Ajanhallinta stressaa älyttömästi

tyttöhädässä

Vaihdoin juuri aikuislukioon, joten tuet lähtivät.
Olen suorittanut n.75% lukion oppimäärästä, vuosikurssia -08 ja tarkoitus valmistua vuoden kuluttua keväälllä.

Elämäntilanne nyt semmoinen, että pakko muuttaa kotoa pois.
Sain työn, joka alkaa viikon päästä, tulisin kk ansaitsemaan n.960 miinus verot, jos teen 24h/vko.
Vuokrakämppiä, joita oon katellu, ovat kaikki 550-650€/kk.. Kallistaaa... Yksiöön yksin siis muuttaisin.

Mietin, että mitä mun kannattaisi tehdä, on niin vaikeata tehdä valintoja.. Käyn salilla 3-4x viikossa, teen paria luovaa juttua säännöllisesti vapaa-ajallani vapaasti (ilman siis tiettyä aikataulua) ja näen paljon kavereitani. Miten saisin kaiken rullaamaan niin ,että aikaa riittäisi töihin, opiskeluun, harrastuksiin ja ihan vapaa-aikaankin (ns. luovaan chillailuun yksikseni). Pitäiskö jostain luopua (ja olenko mä unohtanut jonkun tukijutun, jota vois valtiolta anoa) ??

3

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta jonkun kanssa niin olisi paljon halvempaa, säästyis ainakin puolet tuosta rahasta johonkin muuhun käyttöön.

Itse olen iltakoulussa opiskelemassa, ja aika tuppaa ihan pelkän iltakoulunkin kanssa loppumaan.. Mutta onneksi sulla ei ole paljoa sitä enää jäljellä, jos sen looppuun asti jaksat vähän rajoitetulla elämällä niin hyvin menee :)

Aamulla töihin, illalla kouluun, sitten läksyt, ja nukkumaan. Perjantaina ota kokonainen vapaapäivä kaikesta (ellei tietty ole töitä, mutta ilta vapaaksi). Viikonloppuna ota yks päivä ystäville ja sama ilta vaikka itsekseen oleskeluun.

Ja ei niitä kursseja pakko oo koko illaks ottaa, tai sitten otat vaan aina joka toiselle päivälle. Ite käyn tampereella sammon aikuislukiota, ja meillä ainakin on sillä tavalla että maanantai/keskiviikko, ja tiistai/torstai on samat tunnit. Jos otat vaan maanantai/keskiviikko kursseja, saat tehtyä ihan hyvin ja ei tarvitse joka päivä käydä illalla koululla.

Missä sä käyt lukiotas?

• tyttöhädässä

Kiitos viestistäs!

Käyn Eiran Aikuislukiota.
      Ei houkuttele yhtään toi kimppakämppä, tykkäisin niiiiin asua yksin, olen sitä kokeillutkin 1kk ajan, kun porukat oli työmatkalla - ihanaa. Vaik oon sosiaalinen, kaipaan sen kompromissittömän oman tilan - pitäsköhän sit tästä luopua täs elämäntilanteessa? Mulle oma huone ja sen sisustaminen, se oma tunnelma, on hirmu tärkeää, en välttämät haluu ketään muuta sinne pysyvästi ( ellei kysees ole poikaystävä, tällä hetkel semmost ei oo.).

NIin mä just mietinkin että ottaisin ma ja ke päivät 08-1300 (en haluu iltakurssei, oon ollu niillä aiemmin ja oon parhaas iskus aamuisin, iltaisin alkaa olla jo niin väsy ja erityisesti jos ois 8h duunii takana...) siin ois 4 kurssii per jakso ja ois ihanaa just tollee että 2pvää koulua viikossa ja sitten ois aikaa työhön, harrastuksiin, kuntoiluun...

• Ok, oma kämppä on kyllä se paras :)

Itse oon huomenna taas muuttamassa yksin, sitä vapautta ja rauhaa..
      Kyllä sitä pärjää, kunhan on valmis luopumaan joistain muista asioista sen tiedon avulla että saa sitä omaa olotilaa, eli syö vähän vähemmän koreasti jne. :)

Laittele tonne mun profiiliin viestiä että miten menee, jos sinne edes pystyy..? Kai sinne jotenkin. Ja jos keksit jotain hyviä keinoja säästää rahaa niin ilmota niistä mullekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      5055
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3048
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1259
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      48
      1139
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1074
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      138
      924
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      43
      889
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      113
      836
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      804
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142