ABS merkkivalo

keksa58

Moi!
Kertokaapas joku mitä vaihtoehtoja viaksi on kun merkkivalo palaa koko ajan. Jarrut kyllä toimivat hyvin. Olisiko joku anturi jossakin?

25

9116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18=

      Simppeli juttu: Testeri kertoo ongelman ja sillä myös kuittaantuu häiriö, jos se vain sellainen on.
      Jos on todellinen vika, niin selviää viallinen osa, esim joku anturi jossakin!

      Testereitä myydään ihan kohtuuhintaan ja sellaisia löytyy lähes jokaiselta korjaamolta.

    • Jnk

      Moikka,

      Selvisikö sinulle mikä ongelma autossasi oli? Itsellä meinaa sama juttu, että Daewoon ABS-valo palaa. Ja minkä hintainen mahtaa olla tuollainen testeri?

      • 12+11

        Simppeli juttu:

        Esimerkiksi tällainen mainos näkyy sivun oikeassa reunassa tai alhaalla:

        Poista vikakoodit autosta
        ITSE! Suomenkielinen vikakoodinlukija vain 179,90 €.
        www.elekma.com


    • RE

      Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa sulake. Tosin vikakoodilukijalla
      täkin löytyy heti.

    • Voodooman:

      Todennäköisesti ABS-anturi rikki. Uusi maksoi marraskuussa 2010 42€.

      • Voodooman;

        Taas kerran meni ABS-anturi chevyssä. Hinnat oli hieman nousseet vuoden takaisesta 42€-->110€. Pikkasen ottaa päähän. Tehdas todennäköisesti huomannut, että anturit on kertakäyttötavaraa ja nostaneet hinnat melkein kolminkertaiseksi.
        En enää koskaan osta mitään korealaista autoa. Hankintahinta on halpa, mutta takuun loputtua olet konkurssissa kalliiden varaosien kanssa.


      • Voodooman;
        Voodooman; kirjoitti:

        Taas kerran meni ABS-anturi chevyssä. Hinnat oli hieman nousseet vuoden takaisesta 42€-->110€. Pikkasen ottaa päähän. Tehdas todennäköisesti huomannut, että anturit on kertakäyttötavaraa ja nostaneet hinnat melkein kolminkertaiseksi.
        En enää koskaan osta mitään korealaista autoa. Hankintahinta on halpa, mutta takuun loputtua olet konkurssissa kalliiden varaosien kanssa.

        Taas kerran sai olla anturia vaihtamassa, hinta tänä vuonna 148 €. Pientä hinnannousua havaittavissa 42 ->110->148 €. Menee hermot tämän kipon kanssa, kun yhden vian saa korjattua niin toinen valo taas syttyy. Just sain kotteron katsastettua ja tällä kertaa syttyi moottorin häiriövalo. Palakoon p erkele siinä seuraavaan katsastukseen asti, joka on 2013 joulukuussa!

        Vaihtaisin kyllä autoa, mutta tätä ei huolita edes vaihdossa. Ei koskaan chevyä enää!


    • ....

      Voi olla myös joku hapettunut liitos.

    • TuunaajaNainen

      Tai joku kosketushäiriö.. Mä ite käytin Daewoota ihan merkkikorjaamolla ja kysyin, missä vika kun se perkeleen valo palaa lähes aina. Tutkivat asiaa, eivät löytäneet mitään vikaa, tekivät kaikkensa, että se sammuis, mutta siinä se palaa. Ja mulla ainakaan sen valon palaessa EI TOIMI absit, oon testannu!!! Sillon harvoin, kun se ei pala, ne toimii.

      • Kalos 1.4

        Mistä löytyy moinen merkkikorjaamo?
        Käyttämäni pieni huoltoliike on löytänyt laitteistollaan tähän asti kaikki autoissani olleet häiriöt.


      • kalo9ssi
        Kalos 1.4 kirjoitti:

        Mistä löytyy moinen merkkikorjaamo?
        Käyttämäni pieni huoltoliike on löytänyt laitteistollaan tähän asti kaikki autoissani olleet häiriöt.

        Mulla paloi aikoinaan Kalossissa tuo valo. Vein sen merkkikorjaamoon ja vikana oli hantin penkin alla kulkevan piuhan huono liitin eli sen resistanssivuoto oli liikaa. No korjasivat sen, mutta sama vika tuli takaisin. No vikahan oli samassa piuhassa, koska se oli mennyt poikki. Huoltomies oli edellisellä korjauksella laittanut piuhankulkemaan penkin kiskon poikki siten , että jos penkkiä liikutti eteen tai taakse niin piuha jäi väliin. Korjattua tuli ja vikaa ei ole enää sen jälkeen tullut


    • Evandaattori

      Minulla paloi airbagin valo Evandassa. Oli vain kosketushäiriö istuimen alla olevassa johdossa. Daewoohon ei kaikilla pienillä pajoilla ole testereihin ohjelmia. GM ei ilmeisesti anna esim Boschille, vaikka lähes kaikkiin merkkeihin heiltä ohjelma löytyy. Kävin eräällä pienellä korjaamolla, jolla kyllä on kaikki Boschin ohjelmat ja tämä puute todettiin Daewoon kohdalla. Onneksi siellä oli asiansa osaava asentaja, joka löysi vian yleismallisen testerin avulla. Tämän asentajan mukaan ABS-vaivat yleensä ovat helpompia, ja kysymys useimmiten on tunnistinviasta tai kosketushäiriöstä. Airbag on vaikea, ellei ole juuri tuo kosketushäiriö, kuten minun autossani.

      Tuollaisia yleismallisia testilaitteita myy esim. nettikauppa e-Ville, joka toimittaa tavaraa suoraan Kiinasta. Katselin heidän valikoimaa ja siellä oli testeri, joka asiakaspalautteen mukaan toimii mm. uudemmissa Opeleissa ja Daewoo Kalosissa. Vika siis löytyy, ja vikamuistin voi sillä tyhjentää. Hinta oli 43 euroa, joka on raja että voivat toimittaa ilman arvonlisäveroa. Kovasti on houkuttanut ajatus tilata tuo testeri. Tietysti vaarana on, että raha menee hukkaan, mutta eipä tuota korkealta sen kanssa putoaisi.

    • sakkesakari

      Tuo abs-valo on Daewoossa liki ominaisuus ja vika löytyy usein apparin penkin alla kulkevasta johdosta. Siitä tulee poistaa liitin ja tinata johdot kiinni, sekä tietysti "viedä" johdot kulkemaan fiksusta paikasta.

      • Evandaattori

        Tällä hetkellä minun Evandassa on varsinainen diskoteekki. Palaa sekä ABS, Airbag, että TCS-valot. Airbagin vian tiedän. Se on siellä apparin penkin alla oleva keltainen liitin, jonka kontaktia on yritetty parannella jo kahteen otteeseen. Valo on pysynyt poissa aina muutaman viikon, mutta aina palannut. Syytä olisi kai poistaa koko liitin ja juottaa johdon päät yhteen.

        Viikko sitten teimme pidemmän reissun räntäsateessa. Bensiinin tankkauksen jälkeen, sekä ABS,että TCS-valot jäivät palamaan. Kun auto seisoo jonkin aikaa, ja käynnistetään uudelleen, niin ko valot sammuvat normaalisti, mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen syttyvät uudelleen. Valojen ollessa sammuksissa, luistonesto (TCS) ja ABS toimivat normaalisti, muutoin eivät.

        Minulla on halpa Kiinasta tilattu testeri. Sillä ei oikein saa kontaktia auton järjestelmään. Vika tosin voi olla minussa, koska tuo autojen sähköpuoli on minulle melkoista hepreaa. Mittarista kyllä löytyy GM:n valikko, kun sen avaa mutta siihen se sitten jääkin. No mittarin opiskelu jatkuu. Vikana noihin vaivoihin voi kyllä yksinkertaisesti olla kosteus. Ei kai minkään auton systeemeitä ole suunniteltu siten, että huomioon olisi otettu jatkuva viikosta toiseen kestävä räntäsade, ja siinä ajaminen?


    • sakkesakari

      Tuossa aikaisemmin mainitsemani ABS-valo - apparin johdot, tarkoitin Airbag - apparin penkin alla oleva liitin.
      ABS valojen syttymiselle syitä: Kehä likainen tai jäinen, ABS-anturi jäätynyt ja napsahtanut pikki/rikki. Mutta jos valot kerran palaavat niin varmaan kyse kehästä josta anturi mittaa pyörimistä. Se on joko likainen tai jäinen tms.

    • Evandaattori

      Noille merkkivaloille autossani ei vielä ole tehty mitään. Airbagin merkkivalon tiedän, enkä ole siitä huolestunut. Korjataan kun jaksetaan. ABS ja TCS toimivat kun merkkivalot eivät pala. Nyt pakkasten tultua kuivalla ilmalla ne valot sammuvat kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle ja saattavat pysyä poissa pitkäänkin. Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin valot jäävät palamaan. Lienee kosketushäiriö, johon kosteus vaikuttaa?

    • sakkesakari

      Ken osaisi kertoa?
      Kun apparin penkin alla se keltaisen johdon liitin (mulla tinattu ja airbagn osalta asia kunnossa) liittyy airbagiin. Mutta entä mihin asiaan liittyy sen vieressä kulkeva mustan johdon liitin (ei ole penkinlämmittimen johto)?
      Mulla kun on alkanut pakkasella polttamaan ABS:n sulaketta hytin puolelta (se 10a sulake sisärasiassa). Joku oikkuilee mutta mikä?

      • Evandaattori

        Diskositeekki Evandassa selvisi. Kuskin puolen etupyörän laakeri oli rikki. Lonksuva pyörä oli samalla hajottanut ABS:n tunnistimen. Uusi laakeri ja tunnistin maksoivat yli 200 ekeä. Ovatko nuo osat muilla olleet noin perh... kalliita? No nyt tänä aamuna syttyi tämä check engine-valo. Mikähän sitäkin mahtaa polttaa?


      • Kaksi Nubiraa löytyy
        Evandaattori kirjoitti:

        Diskositeekki Evandassa selvisi. Kuskin puolen etupyörän laakeri oli rikki. Lonksuva pyörä oli samalla hajottanut ABS:n tunnistimen. Uusi laakeri ja tunnistin maksoivat yli 200 ekeä. Ovatko nuo osat muilla olleet noin perh... kalliita? No nyt tänä aamuna syttyi tämä check engine-valo. Mikähän sitäkin mahtaa polttaa?

        Moro!

        Meillä on kaks Daewoo -03 / Chevrolet -05 Nubiraa. Molemmissa korjattu tuo johto penkin alta, koska ymmärtääkseni liitin huono ja johto liian kireällä / kulkee huonoa reittiä, jolloin tulee kosketushäiriötä ja sytyttää airbag valon.

        Sitten -03 Daewoo Nubirassa paloi ABS / TCS valo. Siitä vetoakselissa olevasta hammaskehästä joka liittyy ABS / TCS järjestelmään ( löytyy molemmista päistä vetoakselia ) alkaa rapisee ajan kanssa piikkejä ja kun tarpeeksi menee huonoksi niin syttyy toi valo palamaan, jolloin pois toiminnasta on ABS / TCS. Tämä vaiva alkaa pikku naputuksela joka tuntuu jarrupolkimessa kun jarruttaa vaikka kesä kelillä. Kehiä ei voi vaihtaa ainakaan -03 Nubiraan, vaan koko vetoakseli pitää uusia. Tämä huolto maksoi n. 1000 e.

        Molemmat autot ovat välillä sytytelleet tota moottorihäiriö valoa, niin ymmärtääkseni aina on kyseessä ollut lambda anturi ja ymmärtääkseni niitä on kaksi, joten ovat sitten paukahdelleet vuoron perään ja taitaa aina pari vuotta kestää. Nyt mulla on kanssa tossa Daewoo Nubira -03 mallissa pidempään palanut toi moottorihäiriö valo, eikä mitään huomaa käynnissä. Ilmeisesti mikään häiriövalo ei saa palaa katsastuksessa, esim. vaikka päästöarvot olisi kohdallaan? Oon kuullu että vaikka toinen lambda anturi meneekin, niin moottorissa menee säädöt johonkin perus asetus tilaan, että siksi toimii moitteetta.

        Onko muilla vastaavia kokemuksia ?


    • hahaahhhaa

      Halpaaaaaaa....DAENWOOOODD

    • Dawon_perinyt

      Herrani, miksi minua näin koettelet!!?

    • Chevroletkalos2004

      Hei. Mulla tuossa viimevuoden lopulla oli myös iso pään vaivs ABS valosta. Eli lähettiin ihan alkuun vaihtamalla etupään abs anturin kehät. Ei auttanut. Vaihdettiin eteen anturit. Ei auttanut. Joten päätimme vaihtas vielä taakse. Ei auttanut.... Nyt alkoi jo mennä hieman vaikeaksi. Ja lopulta vaihdettiin Abs yksikön hydauripumppu. Jo lähti valo ja nyt toimii. Ainoa että pumppu maksoi käytettynä 250€ joten suolaista on. Suurin neuvo teille on että sijoitatte ihan oikeaan autoon eikä korealaiseen vapaa ajan projektiin. Ja tuo pumppu kannattaa laitattaa vaikka amiksen autopuolella.

    • perkeleenperkele123

      Hei. Sellanen vika itsellä. Käy kun ajatus, vedot tallella ja pelaa niin kuin pitää. Ajaessa noin 500m-1km alkaa vilkuttaa moottorin häiriövaloa ja lopulta jää palamaan kokoaika.Antaa koodin P0300.
      Kun koodin nollaa niin voi paikoillaan käydä vaikka kuinka ilman valon syttymistä. Kaikki mitä mieleen tullut käyty läpi, mm. Tulpat piuhat, puola, egr, imuvuodot, nokka/kampianturit yms. Jos joltain löytyy vinkkiä missä vika tai vastaavaa kokemusta, niin vinkkiä saa laittaa..

      • Anonyymi

        Itsellä korjaantui vaihtamalla tulpat ja puolan johdot. Sitten moottorinpuhdistajaa tankkiin niin lähti moottorivalokin palamasta 1000km (sentään edes) ajaksi. Varmaan pelkillä tulpan vaihdoilla tai moottorinpuhdistajalla korjaantuu.


    • Mielenrauha

      Myy roska pois ja hanki oikea auto lelum tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe