Accordin vaihdelaatikko

Utelias

Onko kenelläkään omakohtaista pidempiaikaista kokemusta Honda Accord 2.4i Executiven 6-vaihteisesta laatikosta? Onko havaittavissa ongelmia vaihdettaessa, kuten terävää pykälän tuntua, rusahtelua, yms?

13

4415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

Olen ajanut jo lähes 40.000km ja ei mitään ongelmia, olisko sinun syytä käydä vehossa niin selvittävät mistä pykälät ja rusahtelut johtuu.

• utelias

En vielä omista kyseistä autoa, mutta kohta. Koeajossa kyllä tuntui toimivan. Kyselen vain sen vuoksi, että edellisessä (vielä nykyisessä) autossani on 6-vaihteinen laatikko ja sitä ei saatu korjattua mainittujen ongelmien osalta.

• honda kokemuksiani
        utelias kirjoitti:

En vielä omista kyseistä autoa, mutta kohta. Koeajossa kyllä tuntui toimivan. Kyselen vain sen vuoksi, että edellisessä (vielä nykyisessä) autossani on 6-vaihteinen laatikko ja sitä ei saatu korjattua mainittujen ongelmien osalta.

Minulla on ollut kaikki accord tyypit 70-luvulta alkaen ja olen jokaisella ajanut noin 100-150.000km ennen vaihtoa uudempaan ja missään accordissani ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

• kans
        honda kokemuksiani kirjoitti:

Minulla on ollut kaikki accord tyypit 70-luvulta alkaen ja olen jokaisella ajanut noin 100-150.000km ennen vaihtoa uudempaan ja missään accordissani ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Naurattaa noi epäilyt, kyllä Honda osaa tehdä kunnolliset laatikot ja moottorit.
        Alustatkin ovat järkyttävän kestäviä, koskaan en ole joutunut korjauttamaan alustaa minkään mekaanisenosan kohdalta.
        Kilometrejä mittareissa 0-600000km.

• utelias
        kans kirjoitti:

Naurattaa noi epäilyt, kyllä Honda osaa tehdä kunnolliset laatikot ja moottorit.
        Alustatkin ovat järkyttävän kestäviä, koskaan en ole joutunut korjauttamaan alustaa minkään mekaanisenosan kohdalta.
        Kilometrejä mittareissa 0-600000km.

Kun on alla vajaan vuoden ikäinen 46000€ auto, jossa on 6-vaihteinen laatikko ja siinä ongelmia joita tehdas ei pystynyt korjaamaan ja vaihto uuteen japanilaiseen jossa myös 6-vaihteinen laatikko, niin ymmärrettävästi pistää hieman skeptiseksi. Omassa autossanikin laatikko toimi aluksi hyvin. Siksi kyselenkin todellisilta uuden 2.4i:n omistajilta ovatko havainneet Accordin 6-vaihteisessa mitään poikkeavaa käytön myötä ja varsinkin kylmällä kelillä.

• ei todellakaan
        utelias kirjoitti:

Kun on alla vajaan vuoden ikäinen 46000€ auto, jossa on 6-vaihteinen laatikko ja siinä ongelmia joita tehdas ei pystynyt korjaamaan ja vaihto uuteen japanilaiseen jossa myös 6-vaihteinen laatikko, niin ymmärrettävästi pistää hieman skeptiseksi. Omassa autossanikin laatikko toimi aluksi hyvin. Siksi kyselenkin todellisilta uuden 2.4i:n omistajilta ovatko havainneet Accordin 6-vaihteisessa mitään poikkeavaa käytön myötä ja varsinkin kylmällä kelillä.

Ymmärrän varsin hyvin huolesi, mutta kyllä voit tuollaiset murheet unohtaa kun ja jos ostat Accordin.

Minulla on viime vuoden huhtikuussa eli ensimmäisiä accord 2.4 suomeen tuotuja ja olen ajanut jo yli 40.000km ja ei mitään ongelmia.
        Ei Accordissa tarvitse mitään vikoja pelätä niitä ei yksinkertaisesti ole edes uuden sarjan alkupään autoissa, Hondat testataan todella hyvin ennen niiden sarjatuotannon aloittamista.

Minulla on jo viides accord peräkkäin ja missään niistä ei ole ollut mitään pienimpiäkään ongelmia.
        Jos vain mahdollista niin osta 2.4 accordisi automaattivaihteisena ja et takuulla sen jälkeen Ikinä osta manuaalivaihteisia autoja, sen uskallan käsi sydämellä sanoa.

• utelias
        ei todellakaan kirjoitti:

Ymmärrän varsin hyvin huolesi, mutta kyllä voit tuollaiset murheet unohtaa kun ja jos ostat Accordin.

Minulla on viime vuoden huhtikuussa eli ensimmäisiä accord 2.4 suomeen tuotuja ja olen ajanut jo yli 40.000km ja ei mitään ongelmia.
        Ei Accordissa tarvitse mitään vikoja pelätä niitä ei yksinkertaisesti ole edes uuden sarjan alkupään autoissa, Hondat testataan todella hyvin ennen niiden sarjatuotannon aloittamista.

Minulla on jo viides accord peräkkäin ja missään niistä ei ole ollut mitään pienimpiäkään ongelmia.
        Jos vain mahdollista niin osta 2.4 accordisi automaattivaihteisena ja et takuulla sen jälkeen Ikinä osta manuaalivaihteisia autoja, sen uskallan käsi sydämellä sanoa.

Automaateilla ollaan ajeltu, valitettavasti vaimo ei tykkää ja suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta. Itselläsi on siis automaatti, eli ei kokemusta 6-vaihteisesta 2.4i:stä?

• suorituskyvyssä?
        utelias kirjoitti:

Automaateilla ollaan ajeltu, valitettavasti vaimo ei tykkää ja suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta. Itselläsi on siis automaatti, eli ei kokemusta 6-vaihteisesta 2.4i:stä?

> suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta.<

-Totta, kiihtyhän automaatti 0-100km peräti 1.2-sekuntia hitaammin, huippunopeus on molemmissa 2.4:sen koneella 227km/h.
        http://www.honda.fi/models/default.asp

Kyllä käytännön ajo olosuhteissa manuaalivaihteinen ja jälkeen kaikissa tilanteissa, myös kiihtyvyydessä.

• harmittaa
        utelias kirjoitti:

Minulla on manuaalivaihteinen,ja harmittaa ja kovasti kun en ottanut automaativaihteista (olen ajellut naapurini automaatilla pitkiäkin matkoja), Hondan automaatti on erinomaisen hyvä taitaapa olla kaikkein paras mitä on saatavilla jopa mersuissa on huonompi ja tiesitkö nykyisissä automaatteissa voi vaihtaa myös manuaalisesti.

Suorituskyvyssä ei nykyisin enää ole juurikaan eroa taitaa ero olla jotain sekunnin luokkaa nollasta sataan eli käytännössä ei mitään eroa suorituskyvyssä huippunopeuskin täysin sama.

• Anonyymi

Vaijerivälitteinen vaihteisto on huono. Accordissa on juuri tämä halpa ratkaisu.

• Anonyymi

Enpä ole koskaan kuullut että vaihdelaatikossa voima välitettäisiin vaijereiden välityksellä.

Honda taitaa todellakin olla innovatiivisin japanilaismerkki.

• Anonyymi

siis wolkkareissa vaijerit siirrossa

• Anonyymi

TOSI MIES AJAA MANUAALILLA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe