Linja-autossa hymykampanja

One N

Minä tulin hyvälle tuulelle, kun näin bussissa julisteita, joissa
luki: LINJA-AUTOSSA SAA HYMYILLÄ.

Kuljettaja oli laittanut julisteisiin myös lapsuusmuistokertomuksiaan
sekä kuvia esimerkiksi 60-luvun linja-autoista. Myös kuskin oma
lapsuudenkasvokuva oli nähtävillä joissakin julisteissa.

17

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villi-minä

      Hyvä idea!

    • Ich bin...

      Kannatetaan!

      "Hymy päivässä pitää happamuuden loitolla."

      Eikä maksa mitään...

      • hauskanaama

        Tuota oonkin usein pohtinut, että jotkut ihmiset luulevat varmaan
        menettävänsä 5 euroa, jos hymyilevät...


      • Arkipäivän psyg.
        hauskanaama kirjoitti:

        Tuota oonkin usein pohtinut, että jotkut ihmiset luulevat varmaan
        menettävänsä 5 euroa, jos hymyilevät...

        Se hymyttömyys on eräänlainen psykologinen iilmiö. Tietyntyyppiset
        ihmiset saavat jotain tyydytystä siitä, että esittävät ylikorostuneen
        välinpitämättömän hapannaaman roolia.


      • ...
        Arkipäivän psyg. kirjoitti:

        Se hymyttömyys on eräänlainen psykologinen iilmiö. Tietyntyyppiset
        ihmiset saavat jotain tyydytystä siitä, että esittävät ylikorostuneen
        välinpitämättömän hapannaaman roolia.

        Kulttuuriero. Nykyään höpötetään extroverteista ihmisistä. Pitää vaan olla niin sosiaalinen, twitata urakalla, aina hymyillä. Mikäpä siinä, ei vain kuulu suomalaiseen luonteeseen.

        Just telkkarissa oli prokrammia mamusta pussikuskina. Kyllä se suomea osasi sen verran, että selvää sai, mutta selkeästi oli mamu, ei suomessa syntynyt. Se jaksoi narista siitä, että suomalaiset ei kiittele pussikuskia pysäkille jäädessään.

        Siis hä? Pitäskö tässä mennä halaileen ja pussaileen jotakuta, joka ajaa töikseen linja-autoa? Ei oikein kuulu suomalaiseen kuonteeseen ja käyttäytymiskulttuuriin.


        =DW=


      • Kulkija-Lilli
        ... kirjoitti:

        Kulttuuriero. Nykyään höpötetään extroverteista ihmisistä. Pitää vaan olla niin sosiaalinen, twitata urakalla, aina hymyillä. Mikäpä siinä, ei vain kuulu suomalaiseen luonteeseen.

        Just telkkarissa oli prokrammia mamusta pussikuskina. Kyllä se suomea osasi sen verran, että selvää sai, mutta selkeästi oli mamu, ei suomessa syntynyt. Se jaksoi narista siitä, että suomalaiset ei kiittele pussikuskia pysäkille jäädessään.

        Siis hä? Pitäskö tässä mennä halaileen ja pussaileen jotakuta, joka ajaa töikseen linja-autoa? Ei oikein kuulu suomalaiseen kuonteeseen ja käyttäytymiskulttuuriin.


        =DW=

        Hei, ei tarvii halata eikä pussata kenenkään, mutta ystävällinen käytös
        puolin ja toisin olisi toivottavaa.


    • ...

      Jahas.

      Puhut nyt entisestä bussikuskista,


      Onhan se ajatus varmasti kaunis. Se vaan on niin, että palkkarenki ajaa autoa, ei tee muuta.

      Tilanne, italialaiset junat rikki, somalaialaiset bussikuskit ei pysy tiellä talvella, taksikuskit kiinasta, Joopa joo.


      =DW=

    • Havaintobongari

      On se kuski näkynyt linja-autoa ajamassa ainakin joitakin päiviä sitten.
      Ei siis oo kyse menneisyydestä, vaan nykyisestä ajasta.

      • Hei morjens

        Minäkin tässä kerran näin. Yes


    • yx utelias

      Missä päin maapalloa tuo kyseinen kuski ajelee ?

    • Matkailija minä kans

      Onko pääkaupunkiseudulla vai jossain muualla. Kertokaa kuskin
      tuntomerkit.

      • tanj a

        Rohkenen arvailla, että Espoon suunnalla. Tuli heti mieleen juttu Hesarista jokunen vuosi sitten, jossa entinen itc-alaan väsynyt uraohjus halusi elämäänsä yksinkertaisuutta ja päätti ryhtyä bussikuskiksi. Hänen tavaramerkkinsä on kuvailun kaltainen tyyli helpottaa arkeamme kivoilla pikkujutuilla. Mutta voin erehtyäkin? Miehen elämänpäätös teki minuun suuren vaikutuksen ja olen muistellut sitä monet kerrat onko hän yhä samoissa tehtävissä. Olisi kiva, jos ap kommentoisi.


    • -n tässä miettii..

      Onko se se voimakaslinssi-rillipää?

    • Pöippeliini

      Miksi kiinnität huomiota voimakkaisiin linsseihin /rillipäisyyteen ?
      Huomioi ihmisistä mieluummin oleelliset asiat, kuten ystävällisyys.

      • huh niinpä

        No kun ainakin Espoossa ihmiset tosiaaankin kiinnttävät huomiota
        esimerkiksi bussikuskin rillipäisyyteen, mutta ei vahingossakaan
        kuskin kohteliaisuuteen.


    • kui silloin ,ennen-/

      Oli ihanaa kuljettaa matkustajia ,j;kylä-vaasa .Oli kuin kotiin tulo ,kun astui bussiin ja näki tuttuja kasvoja.Tietysti myös tuntemattomia .67-86 välisenä aikana.

    • Kössi Katra

      Turpiin vaan jos virnistelee bussissa. Putoaa ensimmäisellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe