Hei te kaikki D2 ihmiset. Onko kellään mitään kokemusta BYETTA lääkkeestä? Minä alitin sen 4 päivää sitten, ja odotin että tulee paha olo??? Olo ollut ihan ok, arvot ok.
Nyt olisin vain kiinnostunut siitä että onko kukaan muu BYETTAN käyttäjä.
Aurikoa kaikille!
BYETTA
30
4143
Vastaukset
- OmppuMies33
Hei SokeriMamma! Itselläni on ollut Byetta käytössä nyt n 2 viikkoa. Alkuun oli vähän oksetus-tunnetta, mutta suuremmat ongelmat liittyvät aineenvaihduntaan,, tuntuu ettei sitä ole... Minä sain päänsärystä kaverin, mutta nyt tuntuu että sekin vähän helpottaisi. En ole siis saanut sitä kamalaa pahaa oloa jota lääkeselosteessa luvataan, ainakaan kroonisesti (toki hetkellisiä on ollut) toivottavasti et sinäkään... Ainut minkä se on tehnyt on se että arvot on paljon paremmat kuin insuliinia käyttäessäni. Toki lompakkoon tämä lääke tekee paljon insuliinia suuremman loven, mutta terveydestämmehän tässä on kyse... Hyvää vointia siis sinullekin! :-)
- lippomar
Sain eilen reseptin. Käyn diapeteshoitajan vastaanotolla jonka jälkeen aloitan lääkkeen käytön. Lääkäri kirjoittaa B-lausunnon, joten kun maksukatto tulee (n.700€) täyteen, lääkkeen ilmeisesti saa korvattavien piiriin.
Allaolevan tiedon Googletin juuri netistä:
11.11.2010
Byetta rajoitetusti peruskorvattavaksi
Tyypin 2 diabeteksen hoidossa käytettävä eksenatidivalmiste Byetta on hyväksytty rajoitetun peruskorvattavuuden (42%) piiriin 1.2.2011 alkaen.
Valmiste on peruskorvattava vaikeahoitoisen tyypin 2 diabeteksen hoidossa niillä potilailla, joilla ei ole saatu riittävää hoitotasapainoa suun kautta otettavilla lääkkeillä ja joiden painoindeksi Byetta-hoidon aloituksessa on 35kg/m2 tai suurempi. Lääke annostellaan pistoksena ihon alle kahdesti vuorokaudessa.
Lääkkeiden hintalautakunta vahvisti Byetan rajoitetun peruskorvattavuuden ja kohtuulliset tukkuhinnat kokouksessaan 10.11.2010. Victoza-valmisteen hakemuksen lautakunta hylkäsi.
Aurinkoista kesää ja toivotaan parasta
- Mallo2
Olen käyttänyt Byettaa nyt kohta kaksi kuukautta ja sitä ennen Victozaa vuoden. Sain lääkäriltä B-todistuksen jonka vein kelaan ja nyt sain päätöksen ,että minulle korvataan tuo Byetta. Vatsa ollut kuralla nää pari kuukautta ja hypoja ollut paljon, arvot alussa nousivat, mutta nyt näyttää hieman alentuneen.
t. mallo2 - Ihana olo.
Olen käyttänyt Byettaa nyt kolme viikkoa.Kaikki mennyt tähän asti hyvin,pientä ripulua lukuunottamatta.Paino pudonnut 5kg.Mahtava lääke minulle!!
- mepu58
Ei näemmä kauheen vilkasta keskustelua ole Byettan käytöstä:( Mutta haluan laittaa oman korteni kekoon. Mulla oli Victoza n.1v. käytössä, mutta kun ottivat korvattavuuden siltä pois, vaihdettiin äskettäin Byettaan. Nyt tuli ongelma 3vk. käytön jälkeen! Nokkosihottuma, josta en ole ihan varma aiheuttaako lääke tämän vai joku muu allerginen reaktio, mulla on ruoka-aine allergia. Onko muita käyttäjiä joille olis tullu sama ongelma? Meilläpäin ei ainakaan lääkärit osaa sanoa mitään tästä.
