Accordin vaihdelaatikko

Utelias

Onko kenelläkään omakohtaista pidempiaikaista kokemusta Honda Accord 2.4i Executiven 6-vaihteisesta laatikosta? Onko havaittavissa ongelmia vaihdettaessa, kuten terävää pykälän tuntua, rusahtelua, yms?

13

3914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

      Olen ajanut jo lähes 40.000km ja ei mitään ongelmia, olisko sinun syytä käydä vehossa niin selvittävät mistä pykälät ja rusahtelut johtuu.

      • utelias

        En vielä omista kyseistä autoa, mutta kohta. Koeajossa kyllä tuntui toimivan. Kyselen vain sen vuoksi, että edellisessä (vielä nykyisessä) autossani on 6-vaihteinen laatikko ja sitä ei saatu korjattua mainittujen ongelmien osalta.


      • honda kokemuksiani
        utelias kirjoitti:

        En vielä omista kyseistä autoa, mutta kohta. Koeajossa kyllä tuntui toimivan. Kyselen vain sen vuoksi, että edellisessä (vielä nykyisessä) autossani on 6-vaihteinen laatikko ja sitä ei saatu korjattua mainittujen ongelmien osalta.

        Minulla on ollut kaikki accord tyypit 70-luvulta alkaen ja olen jokaisella ajanut noin 100-150.000km ennen vaihtoa uudempaan ja missään accordissani ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.


      • kans
        honda kokemuksiani kirjoitti:

        Minulla on ollut kaikki accord tyypit 70-luvulta alkaen ja olen jokaisella ajanut noin 100-150.000km ennen vaihtoa uudempaan ja missään accordissani ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

        Naurattaa noi epäilyt, kyllä Honda osaa tehdä kunnolliset laatikot ja moottorit.
        Alustatkin ovat järkyttävän kestäviä, koskaan en ole joutunut korjauttamaan alustaa minkään mekaanisenosan kohdalta.
        Kilometrejä mittareissa 0-600000km.


      • utelias
        kans kirjoitti:

        Naurattaa noi epäilyt, kyllä Honda osaa tehdä kunnolliset laatikot ja moottorit.
        Alustatkin ovat järkyttävän kestäviä, koskaan en ole joutunut korjauttamaan alustaa minkään mekaanisenosan kohdalta.
        Kilometrejä mittareissa 0-600000km.

        Kun on alla vajaan vuoden ikäinen 46000€ auto, jossa on 6-vaihteinen laatikko ja siinä ongelmia joita tehdas ei pystynyt korjaamaan ja vaihto uuteen japanilaiseen jossa myös 6-vaihteinen laatikko, niin ymmärrettävästi pistää hieman skeptiseksi. Omassa autossanikin laatikko toimi aluksi hyvin. Siksi kyselenkin todellisilta uuden 2.4i:n omistajilta ovatko havainneet Accordin 6-vaihteisessa mitään poikkeavaa käytön myötä ja varsinkin kylmällä kelillä.


      • ei todellakaan
        utelias kirjoitti:

        Kun on alla vajaan vuoden ikäinen 46000€ auto, jossa on 6-vaihteinen laatikko ja siinä ongelmia joita tehdas ei pystynyt korjaamaan ja vaihto uuteen japanilaiseen jossa myös 6-vaihteinen laatikko, niin ymmärrettävästi pistää hieman skeptiseksi. Omassa autossanikin laatikko toimi aluksi hyvin. Siksi kyselenkin todellisilta uuden 2.4i:n omistajilta ovatko havainneet Accordin 6-vaihteisessa mitään poikkeavaa käytön myötä ja varsinkin kylmällä kelillä.

        Ymmärrän varsin hyvin huolesi, mutta kyllä voit tuollaiset murheet unohtaa kun ja jos ostat Accordin.

        Minulla on viime vuoden huhtikuussa eli ensimmäisiä accord 2.4 suomeen tuotuja ja olen ajanut jo yli 40.000km ja ei mitään ongelmia.
        Ei Accordissa tarvitse mitään vikoja pelätä niitä ei yksinkertaisesti ole edes uuden sarjan alkupään autoissa, Hondat testataan todella hyvin ennen niiden sarjatuotannon aloittamista.

        Minulla on jo viides accord peräkkäin ja missään niistä ei ole ollut mitään pienimpiäkään ongelmia.
        Jos vain mahdollista niin osta 2.4 accordisi automaattivaihteisena ja et takuulla sen jälkeen Ikinä osta manuaalivaihteisia autoja, sen uskallan käsi sydämellä sanoa.


      • utelias
        ei todellakaan kirjoitti:

        Ymmärrän varsin hyvin huolesi, mutta kyllä voit tuollaiset murheet unohtaa kun ja jos ostat Accordin.

        Minulla on viime vuoden huhtikuussa eli ensimmäisiä accord 2.4 suomeen tuotuja ja olen ajanut jo yli 40.000km ja ei mitään ongelmia.
        Ei Accordissa tarvitse mitään vikoja pelätä niitä ei yksinkertaisesti ole edes uuden sarjan alkupään autoissa, Hondat testataan todella hyvin ennen niiden sarjatuotannon aloittamista.

        Minulla on jo viides accord peräkkäin ja missään niistä ei ole ollut mitään pienimpiäkään ongelmia.
        Jos vain mahdollista niin osta 2.4 accordisi automaattivaihteisena ja et takuulla sen jälkeen Ikinä osta manuaalivaihteisia autoja, sen uskallan käsi sydämellä sanoa.

        Automaateilla ollaan ajeltu, valitettavasti vaimo ei tykkää ja suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta. Itselläsi on siis automaatti, eli ei kokemusta 6-vaihteisesta 2.4i:stä?


      • suorituskyvyssä?
        utelias kirjoitti:

        Automaateilla ollaan ajeltu, valitettavasti vaimo ei tykkää ja suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta. Itselläsi on siis automaatti, eli ei kokemusta 6-vaihteisesta 2.4i:stä?

        > suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta.<

        -Totta, kiihtyhän automaatti 0-100km peräti 1.2-sekuntia hitaammin, huippunopeus on molemmissa 2.4:sen koneella 227km/h.
        http://www.honda.fi/models/default.asp

        Kyllä käytännön ajo olosuhteissa manuaalivaihteinen ja jälkeen kaikissa tilanteissa, myös kiihtyvyydessä.


      • harmittaa
        utelias kirjoitti:

        Automaateilla ollaan ajeltu, valitettavasti vaimo ei tykkää ja suorituskyvyssäkin jää käsivalintaisesta. Itselläsi on siis automaatti, eli ei kokemusta 6-vaihteisesta 2.4i:stä?

        Minulla on manuaalivaihteinen,ja harmittaa ja kovasti kun en ottanut automaativaihteista (olen ajellut naapurini automaatilla pitkiäkin matkoja), Hondan automaatti on erinomaisen hyvä taitaapa olla kaikkein paras mitä on saatavilla jopa mersuissa on huonompi ja tiesitkö nykyisissä automaatteissa voi vaihtaa myös manuaalisesti.

        Suorituskyvyssä ei nykyisin enää ole juurikaan eroa taitaa ero olla jotain sekunnin luokkaa nollasta sataan eli käytännössä ei mitään eroa suorituskyvyssä huippunopeuskin täysin sama.


    • Anonyymi

      Vaijerivälitteinen vaihteisto on huono. Accordissa on juuri tämä halpa ratkaisu.

      • Anonyymi

        Enpä ole koskaan kuullut että vaihdelaatikossa voima välitettäisiin vaijereiden välityksellä.

        Honda taitaa todellakin olla innovatiivisin japanilaismerkki.


    • Anonyymi

      siis wolkkareissa vaijerit siirrossa

    • Anonyymi

      TOSI MIES AJAA MANUAALILLA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe