TV:ssä esitetyssä dokumentissa mies sanoi jotenkin, että "liekö niillä ollut jotain hoksnokkaa".
Tarkoitti ehkä tietoa vihjettä tms. Minkä maakunnan sanonta tuo lienee?
Kuulin eilen oudon sanan: "Hoksnokka"
7
463
Vastaukset
- yx hoksnokka
Olen kuullut sanonnan joskus tällä palstallakin. OLisko jotakin tekemistä hoksottimien kanssa ? Jos en ihan väärin muista niin Kat'leija sitä olis käyttänyt.
Ehkä saat tietoa siitä:D- katleija5
Johan on hyvä muisti yhellä hoksnokalla, voipa olla että olen tuon sanan johonkin väliin pistänyt. Ihan oikein, hoksottimista on kysymys.
Muistanpa vielä missä sen kuulin ensi kerran ja ymmärsin heti mitä se tarkoitti. Olin 11 v kun oltiin äidin kanssa pienen kunnan puhelinkeskuksen hoitajan luona kylässä. Tämä "Sentraalisantra" oli äitini kummitytär ja hänellä oli siinä apuna koulukaverini yhdistelemässä puheluita siinä koneen äärellä.
Tästä koulukaveristani hän sanoii, että tytöllä on hyvä hoksnokka.
ps. Turun Sanomien nettilehdessä oli jonkin aikaa Älypää tietokilpailua muistuttava peli nimeltään Hoksnokka. Oisko tuo sitten lounaisia murteita.
Yks hoksnokka on jäänyt kaikkien urheilua seuraavien ihmisten mieleen: Oslon MM-kisat käydään aivan järkyttävissä sumusääoloissa.
Radion puolella sanoivatkin, ettei Osloon olympitason talvikisoi, just tuon sumuongelman takia. Suomen edustusjoukkue yllätti kaikki suorituksillaan.
Jo 4 mitalia koossa.- HYVÄ Suomi!
HYVÄ Suomi!
Jo neljä mitalia sieltä sumusta! - sumutettu ennen
HYVÄ Suomi! kirjoitti:
HYVÄ Suomi!
Jo neljä mitalia sieltä sumusta!Norjalaiset ei ikinä ole suomalaisia riistäneet eikä haukkuneet.
Ihanaa ettei yhtään sörsselströmmiä tarvinnut katsella !
Tuttua meille
Tuo hoksaaminen on minulle tuttu ja varmaan yleisemminkin. Huomata on lähes synonyymi mutta hoksaaminen hiukan älyllisempi ja terävämpi kuin huomaaminen.
Ihmisethän panevat nenänsä eli nokkansa uteliaisuudesta joka paikkaan. Hoksnokaksi päädyttänen kyllä terävällä huomiokyvyllä enemmän kuin uteliaisuudella.
Tässä yhteydessä tulee mieleeni sana klyyvari. Tuo taitaa olla helsinkiläisten käyttämää slangia.
Kun aikanaan oli fysiiikassa aiheena kitka, eräs velmuileva opiskelutoverini huomautta: "Jos ihmisellä menee kaatuessaan klyyvari kivenkoloon on kitkakerroin sata.".- Ramoona*
Nythä mä vasta hokasin - hitaasti asiat tajuava tiepalvelumies Alpo Kurkinen hiffaa jälkijunassa. Hoksaaminen kuulostaa venäläiseltä lainalta, kuten snaijata ja hiffata. Nythän kaikki lainataan englannin kielestä. Meidän kotipuolessa äkättiin, kun äly välähti.
Minusta oivallus on hyvä sana myös. Meillä on erityisen hoksaavaiset lapsenlapset, kuten tietysti ihan kaikilla muillakin. Kirjoittelen niitä muistiin , tässä viimeisimpiä :
Suomalaisten mäkimiesten huonon menestyksen syy on klyyvarin huonossa tuulenhalkomiskyvyssä. Isosisko oli katsonut mainosta, missä luvataan "kulta rahaksi". Heidän isänsä kutsuu vaimoaan eli tytärtämme aina kauniisti kultasekseen , mutta tyttö tietysti huomaavaisena oli sitä mieltä, että äitiä ei mihinkään vaihdeta. Sitten oli veljensä velmuna hoksnokkana alkanut miettiä, paljonko mummista saisi - onhan mummikin täyttä kultaa ja painavampikin kuin äitikulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1371140Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37957Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47849Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73830Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva167825Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e34774- 54741
Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42696Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy188693Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali137689