Miten aloittaa lumilautailu?

Amatööri1

Aion aloittaa tässä lähiaikoina ihan mielenkiinnon vuoksi lumilautailun, ja en tiedä mistä. En aio hankkia mitään omia varusteita, tiedoksi. Olen lasketellut aina ennen suksilla, ja osaan niillä lasketella paremmin kuin hyvin. Olisiko mitään sivuja joista voisi katsoa lumilautailun alkeita? En edes itse asiassa tiedä miten käännytään tai pysähdytään.

5

1597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin kokenut

No ihan paras tapa on tehdä niin, että vuokraat (tai lainaat) lautailuvehkeet ja varaat laskettelukeskuksesta hiihdonopettajalta oppitunnin tai pari.

Netistä löytyy kyllä oppimateriaalia, mutta kun se youtube tai muut sivut ei ole siellä rinteessä varmaan mukana niin vaikeaksi menee... Kunhan opettajan kanssa olet saanut perusjutut hanskaan niin nettioppeja voi sitten kurkkia lisävinkkien toivossa.

• 0ki8u

Kirjastosta löytyy lumilautakirjoja, niillä pääsee alkuun. Aluksi harjoitellaan kaatumista eteen ja taaksepäin. Sitten otetaan tuntumaa lautaan tasaisella skeittamaalla takajalla vauhtia ottaen.Myöskin 180 asteen hyppy on hyvä treeni tuntuman hakemiseen.

Rinteeseen jos mennään, niin ensin harjoitellaa slaidaamista mäkeä alas vatsa edellä. Siitä sitten voi lähteä hakemaan ekaa laskua, eli käsivarret ja nenä osoittavat kulkusuunnan ja kyynärpäät kiinni kropassa; käännyttäessä käsivarret ja nenä ohjaavat käännöstä. Laskiessa paino on keskellä lautaa, selkä suorana ja polvet vähän koukistettu.

Kannattaa opetella laskemaan kumpikin jalka edellä, niin voi hyppiä hyppyreistä 180 hyppyjä ja myöskin jaksaa pidempään laskea. Suksilla laskeneella voi mennä viikkoja, jotta kumpikin suunta sujuu, itsellä harjoittelu toinen jalka edellä oli kuin olisi aloittanut koko harjoittelun uudestaan nollasta.

• Hauskaa oli

Itse laskin noin 45min ja opin laskemaan molemmin puolin enkä ollut lasketellut ikinä ennemmin,Lautailu on tosi mukavaa kun sitä oppii.

• Alottelija (vielä>:(

Saisko tietoo varusteista ku on lauta mut pelkään et liian iso ku se on mua noin otsaan ja kenkiä ei nyt oo ku on vähän naftit ja pitäs hankkia. Laudan siteet on nitro snowboard ja kengät (oli) burton mut en tiiä kannattaisko vaihtaa merkkiä.

• aloittelija1

Youtubessa on tosi hyviä opetusvideoita englanniksi, tekijänä snowprofessor tms. Hiihdonopettajat selittää vaihe kerrallaan lumilautailun alkeet. Suosittelen kyllä istä opettajaa ensisijaisesti mutta näillä videoiden ohjeillakin pääsee hyvin alkuun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      315
      3714
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2048
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1664
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1656
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      104
      1374
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1215
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      82
      1113
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      102
      1113
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      100
      918
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      68
      836
    Aihe