Osaisiko joku minulle selittää, miksi avo-
juuriset ruusut pitää ennen istuttamista
leikata. Kun ne istetaan syvälle, niin ei
niistä leikkaamisen jälkeen näy mitään.
Vai leikataanko ne taimistolla jo valmiiksi?
Kiitokset tiedosta.
Ruusun leikkaus
2
425
Vastaukset
- leikataan
Kyllä ne leikataan yleensä taimistolla valmiiksi, siihen jätetään noin kolme neljä silmua varteen.Istuta syvälle kestää paremmin talven.
- mimmi
avojuurisille taimille tehdään istutusleikkaus, jotta haihduttavaa pinta-alaa olisi vähemmän, nehän eivät ole vielä juurtuneet(toisin kuin astiaansa juurtuneet astiataimet). näin kasvuun lähtö helpottuu. taimesta kasvaa vankempi, kun kasvuunlähteviä silmuja on vähemmän. ei haittaa, vaikkei ruusuntaimistasi jäisi näkyviin mitään, kyllä ne versot sieltä esille ponnistelevat! talvehtimisen kannalta on tärkeää, että jalonnuskohta jää 10-15 cm maanpinnan alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395238- 853742
- 483145
- 623035
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411868
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451838Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101815- 181741