Rattaat mukaan etelänlomalle?

Hinkuvinku

Minkä ikäisen lapsen kanssa olette vielä ottaneet rattaat mukaan? Ja minkä ikäisen kanssa olette pärjänneet ilman rattaita?

Meidän lapset ovat vähän laiskoja kävelemään, saisihan niihin ostoksetkin, tarvittaessa voisi nukkua päiväunet ja miksei nukahtaa yöunillekin jos menee liikenteessä vähän pidempään... Eivätkä lapset pääse karkailemaan. Mutta sitten taas onhan liikkuminen ahtaissa paikoissa ja kulkuneuvoissa ilman rattaita helpompaa. Lapset ehkä kävelevät paremmin jos rataskyytiä ei ole tarjolla. Ja kehtaako sitä rattaita ottaa mukaan, kun ei ihan pikkuinen lapsi olekaan...

7

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuolen nauruun

      hoh hoijaa....uusavottomuus kukkii jälleen....

    • hyvä asia

      Otamme rattaat mukaan jo 4-vuotiaalle lapsellemme etelään,hyvä niissä on istuskella jos väsy iskee varsinkin illalla.

    • Hinkuvinku

      Loppujen lopuksi pärjäsimme ilman rattaita koko lomaviikon. Lapsillamme siis ikää 4v ja 5v. Hyvin jaksoivat kävellä. Hotellilta olisi voinut vuokrata rattaat 2,5e/pvä hintaan, joten omia ei otettu mukaan. Menemiset suunniteltiin sitten niin, että lapset jaksoivat. Meillä oli aivan ihana loma, mutta siitä huolimatta koko viikon mielessäni kummitteli tuo kirjoitus - minua kun ei ikinä ikinä aikaisemmin ole uusavuttomaksi sanottu. Tiedän kyllä, että tämä palsta on täynnä totaalisia idiootteja, jotka saavat kai jotain tyydytystä kommenttiensa heittelystä. Täytyy jatkossa muistaa pysyä poissa täältä (luin juuri istumapaikka Finnmatkojen lennolla -viestiketjun, hohhoijaa!). Mutta hyvää lomaa kaikille lasten kanssa reissaaville!!

    • LomalleLompsis

      Minä olen myös kauhulla katsellut näitä kommentteja uusavuttomuudesta, laiskuudesta ja huonosta äitiydestä, juurikin asiasta ottaakko rattaat matkalle mukaan.
      Meillä huonosti kävelevä 4-vuotias tyttö, ja rattaat lähtee ehdottomasti mukaan !! Loma on leppoisempaa, helpompi suunnitella, helpompaa olla suunnittelematta. Pitkät kävelyretket, päikkärit, ruokalepo, väsymys rantapäivän jälkeen, venähtänyt illallinen ja ne miljoonat muut syyt jotka puhuvat puolestaan. En viitsi ajatella muiden mielipiteitä siitä kuinka iso tyttö istuu rattaissa. Meidän lommamme on meidän lomamme, ja me teemme parhaamme, että niin meillä vanhemmilla kuin lapsilla olisi mahdollisimman mukava ja rentouttava loma. That´s it !!
      Ihanaa ja rentouttavaa kesälomaa kaikille.

    • taratar25

      Mekin ajattelimme ottaa rattaat mukaan juuri 4-vuotta täyttänelle lapsellemme, koska kuumuus ja kävely voivat olla huono yhdistelmä, jos aiomme pitempiä lenkkejä kiertää. Vähä on kans tullu sellanen olo noista kirjotuksista, että joku ihan huvin vuoksi yrittää vedättää. Tuskin edes ovat lasten vanhempia vaan jotain turhautuneita tyyppejä, joilla ei parempaa tekemistä löydy!!

    • Ei enää

      En minä istuta 4,5 -vuotiasta tyttöä rattaissa. Sen ikäisen pitää osata jo kävellä. Jollei hän jaksa, voidaan istuksia ja levätä jonkin aikaa, mutta rattaat ovat jääneet jo pois käytöstä. Enpä muuten muista itsekään istuneeni tuon ikäisenä enää rattaissa.

    • marlines

      meillä oli lähes 5v. lapsella reissussa mukana maclaren matkarattaat ja hyvä kun oli, kävelimme paljon, liikenne vilkasta ja kuumuuskin väsytti kesken kaiken. Parempi vaihtoehto rattaat kun kantaa lasta ja tavaroita kuumuudessa.
      Ei lapsi ole todellakaan mikään laiska yms. vaan väsymys voi tulla kuumuudessa aika nopeasti. Nukkui päiväunetkin rannalla rattaissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe