miten maalataan, vai voiko itse maalata, rispaantunut sininenraita kyljen ylaosassa. onko aluksi vain hionta ja pensselillla oikea maali vai miten tapahtuu. pitaako esim.postaa vanha kokonaan ennen uudelleen maalausta ?
raitojen maalaus
5
303
Vastaukset
- Helppo maalata itse.
Mitä tarkoitat raidan rispaantumisella? Onko kyljen raita teippiä?? Jos entinen on teippiä, teippaa uusi. Jos raita on gelcoatia (niinkuin lienee yleensä), se rupeaa haalistumaan ja kannattaa maalata itse. Maalaus on helppo!
Puhdista raita rasvanpoistajalla, hio kevyesti ja pese pölyt. Sitten pyyhi vielä rasvanpoistajalla ja maalaa 2-komponenttisella polyuretaanimaalilla. Itse ostin Hempelin maalin bauhausista. Purkissa on maalausohjeet. Varmaankin saat hyvän tuloksen myös 1-komponenttimaalillakin, ainakin siistimmän kuin haalistunut ja hankaantunut sininen raita on.
Jos raita on leveä, käytä maalaustyynyä tai pientä rullaa. Kapean raidan voit maalata pensselillä. Maalarinteippejä on monen laatuisia, halvimman osto voi olla väärä säästökohde.- kokalolu
Samaa mieltä maalista. Edellinen tarkoittaa luultavasti Hempelin Poly Bestiä. Se tasoittuu todella hyvin, parhaiten tyynyllä (käsivehkeistä, mutta pensselilläkin erittäin hyvin.
- harrastelijamaalari
Puhdista hyvin vanhat teipit yms. Rajaa maalattava alue. Käytä rajausteippiä joka taipuu hyvin, se on aika kapeaa joten voit lisätä maalarinteippiä ehkäisemään sotkemista. Vesihiomapaperilla kevyesti karhennus ja pohjamaalaus esim. Teknos Inerta:lla. Käytä hienoa telaa tms. jotta pohjasta tulee tasainen eikä esim. pensselin jäljet jää näkyviin. Sitten väri päälle, itselleni tehtiin maalikaupassa valmis maali spraypulloon.
- ?+?=28
"Rispaantuminen" kyllä kuulostaa siltä, että vanha raita olisi tarralla eli teipillä tehty.
Jotkut sellaiset materiaalit menevät todella koviksi vanhentuessaan. Sormella kokeilemalla raidan tekotavan yleensä erottaa: Tarra on hieman koholla pinnasta, gelcoatissa oleva raita on samassa tasossa muun kyljen kanssa. Ja jos se on tarraa, niin vanhat on tietenkin poistettava ennen uusimista. Pieni lämmittäminen esim. tukankuivaajalla saa tarran pehmenemään ja lähtee hyvin irti, liima taas lähtee asetonilla tms. Värin suhteen ei kannata säästää!
Hyvä, mahdollisesti paras vaihtoehto löytyy täältä:
http://www.de-ijssel-coatings.se/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959