Alpbach

Alppivaellus

Suunnittelemme omatoimimatkaa Itävallan alpeille heinäkuussa. Netissä törmäsin viehättävän oloiseen kylään nimeltään Alpbach. Onko kukaan käynyt ja onko menemisen arvoinen paikka? Tarkoituksena olisi nauttia maisemista ja vaellella vuoristossa. Lapset alakouluikäisiä.

5

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automatkailija

      En ole ollut Alpbachissa, mutta läpikulkumatkoilla olemme yöpyneet tai viipyneet samoilla tienoilla jonkun kerran. Viime kesänä yövyimme noin 10 km:n päässä Wildschönaussa. Paikkakunnat ovat yleensä hyvin pieniä, joten vaeltelun lisäksi juurikaan muuta ei ole, mutta hyvin viehättäviä ne ovat kaikki. Kauppakin saattaa olla kauempana, eikä julkinen liikennekkään välttämättä kovin tiuhaan toimi. Eli halusin oikeastaan sanoa, että mikäli teillä ei ole autoa käytössä, niin kannattaa ehkä harkita hieman suurempaa paikkakuntaa paremman liikenneyhteyden varrelta.

      • Kiitos tiedosta! Menemme autolla, joten pääsemme kyllä liikkumaan hyvin, mutta ehkäpä tuolla ei sitten kannata koko lomaa viettää. Vaikkapa Bad Gasteiniin osaksi lomaa, siellä taitaa olla enemmän katsottavaa...


    • Vuoriin hurahtanut

      Kommenttina Alpbachiin ja Gasteinertaliin:

      Kävimme Alpbachin laaksossa kolme vuotta sitten heinäkuun alussa. Meidänkin lapsemme olivat ala-asteikäisiä.

      Aluetta voi kyllä suositella lämpimästi. Asuimme Reith in Alpbachissa muutaman kilometrin päässä Alpbachin kylästä.

      Alpbach on kaunis pieni turistien suosima kylä, valittu Itävallan kauneimmaksikin jonkun kerran.Se on ilman muuta käynnin väärti. Ympäröivä seutu on myös kaunista, alueella on useita pieniä järviä
      ja hyvät patikointimahdollisuudet.

      Reith oli mukava rauhallinen kylä. Kylän keskellä on mainio uimapaikka,
      lapset viihtyivät hyvin. Kylän lähellä on Reitherkogel-vuori jonne pääsee gondolihissillä, vuorella on lapsille pientä puuhaa ja kivat näköalat.

      http://www.alpbachtal.at/xxl/de/So.Bergb/so.bergbahn.html

      Viime kesänä piipahdimme Gasteinin laaksossa. Asustimme
      maalaistalossa Bad Hofgasteinin liepeillä ja nautimme kovasti.
      Alueella on hienot patikointireitit ja hyvä sijainti.

      Alpbachtaliin riittää varmaan 2-4 päivää, vaikka seutu nättiä onkin. Gasteinertalissa voisi viettää helposti pitkäänkin.

      Alpbach osuu hyvin reitille jos lentää Müncheniin ja tulee Achenseen kautta
      Itävaltaan. Jos teillä on aikaa käydä molemmilla alueilla niin kannattaa kulkea reittiä joka kulkee Gerlosin kautta, samalla voi piipahtaa Mayrhofenissa. Upeita paikkoja Gerloss-sola, Krimmlin vesiputoukset ja Zell Am See, samoin näkymät Hohe Tauernin mahtaville vuorille.

      Viel Spass !!

    • alppivaellus

      Hienoa, kiitos paljon vinkeistä ja linkeistä! Kuulostaa ihanalta! Päätimme mennä ensin Bad Gasteiniin, sieltä Gardalle ja Alpbachin kautta takaisin (lento Munchenistä). Välimatkat on niin lyhyitä, että hyvin ehtii parissa viikossa kiertää useammankin paikan. Onko nuo tiet muuten hyvässä kunnossa? Lähdemme ensimmäistä kertaa vuokra-autolla liikenteeseen, joten hieman jännittää...

    • Kesä Ellmaussa

      Tiet ovat hyväkuntoisia, mutta seudut ovat tyypilliseen keski-eurooppalaiseen tapaan tiehästi asutettua ja paikallistiet hitaita ajaa, jokaista kylää seuraa heti seuraava kylä - ja 50 rajoitus taas jaktuu... Joten varatkaa aikaa riittävästi. Gasteinin laakson pohjukasta pääsee kätevästi autojunalla etelään vuorten läpi, suosittelen - kiva kokemus lapsillekin.

      Itävallasta voisi suositella lähes jokaista alppikylää vierailukohteeksi, ne ovat toinen toistaan idyllisempiä ja on aina vaikea valita, missä asustelisi ;) Siksi sinne onkin palattava kesä kesän jälkeen uudelleen - joko läpikulkumatkalla tai sitten koko lomamatkaa viettämään. Ja joka kerta eri kylä/t, tottakai.

      Jos päädytte Gardalla Rivaan, suosittelen lasten kanssa Casa Canarinoa keskustassa majapaikaksi. Kivoja tilavia perhehuoneita ja sisäpihalla uima-allasalue - järvi on aikas kylmä uimapaikka. Jos teillä on riittävästi aikaa paluumatkalle, suosittelen Timmelsjochin kautta Söldeniin kulkevaa reittiä. Söldenissä(kin) pääsee jäätikölle autollakin, jos sellaisen elämyksen haluaa. Timmelsjoch on upea solatie. Toki jos aikaa on vähän, kannattaa jotain jättää seuraavaankin kertaan ;)

      Kivaa matkaa, hyvän matkailumaan olette valinneet, Itävalta on ystävällinen ja siisti maa, ja ruoka on todella hyvää. Ja lapsille on runsaasti erilaisia seikkailupuistoja, kesäkelkkaratoja yms viihdykettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe