Minulla on 8 vuotias leikattu poikakissa joka elää navettaympäristössä. Tarjoan kissalle kuivamuonaa päivittäin ja pari kertaa viikossa pehmeitä purkkiliha aterioita. Siis niitä kissoille tarkoitettuja. Tämän lisäksi kissani syö navetalta hiiret ja varpuset eli kaiken mikä liikkuu. Tavallisesti kissani on hyvin energinen virkeä ja terve. Viime aikoina tuntuu kuitenkin että laihtunut jonkin verran ja karvasta on myös kadonnut kiilto. Tarvitaanko eläinlääkäriä tai jotain muutosta perushoitoon. Mikä mahtaa mättää?
Terveys, ruokinta, hoito.
Mouristelija
2
237
Vastaukset
Koska madotettu viimeksi? Vapaasti ulkoilevilla kissoilla on myös sisäkissoja paljon suuremmat riskit sairastua tarttuviin tauteihin.
- kissanomistajana
Ulkokissa täytyy madottaa säännöllisin väliajoin (3-4 kertaa vuodessa), madot aiheuttavat laihtumista ja hivenaineiden kulumista. Axilur on laajakirjoisin matolääke.
Jos kissa syö vapaasti eläimiä ja purkkiruokaa, se saa suurimman osan tarvitsemistaan ravintoaineista. Ainoa, mikä tulee mieleen on joko e-vitamiinin tai kalaöljyjen puute. Apteekista Eforion tai Salmopet kuurina auttanee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1602720
- 2011997
- 711736
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91461Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.421457- 781143
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976