- AA52
Aloitan Byettan kohta puoleen.Panen siihen nyt toivoni,koska insuliinin kanssa laiduttaminen on ainakin minulle täyttä mielikuvitusta.Laihduttamisessa olen"ammattilainen" useita 10 kg - 51 kg pudotuksia takana.Vaihdev.tuhosi kaiken,lihoin 30 kg,jouduin insuliinille ja nyt taistellu hulluna kiloja vastaa,ei onnistu.Onnistuu kyllä jos olen Nutriletillä,ja liikun hulluna,niin putoaa vain hikisesti 200g -500g/vko johon tulostavoitteisena ihmisenä turhaudun täysin.Eikä kukaa voi elämäänsä olla millään pussijauhoilla.Vaan ruokavaliolla ei nyt onnistu,jatkuva nälkä,hypot ja niitä ei kestä kukaan kokoajan kärsiä.Olisi kiva keskustella täällä muiden samojen kanssa painivien kanssa.
- marja3
Olen just alottanu byettan käytön ja tuntuu ettei tehoa niinku victotza.Otatteko mihin aikaan päivästa pistokset?Victotsa oli niin helppo ku otti kerran päivässä niin kaikki ok.Onko kauheen tarkkaa ton ruan kans?kertokaa kokemuksista.
- D2-mummeli
Mulla Byetta toimii tosi hyvin:)
- AA52
AA52.Aloitin eilen Byettan ja 4t.ensimmäisestä pistoksesta seurauksena rajua oksentamista tuntikausia.Pistin 2.s piikin iltasella ja sama tulos tuntikausien oksentelua.Mikään ei pysynyt sisällä.Tänään 3t.aamupiikin jälkeen sama tulos,3t.rajua oksentamista.En aio pistää 2.s piikkiä tänään.Elimistö pistää täysillä hanttiin.Ehkä minusta ei tule Byettan käyttäjää :(
- Paksukainen03
käytän Byettaa ja minulle jo kolmen eri kynän kanssa tapahtunut, jotta jonkin alipaineen tms takia, verta imenyt liuokseen !! Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa?? Pistän samalla tekniikalla joka aamu ja ilta, mutta kun kynä n. puolet käytetty, sitten tapahtuu edellämainittu juttu.
- toivossa elävä
Hei!
Minä aloitin tänä aamuna Byetan ja voiko tosiaan olla että se heti tekee tälläisen huonon olon tunteen. Ei mitään pahaa mutta jonkin verran ja sitten niinkuin närästää, röyhtäilyttää. Minä niin toivon että saisin painoni tällä alenemaan, ja insuliinin määrää pienemmäksi, koska se määrä mitä liikun niin ei nyt tehoa ollenkaan painonpudotukseen, kun aina vaan on nälkä ja mitä enemmän liikkuu sitä enemmän pitäisi syödä. Miten teillä muilla onko paino lähtenyt putoamaan?- Väärä peruste
Byetta, insuliini tai mikään muukaan diabeteslääke EI OLE laihdutuslääke vaan ne ovat tarkoitettu verensokerin alentamiseen. Tämä on kummallista kun haetaan lääkettä joka laihduttaisi. Tietenkin tulee nälkä kun liikkuu enemmän, mutta silloin EI SAA syödä enempää ja yllätys-yllätys - paino putoaa.
- Byettatytsi
Väärä peruste kirjoitti:
Byetta, insuliini tai mikään muukaan diabeteslääke EI OLE laihdutuslääke vaan ne ovat tarkoitettu verensokerin alentamiseen. Tämä on kummallista kun haetaan lääkettä joka laihduttaisi. Tietenkin tulee nälkä kun liikkuu enemmän, mutta silloin EI SAA syödä enempää ja yllätys-yllätys - paino putoaa.
Byettaa muuten käytetään ohi diabetesdiagnoosin myös pelkästään ylipainon "hoitoon".
Itsellä byetta ollut käytössä kolmisen kuukautta, alkuun meni tosi hyvin 5mikrogramma pistoksilla, ei mitään oireita (paitsi painonlasku, mikä on vaan hyvä)
Nyt olen noin 1kk ajan pistänyt tuplavahvuutta, eli 10mikrogrammaa, ja ongelmana on varsinkin illan pistoksen jälkeen (ennen päivällistä) tosi huono olo ja esim. tunti aterian jälkeen sokeriarvo voi olla 4.3
Olen menossa taas lekuriin asiasta, voiko olla etten tarvitsekaan tuota vahvempaa vaan minulle riittäisikin tuo miedompi annos. - Byettatytsi
Byettatytsi kirjoitti:
Byettaa muuten käytetään ohi diabetesdiagnoosin myös pelkästään ylipainon "hoitoon".
Itsellä byetta ollut käytössä kolmisen kuukautta, alkuun meni tosi hyvin 5mikrogramma pistoksilla, ei mitään oireita (paitsi painonlasku, mikä on vaan hyvä)
Nyt olen noin 1kk ajan pistänyt tuplavahvuutta, eli 10mikrogrammaa, ja ongelmana on varsinkin illan pistoksen jälkeen (ennen päivällistä) tosi huono olo ja esim. tunti aterian jälkeen sokeriarvo voi olla 4.3
Olen menossa taas lekuriin asiasta, voiko olla etten tarvitsekaan tuota vahvempaa vaan minulle riittäisikin tuo miedompi annos.niin ja siis huono olo johtanu nyt jo muutaman kerran siihen, että oksentelen muutaman tunnin kunnes saan sokerin nousemaan :(
- Vaarallista!
Byettatytsi kirjoitti:
niin ja siis huono olo johtanu nyt jo muutaman kerran siihen, että oksentelen muutaman tunnin kunnes saan sokerin nousemaan :(
Hypon kanssa ei pidä leikkiä. Pahimmillaan voi viedä hengen. Lääkitys on liian vahva jos vetää hypolle ja aiheuttaa oireita.
- mievaan3
Mie olen käyttänyt Byettaa reilut 3 kk, pitkäsokeri laskenut 7,4:stä 6,7. Paino tippunut 10 kiloa. Ei ole ollut pahemmin huonoa oloa... Ei edes alussa.
- mamma vaan
Miesystäväni aloitti Byetta-pistokset vajaa viikko sitten. Ruokainsu, eli lyhytvaikutteinen jätettiin vallan pois. Nyt aamusokerit kohonneet ja tänä aamuna jo 14. Lääke aiheuttaa etovan olon, joten ruokaa ei todellakaan tee mieli. Onko kenelläkään muulla paastosokeriarvo kohonnut lääkkeen aloittamisen jälkeen? Laskeeko mahdollisesti, kun käyttöä jatkaa?
- lihavuus on ongelma
Miksi, te hyvät ihmiset, ette laihduta!!??? Ei helkkari sentään.
- Luonteenheikkoutta
No sitä vartenhan näitä "ihmepistoksia" otetaan että laihduttaisiin kun oma kantti ei kestä laihduttamista.
- Lyhytkasvuinen
Höh, paino on kohdallaan, mutta pituutta sais olla enemmän.....
- sivusta seuraaja
Luonteenheikkoutta kirjoitti:
No sitä vartenhan näitä "ihmepistoksia" otetaan että laihduttaisiin kun oma kantti ei kestä laihduttamista.
Näitä pistoksia annetaan vain erittäin vaikeissa sokrujenhoidossa, ei laihtumista varten ja tämän lisäksi on vielä insuliinia ja muita sokrulääkkeitä.
Ei ylipainoinen - BMI rajoilla
sivusta seuraaja kirjoitti:
Näitä pistoksia annetaan vain erittäin vaikeissa sokrujenhoidossa, ei laihtumista varten ja tämän lisäksi on vielä insuliinia ja muita sokrulääkkeitä.
Ei ylipainoinenTotuus on se että vakavasti ylipainoiset (vain he saavat näille lääkkeille kelakorvauksen) toivovat pudottavansa painoaan ilman elintapojen muutosta. Normaalipainoinen diabeetikko selviää hyvin perinteisilläkin diabeteslääkkeillä.
- selkärankaa!!
Jos mun painoindeksi olis yli 35 joka siis tuohon lääkkeeseen vaaditaan niin.... Huh huh... Miten joku voi päästää painonsa noin ylös? Eikö herätys tule siinä vaiheessa jo, kun diabetes puhkeaa? Viimeistään silloin paino alas ja elämäntavat uusiksi!
