Ihan olisin kiinnostunut tietämään, että millaisia ryyppyputkia tällä palstalla käyvät ovat heitelleet? Siis ihan rehellisesti. Määriä?
Itse oon joskus juonut 4 päivää ja oon ollut aivan paskana. Eli silloin tuli juotua pitkin päivää ja aika paljon kaikenlaista.
Mutta millaisia putkia on päällä ollut vai vieläkö on? perkele. Kyllä tiedän yhden tyypin, joka on nyt jo toista viikkoa kännissä.
Millaisia juomaputkia?
37
9314
Vastaukset
- Umpijuoppo
Vuonna 2001 aloitin ja homma jatkuu edelleen. Tosin olen päivät selvinpäin mutta nytkin perjantaina alkaa putki joka todennäköisesti tulee kestämään sunnuntai iltaan saakka. Lomia pitelen välillä viikko kerrallaan, siis viikko kännissä. On ihme jos muutaman tunnin siinä välissä on promillet nollissa. Tarttis varmaan tehrä jotain...
- tomi_x
taitaa olla viis päivää paras.Monesti tulee 2 päivän putkia (=harva se viikonloppu),muutama kerta vuodessa 3:n
- Anonyymi
tomi_x kirjoitti:
taitaa olla viis päivää paras.Monesti tulee 2 päivän putkia (=harva se viikonloppu),muutama kerta vuodessa 3:n
Mää on parhaimmillaan ollut 3 viikkoa juovuksissa, ei ihan sikana, mutta tukevasti.
Sen jälkeisestä rapulasta kun selvisin, että mä kestän mitä vaan ja niin oon kestänytkin!
Olen Herra 73 v.
- vetäsin
kerran n. viikon putken, tais mennä 7 koppaa kaljaa
- ehkä raitistunut
Oltiin Thaimaassa kaks viikkoo ja sielä tuli veettyä joka päivä ittensä umpitunneliin.Takas tultuani jouduin pariksi päiväks sairaalaan karmeiden oireiden takia.sittemmin olen vähentänyt käyttöä säännöllisesti,nyt kuukausi jo ilman alkoholia,tavoitteenani on täysraittius!
- huh
Kaksi viikkoa yhteensoittoon rankasti yötä päivää...(Muisti ei toiminut moneen päivään ,jopa aamusta oli täysin pimeätä)meni touhut täysin sekoiluksi! Kun sain poikki,ihme kyllä,krapula ei ollut sen kummenpi kuin tavanomaisen viikon p-jälkeen. Viikkoon ei nukuttu sen jälkeen,korvissa puhuivat henget ja päässä musiikki soi .Lopetin omin voimin ...sen jälkeen pidin 4-kuukauden tauon...ilman ammattiapua.. eikä sekään hyvältä tuntunut..katotaan nyt...
- Anonyymi
huh kirjoitti:
Kaksi viikkoa yhteensoittoon rankasti yötä päivää...(Muisti ei toiminut moneen päivään ,jopa aamusta oli täysin pimeätä)meni touhut täysin sekoiluksi! Kun sain poikki,ihme kyllä,krapula ei ollut sen kummenpi kuin tavanomaisen viikon p-jälkeen. Viikkoon ei nukuttu sen jälkeen,korvissa puhuivat henget ja päässä musiikki soi .Lopetin omin voimin ...sen jälkeen pidin 4-kuukauden tauon...ilman ammattiapua.. eikä sekään hyvältä tuntunut..katotaan nyt...
Aloitin 17 v viikonloppujuomisella. Perjant lauant ja sunnunt oli krapula pv. Vaikkei ne sillo ollu pahoja. Alkoholi kuului elämään … 38 v viikonloppu alkoi torstaina ja loppui sunnunt. Maanant töihi krapulassa. Alkoi olla krapula päiviä ja poissa oloja töistä. Viimeisiin tajusin että olin holisti joka tarvii apua.
Aloitin elämän rakentamaan sieltä 17 v ikäisestä keräämään henkisesti ja tunneperäisesti ja sosiaalisesti uuden minän. En koskaan aloittaisi jos voisin nyt olla 17 v ja tämä ymmärrys. Menetin kauniin hienon elämän alkoholille.
- Neiti 23.v
n.17-20 vuotiaana join vain viikonloppuisin yleensä siideriä ja kaljaa.
Sitten tapahtui ikäviä asioita niin
mä rupesin juomaan todella rankasti kirkkaita ja itsetekoisia, virolaisia ym. läpi vuoden päivittäin, yksittäisiä pyhiä lukuunottamatta.
Sitten se väheni kerran kuukaudessa otettaviin neljän päivän putkiin toiseksi vuodeksi ja nykyään otan n.kerran kahdessa kuukaudessa sen n.neljän päivän putken.
