Oosa?

Hoohhuli

Hei! Meille syntyy tässä huhtikuussa toinen tyttö perheeseen, ja nyt ollaan nimeä vailla. Esikoinen on nimeltään Tessa Maria. Tykkään vähän erikoisemmista nimistä (juu ei Tessa niin erikoinen ole mutta vähän kuitenkin :D) ja nyt ollaan mietitty uudelle tulokkaalle nimeä Oosa. Tai no, mä oon miettiny, mies vähän epäilee vielä :) Luin joskus teininä yhen kirjan jossa oli tyttö nimeltä Oosa, ja nyt muistin tuon nimen uudestaan... Ajattelin nyt tulla tänne kyselemään mielipiteitä, saa ihan vapaasti sanoa vaikka ei tykkäiskään, kestän kyllä :) Tulee varmaan mieleen suomennettu Åsa? Ollaan myös mietitty nimeä Sofi, mutta siitä tulee mieleen Oksanen, ja toisaalta Tilda on pyöriny mielessä mutta mun mielestä vähän töksähtävä. Tai ehkä Alisa? Joo, että mielipiteitä tai ehdotuksia?

24

2406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Suoraan sanottuna Oosasta tulee mieleen toosa. Parempi olisi Oona.
      Sofi on ok, mutta minusta sen perään kuuluu a, jottei nimi loppuisi kesken.
      Tilda ja Alisa ovat vanhoja nimiä. Alisa on minusta kauniimpi.

      Muutama ehdotus vielä:

      Usva, Seela, Malla,
      Tinka, Tinja, Hilla,
      Lilli, Liana, Miisa,
      Neela, Opri, Piitu...

    • jjhhhhgg

      Ihana nimi :) Tessa ja Oosa sopisi loistavasti yhteen.

    • rilla-milla

      Pipsa
      Lilli
      Miina

    • Nikanorida

      Oosa on ihana nimi, ollaan taidettu lukea samaa kirjaa joskus :D

      • Hoohhuli

        Varmaan, joku Kuuma tuuli tai joku sen nimi oli :)

        Niin toosa joo, en ajatellukaan... Mutta ei kai se niin helposti vääntyis, vai? Uusista tuo Malla jotenki rupes miellyttämään, en ookaan ajatellu sitä ennen. Vaikka siitä kyllä tuleekin mieleen mallas ja oluet ja semmoset. Voi ei, harmi että kauniista nimistä tulee tommosia mieleen..

        Mutta kiva kun jotkut on tykännytkin, oon tänään kauhiasti ajatellu asiaa ja Oosa kuulostaa mun korvaan koko ajan kivemmalta :) Saa silti uusiakin ehdottaa, onhan näitä kiva pyöritellä.

        Niin ja se jäi viime viestistä sanomatta, että toiseksi nimeksi oltiin ajateltu Emiliaa, kun se menis kivasti ton Tessa Marian kanssa ja on ollu suvussa.


    • 7529359

      Malla on kiva nimi, eikä siitä kukaan ajattele mallasta. Oosa on minusta omituinen. Sofi on kaunis, eikä nimi itselläni henkilöidy Oksaseen. Ainahan on jotain samannimisiä.

      Muita
      Anri
      Jessi
      Olga
      Mila
      Eimi

      • Anonyymi

        tapa ittes


    • äititäti

      Ihan nätti nimi Oosa on. Mieleen tulee vielä Miila, Milka, Silla, Siina, Niika, Netta, Ebba, Pikka, Liini ja Siri.

    • ffdsffdsdsf

      Oosasta tulee mieleen Roosa. Oosa on kuitenkin parempi nimi kuin Tessa. En kuitenkaan tykkää Oosastakaan.

    • katso tuolta...
    • kakka8

      Oosa on ihannnaaa nimi! Haistakaa pas*a, ne jotka haukkuu sitä nimeä :] Oosa on mun vieressä.

      • Anonyymi

        en oo sun vieres


    • Kannatan

      Vanha aihe on juu mutta pakko kommentoida, musta Oosa on ihana nimi :) Oosa Emilia

    • sibyllavon

      Samaa tyyliä olisi Lissu

    • laiturilta

      Entäs Tiila? (Ottilian vanha kutsumamuoto.)

    • Amelie

      Oosaa kaikki haukuisivat toosaksi. Naisen alapäätä myös kutsutaan toosaksi joten en laittaisi.

      Tessa on oikein kaunis nimi.
      Tessa ja Minka
      Tessa ja Mette
      Tessa ja Isla
      Tessa ja Tua
      Tessa ja Tinka
      Tessa ja Minea
      Tessa ja Essi

    • Amelie1

      Vielä lisään:

      Tessa Maria ja Melissa Adelina

    • Melli2

      Tessa Maria ja Mesi Luminia

      Tessa ja Tiuku
      Tessa ja Alissa
      Tessa ja Odessa
      Tessa ja Niitty
      Tessa ja Säde
      Tessa ja Lumikki
      Tessa ja Nelli
      Tessa ja Janna
      Tessa ja Unna

    • Marju

      Oosa on ruma mutta entä Iisa?

      Tai Bea?

      • 45+

        Lapsi on jo yli 3v, tuskin tarvitsee enää nimeä.


      • Anonyymi

        MARJU MUN PUOLESTA VOIT KOMPASTUA LOPULLISEEN UNEEN (kuolla)


    • Jorma Hirvonen

      Oosa toosa. Oikeastaan aika kiihottava nimi.

      • Anonyymi

        kitos


    • Anonyymi

      Paska nimi. EN suosittele.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe