Oosa?

Hoohhuli

Hei! Meille syntyy tässä huhtikuussa toinen tyttö perheeseen, ja nyt ollaan nimeä vailla. Esikoinen on nimeltään Tessa Maria. Tykkään vähän erikoisemmista nimistä (juu ei Tessa niin erikoinen ole mutta vähän kuitenkin :D) ja nyt ollaan mietitty uudelle tulokkaalle nimeä Oosa. Tai no, mä oon miettiny, mies vähän epäilee vielä :) Luin joskus teininä yhen kirjan jossa oli tyttö nimeltä Oosa, ja nyt muistin tuon nimen uudestaan... Ajattelin nyt tulla tänne kyselemään mielipiteitä, saa ihan vapaasti sanoa vaikka ei tykkäiskään, kestän kyllä :) Tulee varmaan mieleen suomennettu Åsa? Ollaan myös mietitty nimeä Sofi, mutta siitä tulee mieleen Oksanen, ja toisaalta Tilda on pyöriny mielessä mutta mun mielestä vähän töksähtävä. Tai ehkä Alisa? Joo, että mielipiteitä tai ehdotuksia?

24

2600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Suoraan sanottuna Oosasta tulee mieleen toosa. Parempi olisi Oona.
      Sofi on ok, mutta minusta sen perään kuuluu a, jottei nimi loppuisi kesken.
      Tilda ja Alisa ovat vanhoja nimiä. Alisa on minusta kauniimpi.

Muutama ehdotus vielä:

Usva, Seela, Malla,
      Tinka, Tinja, Hilla,
      Lilli, Liana, Miisa,
      Neela, Opri, Piitu...

• jjhhhhgg

Ihana nimi :) Tessa ja Oosa sopisi loistavasti yhteen.

• rilla-milla

Pipsa
      Lilli
      Miina

• Nikanorida

Oosa on ihana nimi, ollaan taidettu lukea samaa kirjaa joskus :D

• Hoohhuli

Varmaan, joku Kuuma tuuli tai joku sen nimi oli :)

Niin toosa joo, en ajatellukaan... Mutta ei kai se niin helposti vääntyis, vai? Uusista tuo Malla jotenki rupes miellyttämään, en ookaan ajatellu sitä ennen. Vaikka siitä kyllä tuleekin mieleen mallas ja oluet ja semmoset. Voi ei, harmi että kauniista nimistä tulee tommosia mieleen..

Mutta kiva kun jotkut on tykännytkin, oon tänään kauhiasti ajatellu asiaa ja Oosa kuulostaa mun korvaan koko ajan kivemmalta :) Saa silti uusiakin ehdottaa, onhan näitä kiva pyöritellä.

Niin ja se jäi viime viestistä sanomatta, että toiseksi nimeksi oltiin ajateltu Emiliaa, kun se menis kivasti ton Tessa Marian kanssa ja on ollu suvussa.

• 7529359

Malla on kiva nimi, eikä siitä kukaan ajattele mallasta. Oosa on minusta omituinen. Sofi on kaunis, eikä nimi itselläni henkilöidy Oksaseen. Ainahan on jotain samannimisiä.

Muita
      Anri
      Jessi
      Olga
      Mila
      Eimi

• Anonyymi

tapa ittes

• äititäti

Ihan nätti nimi Oosa on. Mieleen tulee vielä Miila, Milka, Silla, Siina, Niika, Netta, Ebba, Pikka, Liini ja Siri.

• ffdsffdsdsf

Oosasta tulee mieleen Roosa. Oosa on kuitenkin parempi nimi kuin Tessa. En kuitenkaan tykkää Oosastakaan.

• katso tuolta...
    • kakka8

Oosa on ihannnaaa nimi! Haistakaa pas*a, ne jotka haukkuu sitä nimeä :] Oosa on mun vieressä.

• Anonyymi

en oo sun vieres

• Kannatan

Vanha aihe on juu mutta pakko kommentoida, musta Oosa on ihana nimi :) Oosa Emilia

• sibyllavon

Samaa tyyliä olisi Lissu

• laiturilta

Entäs Tiila? (Ottilian vanha kutsumamuoto.)

• Amelie

Oosaa kaikki haukuisivat toosaksi. Naisen alapäätä myös kutsutaan toosaksi joten en laittaisi.

Tessa on oikein kaunis nimi.
      Tessa ja Minka
      Tessa ja Mette
      Tessa ja Isla
      Tessa ja Tua
      Tessa ja Tinka
      Tessa ja Minea
      Tessa ja Essi

• Amelie1

Vielä lisään:

Tessa Maria ja Melissa Adelina

• Melli2

Tessa Maria ja Mesi Luminia

Tessa ja Tiuku
      Tessa ja Alissa
      Tessa ja Odessa
      Tessa ja Niitty
      Tessa ja Säde
      Tessa ja Lumikki
      Tessa ja Nelli
      Tessa ja Janna
      Tessa ja Unna

• Marju

Oosa on ruma mutta entä Iisa?

Tai Bea?

• 45+

Lapsi on jo yli 3v, tuskin tarvitsee enää nimeä.

• Anonyymi

MARJU MUN PUOLESTA VOIT KOMPASTUA LOPULLISEEN UNEEN (kuolla)

• Jorma Hirvonen

Oosa toosa. Oikeastaan aika kiihottava nimi.

• Anonyymi

kitos

• Anonyymi

Paska nimi. EN suosittele.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      165
      7385
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2708
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2027
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1491
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1395
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1169
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1157
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1143
    10. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1081
    Aihe