Ehkä se on jonkun mielestä vieläkin paljon, mutta ihme, että oon kyennyt näinkin paljon vähentämään, vaikka viina on päivittäin mielessä.- Deeku
Ymm se normaali on jees et juo viikonloppusin ja sit ku on kesä helteet ni joka toinenpäivä =D
- muut munkin puolesta
Enpä ole koskaan putkia vetänyt ja tuskin tulen koskaan vetämäänkään. Juon itseni humalaan kork. 2 krt. vuodessa..jos silloinkaan.
Avomies sen sijaan veteli vielä vuosi takaperin viikon putkia säännöllisin väliajoin. Ero meinas tulla..
Ja faija on ollut nyt 8 vuotta raittiina. Sitä ennen joi n.kerran vuodessa pari kk yhteen soittoon. Ja pelkkää koskenkorvaa! Siinä menossa olis jo varmaan monelta nuoremmaltakin henki lähtenyt.(Laihtui kuurin aikana yleensä 10-20 kg) Isä kun täytti 50 (8v. sitten), niin silloin se otti mua kädestä kiinni ja sanoi, että tämä on Heidi sitten viimeinen kerta kun minä juon. Ja se kädenpuristus on pitänyt.- Atso
Pari kertaa oon 5 päivää juonu, mut normaali oli 3 pvää, nyt yleensä vain 1. Kyl mullaki on kavereita ketkä juo viikkoja, paras taitaa olla 12 viikkoa, perintöhän siinä hupeni.
- masa
Atso kirjoitti:
Pari kertaa oon 5 päivää juonu, mut normaali oli 3 pvää, nyt yleensä vain 1. Kyl mullaki on kavereita ketkä juo viikkoja, paras taitaa olla 12 viikkoa, perintöhän siinä hupeni.
Mulla on pisin putki 11 päivää kerran ulkomaanmatkalla. Nykyaan en pysty putkia ottamaan, eikä kyllä kiinnostakaan. 2 Päivää korkeintaan. Yks armeija kaveri oli juonut 7 kk putkeen, enintään 3 päivän tauolla.
- joo no
masa kirjoitti:
Mulla on pisin putki 11 päivää kerran ulkomaanmatkalla. Nykyaan en pysty putkia ottamaan, eikä kyllä kiinnostakaan. 2 Päivää korkeintaan. Yks armeija kaveri oli juonut 7 kk putkeen, enintään 3 päivän tauolla.
3 vuotta olen ottanut six packin päivittäin no tuota ei kait voi laskea juomiseks koska eihän tommosesta määrästä edes krapuloita tule....
- krista
minulla ollut viimeisen kahden viikon aikana 3selvää päivää
- Pöppö-Mömmönen
Kerran, puolenkymmentä vuotta sitten, oli sangen melkomoinen rupeama, jonka jälkeen oli olo todella lievästi ilmaisten "turpeahko". Suurelta osin kyse oli pikkujurrissa olemisesta ja tissuttelusta, mutta parina päivänä tuli vedettyä oikein kunnon perseet. Ajantajukin taisi jossain vaiheessa sekoittua, kun putkeni päätyttyä luulin olleeni "vain" 9 päivää vaihtelevissa humalatiloissa - joku täsmensi: 11 päivää.
Oli miten oli, ei tuo ollut juuri mitään siihen verrattuna, minkälaisia todellisia ryyppyputkia jotkut toverini harrastavat. Eräskin taisi jossain välissä "olla naamat" melkein kolme viikkoa yhteen menoon. Ei tuollaisessa perässä pysyisi.
Enkä edes omia ennätyksiäni enää taida kyetä sivuamaan. Viikkoakaan ei pysty, jos ei ainakin parina päivänä ole "hiljaisempaa". Yleensä riittää 2-3 päivää, koska nykyään homman käsistä lähtiessä "laatu korvaa määrän": esimerkkinä käyköön muutaman viikon takainen tilanne, jossa meni päivässä pari pulloa kirkasta viinaa ja sen jälkeen X määrä jotain jossain, en muista missä; seuraavana päivänä heräämisen jälkeen jokseenkin sama homma, mutta ilman kirkkaita, ehkä, enkä taaskaan muista turhan hyvin, missä.
Pahemmilta putkilta olen silti nykyisin välttynyt.
Viina on viisasten juoma, siksi sitä tuleekin käyttää kohtuuttomasti, jos on kohtuuttoman viisas. - no joo
On joskus tullut vähän juhlittua. Eli metsäää kaadettiin vuoden ajan putkeen kaverin kanssa pussista tappiin asti joka päivä. Kivaa oli.
- mie
Minulla ikävuosina 20-30 joka viikko yksi ilta ja yö kännissä. Joskus kaksi päivää, hyvin harvoin putkeen kaksi.
Kyllä tälläkin tahdilla ongelmia kerää ihan riittävästi! - Viivi
aloin tuota vappua juhlimaan päivän tai pari aikaisemmin ja siitä se putki sitte lähti...
lopetin viime viikonloppuna, eli 6.päivä.
siinä välissä olin jopa mahtavat 3 päivää selvänä.
mutta en täysin ilman juomaa, piti se yks siideri tai vastaava ainakin ottaa...ja yks juttu on ihme:
minkäänlaista krapulaa ei ollu missään vaiheessa!
jonkinlaisia vieroitusoireita on kyllä ollu viime aikoina...kaverit oli, ja on edelleen sen verran huolissaan et ehdotti jo jotain päihde klinikkaa.ajattelin selvitä ihan omin voimin.ja jättää tän ryyppäämisen ainoastaan viikonloppu-touhuks...nyt ku on kesä ni saattaa tulla taas muutaman päivän tai parin viikon putkia, mut se on vaan elämää, ei sen enempää..eikä vähempää... =)
mutta kohtuudella ystävät, muistakaa se! - 420,-
pisin putki 3kk päivittäin ja siihen sivuun kaikki huumeet mitä on menny niin kyllä sen huomaa että pää ja elimistö on kärsinyt ja pahasti
- riuttala76
No Petosella yksin asuessa porisi koko ajan vessassa 3 käymisastiaa kotiviiniä. Kyl siinä varmaan jonkin verran kännissä tuli oltua yli vuosi putkeen. Kavereina oli tietokone nettiyhteydellä ja tietysti Salatut elämät piti tv:stä katsoa.
- Tinaamisenkaari
20v join 2 viikkoa rankasti aamusta iltaan. Olot kesti yli viikon ja siinä ei paljoa nukuttu. Hitsasin asunnossa väliä, parveke, sohva, sänky, wc:n lattia keittiössä selkä jääkaapin ovea vasten monta päivää sekavissa, itkuisissa, yökkäilevissä ja vapisevissa tunnelmissa. Tämän jälkeen en ole ikinä juonut yli viikkoa. Nykyisin ei uskalla paria päivää pidempään. Krapulakin tuntuu tulevan 3-4 saunakaljasta nykyisin mietona (kännin vahvuus/humalan miellyttävyys on valitettavasti karissut) ja pahenee eksponentiaalisesti alkoholiannosten mukaan. Mikäli juo työpäivä ei voi olla seuraavana päivänä, joten lähinnä pyhinä ja lomilla tulee otettua enemmän, jos silloinkaan.
Pisin putkeni on ollut 3 päivää.
- hauka.tauolla
Pisin putkeni on myöskin kolme päivää.
- Anonyymi
hauka.tauolla kirjoitti:
Pisin putkeni on myöskin kolme päivää.
Mulla on enkkari kolme viikkoa kännissä, tuli siitä Kankkusen oireita, ei taida ennätys parantua kun Oon jo ikäloppu ,,68vuotias ukkeli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on enkkari kolme viikkoa kännissä, tuli siitä Kankkusen oireita, ei taida ennätys parantua kun Oon jo ikäloppu ,,68vuotias ukkeli
Eräs nuori ystäväni sai moisesta Alkoholipsykoosin, deliriumin ja totaalisen hermoromahduksen, joten mulla kyllä on tosi vaikea uskoa sun kirjoitusta.
- Anonyymi
Ikävuosien 57v - 60v välillä oli putkessa kuukausittain pari katkoa.
Ryyppäämiseni ei ollut rankkaa. aloitin ennen puolta päivää ja lopetin noin klo23 tienoissa. Jonkin verran viiniä mutta eniten väkeviä Olutta ainoastaan aamujanoon mutta sitä en laske mukaan. En laskenut määriä.
Loppui kun mikään ei enää kiinnostanut eikä huvittanut.
Lyhyempiä ja hieman napakampia putkia vedin kun olin Espanjassa työttömänä työnhakijana 3kk:n jaksoja. Määrää oli sen verran, että kerran elimistö ilmoitti levin tarpeesta. Muutamaan päivään en juonut muuta kuin olutta ja sitäkin hillitysti.
Normaalit Espanjan jaksot ovat yhden kk:n mittaisia. Silloin päiväannoksia kertyy noin 20-25 kpl. Kun aamuisin aloittaa ennen klo 9:ää niin ilta 23:een mennessä ehtii naukkailemaan kohtalaisesti ilman örvellystä. Syön normaalisti.
Normaalioloissa putket ovat olleet lyhyitä parin viikon pyrähdyksiä.
En tiedä kannattaako mainitakaan yhtä 6:n päivän jaksoa. Olimme viikon täysihoitoristeilyllä. Laivan rannekkeeseeni kirjaantui 6:n päivän aikana 65 a-annosta. Eniten viskiä. Jonkin verran viiniä. Oluet olivat suuria pintin annoksia. 0,58 litraa? Satamissa noin 30 annosta lisää mutta ne olivat enimmäkseen oluita.
Ensimmäisen pakettiin kuuluvan viskin sai vasta klo10. Sitä ennen heitin suuhuni kourallisen pekonia ja kaksi keitettyä munaa. Päivä lähti hyvin käyntiin.
Täysraitis vaimoni ei ole huomauttanut ryyppäämistäni muuta kuin Espanjassa sanonut, että minun olisi hyvä tehdä lounas selvin päin. Ihminen on selvä silloin kun ei sekoile eikä örvellä.
Nyt on ollut törkeän pitkä raitis putki. Hätäavuksi ostin Saksalaisesta nettikaupasta 12 pulloa juomia joiden joukossa on mm. 2 litran pulloa Stroh rommia 80%. Kaksi litran viskipulloa. Kaksi 0,7 litran pulloa 70% absinttia. Kaksi 0,7 litran pulloa XO brandyä yms.
Tulivat viime viikolla. Riittävät säännöstellen joulun yli. Luultavasti jopa ensi vuoden puolelle (alkuun).- Anonyymi
Ottiko tuo kertaakaan pumppuun? Minulla nykyisin sydän sekoilee kun vähänkin väkeviä ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottiko tuo kertaakaan pumppuun? Minulla nykyisin sydän sekoilee kun vähänkin väkeviä ottaa.
Pumppu ja maksa ovat oireettomia mutta hermosto varoittelee. Lopettamisen jälkeen kädet vapisevat usean päivän. Muutenkin yläraajojen koordinatio on kehnohko.
Pari viikkoa on "kesy" olo.
Raittiusjakson kuntoilu on aloitettava varovaisesti.
- Anonyymi
Haluan niin kigulia byllyyni
Asd - Anonyymi
Pisin putki on ollut 2008, ryyppäsin 20 päivää aamusta iltaan. Muistaakseni pelkkää olutta mutta kämppä oli täynnä tyhjiä tölkkejä, kun putki lopulta päättyi. Hirveät vieroitusoireet. Nyt jos ryyppy lähtee päälle, pyrin ajamaan alas viimeistään 4. päivänä. Silloin selviää ilman kummempia oireita.
- Anonyymi
Mun mielestä,Eppu Normaalin sanoin kannattaa ryypätä ihan perkeleesti! Nopeampi lähtö tulee joskus vastaan. Eikä Kela kerkiä eläkettä maksaa. Eikö näin olisikin hyvä?
- Anonyymi
Keskushermostoni meni sekaisin jo kahden päivän juomisesta.
- Anonyymi
Nuorena join 8päivää omatekosta kiljua kun en uskaltanu kokea krapulaa. Lopetin sit ku seinään ja nukuin ihan mielettömäst, ehkä pahimmat krapulat ohi nukkumal.
Nyt viides päivä menossa kaljalla ......viimeaikoina mennyt niin että pari viikkoo selvänä ja 5pv max känniä. Kurssil 1/pv käyn silti.
Onko tämä hyvää elämää? No enpä nyt sanois... jos ensvuonna pääsis opiskelemaan 3d mallintamista niin se olis 5pv viikossa niin ehkäpä sitten rauhottuis alkoholinkin kaa. Blender, 3dsmax, maya, lightwave, true3d(kotimainen), ja autodisk cad ohjelmii testannu ja on tuttui kyl, omaehtosest noit kaikkii testannu ja koneel nytkin on blender ja 3dsmax, 3d mallintamiseen ja animointiin. Osaanko niitä? No enpä kehuis, osaan hieman (mallinnukset ja animaatiothan menee ohjelmointiini ku 3d:ta sit koodailen myös ... ai miten kerkeen ku dokaan niin paljon? No koodailen kyl känniskin). - Anonyymi
3... Tuntia per olut. Lämpeni liikaa, jäi juomatta. Otin 24 packin eli 72h putki. Jätin siis juomatta aika tosi paljon vähän, jos ollenkaan!
- Anonyymi
Tällaisen juomaputken voi ostaa kaupasta:
https://www.ferrehogar.es/Ortlieb-drinking-hose-with-valve-and-adapter - Anonyymi
Join viikon kaljaa herättyästä nukkumaan. Se päättyi paniikkikohtaukseen.
- Anonyymi
Oliko hyväkin paniikki?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042368
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401582Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56972Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis296940Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20912- 55906
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763