Hei!
Sopiiko miljoonakello lasitetulle parvekkeelle, johon aurinko paistaa päivän? Onko olot sille liian kuumat?
Miljoonakello
20
22938
Vastaukset
- sivu
Omiini on tullut joka kerta ötököitä, siksi en enään sitä osta.
http://www.phnet.fi/public/orhonpuutarha/kukat.htm - Marita
En tiedä kuinka sopii lasitetulle parvekkeelle. Itse asun omakotitalossa ja oleskelupihalla on pitkä parveke johon paistaa aurinko tosi kuumasti koko päivän. Toissa kesänä joka oli tosi kuuma minulla oli siellä 3 miljoonakelloamppellia roikkumassa katosta. Olivat todella kauniita koko kesän ja kukkivat vielä elokuussa toisen kierroksen tosi upeasti. Viime kesänä minulla oli amppellipelalgonioita jotka ovat myös aina viihtyneet auringossa mutta tänä kesänä ostan taas vaihteeksi miljoonakelloja. Uskoisin, että viihtyvät myös sinun parvekkeellasi.
- Julia
Suunnittelin ostavani 2 amppelia miljoonakelloa lasitetulle parvekkeelleni johon paistaa vain illalla aurinko. Torilla kukkamyyjä sanoi että se viihtyy missä vain, kukkii koko kesän eikä tarvitse nyppiä kukkia.... Pitääköhän ihan paikkaansa? Pitäisikö minun kuitenkin ostaa vain pari ahkeraliisaa miljoonakellojen sijasta?
- meri-tuuli
älä osta jos haluat nauttia kukinnasta koko kesän. Itselläni oli smanlainen kukkanen viime kesänä ja pieleen meni.Meillä on parveke toisessa kerroksessa johon hieman tuulee ja ilta-aurinko paistaa niin ei ainakaan menestynyt.Ja kyllä sitä nyppiä pitää jos on vain mitä nyppiä.Mulla ei nimittäin loppu vaiheessa ollut siinä kukkia lainkaan.
- Sanni
meri-tuuli kirjoitti:
älä osta jos haluat nauttia kukinnasta koko kesän. Itselläni oli smanlainen kukkanen viime kesänä ja pieleen meni.Meillä on parveke toisessa kerroksessa johon hieman tuulee ja ilta-aurinko paistaa niin ei ainakaan menestynyt.Ja kyllä sitä nyppiä pitää jos on vain mitä nyppiä.Mulla ei nimittäin loppu vaiheessa ollut siinä kukkia lainkaan.
Aika hankalia taitavat olla. Ostin kaksi alkukesästä. Toinen lila ja toinen aniliinin punainen. Toinen on aivan täynnä kirvoja, kukasta tippuu tahmeaa nestettä, heitin sen jo menemään, koska ei myrkytkään auttaneet. Toinen on terassilla koko päivän auringossa. Siinä ei ole ötökän ötökkää, olen lannoittanut sitä silloin tällöin kesäkukkalannoitteella ja se kukkii vielä hienosti. Kukinta kuitenkin vähenee päivä päivältä ja taitaa kukka loppujen lopuksi olla kalju. Aika vaativia siis ovat. Ensi vuonna ostan kyllä jotain muita kukkia.
- Marru
meri-tuuli kirjoitti:
Mä ostin parvekkeelleni 2 miljoonakelloa.. Kukkia on muutama ja nekin ovat kohti parvekelasia eli minä en niistä saa nauttia. Lehdillä on kauheesti pieniä valkoisia ötököitä. Olen suihkinut kukkia mäntysuopa liuoksella ja joitain ötököitä on kukasta putoillut..
Voinko vielä jotenkin pelastaa kukat???? - Anonyymi
suodatinpussista kahvinsakkoja juurelle.
- Anonyymi
meri-tuuli kirjoitti:
En ole koskaan nyppinyt ja hyvin ovat kukkineet .
Pitää vain muistaa kastelu ja lannoitus.
Kestää pikku pakkastakin. - Anonyymi
Marru kirjoitti:
Mä ostin parvekkeelleni 2 miljoonakelloa.. Kukkia on muutama ja nekin ovat kohti parvekelasia eli minä en niistä saa nauttia. Lehdillä on kauheesti pieniä valkoisia ötököitä. Olen suihkinut kukkia mäntysuopa liuoksella ja joitain ötököitä on kukasta putoillut..
Voinko vielä jotenkin pelastaa kukat????Minä olen vuosikaudet ostanut aina puutarhalta , en kaupoista.
Ei koskaan ötököitä !
- Kukka perhonen
Itselläni on menestynyt hyvin, tarvitsee reilusti lannoitetta ja kastelua. Tuholais puikkoja olen laittanut silloin tällöin. Todella kaunis, tänä keväänä ostin keltaisen.
- helpoimpia kukkia
Minulla on ollut joka kesänä mökillä amppeleissa ulkona auringossa. kukkivat koko kesän syys lokakuulle asti kun siirsin lopuksi lasitetulle parvekkeelle ja ovat täynnä kukkia. En tajua miten tuo jonkun mielestä on vaativa kukka.
- Ois hauska tietää!
MIljoonakellossa on valkoisia ötököitä siia sellaisia pieniä ja on lehdissä enemmän. Kukissa ei liioin. Kerro mitä ne on ja miten hävivät ja tuli ihan yks kaks. Toinen oli valkoinen ja lopetti kukkien tekemisen jo 1 kk jälkeen ja lopulta hävitin sen. Tämä on vielä parvekkeella jossa niitä valkoisia ötököitä. Tässä toisessakin näyttää olevan hidastunut uuisen kukkien tulo ja sekin yks kaks.
Kerropa mikä niissä mättäää? - höhöhö
huomio, ketju on alkanut 2004, höhö
- rex2
höhö vaan itselles! Näähän on ajattomia asioita!
Meillä oli amppelissa lasitetulla parvekkeella etelän puolella ja hyvin menestyi:)
- jjj.ooo
kävin tänään ostamassa kerros miljoonakellon, saa nähdä miten käy lasitetulla parvekkeella. aukee länteen päin.
- zxwå
Ostin keväällä 2 miljoonakelloa poistomyynnistä risuttunutta ja vihreää oli nimeksi. Istutin orvokin kanssa samaan piharuukkuun ja ne intoutui kasvamaan ja kukkimaan ihan valtavasti ja vielä ovat täydessä kukassa. Ajattelinkin kysyä onko kukaan saanut vietyä talven yli. Pitääkö olla valossa, pimeässä, viileässä vai talvehtiiko ollenkaan?
- saattaa onnistua
"samalla lailla miljoonakello menee talven kuin pelargoni"
http://puutarha.net/keskustelukanava/ketjut/2388/25/
Täytyykin kokeilla esi kesänä. Miksiköhän "kello", ei näytä kellokukalta.
Jalokello selvisi ensimmäisen talven yli lasitetulla parvekkeella pikkuruukussa peittämättä, viime talvena peitin. Keväällä taitaa olla arka liikakastelulle, puolet mätäni. Tuo on kuitenkin mukulakasvi.
- petrzek
Ostin miljoonakellon , alkunäyttää hyvältä. Myyjä kehotti kastelemaan paljon ei saa kuivua, muuten kuolee. Vettä ja paljon valoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827