Aivokuumeen seurauksena epilepsia

Tinttu86

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta, eli sairastin 2009 alkuvuodesta enkefaliittiin, jonka seuauksena on tullut epilepsia. kohtauksia tulee melkein päivittäin. En ole tavannut ketäään muuta, jolla tällä tavalla olisi epilepsia puhjennut. Olisi kiva kuulla kkokemuksia muiltakin.

10

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsu32

Hei! Minä sairastuin epiin myös enkefaliitin seurauksena. Taustalta löytyi myös muutama sidekudossairaus. Mun kirjoituksia löytyy jonkun verran tällä nimimerkillä tai haulla "aivotulehdus".

• ESS68

Hei
      Poikani -93 sairasti v. 2000 enkefaliitin jonka seurauksena tuli epilepsia.
      Lääkityksellä on pysynyt aika hyvin kurissa. Jos saat päivittäin kohtauksia, lääkityksesi ei ehkä ole ihan kunnossa.
      Neurologin tehtävä on löytää sinulle hyvä lääkitys. Vaihtoehtojahan on monia ja uskon että sopivan lääkkeen löytäminen poistaa suurimman osan kohtauksistasi.

• jupe91

terve! olen 91-syntynyt poika ja itse sairastuin 1v ja 10kk vanhana aivokuumeeseen jonka seurauksena puhekeskukseni vaurioitui ja sain epilepsian. epilepsiaani ei olla saatu mitenkään kuriin vaikka on kokeiltu kaikkia lääkkeitä ja vagushermo aktivaattori asennettu. saan joka päivä kohtauksia niin pahoja että on tikattu päätä kymmeniä kertoja ja leuka on murtunut ja jouduttu leikkaamaan,

• Samaa

Täälä kohtalo toveri ):
      Sain saman enkeflatiinin 4 vuotiaana. Nyt olen 47 v. Joten olen noin 40 vuotta tuota potenut. Nyt vasta, 3 teslan kuvis löydettin paikka mis on paikka minkä takia saitastan epilepsiaa. Lääkkeitä oon syöny melkein kok ajan. Hyvän lääkärin käsiin menet ja tarkkoihin kuviin. Ei todellakaan mukavaa ujos noin
      usein saat kohtauksen ):
      Lääkkeillä voidaan saada kuriin. Mut esim. minulla alkavat miettiä leikkaus kun
      oikeita lääkkeitä ei löydy
      Kirjoytellaan:)

• Sama kohtalo

Hei! Täällä myöskin saman enkefaliitin saanut flunssan seurauksena 28 vuotiaana. Sitten vuoden kuluttua siitä sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen, jonka jälkeen sairastanut epilepsiaa. Kouristuskohtauksia ei ole ollut kuin yksi sen jälkeen mutta dejavu tuntemuksia kylläkin. Vahvalla lääkityksellä pysynyt kurissa noinkin hyvin. Lääkkeenä on tällä hetkellä Keppra, Deprakine ja Rivatril. Ja tätä sairautta sairastanut minäkin 25 vuotta.
        Oletteko te muut muuten vielä työelämässä mukana?

• jupe91

koitettu on kaikki lääkkeet läpi ja kokeet käyty läpi mutta hoito keinoa ei löydy sitten millään. ja tayssin parhaimpien lääkärien käsissä olen itsekin ollut 18 vuotta jo mutta ei hekään ole vieläkään keksineet keinoa hoitaa epilepsiaani lääkkeillä tai millään muulla keinolla. mutta se on nyt pakko vain kestää nämä kohtaukset niin kauan kuin hoito keino keksitään, ja kirjoitellaan vain :)

• ESS68

Pojalleni on tehty epilepsiakirurginen leikkaus 2 v sitten. Ensimmäinen vuosi meni ilman kohtauksia. Sitten kun lääkkeitä yritettiin alkaa purkamaan, niin kohtaukset palasivat. Kylläkin lievempinä ja harvemmin. Nyt pysyneet aika hyvin kurissa lääkityksellä: Rivatril, Keppra, Topimax ja Apydan. Topimaxia puretaan, apydan tulee sen tilalle.

• Tähtisäde

Sairastin enkefaliitin 17 vuotiaana.Olin viikon tajuton ja sairaalassa kuukauden. Todettiin kauttaaltaan älykkääksi. Ongelmat alkoivat pikkuhiljaan vuosien jälkeen. Kävin eri ammatteja ja töissä vuosikaudet. Tuli epilepsia ja vaikea ja huomattava muistihäiriö. Pääsin eläkkeelle 40 vuotiaana. Esim. kirjojen luku mahdotonta. Olen unohtanut melkein kauttaaltaan lapsuuden, nuoruuden ja työvuodet.

• meningoengkefaliitti

Sairasti meningoenkefaliitin 2010 kesäkuussa ja syyskuun alussa minulle puhkesi epilepsia. Kohtauksia tuli ensimmäisen kuukauden aikana yli 90! Nyttemmin tullut pahoja muistihäiriöt, vapina ja kuulonlasku. Lääkkeenä kokoajan ajan ollut deprakine isoin ja pienin annoksina. Nyt tilanne tasaantunut ja kohtaukseton jo kaksi vuotta.

• Vertaistukeaaaaa

Minkälaisia kohtauksia saat? Poissaolo? Tuttu sairasti saman, sai epi lääkkeet mutta on jo purkanut lääkityksen vuosia sitten. Oli muutenkin vastahakoinen niitä syömään mutta enää ei ole jälkeäkään taudista tai sen jättämistä "arvista". RANKKA ja vaikea sairaus.. onneksi selätitte sen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe