Niksei ajankäyttöön; ajanhallintaan

stnstnstnstn

Vaihdoin juuri aikuislukioon, joten tuet lähtivät.
Olen suorittanut n.75% lukion oppimäärästä, vuosikurssia -08 ja tarkoitus valmistua vuoden kuluttua keväälllä.

Elämäntilanne nyt semmoinen, että pakko muuttaa kotoa pois.
Sain työn, joka alkaa viikon päästä, tulisin kk ansaitsemaan n.960 miinus verot, jos teen 24h/vko.
Vuokrakämppiä, joita oon katellu, ovat kaikki 550-650€/kk.. Kallistaaa... Yksiöön yksin siis muuttaisin.

Mietin, että mitä mun kannattaisi tehdä, on niin vaikeata tehdä valintoja.. Käyn salilla 3-4x viikossa, teen paria luovaa juttua säännöllisesti vapaa-ajallani vapaasti (ilman siis tiettyä aikataulua) ja näen paljon kavereitani. Miten saisin kaiken rullaamaan niin ,että aikaa riittäisi töihin, opiskeluun, harrastuksiin ja ihan vapaa-aikaankin (ns. luovaan chillailuun yksikseni). Pitäiskö jostain luopua (ja olenko mä unohtanut jonkun tukijutun, jota vois valtiolta anoa) ??

6

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuis opiskelija 49

no ainakin kannattaa keskittyä kouluun kunnolla elikkä välitunneilla ja matkoilla lukea oppimatskua ja tehdä tehtäviä, jos joku tulee juttelemaan käännä keskustelu heti ko. aineen tehtäviin etkä lörpöttele turhi, ja kuuntele tunnilla tosi tehokkaasti. Kotiyehtävät hoituu helpommin ja jää aikaa muuhunkin, tee koti tehtävät heti kun saat ne jotta ne tekemättömat tehtävät eivät ole huolenasi silloin kun olet vaikka kuntosalilla , kertaa vielä tekemäsi tehtävät myöhemmin . Jos et jotain ymmärrä siirry seuraavaan tehtävään ehkä aukeaa myöhemmin.

määritä montako kertaa voit käydä viikossa salilla , jätä väliin käynti kertoja jos et ole valmistautunut kokeisii. Kaikke muuta voit tehdä myöhemmin mutta opiskelusi pitää saada läpi kertaheitolla. Mieti haluatko varmasti opiskella.

Lopussa kiitos seisoo

• öööh

Kun tulet kotiin, laita heti pyykkikone päälle ja sitten vasta teet muuta.
      Nälkäisenä laitan heti uunin päälle kun lämmitän ruokaa, sitten puran kauppakassin.
      Ruokaa laittaessa tiskaan välillä, on vähemmän työtä aterian jälkeen.
      Äänitä tärkeät asiat ja kuuntele niitä kuulokkeilla puoliunessa, aamulla huomaat muistavasi kaiken.

Monesti ihmettelen, kuinka paljon ihmiset kuluttavat aikaa seurusteluun, joka tuntuu itsestäni usein raskaalta, kun mietin tekemättömiä asioita.

• olet tyhmä

Pientä rajaa tai perustele miten ja miksi.

Uuni esimerkiksi lämpenee 200 asteeseen n. 10 mini ja joka minuutti maksaa.

Koneen voi laittaa päälle jos siellä on tarpeeksi pyykiä eli puolikoneita ei pestä ja pyykit lajitellaan.

• ---
        olet tyhmä kirjoitti:

Pientä rajaa tai perustele miten ja miksi.

Uuni esimerkiksi lämpenee 200 asteeseen n. 10 mini ja joka minuutti maksaa.

Koneen voi laittaa päälle jos siellä on tarpeeksi pyykiä eli puolikoneita ei pestä ja pyykit lajitellaan.

Vuorotyötä tehneenä perheellisenä tietää, kaikkea on tehtävä siinä samalla.
        Uuni lämpiää 5 minuutissa 200 asteeseen, ei kauppakassin purkaminen sen kauempaa kestä.
        Pyykkipäivistä kai puhuttiinkin.
        Miksi korostat nimimerkissäsi ominaisuuksiasi.

• Asdfggredt-

Asumistuki. Punttiksella voi käydä jo aamulla aikasin. pyykit voi pestä yötä vasten ja ripustaa, vaikka koulusta/töistä tullessa. Pyykin kuivuminen pudottaa lämpötilaa asunnossa-jos on kuivaushuone-käytä sitä. Älä käytä pakastinta, jos et tarvitse sitä kipeämmin kuin lähikauppiaasi. Ota aina kaikki piuhat pois seinästä-stand-by kuluttaa sähköä. Energialamput. Vaippasideharsopyyhkeet-ei paina kuivuu nopeammin, kuin tukka-ainakin mun. Peruna, peruselintarvike-osta iso satsi-säilytä kylmässä. vaikka pyörävarastossa. Oma aika on omaa-puhelin pois....niin halvin palvelun tarjooja tossa niinkuin muissakin palveluissa on tähdellinen. Tsemiä ja Onnea!

• 5tuntiacom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raivoaako Putin, kun Suomi hyväksytään naton jäseneksi

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008913259.html "Kommentti: Madridista jysähti sittenkin – Suomi kutsutaan Naton jäseneksi jo keskiviikkona Lähes
      NATO
      313
      3528
    2. Miten olette pärjänneet kuumuuden kanssa?

Viime yö oli trooppisen lämmin ja kämpässä kuuma. Heräilin vähän väliä kuumuuden takia vaikka nukuin pelkkä lakana päällä. Täkin heitin jo viime viiko
      Maailman menoa
      342
      3290
    3. Rydman "elämäni hirveimmät päivät" Entäs uhrisi?!

https://yle.fi/uutiset/3-12515383 Rydman valittelee että vaikeaa on ollut kun jäänyt kiinni mutta entäs uhrisi? Ei yhtään empatiaa uhreja kohtaan!
      Maailman menoa
      153
      2059
    4. Nakkilassa on raiskattu wanhus

Wanhus on raiskattu nakkilassa palvelutalossa. ( näin uutisoivat molemmat iltapäivälehdet sekä yle )
      Nakkila
      43
      1696
    5. No aloititko sä jo suhteen

sen toisen ihailijasi kanssa? Sen jonka kanssa sulla oli jotain vispiläkauppaa? Olenko jo unohdettu ja tarpeeton?
      Ikävä
      151
      1304
    6. Mitä oikein odotat?

Rehellisiä vastauksia sitten vain.
      Ikävä
      115
      1183
    7. JA SIEPIN VALITUS ALKOI TAAS

Siepin unelma-asunnossa oli hajonnut ilmalämpöpumppu, jonka takia hän joutui lähtemään kuumuutta pakoon ylelliseen hotelliin. mutta voi kauhistus, k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1080
    8. Totuus on että

Se kaikki sattui ihan vit**ti koska mä tykkään susta todella paljon. Oikeesti tosi paljon. Menin ihan pois raiteilta enkä tajua tätä itekään. Oon mä j
      Ikävä
      34
      891
    9. Turkki tukee Suomen Nato-jäsenyyttä

Kuinkas trollien suuhun nyt pannaan? 🤣 Juttua aiheesta löytyy kohta kaikista mahdollisista uutislähteistä. Mahtava homma!🫡🥳
      Maailman menoa
      384
      857
    10. Natoon liittymisen hinta kova.

Suomi joutuu luovuttamaan kurdeja Turkkiin, maksoiko Suomen Nato-jäsenyys monien kymmenien ihmisten vankeus ja kidutuskohtalon vai peräti kuoleman. ht
      Maailman menoa
      230
      783
    Aihe