Kondylooma ja lapsettomuus?

tieto vailla

Hei!

haluaisin kysyä tietääkö kukaan onko kondylooman ja lapsettomuuden välillä linkkiä? Itselläni todettiin papa 2 yli 3,5 vuotta sitten, ei näkyviä muutoksia joten sitä seurailtiin uusinta papoilla vuosi, ja vuoden kuluttua näyte oli puhdas. Lääkäri sanoi että tauti erittäin yleinen jaettä jotkut sairastavat sen tietämättäänkin ja elimistö parantaa sen ajallaan, eli hoitoja en saanut. Silloin oireena oli toistuvia hiivatulehduksia, mut ei niitäkkän yli 3v.

Nyt minulla on taas pitkästä aikaa hiivatulehdus, mutta me olemme nyt yrittäneet vauvaa 6kk, ei sinänsä pitkään mutta....
Neuvolasta neuvottiin että raskauden alku saattaa oireilla hiivana kun on hormonit sekaisin.

Tällä hetkellä minulla on kierto 32pv ja nyt 33 pv menossa ja testi on neg. Pelkään onko kondylooma puhjennut uudelleen vai onko normaali hiiva vai merkki toivotusta raskaudesta?? Pelkään että aikaisempi kondylooma estää lasten saannin vaikka lääkäreiden mukaan vain klamydia vaikuttaa lapsettomuuteen. 11/03 papa puhdas eikä mitään muita sukupuolitauteja ole ollut.

Jos joku jaksaisi vastata olisin kiitollinen!!

5

5823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kondys

Moi !

Minulla todettiin kondylooma vuonna 1995. Ei myöskään hoidettu, seurannassa kävin puolen vuoden välein. Synnytin lapsen 1999. Ei siis ainakaan minulla ollut ongelmia tulla raskaaksi, vaikka olinkin kondylooman aikoinaan saanut.

• Konna myös..

Ne,joilla kondyloomaa on hoidettu,niin minkälaista hoitoa ootte saanut? Mä sain Aldara voidetta,joka tehosi kyllä,mut nyt on taas sama rumba.. Mulle ainakin toi voide aiheuttaa ihottumaa/kipeää punoitusta,joten mitä muita hoitokeinoja siihen ois? Eikös joku lääkekuurikin oo mahdollinen..?

• tietoa vailla

sinulle kun vastasit... Helpotti kuulla positiivinenkin kokemus! Tosin nyt kaikki ollut puhdasta jo yli 2v, mutta mietityttää välillä. Nyt odottelen ei-toivottuja kuukautisia, ja on outo olo, joten toivoa on!!!!

• Riesa
        tietoa vailla kirjoitti:

sinulle kun vastasit... Helpotti kuulla positiivinenkin kokemus! Tosin nyt kaikki ollut puhdasta jo yli 2v, mutta mietityttää välillä. Nyt odottelen ei-toivottuja kuukautisia, ja on outo olo, joten toivoa on!!!!

Itse olen saanut hoitoa kondyloomaan silloin tällöin jo 10 vuotta. Pari kertaa laserilla ja penslattu aineella näkyviä näppyjä. Aina kun vastustuskyky on alhainen, papa oli kakkostasoa. Nyt kuitenkin muutaman vuoden ykköstä. Vuoden verran yritetty saada vauvaa, nyt rv 39. Kondylooma on mahdoton riesa, mutta toivottavasti pysyy sinulla oireettomana. Onnea lapsen hankintaan! Ei pitäisi vaikuttaa raskauteen.

• K!!!

No mul on kondylooma ja mun mielestä sil ei oo mitää tekemistä lapsettomuuden kaa tai nii lääkärit on ainaki mulle sanonu! ja oon lukenu siit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe