epäilen et kärsin masennuksesta. Oon usein alakuloinen ja itken paljon ja tuntuu siltä ettei jaksa enää. Itsariiki oon miettiny. Mun vanhemmat ei tiiä tästä mitään eikä ne huomaa sitä päällepäin koska oon aina mun omas huonees. Ja himas mul menee tosi helposti hermot. Oon vasta 14 mut silti tuntuu et mulle ei ikinä tapahdu mitään hyvää ja jos tapahtuu ni se onnellisuuden tunne on hetkessä ohi... Pliis kertokaa mitä mun pitäs ny tehä ? Ja vanhemmilleni en pysty asiasta puhumaan ollenkaa.
mitä mun pitäis tehä ?
9
156
Vastaukset
- 31
Kerro vanhemillesi tarvitsevasi huonoon oloosi apua tai hakeudu itse terveyskeskukseen lääkärin juttusille. Masennus ei ole leikin asia. Sinun täytyy saada apua mahdollisimman pian ettei tilanne mene pahemmaksi! Saatta tuntua vaikealta myöntää avun tarve, mutta mitään muuta keinoa ei ole. Masennuksesta voi selvitä kunhan vain saat tilanteeseesi oikeanlaista apua.
Tsemppiä sinulle! - hae apua!
tai kouluterkkarin juttusille jos vanhemmille puhuminen tuntuu hankalalta.. Itse sain kans kouluterkalta apua, lääkärin ja sitä kautta lääkkeetkin. vanhemmille en halunnut kertoa ja terkkari pitikin mut kiinni elämässä monta vuotta. kävin pari kertaa kuussa (välillä jopa viikoittain) juttusilla ja jos en ilmaantunut paikalle niin se soitti ja tuli vaikka hakemaan kotoa.
- blackest pearl
Terkkarin tai esim. mukavan opettajan juttusille aiheesta.
Kerrot suoraan, miltä sinusta tuntuu. Aivan suoraan. Älä kiertele tai väheksy. Kukaan ei naura sinulle, vaan ottaa vakavasti. Sinä tarvitset apua tunteittesi käsittelyyn. Tee tämä mahdollisimman pian, niin vältyt mahdollisesti minun kohtalolta... (Kirjoittajan -M- viestiketjussa kirjoituksiani elämästäni.)
Jaksamista sinulle! Kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy, kunhan saat apua! Olet arvokas ihminen! - Lilukka 60
Ikäsi perusteella olet vielä jossain koulussa, sieltä löytyy terkkari, joka osa auttaa ja ainakin ohjata eteenpäin. Voi olla helpompi puhua ammatti-ihmiselle, kuin omille vanhemmille. Nuoruus voi olla tosi vaikeaa aikaa. Yritä päästä liikkeelle, rohkeutta ja voimia sinulle!!
- m
Mä en pysty puhumaan kellekään ongelmistani, sillä ne on niin pahat, että rupean itkemään jos joku edes kysyy niistä.
- Saman kokenut
Ei terkkarit/psykologit/lääkärit itkua kavahda: se kuuluu ihan asiaan!! Mene vaan auttajalle ja anna kyynelten tulla, se helpottaa!!
Tsemppiä Sulle!!!
- neuvoja tarvitseva
kiitos vastauksista... Totesin tässä just et hyvinä päivinä mä en halua apua sillon ajattelen et mul on kaikki hyvin mut pienikin horjahdus romuttaa ton ajattelutavan sillon melkein huudan apua kun oikein huonosti menee.. täl hetkel on parempi mieli taas ja en nyt vielä halua/uskalla terkkarin puheille mennä. mutta kiitos teille
- syväjäätynytvitutus
pystyt sentään vielä itkemään...itse en ole edes itekenyt hautajaisissa ikinä
haluaisin itkeä mutta siihen en kykene. SE VASTA PISTÄÄKIN VITUTTAMAAN - AnonyymiUUSI
Mieti, kenen sivusto alla
Lilukka menee syöpä keskustelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152428Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252375Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512138- 321687
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321501Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731476- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401124