Tervehdys,
omistan tarkkakäyntisen pienoiskiväärin, jonka ainoa miinus on itselleni vähän tympeä puutukki. Hyvin perinteinen, sellanen "papan hirvirauta".
Markkinoilta, eli netistä, löytyy kyllä valmiita tukkeja, monta valmistajaakin jopa.
En kuitenkaan haluaisi heti hoitaa asiaa helposti, vaan ajattelin yrittää ensin itse :P
Joten olenkin ajatellut että parannan tuota orkkispuutukkia, jostakin materiaalia poistamalla mutta enimmäkseen lisäämällä. Materiaalia tarvitaan paikkapaikoin lisää ~15mm tai ehkä enemmänkin, ja sen pitää kestää kohtuullista rekyyliä ja käyttöä.
Tähän asti olen funtsannut asian näin:
1) tukki raudoista irti
2) lakkaus ja muu pintakäsittely hiekkapaperilla huolellisesti pois, ihan siis paljaalle asti
3) jonkinmoinen ahkera laminointi alkaa :)
4) materiaalia lisätään ympäriinsä ja sinne tänne lisää
5) välillä hiomalla pintaan tarkempia muotoja
6) lisää laminointia kunnes muoto on tyydyttävä
7) pinta hiomalla tyydyttäväksi
(testiammunnat)
8) viimeistelyt ja mahdolliset kevennysporaukset jne
Uskon että saisin näin tyydyttävän lopputuloksen, mutta enää pitäis tietää että miten tuo kannattais tehdä, ja mitkä materiaalit ja liimat olisivat parhaita?
On myös muutamia muita kysymyksiä, kuten se että miten sitten valmis laminointi pitäis pintakäsitellä. Haluan maalata tukin hiekanruskeaksi tai mustaksi, ja mattapintaiseksi, joten onko kokemuksia karhennusten tekemisestä, siis lähinnä maaliin sekoitettavat "hiekat" tjms?
Kiitos paljon kaikille, nimittäin jos nyt aloittais, ehtis hyville keleille radalle :)
Kiväärin tukin kustomointi
kurvinpamaus
0
838
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17923viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779