Aivokuumeen seurauksena epilepsia

Tinttu86

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta, eli sairastin 2009 alkuvuodesta enkefaliittiin, jonka seuauksena on tullut epilepsia. kohtauksia tulee melkein päivittäin. En ole tavannut ketäään muuta, jolla tällä tavalla olisi epilepsia puhjennut. Olisi kiva kuulla kkokemuksia muiltakin.

10

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsu32

      Hei! Minä sairastuin epiin myös enkefaliitin seurauksena. Taustalta löytyi myös muutama sidekudossairaus. Mun kirjoituksia löytyy jonkun verran tällä nimimerkillä tai haulla "aivotulehdus".

    • ESS68

      Hei
      Poikani -93 sairasti v. 2000 enkefaliitin jonka seurauksena tuli epilepsia.
      Lääkityksellä on pysynyt aika hyvin kurissa. Jos saat päivittäin kohtauksia, lääkityksesi ei ehkä ole ihan kunnossa.
      Neurologin tehtävä on löytää sinulle hyvä lääkitys. Vaihtoehtojahan on monia ja uskon että sopivan lääkkeen löytäminen poistaa suurimman osan kohtauksistasi.

    • jupe91

      terve! olen 91-syntynyt poika ja itse sairastuin 1v ja 10kk vanhana aivokuumeeseen jonka seurauksena puhekeskukseni vaurioitui ja sain epilepsian. epilepsiaani ei olla saatu mitenkään kuriin vaikka on kokeiltu kaikkia lääkkeitä ja vagushermo aktivaattori asennettu. saan joka päivä kohtauksia niin pahoja että on tikattu päätä kymmeniä kertoja ja leuka on murtunut ja jouduttu leikkaamaan,

    • Samaa

      Täälä kohtalo toveri ):
      Sain saman enkeflatiinin 4 vuotiaana. Nyt olen 47 v. Joten olen noin 40 vuotta tuota potenut. Nyt vasta, 3 teslan kuvis löydettin paikka mis on paikka minkä takia saitastan epilepsiaa. Lääkkeitä oon syöny melkein kok ajan. Hyvän lääkärin käsiin menet ja tarkkoihin kuviin. Ei todellakaan mukavaa ujos noin
      usein saat kohtauksen ):
      Lääkkeillä voidaan saada kuriin. Mut esim. minulla alkavat miettiä leikkaus kun
      oikeita lääkkeitä ei löydy
      Kirjoytellaan:)

      • Sama kohtalo

        Hei! Täällä myöskin saman enkefaliitin saanut flunssan seurauksena 28 vuotiaana. Sitten vuoden kuluttua siitä sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen, jonka jälkeen sairastanut epilepsiaa. Kouristuskohtauksia ei ole ollut kuin yksi sen jälkeen mutta dejavu tuntemuksia kylläkin. Vahvalla lääkityksellä pysynyt kurissa noinkin hyvin. Lääkkeenä on tällä hetkellä Keppra, Deprakine ja Rivatril. Ja tätä sairautta sairastanut minäkin 25 vuotta.
        Oletteko te muut muuten vielä työelämässä mukana?


    • jupe91

      koitettu on kaikki lääkkeet läpi ja kokeet käyty läpi mutta hoito keinoa ei löydy sitten millään. ja tayssin parhaimpien lääkärien käsissä olen itsekin ollut 18 vuotta jo mutta ei hekään ole vieläkään keksineet keinoa hoitaa epilepsiaani lääkkeillä tai millään muulla keinolla. mutta se on nyt pakko vain kestää nämä kohtaukset niin kauan kuin hoito keino keksitään, ja kirjoitellaan vain :)

    • ESS68

      Pojalleni on tehty epilepsiakirurginen leikkaus 2 v sitten. Ensimmäinen vuosi meni ilman kohtauksia. Sitten kun lääkkeitä yritettiin alkaa purkamaan, niin kohtaukset palasivat. Kylläkin lievempinä ja harvemmin. Nyt pysyneet aika hyvin kurissa lääkityksellä: Rivatril, Keppra, Topimax ja Apydan. Topimaxia puretaan, apydan tulee sen tilalle.

      • Tähtisäde

        Sairastin enkefaliitin 17 vuotiaana.Olin viikon tajuton ja sairaalassa kuukauden. Todettiin kauttaaltaan älykkääksi. Ongelmat alkoivat pikkuhiljaan vuosien jälkeen. Kävin eri ammatteja ja töissä vuosikaudet. Tuli epilepsia ja vaikea ja huomattava muistihäiriö. Pääsin eläkkeelle 40 vuotiaana. Esim. kirjojen luku mahdotonta. Olen unohtanut melkein kauttaaltaan lapsuuden, nuoruuden ja työvuodet.


    • meningoengkefaliitti

      Sairasti meningoenkefaliitin 2010 kesäkuussa ja syyskuun alussa minulle puhkesi epilepsia. Kohtauksia tuli ensimmäisen kuukauden aikana yli 90! Nyttemmin tullut pahoja muistihäiriöt, vapina ja kuulonlasku. Lääkkeenä kokoajan ajan ollut deprakine isoin ja pienin annoksina. Nyt tilanne tasaantunut ja kohtaukseton jo kaksi vuotta.

    • Vertaistukeaaaaa

      Minkälaisia kohtauksia saat? Poissaolo? Tuttu sairasti saman, sai epi lääkkeet mutta on jo purkanut lääkityksen vuosia sitten. Oli muutenkin vastahakoinen niitä syömään mutta enää ei ole jälkeäkään taudista tai sen jättämistä "arvista". RANKKA ja vaikea sairaus.. onneksi selätitte sen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe