mitä mun pitäis tehä ?

neuvoja tarvitseva

epäilen et kärsin masennuksesta. Oon usein alakuloinen ja itken paljon ja tuntuu siltä ettei jaksa enää. Itsariiki oon miettiny. Mun vanhemmat ei tiiä tästä mitään eikä ne huomaa sitä päällepäin koska oon aina mun omas huonees. Ja himas mul menee tosi helposti hermot. Oon vasta 14 mut silti tuntuu et mulle ei ikinä tapahdu mitään hyvää ja jos tapahtuu ni se onnellisuuden tunne on hetkessä ohi... Pliis kertokaa mitä mun pitäs ny tehä ? Ja vanhemmilleni en pysty asiasta puhumaan ollenkaa.

9

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31

Kerro vanhemillesi tarvitsevasi huonoon oloosi apua tai hakeudu itse terveyskeskukseen lääkärin juttusille. Masennus ei ole leikin asia. Sinun täytyy saada apua mahdollisimman pian ettei tilanne mene pahemmaksi! Saatta tuntua vaikealta myöntää avun tarve, mutta mitään muuta keinoa ei ole. Masennuksesta voi selvitä kunhan vain saat tilanteeseesi oikeanlaista apua.

Tsemppiä sinulle!

• hae apua!

tai kouluterkkarin juttusille jos vanhemmille puhuminen tuntuu hankalalta.. Itse sain kans kouluterkalta apua, lääkärin ja sitä kautta lääkkeetkin. vanhemmille en halunnut kertoa ja terkkari pitikin mut kiinni elämässä monta vuotta. kävin pari kertaa kuussa (välillä jopa viikoittain) juttusilla ja jos en ilmaantunut paikalle niin se soitti ja tuli vaikka hakemaan kotoa.

• blackest pearl

Terkkarin tai esim. mukavan opettajan juttusille aiheesta.

Kerrot suoraan, miltä sinusta tuntuu. Aivan suoraan. Älä kiertele tai väheksy. Kukaan ei naura sinulle, vaan ottaa vakavasti. Sinä tarvitset apua tunteittesi käsittelyyn. Tee tämä mahdollisimman pian, niin vältyt mahdollisesti minun kohtalolta... (Kirjoittajan -M- viestiketjussa kirjoituksiani elämästäni.)

Jaksamista sinulle! Kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy, kunhan saat apua! Olet arvokas ihminen!

• Lilukka 60

Ikäsi perusteella olet vielä jossain koulussa, sieltä löytyy terkkari, joka osa auttaa ja ainakin ohjata eteenpäin. Voi olla helpompi puhua ammatti-ihmiselle, kuin omille vanhemmille. Nuoruus voi olla tosi vaikeaa aikaa. Yritä päästä liikkeelle, rohkeutta ja voimia sinulle!!

• m

Mä en pysty puhumaan kellekään ongelmistani, sillä ne on niin pahat, että rupean itkemään jos joku edes kysyy niistä.

• Saman kokenut

Ei terkkarit/psykologit/lääkärit itkua kavahda: se kuuluu ihan asiaan!! Mene vaan auttajalle ja anna kyynelten tulla, se helpottaa!!
        Tsemppiä Sulle!!!

• neuvoja tarvitseva

kiitos vastauksista... Totesin tässä just et hyvinä päivinä mä en halua apua sillon ajattelen et mul on kaikki hyvin mut pienikin horjahdus romuttaa ton ajattelutavan sillon melkein huudan apua kun oikein huonosti menee.. täl hetkel on parempi mieli taas ja en nyt vielä halua/uskalla terkkarin puheille mennä. mutta kiitos teille

• syväjäätynytvitutus

pystyt sentään vielä itkemään...itse en ole edes itekenyt hautajaisissa ikinä
      haluaisin itkeä mutta siihen en kykene. SE VASTA PISTÄÄKIN VITUTTAMAAN

• Anonyymi

Mieti, kenen sivusto alla
      Lilukka menee syöpä keskustelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3856
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      89
      2216
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1902
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1743
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1506
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      21
      1373
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1132
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1108
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      106
      1013
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1012
    Aihe