- jälkiviisas
LAIHDUTA !!!
Voi kun se olisikin niin helppoa. Aivan sama jos sanot mielisairaallee: "lopeta hulluna oleminen". Sama kuin sanoisit huumehörhölle:"lopeta piikittäminen". Sama kuin sanoisit alkoholistille:" lopeta ryyppääminen",jne..
Niin, se on niin helppoa. Lihavuus on myös sairaus joten miksi se on niin vaikea hyväksyä vaan syyllistää milloin milläkin. - vierailija
olen käyttänyt byettaa noin puoli vuotta,kaikki diab.pillerit lopetettiin,vain pitkäaikainen insuliini lantus jätettiin,jouduin pistämään illalla 37 yksikköä.byetta aloitettiin 5 kynällä 2.sti päivässä kuuden tunnin välein,alussa oli viikon verran sellainen äklö olo,nyt olen käyttänyt 10 kynää jo jonkin aikaa,ja lantusta pistän iltaisin 18 yksikköä ja paastoarvot ovat laskeneet hyvin,melkein normaalit aamuisin ja paino on pudonnut n.5kg.tuon byettan kättäjille antaisin neuvoksi,että täytyy syödä sen piikin jälkeen,muuten kyllä tulee huono olo,olen huomannut ,että on TOSI tärkee tuo syöminen pian piikin jälkeen,mulla sokeriarvot alkoi laskee hitaasti ensin alussa,sehän ei ole niinkuin joku ruokainsuliini,olen tyytyväinen ollut ainakin tähän asti.
- tipahtaa se
Itellä tipahtanut paino jo noin 10 kg 3 kk käytöllä. Joulunaika on vaan kettumaista aikaa laatikoineen mutta onneksi tilanne normalisoituu vuoden vaihteen jälkeen.
Itse olen saanut loistavia tuloksia toetellessani lääkäriä joka sanoi että vaaleat hiilihydraatit pois ja byettapiikkiä nahkaan. Peruna,riisi,pasta ja nuudelit pois pois tai ainakin minimiin ja leivoksista ei tarvitse edes mainita.
3 kk kohta mennyt tuolla 5 kynällä eikä mitään ongelmaa. Mahtava rohto. - Kohtuutta
tipahtaa se kirjoitti:
Itellä tipahtanut paino jo noin 10 kg 3 kk käytöllä. Joulunaika on vaan kettumaista aikaa laatikoineen mutta onneksi tilanne normalisoituu vuoden vaihteen jälkeen.
Itse olen saanut loistavia tuloksia toetellessani lääkäriä joka sanoi että vaaleat hiilihydraatit pois ja byettapiikkiä nahkaan. Peruna,riisi,pasta ja nuudelit pois pois tai ainakin minimiin ja leivoksista ei tarvitse edes mainita.
3 kk kohta mennyt tuolla 5 kynällä eikä mitään ongelmaa. Mahtava rohto.Eihän joulunakaan ole pakko syödä väärin ja liikaa. Laatikot voi jättää vaikka kokonaan väliin (miksi, nehän on pääosin kasviksia) tai ainakin syö hyvin vähän. Itse noudatin tätä ohjetta ja painoni putosi aatonaatosta Tapaninpäivään 0,5 kg.
Aloitin n. 2 vko sitten ja sokeriarvot huimat. Huonoa oloa aamuisin ja hiukan päänsärkyä. Pitäisiköhän tämä lopettaa, kun sokerit noin korkeat. Eivät olleet näin, ennen tuota Byettaa.....
- Ketokeeni
Kovasti hiilihydraatiton ravinto on muodissa ja parantaa kaikki sairaudet. Onko kukaan miettinyt, että tämä on sydämelle aika raskasta. Sydän tarvitsee hiilihydraattia ja uskonpa, että muutkin elimet. Tiedän tapauksia, jossa ko. dieettiä noudattava ovat saaneet sydänvaivoja....
- ansa53
Jouduin lopettamaan Byettan. Ei sopinut minulle ainakaan, vaan sokerit nousivat todella korkealle 3 vkoa ehdin käyttää...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830