Mahdollisesti naimisiin

Miisa_313

Vierailen Gambiassa huhtikuussa. Tarkoituksenani olisi tavata miesystävä,johon
voisin tutustua paremmin. Olemme olleet yhteydessä jonkin aikaa sähköpostitse. Olen valmis menemään naimisiin, jotta saan hänet sitten Suomeen mahdollisimman pian. Kuinka saan tänne vaadittavan viisumin miehelleni. Riittääkö, jos on osoittaa olevansa kihloissa aikomuksena mennä naimisiin?

58

2639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh.

      Turha toivo, viisumia ET varmasti miehelle saa. Jos menette naimisiin ja käytte läpi koko laillistamisruljanssin ja oleskeluluvan hakemisen, veikkaan, että EHKÄ saat miehen tänne noin 1,5-2 vuoden kuluessa. Homma maksaa kokonaisuudessaan sellaiset pari tuhatta euroa ja päälle. Onnea matkaan!

    • Miisa_313

      On minulla senverta rahaa, ei se siitä ole kiinni, säästöinä tallessa. Olemme tunteneet toisemme jo pitkään. Erilaisessa kirjeenvaihdossa ollaan oltu jo 6 kuukautta. Joten tunnen hänet hyvin. Sitä paitsi hänen veljensä asuu Suomessa, en veljeä tosin ole tavannut, kun eri puolella Suomea asuu. Ensi kuussa vihdoin näen miesystäväni, tuskin maltan odottaa ja 2 viikkoa aikaa meillä järjestellä asioita ja Suomeen tullaan yhdessä. Mennään vaik siellä naimisiin, jos tarvitsee.

      • niin..

        Ainahan sitä voi haaveilla ja fantasioida, mutta kannattaisi nyt palata todellisuuteen. Taitaa joku pervo taas provoilla. Pysyisitte tuolla monikulttuuriset suhteet palstalla!


      • jilona

        Hei Miisa,
        Nyt vain menet ja hoidatte nuo viisumi asiat jälkikäteen.
        Ja kannattaa ottaa selvää jos avoidutte ( el sinulla esteettömyystod. multi laguage)jo paikan päällä, niin noputtaako asiaa.
        Varmasti.


    • Miisa_313

      Mä en välitä, mitä aattelet, ihan sama. Pysysit ite poissa, jos mitää neuvoja ei ole antaa toisille. Mulla kuiteski edessä kiva loma ja toivottavasti kaikki menee niinku on suunnitelmissa. Pysy ite suomessa. Neuvoja vaan kaipaan, en arvosteluita.

      • juu..

        juu..sait jo ekassa viestissä neuvoja, koska se on ihan todellisuutta, mutta kyllähän sinä sen tiedätkin. Turha sinun hämätä ihmisiä, jotka oikeasti taistelevat näissä asioissa kuukausikaupalla ja toivovat,että kestävät paineet ja halventavan kohtelun viranomaisten taholta.


      • vaimo G
        juu.. kirjoitti:

        juu..sait jo ekassa viestissä neuvoja, koska se on ihan todellisuutta, mutta kyllähän sinä sen tiedätkin. Turha sinun hämätä ihmisiä, jotka oikeasti taistelevat näissä asioissa kuukausikaupalla ja toivovat,että kestävät paineet ja halventavan kohtelun viranomaisten taholta.

        " halventavan kohtelun viranomaisten taholta ". Tuo kuulostaa perin oudolta, itsellä ei sellaista tunnetta ole tullut koskaan. Mikähän siihen voisi olla syynä, että viranomaiset käyttäytyisivät noin, en oikein osaa uskoa tuohon.


      • ostosonni

        Kannattaa ensin testata musta meisseli kunnolla,ettei tule ostettua sikaa säkissä.Näissä kun ei yleensä ole palautusoikeutta jos ei ole tyytyväinen,myös aids-testi kannattaa vaatia ennen kuin meisselin testaus reissulle lähteä.Hyvä idea ehkä olisi kokeilla ihan varmuuden vuoksi sitä suomessa asuvaa velipoikaa,sais vähän ajotuntumaa.Tuurin kyläkauppiaalta varmaan saa hyviä neuvoja kotiinkuljetukseen jos tavara miellyttää vielä koeajon jälkeen.


    • sunny123456

      Aloita lukemalla Ulkoministeriön sivuilta ulkomaalaisen maahantuloluvista. Sieltä selviää jo paljon. Turistiviisumia on erittäin vaikea Afrikasta saada. Oleskelulupakin vaatii vähän pidempää ja tiiviimpää yhteistä historiaa kuin sähköpostikirjeenvaihto tai parin viikon loma.

      Mutta ainahan saa yrittää. ;-)

    • Miisa_313

      Menen vaik naimisiin, jos tarvii. Ajankohtaista se ei viel olisi, mutta mitens muuteskaan päästään yhessä suomeen. Kaikki konstit käytettävä. Jos naimisissa oltais niin varmaa päästäis suomeen molemmat.

      • niin..

        Niinpä, muista, että ensin aviomiehen pitää käydä Nigeriassa kuulustelussa :D, voittehan vaikka sielläkin käydä yhdessä, sitten ensi vuonna! :D


    • Auttaa varmasti

      Höpsis, tulet raskaaksi...todistat siten, että olet tosissasi ja pääsette suomeen...eli hommat ilman ehkäisyä, niin heti onnistuu...kaikki täällä olevat naiset ylistävät mustia miehiään...ei pelkoa mistään taudista....huhupuheita ja kateellisten panettelua,sanon minä...tiedän tytön, joka itsekin odottaa lasta, Laminille nimeltään...kaikki onnistuu, kun tosissasi olet suhteessanne. Onnea!

    • Muso

      Kuule,ihan oikeasti on niin,että Suomeen ette tule yhdessä,vaikka kahden viikon aikana naimisiin menisitte.Jos nyt ajattelet siellä naimisiin mennä niin hanki itsellesi virkatodistus,että olet vapaa avioitumaan.Vihkiseremoniakaan ei ole ilmainen.Suurin kulu tulee olemaan lentolippu Nigeriaan,siellä majoitus ja maksu Suomen suurlähetystöön.Sitte Suomessa paperit hyväksyttäviksi ja vasta sitte voit ruveta anomaan hänen pääsyä Suomeen.Itsellä kävi hyvä tuuri koska odotus oli vain neljä kuukautta.

    • Miisa_313

      Voi teitä. Paperiasiat on toki kunnos. Olen ottanut asioista selvää. Mies on mua hieman vanhempi, mutta se ei haittaa. En tosin tiiä onko hän jo naimisis jonkun gambialaisen kans. Erotkoon, jos on. Asiat selvii, kun tavataan.

      • soosih

        Jos mies on jo naimisissa gambialaisen kanssa, niin ei hänen tarvitse erota, koska voi ottaa sinut toiseksi vaimokseen. Gambi-gambi avioliitoissa harvoin erotaan, kun siinä menettää kasvonsa perheen ja suvun edessä.


    • Gambiassa asunut

      Normaali käytäntö , että ollaan naimisissa gambiassa ensin. Sinä edustat taloudellista haaraa. Nainen hoida tehtäväsi . rahoita perhe pillullalla ei niin väliä, sitä on kyllä riittävästi sielläkin .

    • Miisa_313

      Ootte vaan kateellisia, kaikki onnistuu, saatte nähdä. Toivottavasti on hyvät keli perillä.

    • Kaikkea hyvää

      Miisa kuule, ei se naimisiin meno anna oleskelulupaa Suomeen. Oleskelulupa on kiven alla. Luulenpa että miehesi saisi vain kovalla työllä ehkä siis ehkä turistiviisumin (jos edes lasketaan lentoasemalta passitarkastauksen läpi maahan) ja sinulta takaukset siitä että maksat ja kustannat hänen oleskelunsa täällä (ne pari kk jos hänet maahan edes lasketaan) ja että rahaa on lentolippuihin takaisin. Eli olet naimisissa tai ei - miehesi ei saa todennäköisesti oleskelulupaa - eikä edes sillä tai ilman sitä saa edes opiskelupaikkaa tai löydä töitä Suomesta. Entäpä jos sinä muuttaisit Gambiaan? Voisiko se olla vaihtoehto? Näkisit myös rakkaasi arjen ja ehkäpä sopeutuminen olisi helpompaa niin päin.

      • provo.

        Tuo Miisa-täti ( setä!!) on selvästi pelkkä provo, mutta sen verran nyt sanon, että ei sitä turistiviisumia noin saada vaan anotaan lähimmästä lähetystöstä Afrikassa, haastattelun kautta eikä aviopuolisoille myönnetä viisumia vaan pitää hakea oleskelulupaa.


    • Baabeli_t

      Kaikkien asioiden on tapana järjestyä. Toivottavasti olette onnellisia, missä asuttekin. Ei kannata näitä kateellisten juttuja ees lukea.

      • järki käteen

        Kerropa, kuka helvetti olisi edes kateellinen jostain rantapummista? Ihan 4 real.


    • only ddreams

      Ei ole kaikki kultaa mikä kiiltää! Erityisesti varokaa gambialaisia läpeensä kieroja miehenpuolikkaita!
      Heitä ei tarvita tänne lisää!

    • Miisa_313

      Mun miestä ei mun tarvii varoa, ihan ihqu mies ja mun oma. Vihdoin nähään ens kuussa. Onko muita menossa samaan aikaan gambiaan?

      • Sugar

        Miisa_313 !!!

        Hei! Menitkö naimisiin miehesi kanssa ? Millainen prosessi teillä on ...
        Samassa tilanteessa oleva ja kesällä menossa vihille.


      • Rakastunut kerran
        Sugar kirjoitti:

        Miisa_313 !!!

        Hei! Menitkö naimisiin miehesi kanssa ? Millainen prosessi teillä on ...
        Samassa tilanteessa oleva ja kesällä menossa vihille.

        Jos sulhasesi on yli 30 vuotta, hän on varmasti naimisissa jo gambialaisen kanssa vaikka kertoisi mitä muuta. Lapsiakin voi olla jo useampia.


    • Onnellinen nyt

      Heips Miisa...
      Rakastuneelle on turha antaa neuvoja, sinäkään et usko kuitenkaan vaikka varoitan sinua. Ja tämä ei ole rasistista vaan faktaa sillä olen liikkunut gambialaisten keskuudessa suomessa tosi kauan. Kun aloin seurustella ex-mieheni kanssa täällä ei heitä ollut montaa, naisia vain kaksi. Nyt jokainen mies on tuonut gambialaisen vaimon itselleen erottuaan suomalaisesta.
      Naimisissa 15-vuotta Gambialaisen kanssa olleena neuvoni on älä mene naimisiin, katso muutama vuosi ainakin. Kaikki on alussa kaunista ja hyvää mutta todellisuus onkin toinen. On vaikeaa kahden kulttuurin yhdistäminen, afrikkalainen mies ei muutu sinä joudut sopeutumaan ja onko se mieleistäsi elämää. En ole katkera vaan nyt onnellinen lapseni kanssa kahden ja toivon exälleni kaikkea hyvää. Harmittelen vaan kun tuhlasin monta vuotta toivoen hänen muuttuvan, lopettavan pettämisen, valehtelemisen ymm. Vielä nytkin hän kostaa eroamme omalle lapselleen, tapaamatta häntä vaikka olivat erittäin läheisiä toisilleen ennen. Viisumin miesystäväsi joutuu tietääkseni hakemaan Nigeriasta ja suomeen ei niin vain saa oleskelulupaa vaikka olisitte naimisissakin. Alussa sitä haetaan kolmenkuukauden, puolenvuoden välein, eikä ole varmaa saako hän työluvan. Joten varaudu että myös elätät miehesi. Jokainen heistä on mieltei mennyt nuorena naimisiin, joten voi olla että miehesi pyytää myös rahaa sinulta lapsilleen gambiassa ja vanhemmilleen. Tee mitä haluat, joskus olen miettinyt että haluaisin perustaa suomeen tukipalvelun näille ihmisille jotka ovat eronneet ulkomaalaisista miehistään, varsinkin lapset tarvitsevat tukea koska monessa erossa isät unohtaa kokonaan heidän olemassa olon. Kaikkea hyvää sinulle valitsemallasi tiellä.

    • Kiluli_o

      Ei kaikkea täällä kirjoitettuia kannata uskoa. Musta tuntuu, että osa ei ole ollut edes mustan miehen kanssa. Kokeile, niin tiedät. Onnea;)

    • Neuvoja vain

      Suomi on kova, kylmä, rasistinen ja sosiaaliton maa kenelle tahansa kauempaa tulleille. Jos tuot miehesi tänne, hän ei tule viihtymään, vaan turhautuu ja masentuu. Joku ehdottikin että jää sinä sinne Gambiaan ja katsokaa miten yhteinen elämänne alkaa sujumaan.

    • fiikus piikus

      Mä avioiduin 2010 syksyllä Gambiassa sikäläisen naisen kanssa.Vaimoni muuttaa tänne viikon päästä.Hän olisi päässyt tänne pikemminkin muttemme kiirehtineet.Hän sai 1v oleskeluluvan jo joulukuussa.Paperit laitoin maahanmuuttovirastoon viime toukokuussa.

      • fiikus piikus

        Vaimoni lähetti ainoastaan passinsa Nigeriaan DHL.n kautta ja näin hän sai oleskeluluvan,sinne hänen ei tarvinnut lentää mikä yllätti minut.Sieltä hän sai taas passinsa itselleen ja eiku Suomeen.


      • xxooxx !

        Fiikus, voitko ottaa yhteyttä mail. [email protected]
        minulla on koko prosessi edessäpäin,kesällä !!
        olisin kysynyt käytännön asioita.. en viitsi täällä palstalla, joka tahoilta tulee eri neuvoja kuinka pitää tehdä jne. vaikeutetaan oikein kunnolla ...


      • Bless
        fiikus piikus kirjoitti:

        Vaimoni lähetti ainoastaan passinsa Nigeriaan DHL.n kautta ja näin hän sai oleskeluluvan,sinne hänen ei tarvinnut lentää mikä yllätti minut.Sieltä hän sai taas passinsa itselleen ja eiku Suomeen.

        Oliko vaimosi vieraillut aikasemmin Suomessa ? hoiditteko hänen passinsa Suomen DHL.n kautta lähetystöön ja oliko kutsunta ym.liitettä mukana..


      • 765432
        xxooxx ! kirjoitti:

        Fiikus, voitko ottaa yhteyttä mail. [email protected]
        minulla on koko prosessi edessäpäin,kesällä !!
        olisin kysynyt käytännön asioita.. en viitsi täällä palstalla, joka tahoilta tulee eri neuvoja kuinka pitää tehdä jne. vaikeutetaan oikein kunnolla ...

        Älä hyvä ihminen usko fiikus piikukseen, hän on sairas sepittelijä. Ei omaa passia saa lähettää muhinkään. Kyllä te ihmiset olette hyvä-uskoisia. Lukekaa fiikuksesta lisää! Valitettavasti näitä sairaita riittää.


      • mä tiedän
        765432 kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen usko fiikus piikukseen, hän on sairas sepittelijä. Ei omaa passia saa lähettää muhinkään. Kyllä te ihmiset olette hyvä-uskoisia. Lukekaa fiikuksesta lisää! Valitettavasti näitä sairaita riittää.

        Kyllä vaan se passi sinne Nigeriaan lähetetään jos oleskelulupa myönnetään. Lähetystöstä antavat ohjeet miten toimia asiassa. Sentäs sen verran inhimillisiä ovat etteivät vaadi toista reissua nigeriaan.


    • dodeham

      2012 alkaen haettuihin oleskelulupiin tulee sormenjäljet, joten Nigerian reissun välttäminen on mahdotonta.
      Puolisoni ei tarvinnut mennä Nigeriaan, mutta kuulemani mukaan melko harvinaista. Melkein poikkeuksetta kaikki haastatellaan Nigeriassa.

    • fiikus piikus

      Inkuliini moi.Soita mulle ku oon lähettäny sulle nroni,saat sen lähipäivinä.Sä saat miehes tänne,ei huolta!

      • huhhuhhuuu

        Et sä voi tietää saako joku miehensä tänne vai ei, ethän tiedä heistä ja heidän jutustaan mitään.
        fiikus piikus taitaa olla ihan pihalla noine kommentteineen.


      • :o)
        huhhuhhuuu kirjoitti:

        Et sä voi tietää saako joku miehensä tänne vai ei, ethän tiedä heistä ja heidän jutustaan mitään.
        fiikus piikus taitaa olla ihan pihalla noine kommentteineen.

        ei tänne kannata huudella,kun ei Tunne kys. ihmisiä ja heidän taustoja ! :o)
        puaaahhhhh ja winks räps..


    • yääääääääkkk

      Yäääkkk saastat syntiset himohullut huoranartutpukit!!!!!!!

    • EiGambejaSuomeenKiitos

      Provohan tuo ihan selvästi. Ärsyynnyksessä kyllä aloittaja pääsi tavoitteeseensa.

      • Miisa_313

        Ei provo.
        Miehelläni 25 miten sun pippulas?


    • keskeltä

      Suuri vaatii suurta. Pienemmälle riittää pienempikin.

      • Miisa_313

        Siksi te pallomahat juoksettekin Pattayalla.


      • keskeltä
        Miisa_313 kirjoitti:

        Siksi te pallomahat juoksettekin Pattayalla.

        Niinhän se menee.Pienen omaavat menevät Pattayalle ja suuren omaavat Gambiaan.


    • Myskihärkä

      Kakarat ..kasvakaa aikusiksi.

    • suominaisen.aivot

      Suomalaiseksi feministiksi itseään kuvaileva Marja ei olisi ikinä uskonut asettuvansa maahan, jossa naisten ympärileikkaus ja lasten selkäsaunat ovat sallittuja. Vaan toisin kävi, kun ennustajaeukko Balilla kertoi Marjan löytävän rakkauden Gambiasta. Suomalaisen Marjan tarinan kertoo Gambiassa vieraillut ruotsalaislehti Expressen.

      Marja tapasi noin 40-vuotiaan ravintoloitsijan Dodon kaksi vuotta sitten. Miehen tarkkaa ikää ei tiedetä, mutta hänen arvellaan olevan 43-vuotias. Rakkaus roihahti niin, että pari avioitui viikko tapaamisensa jälkeen. Osuutta asiaan oli myös miehen äidillä, jonka mielestä vain aviopari voi nukkua samassa sängyssä.

      Aiemmin tällä viikolla Expressen kertoi myös ruotsinsuomalaisesta Maire Pehkosesta, 72, joka yrittää saada 34-vuotiaan aviopuolisonsa Gambiasta kotiin Ruotsiin. Ilta-Sanomien juttu aiheesta löytyy täältä.

      IS tänään.

    • mustaamullekin

      Pehkosen haave ja siitä kirjoitetut lehtijutut ovat herättäneet keskustelua ja tunteita. Ilkeämielisimmät sanovat Pehkosen mukaan, että hän vain "hakee mustaa kikkeliä", kuten rempseä nainen asian itse ilmaisee.

      - Ei tässä iässä enää hauskaa pidetä. Haluan elää erikoista elämää iloisten ihmisten kanssa kasvien ja puiden keskellä. Kyllä seksiä saisi ihan Suomesta ja Ruotsistakin. Olen kuitenkin mennyt naimisiin, ostanut Gambiasta maata ja rakennamme taloa yhdessä. Haluan olla onnellinen, Pehkonen kertoo.

      Pehkonen on tottunut epäilijöihin. Rempseä nainen suhtautuu asiaan lähinnä naureskellen.

      - Odottakoot epäilijät pari vuotta. Lehtiin tulee kuva, kun seisomme Afrikan talomme edessä ja siellä kasvaa puita ja mangopuita, Pehkonen sanoo ja naurahtaa.

    • Myskihärkä

      Mä oon 48v mies ja rakastan tuota maata ja tuon maan naisia,ei Gambia ole pelkästään ikääntyneiden naisten paratiisi.

      • Sinnekö

        Gambia alkanut kiinnostaa. Millaiset senssit siellä miehille?Löytyykö naisseuraa?


    • AnneliiniNam

      Gambiasta voitaisiin tuoda ukkeleita Suomeen, vaikka tekosyillä!

      • Suomi.sairastaa

        Eiköhän tuo Marja ole jo järkännyt oleskeluluvan nk. rakastajalleen. Sitten, kun äijä on vaihtanut nuorempaan, tuo akka uuden ukon Gambiasta.


    • myskihärkä

      Naiseuraa loytyy niin helposti ku vaan loytya voi.Mut jos haluat paikallista naista et saa ennen avioliittoa.Pelastus siihen loytyy Senegambiasta mista loydat naapurimaiden kaunottaria,mukavia ja kauniita sinkkuneitoja.

    • sinnekö

      Onko siellä yökerhoja mistä löytää. Vaativat varmaan kohtuullista korvausta yöstä.

    • myskihärkä

      Ma oon hoitanu asiani niin etta paikallinen kaveri on hakenu ja tutustuttanu mut toiveitteni mukaiseen neitoon.Apua saa kuka tahansa turisti siella.Mun toive on ollu loytaa vapaa neiti joka antaa.Hinta on ollu hotelliyo ja paivallinen tuolle sinkkuneidille.

    • Myskihärkä

      Sielta loytyy myos aivan uskomattomia kaunottaria jotka perii maksun ihan kuten taallakin ja ovat hapeilematta prostituoituja.Kokemusta heista ei ole.Eika oikein haluakaan. Koska en haluu hivia.Mulle riittaa neitoset. Jotka hekin ovat aivan jarkyttavan mukavia ja kauniita olentoja.

    • afrikkaexpertti

      Jos haluaa erään "ruotsalaisen" naispuolisen pituushyppääjän näköisen naisen kanssa rakastella, niin Gambiaan. Lisäbonuksena saa vielä siellä lomailevat suomiakat kihisemään kiukusta. Kokemusta on, kun gambialaisen äijän kanssa oleileva ylipainoinen suomitantta alkaa arvostelemaan "seksituristimiehiä".

    • Myskihärkä

      Jos toi on totta niin hohhoi...Siella nakee jatkuvasti 50-60v lansimaalaisia naisia joilla 20-30v mies seuranaan.Mua ei haittaa vahaakaan heidan elamansa..Paaasia etta ovat onnellisia.Me miehet siella saamme mita haluamme aivan yhtalailla. Jos haluan 20v paikallisen kaunottaren vaimokseni joka kiltti ja kaikinpuolin mukava tapaus muttei anna ennen aviota onnistuu se helposti.

    • Myskihärkä

      Khaddi Sagnioita ja vapaita sellaisia on Gambiassa TUHANSIA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe