Ikkunoiden vaihto on ajankohtainen ensi kesäna 60-luvun OK-taloon. Nykyiset on kaksi lasiset norm. ikkunat ja tarkoitus on vaihtaa kolmilasisiin. Vaihtoehtoina on sisäänpäin aukeavat pokilla varustetut ikkunat ja toinen vaihtoehto kiinteät lämpölasit. Kokemuksiin perustuen kumpi on parempi lasivarustus.
Kumpi parempi
4
204
Vastaukset
- Klasimestari
avautuvat on paremmat ja kalliimmat, elementtilasi on sisäpinnaltaan kylmä, lasit liian lähellä toisiaan.
> lasit liian lähellä toisiaan.
totta ... mutta liian suuressa lasivälissä ilma "pyörii".
Rakennusmestari-isäni aikanaan päivitti 2-lasiset ikkunat irrallisella tarkkamittaisella muovilistoilla reunustetuilla lasilevyllä, sijoitti ne lasien välissä ei ihan puoliväliin, vaan vähän puoliväliä sisemmäksi
Minä joulukuussa ruuvasin ihan irralliset neljännet lasit sisäpuolelle.
- K.A.A.Leppi
http://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/vaikuta_hankinnoilla/ikkunoiden_energialuokitus/luokitellut_ikkunat
Tilanne avautuvien ja kiinteiden ikkunoiden välillä selviää parhaiten yllä olevilta sivuilta.
Sieltäpä löytyy valmistajittain molemmista tyypeistä 3 ja 4 lasiset.
Mutta kiinteitä ei yksin numeroiden perusteella kannata valita, etköhän vaadi ikkunoiltasi muitakin ominaisuuksia.
Ja onhan vielä DK-ikkunatkin, jossa saa kahdella tavalla avautuvat ikkunat, ja 3K-lasilla.- Arvelisin että
Kolminkertainen lämpölasi tarttee vähemmän huoltoa, pesussa vain kaksi pintaa ja tiivisteet pitää ilmeisesti. Sälekaihtimet on varmaan hankala laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596855Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414805- 752627
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411979- 181738
- 301557
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151329- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137