Miten aloittaa lumilautailu?

Amatööri1

Aion aloittaa tässä lähiaikoina ihan mielenkiinnon vuoksi lumilautailun, ja en tiedä mistä. En aio hankkia mitään omia varusteita, tiedoksi. Olen lasketellut aina ennen suksilla, ja osaan niillä lasketella paremmin kuin hyvin. Olisiko mitään sivuja joista voisi katsoa lumilautailun alkeita? En edes itse asiassa tiedä miten käännytään tai pysähdytään.

5

1374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin kokenut

      No ihan paras tapa on tehdä niin, että vuokraat (tai lainaat) lautailuvehkeet ja varaat laskettelukeskuksesta hiihdonopettajalta oppitunnin tai pari.

      Netistä löytyy kyllä oppimateriaalia, mutta kun se youtube tai muut sivut ei ole siellä rinteessä varmaan mukana niin vaikeaksi menee... Kunhan opettajan kanssa olet saanut perusjutut hanskaan niin nettioppeja voi sitten kurkkia lisävinkkien toivossa.

    • 0ki8u

      Kirjastosta löytyy lumilautakirjoja, niillä pääsee alkuun. Aluksi harjoitellaan kaatumista eteen ja taaksepäin. Sitten otetaan tuntumaa lautaan tasaisella skeittamaalla takajalla vauhtia ottaen.Myöskin 180 asteen hyppy on hyvä treeni tuntuman hakemiseen.

      Rinteeseen jos mennään, niin ensin harjoitellaa slaidaamista mäkeä alas vatsa edellä. Siitä sitten voi lähteä hakemaan ekaa laskua, eli käsivarret ja nenä osoittavat kulkusuunnan ja kyynärpäät kiinni kropassa; käännyttäessä käsivarret ja nenä ohjaavat käännöstä. Laskiessa paino on keskellä lautaa, selkä suorana ja polvet vähän koukistettu.

      Kannattaa opetella laskemaan kumpikin jalka edellä, niin voi hyppiä hyppyreistä 180 hyppyjä ja myöskin jaksaa pidempään laskea. Suksilla laskeneella voi mennä viikkoja, jotta kumpikin suunta sujuu, itsellä harjoittelu toinen jalka edellä oli kuin olisi aloittanut koko harjoittelun uudestaan nollasta.

    • Hauskaa oli

      Itse laskin noin 45min ja opin laskemaan molemmin puolin enkä ollut lasketellut ikinä ennemmin,Lautailu on tosi mukavaa kun sitä oppii.

    • Alottelija (vielä>:(

      Saisko tietoo varusteista ku on lauta mut pelkään et liian iso ku se on mua noin otsaan ja kenkiä ei nyt oo ku on vähän naftit ja pitäs hankkia. Laudan siteet on nitro snowboard ja kengät (oli) burton mut en tiiä kannattaisko vaihtaa merkkiä.

      • aloittelija1

        Youtubessa on tosi hyviä opetusvideoita englanniksi, tekijänä snowprofessor tms. Hiihdonopettajat selittää vaihe kerrallaan lumilautailun alkeet. Suosittelen kyllä istä opettajaa ensisijaisesti mutta näillä videoiden ohjeillakin pääsee hyvin alkuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe