttuvan.

IS:stä on se etu, että voi kuvata käsivaralta hämärämmässä ja onnistua. IS-versio on myös kuvanlaadultaan parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe