Olen huomannut merkkejä siitä, että hän olisi lesbo. Tietenkin se voi olla ohimenevä vaihe, onhanhan hän vain nuori tyttö vasta 14- vuotias. Päivä päivältä tulen kuitenkin varmemmaksi asiasta.
Ensimmäinen merkki mistä aloin epäilemään on se miten hän käyttäytyy naisen ja miehen välistä pussailua nähdessään (vaikkapa televisiossa). Se ällöttää häntä ja hän kääntää katseensa pois sanoen "yäk" tai jotain sen tapaista. Mutta jos hän näkee kahden naisen suutelevan ei se herätä minkäänlaista reaktiota. Seksi kuulemma on maailman ällöttävin asia, eikä aio ikinä harrastaa. Myös vähäpukeiset miehet ällöttävät.
Sitten yksi päivä olimme kävelyllä ja puhuimme seurustelusta, hän yhtä äkkiä sanoi "haluan löytää jonkun kivan pojan....tai tytön" Vastasin siihen jotakin, että joo ois tosi kiva jos löytäisit joskus kivan tyttö tai poikakaverin.
Olemme aina olleet erittäin läheisiä ja tiedän, ettei tyttö ole muille perheenjäsenille vihjaillut mitään. Miten voisin parhaiten tukea siskontyttöäni? Isovanhemmat isän puolelta ovat vielä homofobisia uskovaisia, joten raskasta tulee olemaan jos olen oikeassa. En haluaisi seksiälämääni paljastella siskontytölleni, mutta helpottaisikohan yhtään jos kertoisin että olen itsekkin harrastanut seksiä naisen kannsa enemmän kuin kerran. Ehkei tyttö sitten tuntisi olevansa niin yksin tässä asiassa. En ole suoraan vielä kysynyt tai puhunut asiasta. Enkä tiedä pitäisikö.
Onkohan siskontyttöni lesbo?
12
1094
Vastaukset
- lololozzz
Luulen että teillä on jo hyvät ja luottavaiset välit, koska on puhunut sinulle jo tuhon malliin asioista. Jatkat vain kuuntelua ja minusta vastasit hyvin hänen tulevista seurustelukumppanien mahdollisesta sukupuolesta.
Uskon että hän sinuun turvaa tässä asiassa jatkossakin.
Kannustaa voit juurikin hyväksymällä hänen omia pohdintojaan, en tiedä kannattaako sinun tässä vaiheessa jakaa vielä mitään omakohtaisia kokemuksia vaan paremmin sitten kun hän ehkä asian pöydälle nostaa.
Nuori hän on mutta eihän se ikää katso milloin alkaa oma seksuaalisuus kiinnostamaan. Hyvä että hänellä on turvallinen aikuinen auttamassa ja tujemassa ja hyväksymässä hänen kasvuaan tässäkin asiassa.
Ole hänelle kuuntelija ja ymmärtäjä, luulen että se on nyt ensisijaista. - Jonkuntyttöminäkin
Taas tyhmä otsikko, mut asiaa kirjoitus.
Ole tukena siskontytöllesi kuuntelijana!
Puhetta ja kysymyksiä hän tuskin kaipaa, tai mä en olis aikoinaan kaivannut...kuuntelijaa kylläkin!!! - mimmi.isokaanta
Minun mielestäni teillä kuulostaa olevan hyvät välit. Ja minusta sinun olisi hyvä kertoa hänelle, että olet harrastanut seksiä tytön kanssa. Se auttaisi tyttöä luultavasti paljon . Ainakin hän saisi tietää , että sinä olet hänen puolella asiassa. Voi toki olla että tyttö on vielä liian nuori tietääkseen todellisen seksuaalisuutensa suuntautumisen.
- Jonkuntyttöminäkin
Minusta taas se ei mitenkään kuulu sille siskontytölle että täti on harrastanut seksiä naisten kanssa!14vee on kuitenkin tosi nuori, lapsi vielä.Mun mielestä se olis outoa jos täti kertois neljätoista vuotiaalle siskontytölleen seksiasioitaan.Miten reagois tän tytön äiti, tädin sisko, jos tää tyttö laukois väärässä tilanteessa äidilleen tietävänsä tätinsä myös sekstanneen naisten kanssa.14veen suusta se voi tulla vielä aika härskillä tavalla...Tätikin on pannu naisia tai jotain.
Tuo tätihän on jo antanut ymmärtää vähän tytölle, että hyväksyy jos tyttö tykkää tytöistäkin sillä että vastas jotakin sellaista, että olis kiva et se tyttö löytää poika- tai tyttöystävän.Se oli kivasti sanottu.
Kyllä mä luulen että se tyttö jo luottaa tätiinsä ja tietää saavansa tukea, jos niillä kerran on jo läheiset välit.
Aika ihana täti kuulostaa olevan tuolla tytöllä :)
- ö
Minusta olet tähän saakka toiminut ihan oikein. Minusta on parempi antaa tytön itse puhua, jos hän haluaa. En myöskään suosittelisi puhumaan omista seksikokemuksistasi - riittää, että suhtaudut lämpimästi, jos hän kertoo asioistaan. Jos haluat jotain tehdä, voithan yrittää hienovaraisesti tuoda muiden asioiden yhteydessä (esim. kommentoimalla jotain tv-ohjelmaa tai vastaavaa), että sinulla ei ole mitään lesboja vastaan.
Tietysti 14-vuotias on vielä nuori, joten ei vielä voi tietää, mitä tytöstä tulee :) Mutta hienoa, että haluat tukea häntä. - anna olla rauhassa
Enpä lähtisi lapselle rehvastelemaan sillä, että olen harrastanut irtoseksiä naisten kanssa...
ja miksi ylipäänsä vahdit hänen seksuaalisuuttaan haukan lailla, katsot reaktioitaan tv-ohjelmiin jne. Älä analysoi, älä pohdi, anna tytön kehittyä ja olla, suhtaudu häneen normaalisti, äläkä maalaa piruja seinille että ''raskasta tulee olemaan''.
Jos olet hänelle luotettu ihminen, hän kyllä avautuu sinulle asiasta, sitten joskus.
14v on vielä kovin nuori tietääkseen itsekään. - rollolollo
Miks sun pitää suoraan sanoa et oot pannu naisten kaa, ku voit kiertoteitse sanoa että "tädilläkin on ollut juttua tyttöjen kanssa, joten se on ihan normaalia ja hyväksyttävää"
-.-`- Jonkuntyttöminäkin
Hei, aatteleppa nyt!
Jos se tyttö kertoo vaikka äidilleen ja tytön äiti ei hyväksy tyttärensä lesboutta, niin ajatteleeko se tyttö silti että "kun tädilläkin on ollut juttua tyttöjen kanssa, niin tän TÄYTYY olla normaalia ja hyväksyttävää kun täti kerran niin sanoo.Äidissäni täytyy olla jotain vikaa..."
Sitten kun se tyttö on aikuinen ja löytänyt seksuaalisuutensa, niin sitten minusta täti voi naisten kesken jutella siskontyttönsä kanssa omasta menneisyydestänsä. - nitpicker
Jonkuntyttöminäkin kirjoitti:
Hei, aatteleppa nyt!
Jos se tyttö kertoo vaikka äidilleen ja tytön äiti ei hyväksy tyttärensä lesboutta, niin ajatteleeko se tyttö silti että "kun tädilläkin on ollut juttua tyttöjen kanssa, niin tän TÄYTYY olla normaalia ja hyväksyttävää kun täti kerran niin sanoo.Äidissäni täytyy olla jotain vikaa..."
Sitten kun se tyttö on aikuinen ja löytänyt seksuaalisuutensa, niin sitten minusta täti voi naisten kesken jutella siskontyttönsä kanssa omasta menneisyydestänsä."kun tädilläkin on ollut juttua tyttöjen kanssa, niin tän TÄYTYY olla normaalia ja hyväksyttävää kun täti kerran niin sanoo.Äidissäni täytyy olla jotain vikaa..."
Tuosta saa vähän sellaisen käsityksen, että pidät homoseksuaalisuutta epänormaalina.
- opsops
Jos joku mies kertoisi sukulaispojelleen, 14 v, jossain luottamuksellisessa, kahdenkeskisessä tilanteessa, että hänellä on juttuja poikien kanssa, niin mies olisi syyllistynyt lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
- Ajatuksia...
Mukavaa, että huolehdit siskontyttösi asioista! :)
Mieleeni tuli, että hänen käyttäytymisensä tv-sarjoja katsoessa voi olla myös korostettua. Esimerkiksi itse en erityisemmin halua nähdä alastomia miehiä tv:ssä, ja saatankin usein kääntää pääni pois, koska alastomat miehet useimmiten ällöttävät minua. Mutta esimerkiksi heteroiden väliset suudelmat eivät kyllä minua ällötä, ihan normaaleja rakkaudenosoituksiahan ne ovat. Joten pohdin, että kenties hän on halunnut alleviivata omaa "ällötystään" siksi, että on halunnut epäsuorasti vihjailla sinulle omista ajatuksistaan.
Selkeä viesti tietenkin on, että hän on kertonut toivovansa löytävänsä mukavan poika- tai tyttökaverin. On hyvä, että olet osannut vastata pohdintaan asiallisesti ja hyväksyen. Monilla on vaikeuksia kertoa tällaisia asioita omille vanhemmilleen, mutta on hyvä, että lähettyvillä on ymmärtävä aikuinen.
Monet asiat ovat pitkälti lasten kehitystasosta riippuvaisia. Siskontyttöäsi tuntematta on hyvin vaikea arvioida, millainen hänen kehitystasonsa on. Mielestäni 14-vuotias on vielä lapsi (kuten lain mukaan onkin), mutta toisaalta tiedän, että nykymaailmassa jo 12-vuotiaat harrastavat keskenään seksiä ja koulussakin on asiaan liittyvää valistusta. Valitettavasti valistus ei välttämättä ota lainkaan huomioon lesboja, vaikka pitäisi, vaan on yleensä hyvin heterokeskeistä.
Valistuksen ongelmat näkyvät tälläkin palstalla, jossa toisinaan kysellään, millaista ehkäisyä naiset voivat keskenään käyttää. Naisillehan on olemassa mm. naisten kondomeja, ja toisaalta monet käyvät yksinkertaisesti testeissä ennen uuden suhteen aloittamista, ja sen jälkeen luottavat toisen osapuolen terveyteen ja siihen, ettei toinen petä. Mielestäni on aikuisten velvollisuus kertoa ehkäisyyn ja seksuaaliseen turvallisuuteen liittyvistä asioista, enkä pitäisi tyhmänä, vaikka voisitkin jollakin tavoin tuoda näitä asioita esille siskontytöllesi.
Mielestäni voisi myös olla hyvä, jos ottaisit asiat joskus ihan oma-aloitteisesti puheeksi. Itse tietenkin tiedät ja tunnet lapsen parhaiten, ja tiedät kenties myös sen, uskaltaako hän keskustella näistä asioista kanssasi. Tähän mennessä hän on vihjaillut, mutta voisiko olla, että hän haluaisi myös keskustella asioista laajemmin? Ei sinun tarvitse tuoda omaa seksuaalihistoriaasi esille, mutta voit hyvin kertoa olleesi esimerkiksi ihastunut tai rakastunut naisiin tai eläneesi parisuhteessa naisen kanssa (jos näin on joskus tapahtunut). Nämähän ovat täysin normaaleja asioita, ja tällaisen keskustelunavauksen voi tehdä ohimennen.
Mielestäni surkeaa on, että niin monet "kokeilevat" miehiä (poikia) nuorina vain siksi, koska muutkin tekevät niin tai koska se on "normaalia". Rakkaus ei kuitenkaan ole kokeilemista, ja jos ihminen on bi-seksuaali tai lesbo, hän kyllä tietää sen sisimmässään ilman mitään kokeiluja. Lopulta rakkaus määrittää sen, kenen kanssa olemme, eivät kokeilut. On turha mennä kokeilemaan asioita sellaisen ihmisen kanssa, josta ei välitä tai josta ei ole kiinnostunut. Eihän se anna oikeaa vastausta. Tässä suhteessa lasten kanssa olisi mielestäni hyvä keskustella, ja painottaa heille tutustumisen, välittämisen, ihastumisen ja rakastumisen merkitystä. Sen sijaan että kehottaisi katselemaan ja kokeilemaan vähän kaikkea, jotta tietää kuka on. Se kun ei ole oikea tie. Olen elämäni aikana törmännyt moniin lesboihin, jotka harmittelevat sitä, että ovat nuoruudessaan yrittäneet ahtautua heteromuottiin tai tehneet jotakin vain siksi, koska kaveritkin ovat. En näe myöskään mitään järkeä siinä, että jotkut kokeilevat seksiä naisen kanssa vain pelkästä kokeilemisen ilosta, enkä lähtisi myöskään kannustamaan lasta sellaiseen.
Siskontyttösi on vielä niin nuori, että hänen seksuaalisuutensa jatkaa kehitystään, kuten tiedätkin. Tulevaisuus näyttää, keneen hän lopulta rakastuu. En kuitenkaan pitäisi pahana, vaikka avaisit keskustelun näistä asioista, esimerkiksi kysymällä, onko hänellä ihastumisiin/ seurusteluun/ rakastumiseen/ seksualisuuteen liittyviä kysymyksiä, tai puhuisit asioista ohimennen. Tsemppiä teille! :) - rallatirallaa
Siskoni myös käyttäytyi usein tuolleen, että suutelu ällötti, vähäpukeisuus ym varmaan vielä 20-vuotiaanakin. Mutta sitten hän löysi pojan johon rakastui ja sillä tiellä ollaan oltu monta vuotta! Siskontyttösi saattaa etsiä itseään ja vain pohdiskella erilaisia vaihtoehtoja. Ehkä myös kokeilla vähän reaktioitasi asiaan. Ei hän välttämättä ole lesbo, vaikka nyt näkyisikin viitteitä asiasta. Itse en paljastaisi omia seksi-kokemuksiani nuon nuorelle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779