Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ajanhallinta stressaa älyttömästi

tyttöhädässä

Vaihdoin juuri aikuislukioon, joten tuet lähtivät.
Olen suorittanut n.75% lukion oppimäärästä, vuosikurssia -08 ja tarkoitus valmistua vuoden kuluttua keväälllä.

Elämäntilanne nyt semmoinen, että pakko muuttaa kotoa pois.
Sain työn, joka alkaa viikon päästä, tulisin kk ansaitsemaan n.960 miinus verot, jos teen 24h/vko.
Vuokrakämppiä, joita oon katellu, ovat kaikki 550-650€/kk.. Kallistaaa... Yksiöön yksin siis muuttaisin.

Mietin, että mitä mun kannattaisi tehdä, on niin vaikeata tehdä valintoja.. Käyn salilla 3-4x viikossa, teen paria luovaa juttua säännöllisesti vapaa-ajallani vapaasti (ilman siis tiettyä aikataulua) ja näen paljon kavereitani. Miten saisin kaiken rullaamaan niin ,että aikaa riittäisi töihin, opiskeluun, harrastuksiin ja ihan vapaa-aikaankin (ns. luovaan chillailuun yksikseni). Pitäiskö jostain luopua (ja olenko mä unohtanut jonkun tukijutun, jota vois valtiolta anoa) ??

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta jonkun kanssa niin olisi paljon halvempaa, säästyis ainakin puolet tuosta rahasta johonkin muuhun käyttöön.

      Itse olen iltakoulussa opiskelemassa, ja aika tuppaa ihan pelkän iltakoulunkin kanssa loppumaan.. Mutta onneksi sulla ei ole paljoa sitä enää jäljellä, jos sen looppuun asti jaksat vähän rajoitetulla elämällä niin hyvin menee :)

      Aamulla töihin, illalla kouluun, sitten läksyt, ja nukkumaan. Perjantaina ota kokonainen vapaapäivä kaikesta (ellei tietty ole töitä, mutta ilta vapaaksi). Viikonloppuna ota yks päivä ystäville ja sama ilta vaikka itsekseen oleskeluun.

      Ja ei niitä kursseja pakko oo koko illaks ottaa, tai sitten otat vaan aina joka toiselle päivälle. Ite käyn tampereella sammon aikuislukiota, ja meillä ainakin on sillä tavalla että maanantai/keskiviikko, ja tiistai/torstai on samat tunnit. Jos otat vaan maanantai/keskiviikko kursseja, saat tehtyä ihan hyvin ja ei tarvitse joka päivä käydä illalla koululla.

      Missä sä käyt lukiotas?

    • tyttöhädässä

      Kiitos viestistäs!

      Käyn Eiran Aikuislukiota.
      Ei houkuttele yhtään toi kimppakämppä, tykkäisin niiiiin asua yksin, olen sitä kokeillutkin 1kk ajan, kun porukat oli työmatkalla - ihanaa. Vaik oon sosiaalinen, kaipaan sen kompromissittömän oman tilan - pitäsköhän sit tästä luopua täs elämäntilanteessa? Mulle oma huone ja sen sisustaminen, se oma tunnelma, on hirmu tärkeää, en välttämät haluu ketään muuta sinne pysyvästi ( ellei kysees ole poikaystävä, tällä hetkel semmost ei oo.).

      NIin mä just mietinkin että ottaisin ma ja ke päivät 08-1300 (en haluu iltakurssei, oon ollu niillä aiemmin ja oon parhaas iskus aamuisin, iltaisin alkaa olla jo niin väsy ja erityisesti jos ois 8h duunii takana...) siin ois 4 kurssii per jakso ja ois ihanaa just tollee että 2pvää koulua viikossa ja sitten ois aikaa työhön, harrastuksiin, kuntoiluun...

    • Ok, oma kämppä on kyllä se paras :)

      Itse oon huomenna taas muuttamassa yksin, sitä vapautta ja rauhaa..
      Kyllä sitä pärjää, kunhan on valmis luopumaan joistain muista asioista sen tiedon avulla että saa sitä omaa olotilaa, eli syö vähän vähemmän koreasti jne. :)

      Laittele tonne mun profiiliin viestiä että miten menee, jos sinne edes pystyy..? Kai sinne jotenkin. Ja jos keksit jotain hyviä keinoja säästää rahaa niin ilmota niistä mullekin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe